22.4.2024 | Svátek má Evženie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
:-) 16.5.2008 20:44

Re: Re: Re: TECHOD, Legiobanka, Legie I a II, Centrokomise

Pane Krystlíku, Vy už máte fobii a vidíte Kuthany všude, že? :-) Já nebudu Váš příspěvek hodnotit (mimochodem opět klasická "účelovka"), ale jen vyvrátím některé části jeho obsahu: 1) Pokud se podíváte do pramenů, jsou v nich od autora uvedeny u ruské prameny moderních ruských historiků, nikoliv jen české. 2) Pokud chtěl např. zmiňovaný F. Šíp hledat cesty k získání části zlata, coby válečné kořisti, zkuste chápat, že se jednalo o DOBYTOU KOŘIST, předcházely tomu boje a bylo normální, že vítěz získal vojenský materiál, zbraně, výstroj, sklady, techniku a i třeba další věci, které nepřítel měl. Chápete to??? Ale legionáři uznali, že se jedná o ruské zlato a důležitý je fakt, mimo všechny možné fabulace zda někdo z nich chtěl nebo nechtěl, to, že to neudělali. Zabrání a zajištění zlata, jeho kontrola a přeprava byly čistě v ruských rukách - to potvrzují opakovaně i ruské prameny! Karel Kutlvašr a Josef Jiří Švec nebyli v době bojů o Kazaň poddůstojníci. Račte si něco přečíst o rozdílech mezi poddůstojnickým a důstojnickým sborem. Operaci k dobytí Kazaně skutečně Čeček zakázal, což je i v článku uvedeno. Nicméně jak také uvedeno, Švec a Kutlvašr mu z hlediska velitele fronty nebyli přímo podřízeni. Operaci velel a změnu z původních cílů nařídil ruský důstojník, který jim byl nadřízen. Kutlvašr i Švec vykonávali rozkaz ruského velení operace!!!

pavel 23.6.2008 14:29

Re: TECHOD, Legiobanka, Legie I a II, Centrokomise

to je pravda, Čeček s obsazenim kazane nesouhlasil a požadoval utok na jih od Samary, prolomit formace bolševiků, tímto krokem de facto legie boj proti bolševikům vzdali a vrhli se na ústup s alibi, ze Rusove jsou pro demokracii nevyzrálí a nebojují za ni a chodí se dívat na frontu s dalekohledy, poradaji bankety a dostihy, to byla ale chyba ruske moralky... 

X 16.5.2008 10:11

a dále

Drancování Sibiře, Legiobanka, Centrokomise

Velení čs. legií na Rusi vytvořilo zvláštní orgán týlového vojska: Technické oddělení, ve zkratce TECHOD. Šlo o obchodní a podnikatelský orgán, který vlastnil a řídil sibiřské doly, obchodoval se surovinami, nakupoval ve velkém drahé kovy, především platinu, surovou vlnu, kožešiny, kaučuk a podobně. Duší tohoto podnikání byl šéf finančního odboru politického vedení legií František Šíp. V archívu se zachoval jeho dopis z 5. 11. 1919, adresovaný čs. vojenskému velení: „Vzhledem ke zdejším celním poměrům jest nutno, aby náš známý kovový poklad byl co nejdříve poslán do Vladivostoku, dokud jest zde TECHOD, který obstará nalodění a dopravu domů“ form;Motl].

V jednom z dokumentů štábu 1. divize se píše o utajovaném převozu 750 beden na lodi Sheridan z Vladivostoku do Terstu. K tomuto převozu došlo v létě 1920. Z Terstu byl tento náklad přepraven do Československa v sanitním vlaku - pod postelemi vojáků označených za duševně choré form;Motl].

:-) 16.5.2008 17:06

Re: a dále

Tohle je dobře viditelné účelové křivení pramene, že? Protože ta vaše pasáž je vytržená z kontextu a bez pokračujícího textu. I Motl sám dodává totiž v dalších větách (které již samozřejmě nepřetiskujete), že v tom dopise Šíp zcela jistě nemyslí zlatý poklad, ale vytěžené suroviny z hospodaření technického oddělení. Proč tedy vědomě lžete? Tohle jste musel číst v těch následných větách v Motlově reportáži i Vy.

Tomáš Krystlík 16.5.2008 17:56

Re: Re: a dále

Pane Kuthane, který se nedůstojně skrýváte pod značkou :-), nemaje odvahu  ani uvést svoje jméno a e-mail!  Šíp se bránil nařčení, Motl to použil, aby mu pořad pustili, aby vina nezůstala na Češích. Uchoval se i další, velmi zajímavý dopis Františka Šípa,  který dne 13. 4. 1920 svému strýci napsal: „...ulovil jsem v té době nějaké zlato, měli jsme chlupy na několik vagónů stříbra, ale nepodařilo se nám včas dostat lokomotivu. Zlato jsem přirozeně kupoval pro účet Legiobanky v drobných partiích a počínám Ti ho posílat. Zatím pošlu tři bedničky různými loděmi.“

krystlik@web.de

Petr Benes 16.5.2008 19:45

Re: Re: Re: a dále

takze to zlato koupil? nebo co je to za blabol?:-P

:-) 16.5.2008 21:03

Re: Re: Re: a dále

To se ale nejednalo zcela jistě o zlatý poklad. Debata s vámi je celkem planá. Jak znám autora, myslím že nemá zapotřebí se "nedůstojně skrývat" před Vámi ;-) V komentářích exhibicionisticky emaily a identifikaci uvádíte stále ze všech přispívajících jen Vy. Asi jste smutný, že vám nikdo nepíše a chcete to změnit ;-D

Tomáš Krystlík 17.5.2008 7:48

Re: Re: Re: Re: a dále

Nikoliv. Jen nesnáším anonymy.

krystlik@web.de

X 16.5.2008 21:15

Re: Re: a dále

Aha, a proto ty legálně vytěžené suroviny museli převážet v utajení pod postelemi bláznů, že. Vaše logika je odzbrojující. Jak velké ty postele byly, že se pod ně ty suroviny vešly? A kolik bylo těch cvoků? ;-D

:-) 16.5.2008 21:21

Re: Re: Re: a dále

No kdyby to měl být zlatý poklad nebo jeho část, tak by se musela zbláznit většina celého armádního sboru, aby pod každou postel mohli bedničku nebo dvě schovat.

X 16.5.2008 10:09

Z jiných zdrojů

Podle textu článku z Osteuropäische Korrespondenz č. 11/1925 citovaného v Logdmanově interpelaci form;Logdman], se měli Čechoslováci 7. 12. 1919 zmocnit části zlatého pokladu naloženého v Kolčakových vlacích a ujet s ním do čínského Charbinu. Pak také dává smysl skutečnost, že v Charbinu prodávali v roce 1920 Čechoslováci zlato v takovém množství, že způsobili obrovský propad jeho ceny – zlato bylo k mání za babku form;Na vlastní oči, Lodgman].

Podle Lodgmanovy poslanecké interpelace ministra zahraničí Beneše se dovezlo do ČSR ruské carské zlato za 32,5 mil. USD, což Beneš popřel form;Beneš 3]. Hodnota carského pokladu, která zůstala v rukou Čechoslováků byla pravděpodobně vyšší, ale nic z toho nelze prokázat. Že nic z něho nezcizili, už vůbec ne. Legionář, lékař a spisovatel František Langer napsal, že do ČSR se dostalo ruské zlato v hodnotě 500 milionů Kč. Ruští historikové Gak, Dvoranov a Papin v časopisu Istorija SSSR č. 1/1960 tvrdí, že českoslovenští legionáři uloupili z ruského imperiálního pokladu 30 563 pudů cenností ve zlatě v ceně 651 532 117 rublů 86 kopejek. Ostatní drahé kovy a kameny, šperky z nich a bankovky v tom nejsou zahrnuty form;Motl]. Zřejmě se o tom, kolik z ruského imperiálního pokladu uvízlo za nehty československému státu a jednotlivým Čechoslovákům, už víc nedovíme.

mak 16.5.2008 13:21

Lodgman? to je ten váš zdroj? ten sudetský nacionalistický fanatik ?

;-D

Mirek F. 16.5.2008 14:17

Re: Z jiných zdrojů

Nelze prokázat, že nic nezcizili. To je kouzelná formulace, vy také můžete hodnověrně prokázat, že jste nikdy nic nezcizil? Odkaz na sovětské historiky z roku 1960 je také velice hodnověrný, komunisté přece legionáře museli přímo milovat.

Borek@exil 16.5.2008 7:22

Pan Kuthan je mým neoficiálním učitelem historie, kterou mě v komunistické škole neučili...naopak, tajili. Děkuji za mnohé lekce.

Bohata 16.5.2008 7:31

Nic na světě není tak úplně čisté když v tom fungují lidé.

Ale i kdyby bylo ,tak paranoickému Stalinovi bylo zcela zřejmé ,že to zlato ukradli Českoslovenští legionáři.Beneše si tedy vodil na krátké uzdě.