Čtvrtek 3. října 2024, svátek má Bohumil

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

PRAHA: Podporou MHD za ucpání města

diskuse (11)

Současná "netrendovost" osobní automobilové dopravy je nejspíš všeobecně známá. Kdo je ekologicky uvědomělý, jezdí městskou hromadou dopravou, kdo je k tomu ještě "cool", šlape do práce na bicyklu. Pražská dopravní situace, zejména z hlediska řidičů osobních aut, je dosti špatná a navíc je nadále komplikovaná tu nesmyslným omezením rychlosti kvůli údajnému hluku (což v oblastech bez rezidentů typu Strakonická nebo ulice 5. května působí přinejmenším rozpačitě), tu snížením počtu pruhů, jako se to stalo nedávno na Magistrále. Oficiální zdůvodnění si nepamatuji, ale nejspíš bylo natolik nelogické, že mi prostě neutkvělo v paměti.

Současný trend je prostě takový, že auta nemají v Praze co dělat a že je třeba, aby lidé po městě jezdili "sockou". Známá karlínská "třicítka", nesmyslně zauzlované jednosměrky tamtéž nebo na Vinohradech, zužování dvou pruhů ve prospěch cyklostezky (Rohanské nábřeží) a další kulišárny by nejspíš vydaly na knihu. Jen marně dumám nad publikovatelným názvem...

Zhruba před měsícem došlo k optimalizace pražské MHD. Nějaký zodpovědný činitel, tuším, že jím byl radní pro dopravu pan Nosek, tehdy tvrdil, že je to motivováno lepším využitím vozidel a snažší dostupností různých destinací ve městě. V žádném případě však prý nešlo o snahu uspořit, prý pokud se něco ušetří, bude to milé překvapení. O samotné optimalizaci bylo napsáno již mnoho, osobně si teď užívám cestu domů z Anděla, kdy vystupuji na Kavalírce a pak se mačkám v lince 123, která neustále pendluje mezi Kavalírkou a Šmukýřkou. Ale člověk si zvykne.

Nyní obě informace spojme s mými nedávnými zážitky. Během týdne jsem musel jet do práce autem dva dny po sobě; jezdím z Košíř do Vysočan. Když jedu "emhádéčkem", zabere mi cesta 55 - 65 minut a čtyřikrát přestupuji. Navíc jsem oblažován uječenými školáky, aromatickými bezdomovci, občas někdo hraje v tramvaji na harmoniku a loudí drobné. Autem jsem cestu zvládl do práce za 32, respektive za 25 minut (jednou po deváté, jednou před sedmou ranní), cestu zpět za 45, respektive za 35 minut (ve dvě odpoledne a po třetí odpolední), a to v obou případech přes centrum, tedy přes tu "zasekanou" Prahu. Případné rejpaly chci upozornit, že na červenou zastavuji, nejezdím po chodníku, ani nemám na autě modrý maják, prostě popojíždím kolonou jako ostatní. Navíc se na mě nikdo nelepí, nemusím poslouchat něčí telefonát, kdy řve do mobilu, že "je v tramvaji", nikdo vedle mě nesmrdí, můžu kouřit dle libosti, ani na mě nevybíravě nekřičí nějaký penzista, že má dřevěnou nohu a ať ho pustím sednout.

Asi se shodneme, že nikdo nejezdí po Praze jen tak z nudy. Pokud někdo jede po Praze autem, nejspíš k tomu má důvod. A optimalizovaná MHD mu k tomu jeden přidala, protože se z místa A do místa B dostane autem ve větším pohodlí a za kratší dobu než onou "strašně fajn" hromadnou dopravou. A dokud si tento fakt zodpovědní úředníci neuvědomí, tak bude celá Praha stát, zatímco vyhrazenými pruhy budou jezdit poloprázdné autobusy, kterými se dostanete leda tak odnikud nikam.

Ivo Fencl
3. 10. 2024

Zastaví televizi, zavřou knihu a prý: „To vidět nechci a celou tu kokotinu tim pádem taky ne.“

Starý vlk
3. 10. 2024

Na počátku jsme mluvili o domácnosti a pevně připevněném telefonu na šnůře, vraťme se tedy tam.

Aston Ondřej Neff
3. 10. 2024

Důslednost, s jakou vláda spěje ke sebezničení, je skutečně hodna lepší věci.

přečetl Panikář
3. 10. 2024

do poslanecké sněmovny vrátila „lepší opozice“. Bude údajně „tvrdá, ale konstruktivní“.

přečetl Panikář
3. 10. 2024

Čím víc budete deprimováni čteným textem, tím blíž budete naději.

Aston Ondřej Neff
30. 9. 2024

Na internetu jsou na toto téma ankety a vyplývá z nich, že lidé jsou tak padesát na padesát pro /...

Aston Ondřej Neff
2. 10. 2024

Ministr zahraničí Jan Lipavský podal demisi a premiér Petr Fiala ji nepřijal.

Aston Ondřej Neff
1. 10. 2024

Kolečkem sezení u prezidenta pokračuje výjev, zvaný vládní krize.

Aston Ondřej Neff
3. 10. 2024

Důslednost, s jakou vláda spěje ke sebezničení, je skutečně hodna lepší věci.

Jan Bartoň
30. 9. 2024

Jan Lipavský nesouhlasí s odchodem z vlády a hodlá se zachovat tak, aby ve vládě mohl zůstat.

ČTK, Lidovky.cz
3. 10. 2024

Výzva Evropské komise (EK), aby Česko přestalo diskriminovat romské děti, je podle ředitele...

Thomas Kulidakis
3. 10. 2024

Česká politická scéna otřásá bránicí nejednoho pozorovatele. Smích je totiž dobrý lék na...

Lidovky.cz, ČTK
3. 10. 2024

V jihoitalském Brindisi začal letadlu před startem hořet motor, 184 lidí bylo z paluby stroje...

Lidovky.cz, ČTK
3. 10. 2024

Slovenský premiér Robert Fico chce po skončení války na Ukrajině, která se od února 2022 brání...

elh Eliška Hovorková
3. 10. 2024

Ministerstvo zdravotnictví a hygiena chtějí zvýšit povědomí o zdravotních rizicích v oblastech...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz