25.5.2024 | Svátek má Viola


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Co nám „Bek řek“ a i něco navíc

Jak to, že ministerstvo s jistě bohatým týmem expertů nevědělo, že platy zejména nepedagogů jsou delší dobu tristní? Jak to, že toto ministerstvo neumí efektivně regulovat počet nových smluv (asistenti, druzí pedagogové ve třídě – tzv. „tandemová výuka“)?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hák 4.12.2023 12:41

Přesně tak, zvláštní škola byla uzpůsobená jejich potřebám.

O. M. 4.12.2023 8:41

Kdysi dávno, když se chystalo zavedení inkluze, byla v rádiu debata, kde samozřejmě jeden z diskutujících tvrdil, jak se to na Západě osvědčilo, že např. ve Francii mají inkluzi v každé (základní) škole. Jenže, další diskutující to uvedla na pravou míru, že tam mají v každém ročníku speciální inkluzivní třídu, kam ty "potřebné" sesypou a můžou se jim specielně věnovat, aby se naučili aspoň něco, ne, že jsou rozfrcaní po všech třídách.

P. Brich 4.12.2023 13:25

Něco na způsob zvláštní školy.

P. Hatina 4.12.2023 1:49

Jestli dovolíte, ale to je dost neštastný omyl. Existují totiž dva typy asistentů .

Jeden typ je osobní asistent dítěte (tedy jeden asistent pro jedno dítě) - a máte naprostou pravdu v tom že naprostá většina těch dětí se slabšími poruchami ho napořád nepotřebuje (a nevytíží) a taky ho ani dneska nemá...

Ale pak je asistent pedagoga (jeden pro celou třídu) - a ten doslova obíhá během hodiny tyhle hendikepované děti /se znalostí jejich potřeb) dokola a pomá jim a radí, kde vidí že potřebují. s něčím pohnout. Btw - netýká se jen učení, a taky ne jen během doby učení. Komunikuje i s jejich rodiči co potřeba a pod.

Když se nad tím zamyslíte, mít takových děti ve třídě víc, tak to už by pan učitel sám nezvládl . A právě tyhle asistenty pedagoga chce nyní pan ministr Bek školám zrušit.

K tomu dalšímu, to už by bylo na dlouhou diskuzi, jak to vlastně řešit, právě že s ohledem na různé potíže těch dětí.

Ale potom by nutné nějaké to "jiné řešení" zavést.

Ale snad chápete, že bez toho řešení , jenom škrtnout ty peníze a ať se s těmi všemi dětmi vypořádá škola, by byla katastrofa, a ta kvalita těch škol by šla rapidně dolů.

V. Pavelka 4.12.2023 5:14

Bek a vláda jsou darebáci ! Zrušte stíhačky !!!!!At je na školy ...!!;-€;-O

R. Lávička 4.12.2023 5:22

Jak jsme to zvládli my když nás ve třídě bylo 24a obešlo se to bez asistentů.

R. Langer 4.12.2023 7:06

Nás bylo v jedné třídě 32. :-)

V. Kuhaj 4.12.2023 10:28

Nás taky. Všichni tak nějak podobně inteligentní. Pár inteligentních více. Mimoňové asi dva, zbytek holt po ústavech. Teď máme inkluzi, takže jsou mezi dětmi, které pro ně pochopení moc nemají. Každý potřebuje asistenta. Prý je to tak dobře...:-/

J. Ošlejšek 4.12.2023 7:34

Existovaly tzv Zvláštní školy. Nebo tehdy také ve třídě někdo štekal,nebo se cítil být třeba ježkem?

J. Ošlejšek 4.12.2023 7:34

Existovaly tzv Zvláštní školy. Nebo tehdy také ve třídě někdo štekal,nebo se cítil být třeba ježkem?

O. M. 4.12.2023 8:30

Protože vás bylo jen 24 a ne 35, nebyli mezi vámi inkludovaní, a souška vám v případě potřeby směla dát výchovný lepanec, aniž by se to ocitlo na twitteru.

P. Hák 4.12.2023 6:43

"a ta kvalita těch škol by šla rapidně dolů"

...no a přesně tohle je cílem.

Ostatně to prosadily NGO, které jsou jedna ruka s jistým silně se angažujícím vlastníkem sítě soukromých škol.

Tímto zdravím paní Veselou, na ČŠ jsme občas diskutovali. Dokonce nám to zcela nestranný diskutující moderátor většinou ani nesmazal. ;-)

J. Moravec 4.12.2023 8:23

Všiml si snad někdo, že zavedením inkluze, tandemové výuky atd. šla kvalita školství nahoru? Výsledkem takovýchto “systémových” opatření, nejen ve školství je nízká nezaměstnanost - tím se vlády často chlubí - a nízká produktivitu práce - tím už se vlády nechlubí.

Nic jiného než výchova dětí k zodpovědnosti, samostatnosti a pracovitosti může vést k jejich lepší budoucnosti.

P. Hák 4.12.2023 9:42

To máte pravdu, ale jak toho dle Vás konkrétně dosáhnout?