Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Všech nesmyslů futrál
Zprivatizovat policii?To může napadnout je člověka,který buď neví o co jde nebo to ví až příliš dobře,ale jen pro sebe.Proč se nenavrhuje zprivatizovat třeba hasičskou službu?Neoliberalizmus je cesta do pekel a doufám,že už brzy skončí v propadlišti dějin.
Hurá do Somálska
Zrušmě policii úplně, stát můžeme taky zrušit. Příliš obtěžují.
Doporučuji losovat ;-o) ...
I když je už trochu pozdě, tak si neodpustím doporučení zájemce o provozování privatizované policie losovat, nejlépe podle následujícího postupu http://www.gentleman.cz/archiv/07/img/redk3790.wmv
mám jednodušší nápad
odejměme policii vybírat pokuty.
nechť policie jen rozdává složenky - a nadřízení jsou odměňováni za nehodovost ve svém rajonu, nikoliv za počet pokut. .
nic než šikana
Může někdo logickými argumenty zdůvodnit, proč se mají řidiči v Praze od Černého mostu po Zličín ploužit po čtyřproudé magistrále osmdesátkou, když na silnicích třetí třídy , mezi vsemi, plnými zatáček kopírujících bývalé meze to lze valit devadesátkou ? Omezení rychlosti na průtahu není ničím jiným, než čirou šikanou a na kontrolu nedodržování tohoto výmyslu stupidního mozku si z našich daní platíme policii. A autor by na výběr pokut za porušování takovýchto idiotských omezení , nejen v Praze , ještě poslal soukromou policii. To je skutečně kretenismus hodný bruselského úředníka.
Ideově akceptovatelné....
....prakticky neproveditelné! Už dnes na mnohých obecních a městských úřadech nejsou schopni vyřídit agendu kolem přestupků nahlášených policií. Představte si, kdyby měli zpracovat ty hrůzné hromady spisů a nahrávek, dodaných jim na stůl velmi aktivními soukromníky. Sci-fi!
Nesouhlasím s poslední větou
"Až bude erár těžce platit za svou neschopnost, možná se zlepší i tohle ... ". Měla zby nít: "Až bude úředník těžce platit ...." . Pokud to bude platit erár a ne úřadník, tak se nic nezlepší. Protože erár to jsme my - daňoví poplatníci a na nás se každý ouřada vykašle pane autore.
Re: Nesouhlasím s poslední větou
On cely ten clanek ma podobnou konstrukcni chybu.
Naprosto souhlasím,
řekl bych, že to jinde funguje, aspoň jsem viděl ve filmech USA, že měřením rychlosti se zabývá soukromá firma, která vyfotí řidiče při překročení rychlosti a pošle snímeček s poukázkou na placení pokuty. Jinak každý ví, že přestupky jsou nejvíce vidět z jedoucího vozu, ty statické kontroly policajty u silnic nic neřeší. Dnes by neměl být problém vyfotit přestupek a odeslat do centra, aby se zabránilo machinacím. Ale zřejmě pro kompetentní je jednodušší jezdit obrněným Hummerem a na obyčejné lidi se vykašlat.
Poznámka
"Když se vám dnes něco porouchá, za příslušný peníz přijede havarijní služba a zjedná nápravu". Za přemrštěný peníz, mizernou nápravu. A to si firmy konkurují. Asi bychom s monopolní, byť privátní policií dopadly v českých podmínkách dost špatně. Za dobře fungující model, hodný následování, považuji soudy. Mají dost vymakaná vnitřní pravidla.
Až bude erár platit, zlepší se i tohle????
Celý článek shozen takovýmto nesmyslem.
Cožpak erár něco platí ze svých peněz? Cožpak nějakým úředníkům na něčem takovém záleží? Vždyť tyhle platby jsou z daní. Dnes a denně máme možnost vidět, co podnikají např. kolem nájemného - a že tam bude hodně miliard plateb. Zaplatí to všichni co platí daně a úředníkům a politikům (alespoň těm socanským) je to naprosto jedno.
Doporučuji ke studiu.....
J.A.Inciardi - Criminal Justice (česky v r. 1994 pod názvem Trestní spravedlnost) str.187-191,příl.6.5, k problematice soukromé policie se nejlépe vyjádřil citovaný velitel policie v Minneapolis Anthony.V.Bouza:" Zanedlouho přijde den, kdy se dostaví podnikatel a řekne : mohu ohlídat Bronx , bude to o 50 mil. dolarů levnější a udělám to lépe." Nepoměřujte městskou policii soukromými bezp. službami zde, obojí je tristní.
Re: Doporučuji ke studiu.....
Promiňte: Jaký je rozdíl mezi policií, zřízenou za peníze :
a)plátců státních daní
b)plátců obecních daní
c)samoplátců_
postavene na hlavu
Silnice tu nejsou od toho aby se silnicni lapkove vseho druhu meli dobre ale kvuli tomu aby se lide a veci mohly prepravovat sem a tam. Nehody jsou vedlejsim nezadoucim efektem ktery je treba omezovat systemove (treba tim ze silnice nebudou furt rozbite). Autor je blbec ktery by ve sve hlouposti silnice nejradeji uzavrel a pote chcipl hlady protoze si sam nic nevypestuje a nikdo mu to nepriveze. Jak vidno kvalita univerzitniho vzdelani klesa vsutku rapidne.
Re: postavene na hlavu
Řekl bych, že drtivá většina dopravních nehod opravdu není způsobena děrami v silnicích.....
Re: Re: postavene na hlavu
Máš prvdu. Většina dopravních nehod je způsobena těmi, kteří předpokládali, že silnice jsou sjízdné
Re: Re: Re: postavene na hlavu
K takto duchaplnému příspěvku nemám co dodat....
A máš pravdu, Rudolfe, budeme si tykat
Taky mě něco podobného napadlo
ale bál jsem se lynčování ze strany spoluobčanů.
Každý občan by mohl nahlásit a zdokumentovat dopravní přestupek, pokud by měl na tuto činnost placené školení od policie a certifikát na záznamové zařízení.
Vedlo by to k renesanci dnes trochu skomírajícího bonzáctví.
Re: Taky mě něco podobného napadlo
K tomu bonzáctví - ve Skandinávii je běžné, že Vás někdo napráská policii když porušujete předpisy za volantem, a policie si vás najde a zkasíruje, i když u přestupku vůbec nebyla. To ale není bonzáctví, to si jen seveřani víc váží zdraví a života svého a svých dětí.
Když vidím, jak fungují....
...městské policie, ve většině případů přímo napojené na soukromé subjekty (odtahovka, odstavné parkoviště...), tak jsem rád, že zatím dopravní policii nikdo doopravdy privatizovat nechce. Dopadlo by to totiž úplně stejně. Špatně zaparkovaná auta se neodtahují tam, kde by mohla způsobit nějaký problém, ale tam, kde sice ničemu nevadí, ale jde to dobře zdůvodnit. A už jsem mnohokrát viděl, že když si odtahovka měla vybrat mezi starší plečkou (Š120) o půl metru přesahující magickou pětimetrovou hranici křižovatky (ale v místě, kde nikdo neodbočuje, protože je tam třeba jednosměrka) a o kus dál přímo na přechodu zaparkovaným drahým bavorákem, vybrala vždy auto č.1 - nebudou jako soukromá firma přeci riskovat střet s právníky nebo gorilami toho druhého, že.....
Re: Když vidím, jak fungují....
cituji Vás: Dopadlo by to úplně stejně.... tak proč to nezavést? Minimálně by se státní/maše ušetřily peníze.
Re: Re: Když vidím, jak fungují....
opravuji: ušetřily státní/naše peníze
Re: Re: Re: Když vidím, jak fungují....
Doplňuji: dopadlo by to stejně špatně.
Re: Když vidím, jak fungují....
Ovšem soukromý dokumentarista, který vyfotí/natočí přestupek a pak to pouze odevzdá na úřad (tedy nebude jednat s právníky ani gorilami, ani si nebude moci vyjet z databáze, komu patří auto), ten podobný problém vůbec řešit nebude a naopak bude v jeho zájmu to řádně nahlásit, že ano ...
Re: Re: Když vidím, jak fungují....
Ten úřad také zprivatizujeme.....?
Ono by bohatě stačilo, aby takhle fungovala dopravní policie. Pouze by registrovali přestupky a někdo jiný by to vyhodnocoval. Rázem by bylo po korupci.
A víte, proč v některých státech policie funguje mnohem lépe než u nás? Protože policajta musíte dělat tak trochu z přesvědčení. Mám obavy, že u nás převládly zpočátku úplně jiné motivace. Snad se to pomalu dostává do normálních kolejí, i když k prvorepublikové úrovni to má ještě daleko (zeptejte se pamětníků).
Re: Když vidím, jak fungují....
A když vidím jak funguje další vývojové stadium Městské Policie což jsou soukromé bezpečnostní agentury (zde si ze zákony opravdou nelámou hlavu) tak mi vstává hrůzou pleš na hlavě.
Ta privatizovaná policie by byla ozbrojená a měla právo zbraně použít proti domnělým pachatelům dopravních přestupků? Pokud ano tak takové právo chci také, pokud ne tak to bude sbor kašparů.
No já nevím autore, zda je Váš nápad to pravé ořechové
ak jsem pochopil v návrhu nejde ani tak o privatizaci policie ale o privatizaci donašečů a práskačů. To je sice umění, které občané ČR zvládají dost dobře i jako privátní osoby, tak proč by nemohli na to mít úspěšnou živnost, ale nevím, zda je to správná cesta.
Já bych spíš navrhoval rajonizaci a jednoznačný úkol - prostě bude policie odměňována za to, že se v rajonu sníží nehody. V souladu se zákony a metodickými pokyny policie a v rámci stávajících podmínek ( typ komunikací, rychlostní omezení, apod.) o Jestli to bude řešit kontrolou lékárniček nebo hlídáním rychlosti u nástupního ostrůvku, to je věc velitele okrsku. No a pak bude vyhodnocení - podařilo? Fajn, prémie a povýšení. Nepodařilo? Pro velitele smůla....
Koneckonců ti měšťáci by na to mohli přejít taky - bydlím cca 300 metrů od jejich služebny před kterou v kteroukoliv denní či noční dobu stojí nejméně dvě auta, ale pěšky jsem je u nás ještě neviděl. A to by se měli přeci starat o pořádek v ulicích, že.....
Re: No já nevím autore, zda je Váš nápad to pravé ořechové
Ne smůla, ale pětadvacet obuškem přes holý zadek na náměstí a v poledne.
Jedině to přiměje odpovědné k plnění jejich povinností.
Já vím, lidská a Evropská práva těch zadků...
Jak zajistit nestrannost?
Jak chcete zajistit, aby ten soukromnik opravdu dokumentoval nestranne? Priklad: vidi na fotce sebe, jak si to frci 100km/h v obci, tak ji stopi. Vidi tam brachu, fotku stopi. Obchodni partner ma predplaceno, toho taky nepraskne.