Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
je třeba si ujasnit....
jak našekolství vůbec bude fungovat,jaké má cíle,jakou klade náročnost na absolventy atd....o to se nikdo za posledních 20 ani nepokusil,přiičemž jedno je jasné ...doba se změnila(tj. společnost,naše i globální,technický pokrok atd).........starý vysokoškolský systém je v troskách a přežívá...nový ještě nezačal.........chci li učit postaru tak noťas ne(a budou něco umět),chci li učit ponovu tak noťas ano(budou kreativní a dynamičtí)......je třeba si vybrat co že to vlastně chceme....
Re: je třeba si ujasnit....
budou kreativní a dynamičtí - a budou tasit kalkulačku, aby zjistili dekadický logaritmus jedné.
pamětník
Pamatuji diskuze (dříve diskuse) jestli je možné povolit ve školách: plnící pera zn. "žák", čínské propisovačky, kalkulačky, mobilní telefony, krátký sestřih zvaný "na mecha", dlouhý sestřih zvaný "mánička", úzké kalhoty zvané "texasky", široké kalhoty zvané "zvony" a mnoho jiných věcí. Tak proč nezakazovat notebooky.
Re: pamětník
Pokud Vám uniká rozdíl mezi notebookem a věcmi, jež jste vyjmenoval, neměl byste se diskuse účastnit.
Re: Re: pamětník
Tobě asi uniká, o čem to je. Autor vystihl i můj postoj. Plnící pero a další vymoženosti jsou jen symbolem zapšklosti kantorů k novým věcem. Tímto prosím všechny učitele ZŠ, aby se dále nevyjadřovali k diskusi "vykřičník"(ten zpravidla k běžné komunikaci není třeba).
Pracuji v kolektivu managementu mezinárodní firmy. Jsem relativně starej. Dobře..... Ale dovede mě namíchnout, že moje milenka
- je jí 19, absolvovala prestižní gymnázium, je kreativní a v běžném životě velmi úspěná (mám na mysli komunikaci ne píchání) - to jsem odbočil....
nedovede odeslat korektně e-mail a vůbec už ne tak, aby byl čitelný různými OS. Neviním ji z této nedovednosti. Viním gympl. To opravdu nedovedou kantoři mladé vyučit základním věcem, jakou je např. komunikace se světem?
Notebooky - ANO
Také připojuji otazník
Já s tímto tématem zatím bojuji na středoškolské (resp. základní) úrovni - syn (13 let) na gymnáziu sice přímo ještě notebook do školy nenosí, ale bez internetu se neobejde prakticky nic. Dítko je vrcholně nadané na IT (programátorsky), takže nemám šanci (kromě hrubého zákazu "počítač nezapneš") skoro nic kontrolovat. Štve mě, že ač premiant, zůstává při povrchu věcí (viz článek) a snažím se to suplovat, ale je mi jasné, že na VŠ úrovni to už rodič dělat nemůže. Takže také připojuji ""
Re: Také připojuji otazník
No, jeden by měl vědět od všeho něco a od něčeho všechno obávám se, že dnes neví nic, ale umí hledat na netu ...
Nic není samospasitelné - ale jako doplněk
např. pro předvádění obrázků (aby se nemusely nechat "kolovat"), grafů (aby se nemusely pracně kreslit na tabuli), map, linků na související témata..... atp., není nic lepšího. Výrazně to šetří čas při samotné výuce, ovšem klade to zvýšené nároky na kantorovu přípravu...
Beru to takhle
Studenti jsou dospělí svéprávní lidé a je jejich věc, jestli si ze školy chtějí odnést něco víc než jenom diplom. Zápočet sice nedostanou zadarmo,nějaký výkon podat musí, ale jestli se snaží odnést si z výuky maximum nebo se poněkud flákají, to fakt není moje starost.
Ale pak at nechtejii vykonavat profesi na kterou jsou skoleni a at si vsechno zaplati
Tak si myslim, jak by to bylo skvele,kdyby se pilot, doktor nebo stavitel mostu naucil jen to, co by chtel a pak letal nebo stavel mosty ci transplantoval jatra.
Re: Ale pak at nechtejii vykonavat profesi na kterou jsou skoleni a at si vsechno zaplati
Jojo - pilot by se chtěl naučit startovat; jak se přistává si přece najde na netu ...
Re: Ale pak at nechtejii vykonavat profesi na kterou jsou skoleni a at si vsechno zaplati
proto na tyto cinnosti diplom ze skoly nestaci
Definice úrovně
je dána těmito slovy:
(Studenti) si sami odsouhlasili, že nebude žádný závěrečný test znalostí ale bude se bodově hodnotit jejich fyzická přítomnost ve třídě.
Tedy jediné, za co studenti zaplatili, byl nějaký papír o získání bakalářského titulu a stačilo jim to. Typická soukromá škola.
Re: Definice úrovně
mě to taky tak připadá. Akorát nevím, jestli je to typické...
Re: Definice úrovně
doufám, že se takhle neučí doktoři, kterým bych se mohl dostat pod kudlu, inženýři, co projektovali ten barák, co v něm teď sedím, nebo piloti, co pilotují to éro, co mne poveze za hranice všedních dnů ...
Re: Re: Definice úrovně
pro vykonavani ani jedne ze jmenovanych profesi pouhe absolvovani skoly nestaci
vyzaduje se atestace, zkousky pri prijimani do komory nebo mit naletano
otevrene, ve skole se clovek snad nauci jakesi zaklady budouciho povolani, ale neprecenoval bych to, praxe pak byva dost odlisna
Sorry, ale budu osobní
Pokud jde o výuku pana Pivody, tak z osobní skutečnosti musím říct, že vhodnou pomůckou u něj nemusí být otevřený notebook. Vhodně poslouží nějaké kniha, časopis atd. - ale zásadní jsou zejména traktoristické chrániče sluchu.
Byl to jediný kantor, kdy jsme si vyvzdorovali, že za peníze, které za školu platíme, chceme kvalitní výuku a ne tohoto pána. Uznávám, že to bylo před více než 10 lety a třeba se od té doby naučil jak učit, tak něco faktického, co nyní může učit. Bojím se, že ale pro něj platí ono okřídlené, že starého psa novým kouskům nenaučíš.
Je třeba dramaticky změnit výuku
Notebooky je třeba využít a to tak, že učitel na začátku hodiny žákům přes WiFi nakopíruje dokumenty k aktuální hodině. Studenti tak nemusejí otrocky zapisovat tuny informací a mohou se soustředit na téma. Například v matematice a fyzice by to bylo skvělé. Obávám se však, že na tohle se bude čekat 10-20 let.
Re: Je třeba dramaticky změnit výuku
Druhá stránka věci je, že "otrockým opisováním" se daná věc zapíše do paměti o poznání důkladněji. Za studentských let jsem si před těžkými zkouškami přepisoval zápisky z papírů do TeXu s tuplovaným efektem -- mohl jsem je spolutrpitelům poskytnout v dobře tisknutelné formě (PDF), ale hlavně jsem si to pak pamatoval. Holt ne všechno z učiva lze postihnout ryzí selskou logikou ...
Ano, je třeba dramaticky změnit výuku
ale pravdu máte svým způsobem oba. Když chcete plynně hovořit cizím jazykem, notebook ani internet to za vás nevyřeší. Jen může být vynikající pomůckou. Z druhé strany historická, přírodovědná, zeměpisná data nemusí člověk nosit všechna v hlavě a stačí orientační přehled. Odpadá bazírování na nesmyslných detailech a je více času na dobrý základ. pokud ho člověk má najde si zbytek na internetu. A platí to i o matematice a fyzice.
Re: Ano, je třeba dramaticky změnit výuku
Z druhé strany historická, přírodovědná, zeměpisná data nemusí člověk nosit všechna v hlavě a stačí orientační přehled.
Problém je, že lze dlouho diskutovat o tom, co je orientační přehled a co už detail. A zda se mají v tomto punktu šanci vůbec někdy sejít názory studenta a vyučujícího.
Re: Je třeba dramaticky změnit výuku
Jediné správné řešení je poslat jim to předem e-mailem, aby si to mohli předem vytistknout, a pak si při přednášce do těch papírů doplňovali co je zaujalo, zpřesnění páně profesora, atd. Pravda, sice by pak spousta studentů na přednášku nepřišla, poněvadž by jim ty dokumenty stačily, ale právě že zásada správné prezentace je v tom že přednášející nemá plně opakovat (nebo předčítat) co poslouchající vidí (na monitoru, ve skriptu, na papíru, na prezentaci), ale vysvětlovat, zpřesňovat, demonstrovat,..prostě aby to těm posluchačům něco dalo. Zásada "nedělat přestávky jinak utečou" by asi na moderní vysokou školu neměla patřit".
Re: Je třeba dramaticky změnit výuku
Ono to "otrocké memorování" patří také k učení. Je to jako byste se chtěli naučit hrát na klavír, ale bez toho "otrockého" přehrávání stupnic a etud. Tím, že si zapisujete, se vlastně učíte a věc si lépe pamatujete.
To je dáno tím, že se nekomercionalizuje VŠ
Kdyby si student za školu platil, tak je mi jedno co tam dělá. On si zaplatil abych učil a mě je jedno jestli on mou službu nepřijme, je to právo platícího zákazníka. Ale teď má kdejaký učitel pocit že on je pán nad blbci studenty a že má právo je buzerovat. Kdyby měl zajímavou přednášku, tak studenti budou poslouchat přednášku a nikoliv hledat vtiy na internetu. Bych se tím že mí studenti mě neposlouchají, nechlubil, je to jen důkaz kvalit autora. Sám jsem na VŠ po absolvování učil.
Re: To je dáno tím, že se nekomercionalizuje VŠ
Třeba jste pedagogický talent, čert ví. Ryzích pedagogickým talentů si nicméně pamatuji tak na dopočítání prsty jedné ruky. Jinak souhlas s komercionalizací, ovšem z druhé stránky. Platící student by zřejmě na děkanátu vyžadoval o dost jiné služby, než pana docenta, co si brumlá pod vousy něco naprosto nesrozumitelného. Čest výjimkám, ale přednášky se obyčejně vedly v tomto duchu.
Re: Re: To je dáno tím, že se nekomercionalizuje VŠ
Záleží na tom, jestli si studenti na to vydělávají sami, nebo to za ně vysolí rodiče.
Re: Re: To je dáno tím, že se nekomercionalizuje VŠ
Své schopnosti raději nehodnotím :-) Ale jinak s Vámi plně souhlasím. Nedovedu si představit že by platící studenti překousli současný stav výuky.