Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
To máte tak, pane Křečku. Mnozí otcové jsou k přítomnosti doslova dokopáni, protože v dámské společnosti se vypráví hrůzostrašné historky o těžkých a supertěžkých porodech a tak si dotyčná řekne: ať si to taky užije. Jsou ovšem i jiné, které se bojí a chtějí býti drženy za ruku. A pak jsou ty statečné. Jako byla matka, babička atd.
Mimochodem, znám jednoho, který donucen, od té chvíle odmítal souložit, pomohl až psychiatr.
S panem Křečkem zde souhlasím až na poslední větu. Požádat soud o rozhodnutí je v demokratické společnosti nezadatelným právem a nikomu, zejména ne veřejnému ochránci lidských práv, by nemělo připadat nepřípadné, že se někdo na soud obrátí.
Nojo ... ono nezadatelným právem je taky veřejně se pasovat na hlupce.
Tím nemyslím Vás ... :-)
Mimoto při rychlosti našich soudů bude dítko, přítomnosti u jehož porodu se dotyčný domáhá, v době vynesení rozsudku již školou povinné.
Tak myslím, že soud už rozhodl, i když formálně. Jinak zase ta námitka, že otec obvykle s matkou žije takže jeho přítomnost nijak významně riziko zavlečení nákazy nezvyšuje zase není tak mimo.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/koronavirus-v-cesku-otec-porod-opatreni-vlada_2003310922_pj
Zas na druhou stranu - to už možná přijde na přetřes, proč by u porodu nemohl být nastávající dědeček?
Souhlas a jen lehce připomínám můj názor na naši společnost, která již přes 75 let nepoznala válečnou vřavu a pro její současnou změkčilost a degeneraci si já osobně nedovedu představit jak by se dnes zachovala, kdyby měla čelit nové válečné vřavě. Pro samá práva by se do té války ani nedostavila - viz muslimská invaze do Evropy bez sebemenší ochrany hranic Evropy - hezký den všem
Ano.
Před muslimskou invazi zejména Evropa tzv. západni již kapitulovala. Jsou i tací, co s touto kapitulací z humánních, přesněji "humánních" důvodů souhlasí.
Ale Benešovi se mnichovské kapitulantství bude vyčítat furt.
Ta přítomnost otců je nějaká nová móda v poslední době. Patrně v Praze tomu tak je. Normální je, že rodička je v nemocnici a otec v zaměstnání.
u porodu jsem byl už v roce 1993, takže těžko je to "nějaká nová móda". Z práce jsem odešel v jednu a ve čtyři jsem byl zase zpět.
Byl jsem u porodu svých dětí s výjimkou posledního, který se narodil doma dřív, než jsem dovezl "tetu na hlídání". A je to přes čtvrt století.
Omezení otce u porodu vůbec nedává smysl: s matkou byl v těsném (bezrouškovém) kontaktu ještě těsně před tím, a pár minut po porodu mu dítě dají do rukou.
Naopak přítomnost otce u porodu může být pro personál nepříjemná, protože se nemůže chovat k rodičce hnusně. I to se totiž stává a rodička v tom okamžiku není schopná se bránit.
Je neuvěřitelné, jak vy sobci myslíte jen na sebe. Čím víc otců, kteří obvykle chodí do práce, za těhotné ženy nakupovat atd., bude u porodu, třeba v době, kdy mohou mít Covid zatím bez příznaků, tím větší šance, že se od nich nakazí lékaři, sestry i ostatní rodičky. Neskutečné.
Jen by mne zajimalo, zda se takove veci uci treba na skolach. Myslim, co to vlastne jsou lidska prava z pohledu zakona a co do toho nepatri. Pac nekdy mam pocit, ze pojem lidska prava si mnozi uplatnuji tak, jak ta dve slova vystupuji, lidske pravo muze byt cokoliv. Ovsem lidske prave, vychazejici ze zakona a tudiz soudne vymahatelne, to je striktne vymezena oblast.
Nepochybně učí. Problém bude spíš v nedostatku matematiky, takže lidem uniká prosté účetnické Má dáti - Dal.
Přítomnost otců u porodu považuji za pozitivní změnu, ale ve chvíli kdy představuje pro novorozence vlastně zdravotní riziko, je to velká pitomost. Neziskovky se holt živí ziskem z podaných žalob a to je větší pohroma, než omezení práva, které v daném případě má věcný důvod.
A jaké riziko představuje?
Jestli je matka nakažená (a neví o tom), na dítě i otce to pravděpodobně přenese. A stejně otec dostane dítě do rukou chvíli po porodu. Personál se musí chránit pro případ, že je matka nakažená (a neví o tom), takže ani v tomto otec nic na situaci nemění.
Byl jsem u porodu svých tří dětí. Zde nemluvíme o právu, ale o přirozenosti. Přítomnost otce u porodu je výborná nejenom k upevnění vztahu k matce a dítěti. Obávám se, že řada těch, kteří jsou proti přítomnosti otců u porodu mají z tohoto tématu strach.
Měla by to být jednoduchá smluvní záležitost. Problém je, že smlouvu s nemocnicí neuzavíráte vy nebo rodička osobně, ale pojišťovna, kterou si platíte.
Pane Pražáku, já vůbec nejsem proti přítomnosti otců při porodu, ale jsem naprosto zásadně proti tomu, aby se z toho dělalo vymahatelné právo. Kromě toho, je to módní záležitost. Jak píše pan Křeček, dříve se to nedělalo a nikdo s tím neměl problém. Bralo se to jako normální. Teď se můžou lidskoprávníci zbláznit, že chce někdo zakázat lidské právo. Je to nesmysl.
Přirozenost je ošidná věc. Nezapomínejte, že přítomnost otce u porodu je relativně nová záležitost. A Indiáni někde v Amazonii, jejichž přirozenost je nepochybně ...ééé... přirozenější, než přirozenost naše, otec místo přítomnosti u porodu pobíhá kolem a zoufale kvílí bolestí, že aby od rodičky odlákal zlé duchy, kteří bolest pochopitelně milují.
Ale ano - mnohým, včetně mě, to téma není příjemné. Na způsob T. Pratchetta. Rodilá vévodkyně rodí, vévoda z lidu nervózně přechází po komnatě a ptá se komorníka: "Nevíte, proč k tomu vždycky potřebují tolik horké vody?" "Nevím, sire. Myslím, že bude lepší po tom nepátrat".
Mám stejný názor, nemluvě o tom, že toto není jen módní záležitost, ale svým způsobem úchylka.To je názor mé ženy a já s ním souhlasím.
Patřím ke starší generaci a na svět jsem přišel domácím porodem. Porodnice bývaly daleko a dopravní dostupnost mizerná. Takže tohle měly na starosti porodní asistentky (dnešním termínem řečeno), tehdy se jim říkalo porodní báby. A ty chlapa od probíhajícího porodu hnaly hodně rychlým krokem. A nemám pocit, že by to nějak negativně ovlivnilo rodinné vztahy. Spíš naopak, bylo méně rozvodů a soužití na "psí knížku". To je ale spíš o přístupu k odpovědnosti či osobnímu pohodlí.