24.6.2024 | Svátek má Jan


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Co nám „Bek řek“ a i něco navíc

Jak to, že ministerstvo s jistě bohatým týmem expertů nevědělo, že platy zejména nepedagogů jsou delší dobu tristní? Jak to, že toto ministerstvo neumí efektivně regulovat počet nových smluv (asistenti, druzí pedagogové ve třídě – tzv. „tandemová výuka“)?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Moravec 4.12.2023 8:23

Všiml si snad někdo, že zavedením inkluze, tandemové výuky atd. šla kvalita školství nahoru? Výsledkem takovýchto “systémových” opatření, nejen ve školství je nízká nezaměstnanost - tím se vlády často chlubí - a nízká produktivitu práce - tím už se vlády nechlubí.

Nic jiného než výchova dětí k zodpovědnosti, samostatnosti a pracovitosti může vést k jejich lepší budoucnosti.

D. Polanský 4.12.2023 8:23

Nevím, zda vyšší platy učitelů a zrušení inkluze automaticky vygenerují lepší kvalitu školství. Možná, že se stane boží zázrak, a bude tomu tak. Už jsem četl nějaké články o zvýšení kvality školství, ale nikdy autor nepíše, podobně jako tomu je v textu autorky, co to zvýšení kvality školství podle něj obnáší. Osobně si myslím, kromě jiného, že na škole bude dobře vybavená dílna, kvalitní fyzikální laboratoř, chemická laboratoř, že paní učitelka v informatice kromě jiného prakticky předvede, jak fungují různé útoky hackerů, tedy na co si děti mají dávat majzla při mobilování. Že se zvýší technická výuka, tedy děti budou alespoň v obrysech vědět, jak funguje atomová elektrárna, fotovoltaika, auto na elektrický pohon atd. Uvádím to proto, že žijeme v 21. století, pokud to někdo náhodou nepostřehl. Také jsem nepochopil, proč se děti učí 2 cizí jazyky, místo toho, aby si upevnily znalosti v tom jednom. Asi kvantita je více než kvalita. A ještě něco, nebylo by zlé, kdyby ministr školství o školství opravdu něco věděl. Vyprodukovat za rok ministerování hlášku, že by nebylo zlé začínat výuku v 9,00 hod. na ty love asi není nic moc.

F. Navrátil 4.12.2023 7:55

První věta: "Vládní priorita je vzdělávání" neodpovídá pravdě. Vládní prioritou je rozfofrovat finance určené na školství a vzdělání nahradit ideologickou výchovou i za cenu rozvratu systému vzdělávání. Proto rušení speciálních škol, inkluze, působení parazitických neziskovek a nabobtnání fakult sociálních věd.

J. Ošlejšek 4.12.2023 7:34

Existovaly tzv Zvláštní školy. Nebo tehdy také ve třídě někdo štekal,nebo se cítil být třeba ježkem?

J. Ošlejšek 4.12.2023 7:34

Existovaly tzv Zvláštní školy. Nebo tehdy také ve třídě někdo štekal,nebo se cítil být třeba ježkem?

J. Ošlejšek 4.12.2023 7:27

Výborně.

Š. Zemek 4.12.2023 7:23

Tak, tak. A z malých tyranů nám už leckde vyrostli tyrani velcí.

R. Langer 4.12.2023 7:06

Nás bylo v jedné třídě 32. :-)

P. Hák 4.12.2023 7:01

Ten ideologický důvod byl, že se děti mají "setkávat s jinakostí" a zvykat si na ni. To, že by pohled na spolužáka, který ve třídě štěká a nikdo mu v tom nesmí bránit, děti nějak obohatil, se asi nedomníval nikdo.

Snad jedině z hlediska lidí, kteří se domnívají, že je lépe, když toho dítě umí méně, a slibovali si od inkluze, že dítě před "nadbytečnými dovednostmi a znalostmi" ochrání.

Nevyřčeným důvodem ovšem nejspíš také bylo pořádně to učitelům zavařit - značná část aktivistů svoji hlubokou averzi ke škole a školství ani neskrývá.

Inkludované děti pak byly použity jako beranidlo proti systému. Na nich ideologům nesejde. Podmínky, kterých se jim dostalo, jsou horší - asistent se zkušenému odborníkovi ze specializované školy nevyrovná.

P. Hák 4.12.2023 6:48

Jinak bych oponoval v tom, že inkluze podle mne v této podobě špatný přístup je. Nepomáhá to ani jednomu ze zúčastněných, čímž se porušuje základní zásada školství "konejme pro dobro dítěte".

Důvod k zavedení inkluze nebyl pedagogický, ale ideologický. Nejvíce ji prosazovali lidé, kteří neučili buď nikdy, nebo půl roku kdysi dávno, když byly děti ještě úplně jiné.

P. Hák 4.12.2023 6:43

"a ta kvalita těch škol by šla rapidně dolů"

...no a přesně tohle je cílem.

Ostatně to prosadily NGO, které jsou jedna ruka s jistým silně se angažujícím vlastníkem sítě soukromých škol.

Tímto zdravím paní Veselou, na ČŠ jsme občas diskutovali. Dokonce nám to zcela nestranný diskutující moderátor většinou ani nesmazal. ;-)

R. Lávička 4.12.2023 5:22

Jak jsme to zvládli my když nás ve třídě bylo 24a obešlo se to bez asistentů.

V. Pavelka 4.12.2023 5:14

Bek a vláda jsou darebáci ! Zrušte stíhačky !!!!!At je na školy ...!!;-€;-O

P. Hatina 4.12.2023 1:49

Jestli dovolíte, ale to je dost neštastný omyl. Existují totiž dva typy asistentů .

Jeden typ je osobní asistent dítěte (tedy jeden asistent pro jedno dítě) - a máte naprostou pravdu v tom že naprostá většina těch dětí se slabšími poruchami ho napořád nepotřebuje (a nevytíží) a taky ho ani dneska nemá...

Ale pak je asistent pedagoga (jeden pro celou třídu) - a ten doslova obíhá během hodiny tyhle hendikepované děti /se znalostí jejich potřeb) dokola a pomá jim a radí, kde vidí že potřebují. s něčím pohnout. Btw - netýká se jen učení, a taky ne jen během doby učení. Komunikuje i s jejich rodiči co potřeba a pod.

Když se nad tím zamyslíte, mít takových děti ve třídě víc, tak to už by pan učitel sám nezvládl . A právě tyhle asistenty pedagoga chce nyní pan ministr Bek školám zrušit.

K tomu dalšímu, to už by bylo na dlouhou diskuzi, jak to vlastně řešit, právě že s ohledem na různé potíže těch dětí.

Ale potom by nutné nějaké to "jiné řešení" zavést.

Ale snad chápete, že bez toho řešení , jenom škrtnout ty peníze a ať se s těmi všemi dětmi vypořádá škola, by byla katastrofa, a ta kvalita těch škol by šla rapidně dolů.