Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Biflování
Vážení,
více jak 40 let jsem učil a pokud mi síly stačí doučuji němčinu. Za celou dobu se mi nestalo, aby se někdo naučil cizí jazyk aniž by se bifloval fráze a slovíčka. Výjimkou samozřejmě byli ti, jejichž rodiče byli německé národnosti. Proto si dovoluji tvrdíit bez biflování se nikdo nic nenaučil a nenaučí
Re: Biflování
takove vyucovani je neefektivni, nema daleko ke ztrate casu - vyzkouseno za 15+ let v ceskem skolstvi
jazyk je nastroj komunikace, takze se da naucit jenom "predavkovanim" komunikaci - u indoevropskych jazyku - nejaky zaklad ve 15 lekcich a pak hodne cist+ poslouchat+ mluvit a obcas pro zajimavost porovnat s ucebnici. Prinejmensim u anglictiny se mi to osvedcilo mnohem lepe.
Re: Re: Biflování
To je asi nejlepší způsob, jak se jazyk učit, ale děti se tímhle způsobem samy nenaučí. Je také pravda, že za doby první republiky studenti němčinu ovládali více (první republiku jsem nezažila, ale znala jsem lidi, kteří neměli až tak mnoho příležitosti komunikovat s Němci a přesto němčinu ovládali stále bravurně z doby svých studií). No a hlavní metoda - biflování slovíček.
Re: Re: Biflování
Samozřejmě, že je možné se naučit základům cizího jazyka v 15 lekcích, ale to stačí tak na nákup v samoobsluze, či na potlachání v pivnici, či u levného vína na ulici ve Francii. Ono v samoobsluze toho není mnoho potřeba a v hospodě mnoho nezáleží na tom zda člověk rozumí, nebo zda diskutující, lépe řečeno tlachající rozumí Vám. A ona se ani themata rozhovorů moc neliší od těch v českých knajpách.
Vždy jsem se snažil aby se moji žáci naučili správné výslovnosti, gramatice a měli dostatečnou zásobu slov a frází jak pro kultivované použití německého a francouzského jazyka v každé situaci. Teprve jako třešeň na dortu před maturitou jsem je seznámil, pokud se to již dříve nenaučili sami i s peprnějšími výrazy. Ovšem pokud jsem je znal. A kdzž jsem je neznal mnoho se nestalo, Až do svých 80 let jsem se bez nich obešel a doufám, že i obejdu.
A věřte, že i nyní po mnoha letech, kdy mne pozvou na svůj sraz oceňují jak jsem je neustále nutil opakovat to co již uměli, ale ještě neměli zautomatiováno.
Trojčlenka
Ten kdo zakázal učit trojčlenku je s prominutím idiot. To je totiž matematický úkon, který v životě každý potřebuje nejvíc. Děti, které nemají matematický mozek a neumějí trojčlenku jsou a budou chudáci.
Re: Trojčlenka
Trojclenka zakazana nebyla, jen prejmenovana na primou/neprimou umernost
Problem je, ze nekteri jedinci po uspesnem zvladnuti trojclenky ziskaji dojem, ze s jeji pomoci vyresi vse. To je snad jeste horsi pripad nez ten vyse zminovany, protoze blud "vyfutrovany" vypoctem se da vyvratit jenom praktickou zkusenosti.
Prudký pokles úrovně vzdělávání
nastal počátkem 80. let. Po roce 90., když byl ministrem školství Piťha (92-94), došlo k drobnému zakolísání sestupné tendce, ta se však vrátila a s nástupem Eduarda Zemana prudce urychlila. Teď za Kuchtové to začíná vypadat na strmý pád.
Ty jsi matematik, co?
Ty jsi matematik, co? A věřil bys, že bez znalosti středoškolské matematiky je možné být špičkový 3Déčkář? Jestli tedy se svým vzestupným vzděláním víš co to je, akademiku.
Nic ve zlém.
Re: Ty jsi matematik, co?
Patříte zřejmě k naslovo vzatým odborníkům, kteří vědí "všechno o ničem". A považujete to za kýžený stav celé společnosti.
Re: Ty jsi matematik, co?
jestli by to nechtělo upřesnit pojem "středoškolská matematika". V jejím dřívějším pojetí bez její znalosti žije značná část naší populace. Obávám se, že se nyní dějí pokusy o žití bez základoškolské matematiky (spíše počtů).
Re: Re: Ty jsi matematik, co?
Což může skončit jedině katastrofou. Otázkou je akorát kdy přijde a jak náročná bude případná náprava stavu.
Re: Re: Ty jsi matematik, co?
Což ovšem může skončit jedině katastrofou. Otázkou je akorát kdy přijde a jak náročná bude případná náprava stavu.
Re: Ty jsi matematik, co?
jestli je "3Déčkář" mysleny operator modelovaciho a/nebo animacniho programu, tak urcite, na to bohate staci zakladni vzdelani a trocha prostorove predstavivosti
typicky jsou to cvicene opice neschopne dat dohromady koukatelne/prodatelne vytvarno a scenar (v pripade filmu). Taky neni nahoda, ze 3D animovane filmy se nejdriv vymysli a nakresli klasicky na papir (animatic) a teprv potom nastoupi pomocny personal na vlastni vyrobu.
Ano, škola hrou, jak je nám stále podsouváno je prima až do okamžiku,
než nastoupí dítě na střední školu. To pak rodiče vystřízliví a zjistí že děti nemají základy a tudíž se honem bifluje. Problém je ale v tom, že děti se neumí učit - na základkách to totiž nepotřebovali.
A pokud rodiče doufají, že za 4 roky střední školy děti vše dohoní - omyl ! Pouze rodiče zjistí, jak skutečně chytré děti mají.
Re: Ano, škola hrou, jak je nám stále podsouváno je prima až do okamžiku,
potíž je v tom, že na absenci základů se většinou přijde, až dítě "plave" ve složitější látce, která na těch základech staví. A pak se neví, co dřív dohánět.
Re: Re: Ano, škola hrou, jak je nám stále podsouváno je prima až do okamžiku,
Re: Ano, škola hrou, jak je nám stále podsouváno je prima až do okamžiku,
Hele, Stará Sovo, až budeš zvládat shodu podnětu s přísudkem, tak kibicuj do školství.
Zajímavé je, že britské děti se Mendělejevovu tabulku, pokud tedy nedělají chemii, nazpaměť učit nemusí. A představte si, sovy, v Británii žije spousta chytrých lidí. Asi tak jako v našem nabiflovaném osvícenském státě.
Re: Re: Ano, škola hrou, jak je nám stále podsouváno je prima až do okamžiku,
Taky spousta strašlivě hloupých lidí. Jako všude ve světě.
Re: Re: Ano, škola hrou, jak je nám stále podsouváno je prima až do okamžiku,
A u nás se na ZŠ učí nazpaměť Mendělejevova tabulka? KDE???
Re: Re: Re: Ano, škola hrou, jak je nám stále podsouváno je prima až do okamžiku,
patrně v Rodoplhinu... V současnosti se učí na ZŠ elektronová vazba a strukturní vzorce bez předchozího seznámení s alespoň minimální množinou prvků (mám na mysli alespoň chemickou značku). Vynikající přístup, jak znechutit chemii úplně každému.
Re: Re: Re: Re: Ano, škola hrou, jak je nám stále podsouváno je prima až do okamžiku,
Tady by, myslím, vyučování chemie provázané s vyučováním fyziky bylo na místě. Moderní chemie vlastně vychází z fyziky. A ta z filosofie. Prostě vše souvisí se vším. Možná by se dětem líbilo učit v souvislostech, možná že i ne. :o)
Re: Ano, škola hrou, jak je nám stále podsouváno je prima až do okamžiku,
A o tom by ta reforma měla být - aby se žáci na základní škole začali učit, jak se vlastně efektivně mají učit, jak a kde mohou získat informace, jak je zpracovat a jak odprezentovat (omlouvám se za toto slovo).
Prosba
Pane Neffe,prosím,omezte výraz Nicméně,udělejte mi to k vůli,nerad bych ukončoval čtení právě Vašich článků,jako jsem nucen vypínat rádio a televizi,když slyším tento a podobné výrazy.Pokud byste nevěděl,čím jej nahradit,zkuste Přesto,Avšak,Ale.I tak, apod.Děkuji.
Re: Prosba
Proč? Jenom proto, že se vám nelíbí? Nicméně je velice hezké slovo.
Re: Bombíkovi je protivné slovo nicméně.
Nicméně je to hezké slovo a v některých případech je na místě. Takže bych spíš prosil, bombíku, naučte se rozumět tomu, co čtete a nesnažte se vychovávat ostatní, aby mluvili pouze tak, jak se vám líbí.
chvála biflování
Není biflování jako biflování. Anatomii třeba bez biflování prostě nezvládnete, tu nelze do hlavy narvat "zábavnou" formou, ale to vůbec nevadí. I u řady dalších oboru žák dospěje k požadované úrovni abtrakce a pochopení teprve tehdy, až do kebule biflováním nasouká potřebné (někdy dost objemné) množství informačního materiálu.
A není to náhodou tak, že to, co je "zábavné" a "hravé" je ve skutečnosti nakonec bezcenné??
Re: chvála biflování
Trefa přímo do středu terče. Pod to se klidně podepisuji a už si nemusím oťukávat klávesnici podobným příspěvkem. Díky za stručný a věcný příspěvek. Ale od těch co hlásají různé ty moderní metody výuky prostřednictvím her apod. to nejspíš schytáte.
Re: chvála biflování
Ále prd/lajs! Jedna věc je, naučit se základní fakta jako básničku a na jejich základech pak logicky uvažovat - což by je ten kantor právě měl naučit. Věc zcela jiná, je šprtat nazpaměť úplně všechno.
Což se projevilo např. u těch Scio-testů, kde řada jedničkářů prostě pohořela... Např. aplégr s našprtaným Archimédovým zákonem koukal na mně jako vrána, když jsem se byla dotázala, proč že se, medle, loď nepotopí ... ona jim to pančelka "zatajila"....
Anatomie a pod. je pak záležitostí vysoké školy, tady jde o základky.
Re: Re: chvála biflování
ano přesné. Scio testy se velmi blíží testování znalostí a chápání a "nabiflovaní" většinou vyhoří.
Jinak vysoké a základní školy mají stejný princip. Určité množství znalostí je třeba "natlačit" do hlavy a bez nich to prostě nejde. (Základní a vysoké školy se liší akorát jejich množstvím.) Bez sčítání a násobení se třeba těžko řeší rovnice.
Jinak šprtat nazpaměť všechno je dokladem naprosto neznalého kantora. Co nejdál od takových (pokud to jenom trochu jde). Takové znalosti jsou stejně k ničemu.