Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Konečně!
Konečně se někdo zaměřuje na úroveň vysokoškolských prací! Ano, možná to je účelové, ale v tomto případě bych to i vítal.
Necitování, tedy přivlastňování si cizích myšlenek, je jen okamžitě zjistitelný, a tedy vděčný aspekt pro kontrolu, taktéž např. gramatická úroveň, ale to je jen vrchol ledovce.
Práce neopsané jsou často odfláknuté, slohově primitivní, "výzkum", spočívající v rozhovoru se třemi respondenty, doplněný o překlad jedné jediné věty ze zahraničního materiálu, není žádná výjimka. U každé práce má být posuzován její přínos pro obor, objevnost, novost tématu atd. Nad tím už ale raději každý vedoucí práce mávne rukou, a ví proč. Padesátá sedmá práce o ničem...
Ano, Klaus má pravdu, velmi výstižné, posedlost tituly metastázovala do patologické úrovně. Chápu, koukněte se do platových tabulek kde začíná vysokoškolák a kde maturant stejného oboru, ale právě proto by si už konečně někdo kompetentní měl uvědomit rizika a začít to hlídat, a pořádně. Co takhle navrhnout ministerstvu školství, aby (u)dělalo hloubkové kontroly úrovně vysokoškolských prací?! Samotné je to asi nenapadne. No jo, co kdyby někdo zkontroloval tu jejich, že?
Re: Konečně!
Velmi naivní představa. Myslím, že máme 29 universit, plus 34 vysokých škol neuniversitního typu. Co asi originálního, co by mohlo být v praxi použitelným přínosem pro obor, může vyprodukovat tisíce každoročních absolventů, mnohdy obskurních studijních oborů, jejichž průměrná úroveň vysokoškolským studiem získaných znalostí odpovídá objektivně znalostem maturanta průměrného gymnazia?
Re: Konečně!
O důvod víc zrušit požadavek "přínosnosti studia" u absolventů. Možná když si dodělává školu někdo z praxe, ten by obohacovat mohl, ale čerstvě vystudované ucho ne. Takže vedoucí prací stojí před nelehkým úkolem jak dostát povinnosti "přínosu". A vyrovnávají se s ním tak, že za přínos vydávají naprosté banality a dennodenně riskují, že z nich za to někdo po právu udělá blbce. Nemyslíte, už kvůli tomu že se s tristními zprávami o úrovni VŠ prací začíná trhat pytel, že je načase s tím něco dělat? Já vím, že kontrolovat úroveň prací je sisyfovská práce, ale aspoň namátkově, co říkáte?
Stačí projít anglickou Wikipedii. Heslo Atom 143 referencí, heslo Gender 163 referencí. Veškerá podstatná práce dnes zahrnuje spolupráci, nikdo sám 150 referencí nedohledá. Místo pomoci studentům s doplněním citací na reference se automatické systémy využívají k jejich šikaně a trvá se na samostatnosti.
Re: Konečně!
Kdo nezná kompozitivní teorii, jakoby nebyl a není hoden svého platu ve vzdělávacích službách... Dzp.
Škoda, že nepředvedou své diplomové práce ti tzv.
novináři, co se tak pohoršují. Osobně si myslím, že např. Krčál byl obětí snahy, aby i vedoucí uklízeček měl VŠ. No tak šel cestou nejmenšího odporu. Štěstí, že ho nominovala ČSSD, jinak jsme to měli na talíři denně.
Re: Škoda, že nepředvedou své diplomové práce ti tzv.
.. jenom bych rád připomněl, že tady se ale nejedná o vedoucího uklízeček, ale o ministra. Pokud někdo není schopen dát do kupy 50 stránek textu, bez toho aby používal funkci ctlr C-ctrl V, mám určité pochybnosti, zdali by se pro funkci ministra přece jenom nenašel někdo lepší.
Někdo rozpoutal hon na čarodějnice.
Jestliže dnes nějaká vedoucí práce p.Metnara vytýká této jako nedostatek, že neuvedl v plné míře, od koho v práci citoval nebo odkud čerpal informace použité v práci, je to ubohá podpásovka a odhalení vlastní špatné práce. Prohřešky proti citační etice se řeší vždy buď v hodnocení práce nebo jedná-li se o hrubé porušení citační etiky, tak už v průběhu diskuzí vedoucího práce se studentem během jejího zpracování, se na to upozorní a nařídí doplnění.
Re: Někdo rozpoutal hon na čarodějnice.
Ale on podle všeho zdroje uvedl. Nevyznačil přesně citáty v textu - a na to měla přijít jeho vedoucí. Na to nepotřebovala ani žádný protiplagiátorský progran, na to stačilo práci přečíst a upozornit "Citujete X.Y - nikde v textu nevidím, kde. A A.B, B.F, L.M. ani P.S.V.Z.! Chyba! Doplňte".
Vedoucí DP práce odpovídá za kvalitu stejně jako autor. Od toho je vedoucí. Můj vedoucí DP mě honil kvůli každému překlepu - a to se tenkrát DP psaly na mechanickém stroji.
Ta paní si akorát kryje záda a je to od ní ubožácké.
Re: Někdo rozpoutal hon na čarodějnice.
Souhlas!
PS. Známý, docent významné university se svěřil, jako postupuje při hodnocení diplomky: Nejprve se podívám, jestli je v poděkování uvedeno dost jmen profesorů a docentů z naší university, samozřejmě tam musí být výrazně uvedeno i moje jméno, pak se podívám na konec, jestli je tam dostatečně dlouhý seznam použité odborné literatury, jestli jsou tam uvedeny i publikované práce kolegů a vždy mne potěší, když student čerpal i z mé práce. Jinak text nečtu, na to čas nemám a hodnotím diplomku podle toho, jak na mne student působil během obhajoby.
Re: Někdo rozpoutal hon na čarodějnice.
Takhle je to určitě skoro vždy. Kdo by ztrácel čas čtením něčeho, co ho vůbec nezajímá.
Jak jste objektivní, pane Bartoni.
Teda pro tu správnou stranu, pochopitelně.
Plagiát?
Dle toho, co proběhlo tiskem, v podstatě nešlo o plagiát, ale o to, že práce ze seznamu použité literatury nebyly řádně citované v textu. Tuto chybu měla ovšem odhalit především paní "vedoucí" a nechat svého studenta, aby práci dopnil ještě před předložením k obhajobě. Asi ji ale ani nečetla a teď se z toho potřebuje vykroutit..
Re: Plagiát?
Přesně!
Každá DP je plná citací předchůdců. Metnar - podle toho, co bylo zveřejněno - zdroje uvedl, ale nevyznačil je i s odkazy přímo v textu. Což je pochybení, ne plagiát. A na opravu takových pochybení má každý diplomant vedoucího DP.
Když už si toho pochybení nevšimla vedoucí, měli si všimnout oponenti a autorovi to vytknout. Na neobhájení práce to není, ale na snížené hodnocení určitě.
Prostě neumí vědecky pracovat.
Přečte si řadu knížek a dobré myšlenky si zapamatuje, ale nepoznamená si je a do knih si nevloží záložky.
Pak píše práci a píše to, na co si vzpomněl, a i když třeba matně tuší, že to někde četl, neví už kde a nemá čas to hledat, neb termín odevzdání se blíží.
Od toho je škola, aby ho práci s cizími texty naučila.
Metnar je ovšem typický příklad šíleního lpění na vysokoškolském vzdělání. Jako policajt si udělal policejní školu, a tu určitě udělal poctivě. Pak ale po něm zákonodárci chtěli školu vysokou, a na tu už neměl intelektovou a časovou kapacitu, neb už nebyl mladík, když se tento požadavek objevil. Tak postupoval nejsnadnější cestou - vystudoval na pseudovysoké škole jakýsi směšný obor, který nemá nic společného ani s policejními činnostmi, ani s právem. A protože ho nikdo nenaučil pracovat s cizím textem, napsal svou závěrečnou zprávu sice poctivě a při svém dobrém a čestném vědomí, leč formálně blbě, za což určitě nemůže. Na rozdíl od těch dvou předchozích rychloministrů vědomě nepodváděl.
Re: Prostě neumí vědecky pracovat.
On si na práce, z kterých čerpal, nemusel vzpomínat - měl je uvedené v seznamu literatury.
Re: Prostě neumí vědecky pracovat.
I vy si přečtete něco o tom, jak se cituje a nepište, že nejde o vědomý podvod. Jeho povinnost je znát to a dokonce prohlášení o tom, že to dělal správně podepisuje.
časy se mění
Dělnickým presidentům by jakákoli "vědecká práce" zabránila v kariéře.
Re: Jděte ho háje, vy pochope ANO.
Čermák, jste v pořádku ? Dzp.
Re: Jděte ho háje, vy pochope ANO.
̈- zapomněl jste plivnout na p.Babiše!! chyba!
Na medicíně se žádné diplomové práce nepíšou.
Samozřejmě, že pravidla citování jsou zhruba stejná už drahně let. A samozřejmě, že vykrádání cizích textů je nepřijatelné.
Jo, a strašlivý pokles úrovně vysokoškoláků, zejména v humanitních oborech je taky špatně.
Gausova křivka se oblafnout nedá a polovina vysokoškolsky vzdělaných ročníků nemůže než dopadnout tím, že úroveň klesá.
Těch vzájemně propojených věcí, co jsou špatně je tolik, že celý systém začíná být špatný. Nahoru se dostávají lidé, kterým nezbývá než tento systém hájit, protože v dobrém by se nahoru nedostali. A oni to někde hluboko ví.
Re: Na medicíně se žádné diplomové práce nepíšou.
V prvé řadě nejde o úroveň vysokoškoláků, ale o úroveň těch "humanitních oborů". Tyhle školy nevznikají proto, aby poskytovaly nějaké vzdělání (což z principu ani nemohou), ale proto, aby od státu tahaly peníze za studenty. Chyba je ve státní politice, která takovým "školám" dává akreditaci.
Re: Na medicíně se žádné diplomové práce nepíšou.
Pozoruhodné na tom je, že se tak stává zatím u jedné party.
Re: Na medicíně se žádné diplomové práce nepíšou.
Je to logické, neb jenom tato jedna parta se prověřuje.
Re: Na medicíně se žádné diplomové práce nepíšou.
Na tom, pravda, něco je. Holt uvidíme, zda se podobnými odborníky obklopí i jiný premiér.