Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

PRAHA: Podporou MHD za ucpání města

diskuse (11)

Současná "netrendovost" osobní automobilové dopravy je nejspíš všeobecně známá. Kdo je ekologicky uvědomělý, jezdí městskou hromadou dopravou, kdo je k tomu ještě "cool", šlape do práce na bicyklu. Pražská dopravní situace, zejména z hlediska řidičů osobních aut, je dosti špatná a navíc je nadále komplikovaná tu nesmyslným omezením rychlosti kvůli údajnému hluku (což v oblastech bez rezidentů typu Strakonická nebo ulice 5. května působí přinejmenším rozpačitě), tu snížením počtu pruhů, jako se to stalo nedávno na Magistrále. Oficiální zdůvodnění si nepamatuji, ale nejspíš bylo natolik nelogické, že mi prostě neutkvělo v paměti.

Současný trend je prostě takový, že auta nemají v Praze co dělat a že je třeba, aby lidé po městě jezdili "sockou". Známá karlínská "třicítka", nesmyslně zauzlované jednosměrky tamtéž nebo na Vinohradech, zužování dvou pruhů ve prospěch cyklostezky (Rohanské nábřeží) a další kulišárny by nejspíš vydaly na knihu. Jen marně dumám nad publikovatelným názvem...

Zhruba před měsícem došlo k optimalizace pražské MHD. Nějaký zodpovědný činitel, tuším, že jím byl radní pro dopravu pan Nosek, tehdy tvrdil, že je to motivováno lepším využitím vozidel a snažší dostupností různých destinací ve městě. V žádném případě však prý nešlo o snahu uspořit, prý pokud se něco ušetří, bude to milé překvapení. O samotné optimalizaci bylo napsáno již mnoho, osobně si teď užívám cestu domů z Anděla, kdy vystupuji na Kavalírce a pak se mačkám v lince 123, která neustále pendluje mezi Kavalírkou a Šmukýřkou. Ale člověk si zvykne.

Nyní obě informace spojme s mými nedávnými zážitky. Během týdne jsem musel jet do práce autem dva dny po sobě; jezdím z Košíř do Vysočan. Když jedu "emhádéčkem", zabere mi cesta 55 - 65 minut a čtyřikrát přestupuji. Navíc jsem oblažován uječenými školáky, aromatickými bezdomovci, občas někdo hraje v tramvaji na harmoniku a loudí drobné. Autem jsem cestu zvládl do práce za 32, respektive za 25 minut (jednou po deváté, jednou před sedmou ranní), cestu zpět za 45, respektive za 35 minut (ve dvě odpoledne a po třetí odpolední), a to v obou případech přes centrum, tedy přes tu "zasekanou" Prahu. Případné rejpaly chci upozornit, že na červenou zastavuji, nejezdím po chodníku, ani nemám na autě modrý maják, prostě popojíždím kolonou jako ostatní. Navíc se na mě nikdo nelepí, nemusím poslouchat něčí telefonát, kdy řve do mobilu, že "je v tramvaji", nikdo vedle mě nesmrdí, můžu kouřit dle libosti, ani na mě nevybíravě nekřičí nějaký penzista, že má dřevěnou nohu a ať ho pustím sednout.

Asi se shodneme, že nikdo nejezdí po Praze jen tak z nudy. Pokud někdo jede po Praze autem, nejspíš k tomu má důvod. A optimalizovaná MHD mu k tomu jeden přidala, protože se z místa A do místa B dostane autem ve větším pohodlí a za kratší dobu než onou "strašně fajn" hromadnou dopravou. A dokud si tento fakt zodpovědní úředníci neuvědomí, tak bude celá Praha stát, zatímco vyhrazenými pruhy budou jezdit poloprázdné autobusy, kterými se dostanete leda tak odnikud nikam.

Aston Ondřej Neff
27. 7. 2024

Jako zlověstné předznamenání byl teroristický útok na francouzskou železniční dopravu. Sabotáž...

Jakub Michálek
27. 7. 2024

Autoritáři mají jedno společné: odpudivý a nenávistný jazyk, který uměle vyrobila mašinérie...

Marian Kechlibar
27. 7. 2024

Základní příčinu shrnul architekt Jan Kasl slovy „systém tvoří stavebním řízením nepolíbení...

Jan Ziegler
27. 7. 2024

Pro některé jedince v Česku je národovecký maďarský premiér velkým vzorem. Ve skutečnosti však...

Aston Ondřej Neff
25. 7. 2024

Kolik by stálo přemalování červených pruhů sanitek na zelené? Jak se asi přemýšlelo? Představuji si...

Aston Ondřej Neff
24. 7. 2024

Ani komunisté v dalším režimu se neodvážili odstranit červenomodrobílý symbol z věží tanků, křídel...

Aston Ondřej Neff
26. 7. 2024

Jako uchazeče o post eurokomisaře navrhuje vláda Josefa Síkelu.

přečetl Panikář
25. 7. 2024

Že mají dámské plavky předvádět muži, považovali diskutující, včetně řady ženských sportovkyň, za...

Milan Smutný
26. 7. 2024

Co je vlastně ten dnes již jedněmi (spotřebiteli a podnikateli) proklínaný systém, druhými...

Tomáš Kazda
26. 7. 2024

Zahájení, které nemá obdoby. Poprvé v historii se slavnostní ceremoniál přesunul mimo stadion....

Lidovky.cz
26. 7. 2024

Zatímco se na řece Seině v Paříži plavily desítky lodí se sportovci během oficiálního zahájení...

Stanislav Kučera
26. 7. 2024

Roli čestného vůdce výpravy zažil už při hrách v Riu, kde slavnostní zahájení probíhalo na...

Jaroslav Veis
26. 7. 2024

Fotbal nemá logiku, zněl počátkem léta co chvíli z televize oblíbený citát slavného fotbalisty a...

Luboš Jirsa
26. 7. 2024

V Paříži v pátek oficiálně začaly 33. letní olympijské hry. Zúčastnit se jich má pod neutrální...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz