25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

PRAVIDLA: Dost bylo práva

Kdysi jsem právo milovala. Šla jsem kvůli němu z Ostravy do Brna na školu a pak pracovat do západních Čech, abych coby advokátka lidem v nesnázích pomáhala. Dnes jsem z regulace a zbytečného práva nešťastná a stydím se za ně, za všechny ty povinnosti, regulace a paragrafy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 15.9.2022 16:08

On ten nadřízený taky funguje.

J. Sládeček 15.9.2022 7:40

S tím se dá souhlasit. Proč lidovci nedodržují desatero?

J. Jurax 15.9.2022 12:39

Protože v košaté praxi života úplně vždy a všude dodržovat nejde.

V. Vlach 15.9.2022 13:35

Rozdíl mezi nejde a nechci???

J. Jurax 15.9.2022 14:48

Ehm ... už jen to první - V jednoho Boha věřiti budeš - nejde, protože bohové jednak nejsou, jsouce jen virtuální konstrukty nevzdělaných lidských myslí a jednak je jich moc, takže proč právě v toho jednoho? A kterého?

A druhé - Nevezmeš jména Božího nadarmo -taky ne, poněvadž nevím, jakého boha. A jsa neznaboh, bezvěrec a ateista vlastně nevím, co tím chtěl básník říci.

Třetí - Pomni, abys den sváteční světil. To nepočítá s přesčasy, nepřetržitými provozy a taky s tím, že o dnu svátečním musím dodělat vše kolem chalupy, na co v pracovních dnech nebylo času. A lenošit je hřích jistě i v den sváteční!

A tak dál - třeba Nesesmilníš - bez smilnění bychom jako druh vymřeli.

P. Krešňák 15.9.2022 7:32

Vážená paní Kolářová (paní Lukešová píše také články, co souzní s mým myšlením a Izrael mám za velký vzor), škoda že nekandidujete do senátu v mém volebním obvodě. Volil bych Vás, jak se u nás říká, všemi deseti. Krešňák

L. Šimon 15.9.2022 7:36

👍👍👍

M. Vaněk 15.9.2022 7:17

Bohužel, tento ideál nelze nastavit. Justiční mafie ruku v ruce s politickou mafií velmi rychle po roce 89 zjistila, že nejsnadnější cesta k beztrestnosti spočívá v psaní zákonů. A tak zaplevelili někteří lumpové naše právo neuvěřitelnými zákony, a především faktickou beztrestností pro lumpy, a to na obou stranách barikády. Výsledky sledujeme dnes a denně: někteří soudci jsou jak utržení ze řetězu, SZ je pro smích a tresty? Tu už je přímo k popukání... Vzpomeňme třeba 3 x 24 let za vhození láhve do okna oproti 17,15,13 apodmínkám za pokus o vraždu v organizované skupině asociálů ,kteří šli s mačetou, nožem a dalšími zbraněmi pobít obsluhu a hosty v N. Boru, 3,5 roku podmíněně za umlácení důchodce lopatou asociály, nebo podménku asociální "podnikatelky, které přejede dítě a zabije ho, ani nevystoupí a jde se bavt na rodinnou oslavu a vyfasuje také podmínku, nedávnou podmínku za únos ani komentovat slušně nelze...

J. Sládeček 15.9.2022 7:41

👍

J. Sládeček 15.9.2022 7:41

👍

K. Filip 15.9.2022 7:52

Máte pravdu, někdy mi připadá, že soudci před jednáním požili lysohlávky.

J. Jurax 15.9.2022 12:44

Pro úplnost a neznalé by bylo dobře dodat, ze ta láhev do okna vhozená byla zápalná a následky činu drastické.

M. Vaněk 15.9.2022 17:22

Tu láhev musel hodit jeden člověk, ale odsouzení stejným trestem byli všichni tři... Popálené dítě je opravdu drastická záležitost, ale soud se vůbec nezajímal, co dělalo 5 dospělých ve vedlejším pokoji - byli vzhůru a popíjeli, a když odjela sanitka, šli popíjet dál do místní hospody... Taktéž se soud nevypořádal se skutečností, že zjevně neško o útok na osoby (láhev byla jen jedna), a sami obžalovaní tvrdili, že šlo cíleně o útok na kradené zboží. Prostě politický proces, který strčil do kapsy monsterprocesy z 50 ́let...

T. Diblík 15.9.2022 7:11

Já věřím, že většina pravidel lidského chování vznikla proto, aby lidé spolu dobře žili mohli spolupracovat.

Jedna z definic práva je umění dobra a spravedlnosti.

Vzkaz Vojtěcha Cepla

R. Langer 15.9.2022 7:22

... a proto v totalitních režimech mají pravidla mnohem barvitější... ;-)

J. Sládeček 15.9.2022 7:44

No, Cepl, raději se nebudu vyjadřovat.

J. Sládeček 15.9.2022 7:44

No, Cepl, raději se nebudu vyjadřovat.

T. Diblík 15.9.2022 12:43

Proč?

H. Lukešová 15.9.2022 6:59

Dobrý den, jen podotýkám, že došlo k mýlce. Já nejsem autorkou tohoto článku.

D. Stirsky 15.9.2022 6:48

V podstatě souhlas. Např. zákon o daních z příjmů má několik set novel. Představíme si, že větu “Dnes je hezky, tak půjdeme na výlet” stokráte změním. Výsledkem bude nesrozumitelný paskvil. Nový zákon = dva zrušit. A zákony psát tak, aby jim ten, co se jimi má řídit, rozuměl. Nesmí to být text, který vyžaduje drahá a dlouhá školení od právníků.

A. Kubeš 15.9.2022 5:48

Zákony jsou primárně vytvářeny na základě vůle lobistů (zájmových skupin). Nejsilnější lobistickou skupinou jsou právníci, a těm to takhle náramně vyhovuje. Omlouvám se za paušalizaci a čest výjimkám.

Je to cesta do pekel a západní svět jako leader na přeregulovanost dojede.

M. Mařák 15.9.2022 5:41

Evropské právně-kontinentální kultuře historicky vévodí iuspozitivismus, tedy právo pozitivní, čehož důsledkem jsou ony nešvary, které autorka kritizuje. Anglosaský svět je zase postaven na iusnaturalismu, tedy na právu přirozeném, oproti státu se klade se také klade větší důraz na individuum. I to je jeden z důvodů, proč je GB s kontinentální Evropou nekompatibilní a proč byl brexit zákonitou skutečností.

R. Langer 15.9.2022 5:49

To už dávno není pravda. Ale klidně blbněte dál. ;-D

M. Mařák 15.9.2022 6:14

Kdyby to nebyla pravda, nevznikl by tento čkánek, mimo jiné.

Jde s tím něco udělat? Podle mne nejde, jedná se o příliš zakořeněnou záležitost.

R. Langer 15.9.2022 7:19

Nesmysl.

M. Mařák 15.9.2022 10:11

Vím, o čem píši, vystudoval jsem stejnou právní fakultu v Brně jako paní autorka. Jaké právní vzdělání máte Vy?

J. Vorlický 15.9.2022 7:50

Ano, souhlas s panem Mařákem ve všem, co teď píše. Právo, anglicky LAW, ne RIGHTS, tedy snaha jak řídit chod státu na evropském kontinentu vychází z předpokladu, že lidé jsou hloupí a elity jim musejí říkat, jak a co mají dělat. Elity se důsledkem demokracie a blahobytu nechaly zkorumpovat a výsledek dnes máme. V češtině máme dokonce pro LAW a RIGHTS (přirozený nárok) jen jedno slovo.

Pozitivní právo mělo asi svoje výhody, když se omezilo na několik základních pravidel. Dnes je to snůška nesmyslů a někdy mám pocit, že kdyby zde nebylo právo (teď ve smyslu LAW) na život, celá řada lidi si bude myslet, že jim není povoleno žít a že zítra- možná už dnes - umřou.

Dá se s tím něco dělat? Také si myslím, že moc ne. Úsečné a pomýlené reakce pane Langera jsou toho jen malým příkladem. České právo a v něm institut ,vrchnostenského postavení ́ Českou republiku pomalu ale jistě ničí.

R. Langer 15.9.2022 8:36

Pletete se oba dva. To, o čem mluvíte, DÁVNO NEEXISTUJE. :-P

J. Vorlický 15.9.2022 9:04

Něco určitě existuje, pane Langre. Pan Mařák to vysvětlil stručně a jasně. Vy asi budete tvrdit, že je to složitější.

K. Machala 15.9.2022 1:05

Ano, výstižné, je třeba začít prořezávat.