Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Tino
Soudruzi učte se!
Celá RWHP byla podřízena taktovce z Moskvy. Takže nebylo nijak možné bez Moskevského požehnání uplatnit vlastní projekty rozsahu jako byla podpovrchová tramvaj. Nebylo to jen o metru v Praze, ale třeba i automobilovém průmyslu(např. Niva původně byl Československý nově vyvinutý osobní terenní automobil), také naše šicí stroje přešly do Bulharska, traktory Zetor byly okradeny o nový typ - vyráběl se v Polsku, dětské kočárky, kola, motocykly, tryskové stavy, kruhové dojičky krav... Moře dalších projektů spálila RWHP.
Soudruzi si tak navykli na rozhodování z Moskvy, že když Gorbačev rozhodl o našem samostatném dalším životě republiky, nebyli schopni republiku ani řídit. A učí se to dodnes!
"Učte se, učte se, učte se!" prý řekl Lenin. A soudruzi se stále učí a vyučené neuznávají.
Mamut
Re: Soudruzi učte se!
Bože, se mi snad je zdáte, Niva a československej projekt.
janoryna
pokud si pamatuji, důvod proč byly vybrány
vozy z SSSR nebyly kupodivu politické ale praktické. československý průmysl nebyl vzhledem k plánovaným kapacitám dodat vozy v požadovaném krátkém termínu a množství. i soudruzi museli občas respektovat realitu...
čtenář zdrojů
Re: pokud si pamatuji, důvod proč byly vybrány
Jen připomínám, že sovětské vozy byly licenčními vozy metra, které už od první poloviny minulého století jezdily v New Yorku. Rusové vyráběli to, co předtím vymysleli Američani. Takže v pražském metru jezdily sovětské vozy americké koncepce.
Conqueror
Pan ...
Pan Hrbek napsal neuvěřitelný žvást!!! Nejsem fanda podpovrchové tramvaje a ani nejsem fanda Kapka...ale Hrbkův článek je lež .Tak to prostě nebylo a havárie byla tenkrát zinscenovaná pane Hrbku, pamětníci ještě neumřeli. Neuvěřitelné kde bere Hrbek drzost napsat takový pamflet.
jeden z pamětníků
Re: Pan Hrbek ...
Pan Hrbek nenapsal žvást: je to pouze jeho zjednodušený pohled na věc a není úplně nepravdivý. O tom, zda a do jaké míry byla nehoda při zkušebním provozu "zinscenovaná", se poté, co k ní došlo "namlátilo mnoho prázdné slámy", ale dodnes nikdo nedoložil žádný věrohodný doklad ani "pro", ani "proti". Pokud by vedení ČSSR mělo skutečně zájem "české metro" dále vyvíjet, určitě by se v jeho vývoji pokračovalo i v případě, že by provoz pražského metra byl zahájen s vozidly dodanými ze SSSR - třeba i pro možné využití vývoje pro souběžnou výrobu lehkých elektrických vozů pro ČSD. Takový zájem se ovšem v ČSSR neprosadil a situace se dále vyvíjela tak, jak se vyvíjela, tedy nikoli v rozporu s tím, co napsal pan Hrbek - proto rozhodně nevidím žádný důvod označovat jeho text slovem žvást, a "Conqueror" by se měl panu Hrbkovi za svoji neomalenost omluvit.
Pamětník I.
To jste mi zas něco připomněl
V zimním semestru 1968-69 jsem měl jako student úžasnej šolích právě v ČKD Tatra Smíchov u Anděla - dnes je z fabriky zachována jen část portálu. Místo úklidu nebo mytí oken jsem dělal pomocné strojně-zámečnické práce na výrobě vozů pro podpovrchovou tramvaj pod vedením mistra, který úžasně dbal na pečlivost a kvalitu práce. Od té doby vím, že šlice všech šroubů mají být orientovány souběžné s hranou, i když na ně není pod krycí páskou třeba vidět. Kvůli nedostatku pracovníků resp."okýnek" a politické důležitosti si ČKD Tatra najímal brigádníky přes Studentský podnik služeb, kterému za mne platil z mimomzdových fondů 25 Kčs/hod. Mně z toho dali 20 Kčs za hodinu za pomínky, že to nesmím nikdy nikomu říci, protože ten mnou obdivovaný mistr měl na tu dobu vysokou mzdu cca 7,50 Kčs. Měl v té době něco přes třicet let, takže snad má smysl ještě dnes vysvětlit, proč jsem jej po výplatě pozval do restaurace a celou útratu jako "chudý" student zatáhl.
vyskočil
Ach jo
víte čim se liší jakákoli tramvaj od metra? Ano, správně, výškou podlahy, vstupu do vozu a tedy i nástupiště (vozy metra nemaj schody), čili žádnej "podpovrchovoj tramváj" ale lehký metro. A že by ty těžkotonážný ruský vozy byly nějak provozně spolehlivý, se zeptejte někoho kdo to tehdy v metru oprašoval .. vy se mi snad zdáte
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz