Diskuze
ŠKOLSTVÍ: Co nám „Bek řek“ a i něco navíc
Děkujeme za pochopení.
J29i20ř48í 63M30o31r28a37v28e68c
Všiml si snad někdo, že zavedením inkluze, tandemové výuky atd. šla kvalita školství nahoru? Výsledkem takovýchto “systémových” opatření, nejen ve školství je nízká nezaměstnanost - tím se vlády často chlubí - a nízká produktivitu práce - tím už se vlády nechlubí.
Nic jiného než výchova dětí k zodpovědnosti, samostatnosti a pracovitosti nemůže vést k jejich lepší budoucnosti.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092019/16092019229108D721FFDED69B687C847D78084B.jpg)
D52u82š78a34n 67P24o62l94a14n97s33k22ý
Nevím, zda vyšší platy učitelů a zrušení inkluze automaticky vygenerují lepší kvalitu školství. Možná, že se stane boží zázrak, a bude tomu tak. Už jsem četl nějaké články o zvýšení kvality školství, ale nikdy autor nepíše, podobně jako tomu je v textu autorky, co to zvýšení kvality školství podle něj obnáší. Osobně si myslím, kromě jiného, že na škole bude dobře vybavená dílna, kvalitní fyzikální laboratoř, chemická laboratoř, že paní učitelka v informatice kromě jiného prakticky předvede, jak fungují různé útoky hackerů, tedy na co si děti mají dávat majzla při mobilování. Že se zvýší technická výuka, tedy děti budou alespoň v obrysech vědět, jak funguje atomová elektrárna, fotovoltaika, auto na elektrický pohon atd. Uvádím to proto, že žijeme v 21. století, pokud to někdo náhodou nepostřehl. Také jsem nepochopil, proč se děti učí 2 cizí jazyky, místo toho, aby si upevnily znalosti v tom jednom. Asi kvantita je více než kvalita. A ještě něco, nebylo by zlé, kdyby ministr školství o školství opravdu něco věděl. Vyprodukovat za rok ministerování hlášku, že by nebylo zlé začínat výuku v 9,00 hod. na ty love asi není nic moc.
P67e93t22e 98B60r30i72c61h
Do jisté doby tu školství bývalo na vysoké úrovni. Pak přišli reformátoři, kterých bylo a je tolik, že už ani nejsou k zapamatování. K prvnímu z nich:
Potká Zdeněk Nejedlý kardinála Berana při procházce po Karlově mostě a žádá ho, aby mu vysvětlil rozdíl mezi zjevením a zázrakem.
"Kdybyste tu při procházce potkal J.A. Komenského, pane ministře", povídá kardinál, "bylo by to zjevení. Kdyby Vám ale za to, jak jste zkur vil naše školství, nenakopal (_!_), to by byl zázrak!"
F10r53a29n31t97i71š41e17k 89N25a63v90r11á15t77i49l
První věta: "Vládní priorita je vzdělávání" neodpovídá pravdě. Vládní prioritou je rozfofrovat finance určené na školství a vzdělání nahradit ideologickou výchovou i za cenu rozvratu systému vzdělávání. Proto rušení speciálních škol, inkluze, působení parazitických neziskovek a nabobtnání fakult sociálních věd.
P41e62t66r 48A55d35á17m18e17k
Zřejmě mělo být "Proklamovanou vládní prioritou", což je pravda zpětně až do hlubokého dávnověku.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/062024/25062024F3840FBA5B60ED23C6D4B3E849724C22.jpg)
Š35t95ě81p54á14n 88Z44e41m20e61k
Tak, tak. A z malých tyranů nám už leckde vyrostli tyrani velcí.
P26e72t92r 29H66á15k
Jinak bych oponoval v tom, že inkluze podle mne v této podobě špatný přístup je. Nepomáhá to ani jednomu ze zúčastněných, čímž se porušuje základní zásada školství "konejme pro dobro dítěte".
Důvod k zavedení inkluze nebyl pedagogický, ale ideologický. Nejvíce ji prosazovali lidé, kteří neučili buď nikdy, nebo půl roku kdysi dávno, když byly děti ještě úplně jiné.
P22e54t27r 21H22á90k
Ten ideologický důvod byl, že se děti mají "setkávat s jinakostí" a zvykat si na ni. To, že by pohled na spolužáka, který ve třídě štěká a nikdo mu v tom nesmí bránit, děti nějak obohatil, se asi nedomníval nikdo.
Snad jedině z hlediska lidí, kteří se domnívají, že je lépe, když toho dítě umí méně, a slibovali si od inkluze, že dítě před "nadbytečnými dovednostmi a znalostmi" ochrání.
Nevyřčeným důvodem ovšem nejspíš také bylo pořádně to učitelům zavařit - značná část aktivistů svoji hlubokou averzi ke škole a školství ani neskrývá.
Inkludované děti pak byly použity jako beranidlo proti systému. Na nich ideologům nesejde. Podmínky, kterých se jim dostalo, jsou horší - asistent se zkušenému odborníkovi ze specializované školy nevyrovná.
P86e65t68r 54H65a37t44i46n77a
Jestli dovolíte, ale to je dost neštastný omyl. Existují totiž dva typy asistentů .
Jeden typ je osobní asistent dítěte (tedy jeden asistent pro jedno dítě) - a máte naprostou pravdu v tom že naprostá většina těch dětí se slabšími poruchami ho napořád nepotřebuje (a nevytíží) a taky ho ani dneska nemá...
Ale pak je asistent pedagoga (jeden pro celou třídu) - a ten doslova obíhá během hodiny tyhle hendikepované děti /se znalostí jejich potřeb) dokola a pomá jim a radí, kde vidí že potřebují. s něčím pohnout. Btw - netýká se jen učení, a taky ne jen během doby učení. Komunikuje i s jejich rodiči co potřeba a pod.
Když se nad tím zamyslíte, mít takových děti ve třídě víc, tak to už by pan učitel sám nezvládl . A právě tyhle asistenty pedagoga chce nyní pan ministr Bek školám zrušit.
K tomu dalšímu, to už by bylo na dlouhou diskuzi, jak to vlastně řešit, právě že s ohledem na různé potíže těch dětí.
Ale potom by nutné nějaké to "jiné řešení" zavést.
Ale snad chápete, že bez toho řešení , jenom škrtnout ty peníze a ať se s těmi všemi dětmi vypořádá škola, by byla katastrofa, a ta kvalita těch škol by šla rapidně dolů.
V85á57c16l66a84v 93P50a46v72e76l95k89a
Bek a vláda jsou darebáci ! Zrušte stíhačky At je na školy ...
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz