Diskuze
ŠKOLSTVÍ: Co nám „Bek řek“ a i něco navíc
Děkujeme za pochopení.
J57i67ř76í 12M59o12r24a15v88e35c
Všiml si snad někdo, že zavedením inkluze, tandemové výuky atd. šla kvalita školství nahoru? Výsledkem takovýchto “systémových” opatření, nejen ve školství je nízká nezaměstnanost - tím se vlády často chlubí - a nízká produktivitu práce - tím už se vlády nechlubí.
Nic jiného než výchova dětí k zodpovědnosti, samostatnosti a pracovitosti nemůže vést k jejich lepší budoucnosti.
D33u69š63a84n 27P87o45l58a92n52s81k60ý
Nevím, zda vyšší platy učitelů a zrušení inkluze automaticky vygenerují lepší kvalitu školství. Možná, že se stane boží zázrak, a bude tomu tak. Už jsem četl nějaké články o zvýšení kvality školství, ale nikdy autor nepíše, podobně jako tomu je v textu autorky, co to zvýšení kvality školství podle něj obnáší. Osobně si myslím, kromě jiného, že na škole bude dobře vybavená dílna, kvalitní fyzikální laboratoř, chemická laboratoř, že paní učitelka v informatice kromě jiného prakticky předvede, jak fungují různé útoky hackerů, tedy na co si děti mají dávat majzla při mobilování. Že se zvýší technická výuka, tedy děti budou alespoň v obrysech vědět, jak funguje atomová elektrárna, fotovoltaika, auto na elektrický pohon atd. Uvádím to proto, že žijeme v 21. století, pokud to někdo náhodou nepostřehl. Také jsem nepochopil, proč se děti učí 2 cizí jazyky, místo toho, aby si upevnily znalosti v tom jednom. Asi kvantita je více než kvalita. A ještě něco, nebylo by zlé, kdyby ministr školství o školství opravdu něco věděl. Vyprodukovat za rok ministerování hlášku, že by nebylo zlé začínat výuku v 9,00 hod. na ty love asi není nic moc.
P67e60t95e 84B78r78i48c47h
Do jisté doby tu školství bývalo na vysoké úrovni. Pak přišli reformátoři, kterých bylo a je tolik, že už ani nejsou k zapamatování. K prvnímu z nich:
Potká Zdeněk Nejedlý kardinála Berana při procházce po Karlově mostě a žádá ho, aby mu vysvětlil rozdíl mezi zjevením a zázrakem.
"Kdybyste tu při procházce potkal J.A. Komenského, pane ministře", povídá kardinál, "bylo by to zjevení. Kdyby Vám ale za to, jak jste zkur vil naše školství, nenakopal (_!_), to by byl zázrak!"
F75r79a77n60t56i45š54e17k 37N16a77v76r90á73t35i51l
První věta: "Vládní priorita je vzdělávání" neodpovídá pravdě. Vládní prioritou je rozfofrovat finance určené na školství a vzdělání nahradit ideologickou výchovou i za cenu rozvratu systému vzdělávání. Proto rušení speciálních škol, inkluze, působení parazitických neziskovek a nabobtnání fakult sociálních věd.
P69e32t76r 47A37d81á19m57e52k
Zřejmě mělo být "Proklamovanou vládní prioritou", což je pravda zpětně až do hlubokého dávnověku.
Š30t86ě73p14á68n 92Z34e53m25e56k
Tak, tak. A z malých tyranů nám už leckde vyrostli tyrani velcí.
P20e92t70r 30H18á60k
Jinak bych oponoval v tom, že inkluze podle mne v této podobě špatný přístup je. Nepomáhá to ani jednomu ze zúčastněných, čímž se porušuje základní zásada školství "konejme pro dobro dítěte".
Důvod k zavedení inkluze nebyl pedagogický, ale ideologický. Nejvíce ji prosazovali lidé, kteří neučili buď nikdy, nebo půl roku kdysi dávno, když byly děti ještě úplně jiné.
P44e38t11r 63H82á42k
Ten ideologický důvod byl, že se děti mají "setkávat s jinakostí" a zvykat si na ni. To, že by pohled na spolužáka, který ve třídě štěká a nikdo mu v tom nesmí bránit, děti nějak obohatil, se asi nedomníval nikdo.
Snad jedině z hlediska lidí, kteří se domnívají, že je lépe, když toho dítě umí méně, a slibovali si od inkluze, že dítě před "nadbytečnými dovednostmi a znalostmi" ochrání.
Nevyřčeným důvodem ovšem nejspíš také bylo pořádně to učitelům zavařit - značná část aktivistů svoji hlubokou averzi ke škole a školství ani neskrývá.
Inkludované děti pak byly použity jako beranidlo proti systému. Na nich ideologům nesejde. Podmínky, kterých se jim dostalo, jsou horší - asistent se zkušenému odborníkovi ze specializované školy nevyrovná.
P21e49t24r 81H60a66t94i93n15a
Jestli dovolíte, ale to je dost neštastný omyl. Existují totiž dva typy asistentů .
Jeden typ je osobní asistent dítěte (tedy jeden asistent pro jedno dítě) - a máte naprostou pravdu v tom že naprostá většina těch dětí se slabšími poruchami ho napořád nepotřebuje (a nevytíží) a taky ho ani dneska nemá...
Ale pak je asistent pedagoga (jeden pro celou třídu) - a ten doslova obíhá během hodiny tyhle hendikepované děti /se znalostí jejich potřeb) dokola a pomá jim a radí, kde vidí že potřebují. s něčím pohnout. Btw - netýká se jen učení, a taky ne jen během doby učení. Komunikuje i s jejich rodiči co potřeba a pod.
Když se nad tím zamyslíte, mít takových děti ve třídě víc, tak to už by pan učitel sám nezvládl . A právě tyhle asistenty pedagoga chce nyní pan ministr Bek školám zrušit.
K tomu dalšímu, to už by bylo na dlouhou diskuzi, jak to vlastně řešit, právě že s ohledem na různé potíže těch dětí.
Ale potom by nutné nějaké to "jiné řešení" zavést.
Ale snad chápete, že bez toho řešení , jenom škrtnout ty peníze a ať se s těmi všemi dětmi vypořádá škola, by byla katastrofa, a ta kvalita těch škol by šla rapidně dolů.
V98á60c31l82a47v 36P17a90v61e58l76k42a
Bek a vláda jsou darebáci ! Zrušte stíhačky At je na školy ...
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz