19.6.2024 | Svátek má Leoš


Diskuse k článku

POLITIKA: Zaměřme se na příčiny sociální diferenciace

Zatímco dříve ochrana před diskriminací jednotlivců i skupin směřovala přímo k zákonnému a reálnému zákazu diskriminačního chování, dnes jako bychom zůstávali na půli cesty a odhalujeme tak obecnější problém spojený s problematikou lidských práv. Spokojujeme se s deklarací práv k jejichž reálnému prosazení společnost nenachází ani dostatek prostředků a ani odhodlání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Zeman 1.2.2023 22:49

Komunisté razili heslo každému podle jeho potřeb. Progresivisté ho vylepšili na každému podle jeho přání. Každý chce být vzdělaný, chytrý bohatý, šťastný, ... Dopadne to jako v komunismu. Všichni budou mít stejně. Každý trochu. Včetně majetku, který moudře přerozdělí a vzdělání, které průměrují inkludováním nestíhajících jedinců, podle kterých se pak musí řídit tempo celé třídy. Nadaní jedinci, kteří by se mohli stát tahouny ať už v podnikání nebo vědě, jsou v zárodku zašlapáni do průměru. Až tahle progresivistická perioda odezní, tak pokročíme. Ale je to tak na třicet let, jako vždy. Pak si zase začneme cenit géniú a vyjímečnosti obecně.

V. Němec 1.2.2023 21:14

Prostě lidstvo je pestré a v tom je jeho krása.

V průměru jsou černoši nejlepší atleti.

Už byl nějaký z této "skupiny" z druhu homo sapiens mistrem světa v šachu nebo nositelem Nobelovy ceny za objevy ve fyzice?

To není rasismus, to je pestrost. A v té je krása světa.

Dnes "Romové demonstrovali na Stodolní ulici."

Diskuze k článku není.

J. Rejzek 1.2.2023 15:19

Těžko se to říká, ale úspěšnost jednotlivců i národů je z větší míry závislá na genech. Jsou prostě chytré národy a o těch se může mluvit a třeba je i hodnotit podle počtu udělených Nobelových cen ( mimo ceny míru, literatury a jiných politických cen). Pak jsou jiné národy a o těch si můžeme jenom myslet jak na tom jsou.. Když si troufneme, tak můžeme hodnotit národy podle pořádku a čistoty v jejich zemi. Tak je to i s lidmi a rodinami. To však neznamená ,že tito lidé a národy nemohou být úspěšní. Názorný příklad jsou cikáni a u nás Romové. Úžasný národ, který si po staletí v cizím prostředí zachoval svůj jazyk, zvyky, způsob života a obživy. Národ, který nevymírá-právě naopak. Nemohu pochopit dobrosery (jednotlivce i organizace) kteří na těchto lidech chtějí páchat dobro a změnit je. Romové jsou úspěšný národ a oni se na něm přiživují.

J. Jurax 1.2.2023 18:51

Ehm ... pro začátek definujte národ ... :-)

J. Rejzek 1.2.2023 20:19

Již zmiňovaný jazyk, kultura, historie a ještě mnohem více. To lze dohledat , jsou to zajímavé informace, které se dozvíte.

V. Kučer 1.2.2023 21:53

V 19tém stol. byl národ definován podle jazyka. Dle DNA se prolínáme s Bavorákama, Rakušanama, Maďarama, se Slovákama méně a s Polákama vůbec ne. Bavoráci mají blíž k nám než k Sasům nebo Prušákům a přitom jsou to všichni Němci.

J. Jurax 2.2.2023 15:19

Ono je to složitější.

Třeba Švýcaři jsou jistě národ, ač mluví čtyřmi jazyky. Češi a Moravané jsou rozdílné národy, ač mluví jazykem stejným. Dtto Němci a Rakušané.

A vůbec - máte na mysli národ politický nebo etnický?

Stručně - neexistuje jednotná a obecně přijímaná definice národa ... ergo při úvahách založených na pojmu národ není od věci stručně nastínit, co se tam pod pojmem národ rozumí.

https://www.moderni-dejiny.cz/clanek/narod-etnikum-identita-slovnicek-pojmu/

V. Kuhaj 1.2.2023 10:21

Co se týká těch škol, je to tak týden, co v televizi (!) zazněl názor snad učitele nebo studenta, teď nevím, že když se výuka přizpůsobuje tomu nejslabšímu žákovi, tak to holt takhle vypadá. Bylo to v souvislosti s problematickými vědomostmi žáků ZŠ, když se dostanou na SŠ. Když se inkludovalo, tak tenhle argument nikde nezazněl, lépe řečeno, byl utlučen pseudoargumentací, že všichni mají právo na normální vzdělání (takový blábol aktivisti opravdu neváhali používat). Tak snad někomu dojde, že takhle to dál nepůjde.:-P

P. Dvořák 1.2.2023 11:03

Nedojde jim to. Protože ti dnešní aktivisti ví jenom to minimum, co dřív věděli pouze ti nejslabší žáci. Všichni ostatní toho vždy věděli o násobky víc.

V. Petr 1.2.2023 12:11

R^R^R^R^R^

J. Jurax 1.2.2023 13:24

Ehm ... mají-li všichni právo na normální vzdělání, pak inkluze neměla v případě těch mentálně opožděnějších nikdy nastat, neboť takoví ono právo upírají těm neopožděným.

V. Petr 1.2.2023 13:44

To právo se upírá i těm mentílně postiženým, inkluze není dobrá ani pro ně!

Z. Lapil 2.2.2023 7:54

Tento způsob inkluze zda se mi poněkud nešťastným. Chce to sáhnout do celého systému, vlastně ani ne drasticky. Stejným naklaďákem můžete vozit pisek, seno i naftu, stačí upravit ložnou plochu.

J. Jurax 2.2.2023 15:22

Jistě.

Leč ta úprava ložné plochy je zde podstatná.

T. Diblík 1.2.2023 14:00

O co jde nám už před lety ukázala ministryně Buzková. Když dám své dítě na náročnou školu, kde o inkluzi nemůže bát řeč, tak jeho inkludovaní vrstevníci nikdy nebudou mít šanci konkurovat.

T. Diblík 1.2.2023 14:01

oprava - být řeč

V. Vérosta 1.2.2023 16:50

Inkluze? No dobrá, budiž. Ale státem a světm spíš pohne exkluze. To znamená věnovat se zejména nadaným žákům, aby už třeba v 18 absolvovali univerzitu a mohli něco kloudného vymyslet.

M. Pivoda 1.2.2023 18:58

Když v SSSR V 50. letech vypustili Sputnik (a později Gagarina), bylo to vnímáno jako existenční technologická hrozba a v USA byl zaveden výběr talentovaných jedinců.

Úplně opačná americká strategie "Žádné dítě nazmar!" (No child Left Behind!) se prosadila až mnohem později v americké historii (viz Wikipedie: The No Child Left Behind Act of 2001).

Z. Lapil 2.2.2023 7:49

Máte pravdu pouze v případě, že predpokladate klasický model skoly: jedna třída, jeden věk, jedno učivo ideálně v ten samý den. S výsledkem, cituji pořád dokola: Chci z tebe vychovat samostatnou tvůrci osobnost. Takže si tady sedni a dělej, co ti řeknu.

Což není problém nový. Možná znáte slovo montessori. Správně se píše s velkým pismenem, protože je to jméno italské pedagožky, která vymyslela způsob, jak začlenit do práce ve tride děti natolik chude, že do (už tehdy dávno povinné) školy chodily jen občas, protože třeba musely pomáhat s výdělkem. A ten systém funguje i opacne: dává co je třeba I děckám nadprůměrným.

Vlastně nahrazuje požadavek "všichni vsechno" požadavkem " každému, co se do něj vejde". Hodně se pracuje s tím, že starší učí mladší (jednovekova třída je v dnesnim pojetí nahrazena trojročím), a kantor je spíš za manazera: tu pomůže radou, tu zatahá za nitky spolupráce...

Ne, není to výrazně dražší než klasická škola a ne, není to cochcárna.

P. Beneš 1.2.2023 9:22

Pokud budu majitelem bytu, žádný antidiskriminační zákon mě nedonutí ho pronajmout někomu, kdo mi "není sympatický". Pokud budu majitelem firmy a budu chtít na místo své asistentky přijmout prsatou blondýnu, žádný antidiskriminační zákon mě nedonutí přijmout padesátiletého chlapa, i kdyby měl tisíckrát lepší kvalifikaci. Prostě ten byt (firma) je můj majetek a nikdo nemá právo mi kecat do toho, jak s ním nakládám.

M. Pivoda 1.2.2023 9:54

Zatím.

V. Kuhaj 1.2.2023 10:22

Až zaplatíte pár pokut, třeba změníte názor. Tím neříkám, že s vámi nesouhlasím.

V. Petr 1.2.2023 12:22

Co si pitomí Češi zvolili, to mají...

V. Povolný 1.2.2023 10:28

Připojuji se k předešlým reakcím. Majitelé jediného správného názoru vám to už vysvětlí. Nepokládal bych ani za vyloučené, že něco takového bude kriminalizováno. Takzvaná liberální demokracie zatím nemá žádné limity.

F. Svoboda 1.2.2023 11:32

R^

V. Vérosta 1.2.2023 7:39

Sociální diferenciace je samozřejmě dána jak individuální tak zejména skupinovou genetickou vybaveností. Dokážeme my tady v Evropě např. udělat tak skvělé foťáky jako Japonci? Nedokážeme! Protože žlutá rasa holt má geneticky dané o kapku lepší iq. :-(

J. Pokoutný 1.2.2023 7:56

Dokázali ve Věku plachet Číňané a Japonci stavět tak skvělé lodi jako Evropané? Ne. Pohnuli významně s vědami? Rovněž ne. Medicínou? Ehm.

M. Pivoda 1.2.2023 8:05

Žvaníte oba dva. Historie byla úplně jiná. Rozhodl to v době Kryštofa Kolumba autokratický stal řízení čínského císaře, který zakázal Číňanům vyplutí na oceán pod pohrůžkou smrti. Proč? ...

V. Petr 1.2.2023 12:22

Napsal jsem to už vedle. Tehdy zemi ovládli humanitní intelektuálové, stejná hovada, jaké dnes máme v Bruselu nebo v české vládě...

M. Pivoda 1.2.2023 12:33

Člověk musí prožít život v době, do které se narodil.

Reinkarnaci neumím.