Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Technická: Rýsovat čtverec o straně 2 cm s rozumnou přesností je velmi nesnadné (původně jsem chtěl napsat blbost). 8 cm je jakž takž. Ale i tam budou milimetrové rozdíly. Vsaďte se.
Omluva za extremni tezi: Takže v době nynější pandemie máme jít hlídat Vámi nevychované děti (nad 12 let) které by se doma samy pozabíjeli, protože jste si je nevychovali k bezpečnému aspoň chvilkovému samostatnému fungování (telefony, internety skajpy a jiné komunikační vylomeniny máte k dispozici - přesto se bojíte, že se vám děti pozabíjí) Máme se nechat naopak pozabíjet virem my učitelé, jen abychom Vám pohlídali děti a Vy mohli jít vydělávat peníze? Vždyť v minulosti stačil jeden výdělek na domácnost...
Všichni Vážení, omlouvám se, příspěvky k tomuto tématu jsem nečetl, ale byl bych rád, kdybych se opakoval. Pan Klíma a paní Veselá zřejmě nepochopili, že "nesvéprávné" děti/ žáky/ studenty musí NĚKDO zaopatřit, aby rodiče mohli pracovat/ podnikat/ etc a před dosažením 18 let se jim doma nepozabíjeli. Škola rodičům k hlídání nabízí ještě vzdělání, za což by Všichni Vážení měli poděkovat, usilovně pomáhat a "pracovat" také mozkem. Co a jak se učí, je zcela jiná "problematika". Přeji Příjemné Svátky.
Pro pana Dolanského:
Samozřejmě širší význam školy je na tlustou knihu. Ale nyní jsme v nouzové stavu.
A ještě: Nejvíce se člověk - dítě- učí, kdy někoho učí. Takže, co tak zavolat, spolužákovi, dědečkovi - komukoliv o radu? Je to o komunikaci a o komunikaci o UČIVU ne o mlácení prázdné předkoronavirové slámy ať už na fejsbuku, twitru nebo jiném kýhošlakovi:-)
Chápu všechny rodiče, kteří momentálně doma nadávají, že musí učit své děti. Nicméně:
1. Ano, platíte daně a za ně máte právo nechat své potomky učit učitele - ale oni učí - distančně. A taky učili - minimálně 6 měsíců v tomto školním roce - máte na čem stavět.
2. Ano všechny domácnosti nemají internet. Ale chytré mobily? A soudeda s intenetem?A když ne chtré mobily- tak zavolat učiteli můžete, že?
3. Tato doba prověřuje heslo: Kdo chce hledá způsoby, kdo ne, důvody
4. A o tom čase - určitě máte peníze - ošetřovné a druhý člen rodiny vydělává (omluva samoživitelkám, ty mají fakt sodu.)
Zdravím. Dovoluji si reagovat, protože si vážně myslím, že jsme na jedné lodi. Taky si ale myslím, že jste článek zjednodušila až k nesmyslnosti. Přinejmenším tak, že vás dost lidí - usuzuju s diskuze - nepochopilo, a teď se rozčilujete, že s vámi nesouhlasí.
Ad 1: Nezlobte se na mě, ale článek mi vyznívá ve smyslu "bezva, škola nefunguje. Nakonec - rodiče nemají právo, aby jejich děti někdo učil". Takhle vypadá střelba do vlastní nohy, nikoliv hledání způsobů dle bodu 3.
Ad 2: Chytrý mobil bez internetu je pro distanční vyučování poněkud na p.r.d., ledaže byste za distanční vyučování považovala telefonický rozhovor. Kromě toho chytrý mobil není o tolik levnější, než repasovaný počítač se základními schopnostmi.
Ad 3: Naprosté ano. Jenže v článku jaksi samozřejmě předpokládáte, že způsoby budou hledat ti druzí a ještě jim hrdě sdělíte, že nemají právo na to, aby to dělali ti, jejichž je to zaměstnáním. Divíte se, že jsem se nakrknul?
Ad 4: nerozumím. Respektive pochybuju, že byste si nebyla vědoma toho, že existují i jiné rodiny, než páry, kde jeden bere ošetřovné a druhý vydělává. Nemluvě o tom, že ošetřovné NENÍ 100% výplaty a najít díru na trhu a přivydělat si je těžké normálně, natož v době, kdy je málem zakázané vyjít mezi lidi a koneckonců se musíte učit s dítětem, protože škola - ano, z dobrých důvodů - nefunguje.
No, při úrovni našeho školství mám takový dojem, že se nic tragického neděje.Ve škole, kde vychází děti které často neumí ani malou násobilku a napsat dopis rukou je nad jejich možnosti se učení s rodiči které jsou často postižené stejně, se toho tolik nezmění.
Takové malé blouznění bez pochopení významu školy. O naivitě, že elektronická výuka je všespásná, ani nemluvě. A další technický detail, mají opravdu všechny děti přístup k internetu?
Na mých webových stránkách mám i řadu odborných článků pro výuku, ale nikdy jsem ani nepomyslel na to, co autorka. Že nekecám, alespoň jeden odkaz: http://dusanpolansky.cz/clanky/minkowski.html
Obávám se, že pod neoddiskutovatelnou pravdou (ano, je fajn, když se dítě učí s rodiči) Je to mnohem horší: nejen že ne každé dítě má doma počítač, ale především ne každé dítě má doma rodiče, kteří jsou schopni mu s tou školou pomoci. Co se školou, hotový příklad vždycky najdu někde v útrobách internetu nebo "se" opíše od spolužáka, ale s učením. A to nemluvím o tom že někteří z nás chodíme do práce. Segregace "sociálně slabých" jak vyšitá.
Přípodotek k právu, aby děti vzdělávali učitelé: ty učitele a školy vůbec platíme, takže ano - máme právo očekávat příslušnou službu. Lépe: opravdu není fér přesvědčovat - jako učitelstvo - o své nezastupitelnosti do té míry, že tvrdím, jak dítě vzděláváním doma strádá, sociálních kontaktů nemaje, a zároveň se na tento svůj úkol (ne roli, úkol!) vyfláknout s odůvodněním, že doma to děti mají lepší.
Vyjádřil jsem se dost ostře, ale: s autorkou bych se nad článkem asi dost pohádal, ale myslím, že JSME na stejné lodi. Nejspíš bychom se v názorech zdaleka neshodli na 100%, ale určitě bychom našli společnou řeč. Přinejmenším v tom, že JENOM sedět ve škole a dělat, co mi učitel řekne, je zhruba stejně blbý nápad, jako JENOM sedět doma ve stavu "hodili tě do vody a jestli se utopíš, tak dostaneš nařezáno". Viz J. Pokoutný "kdo a jak post corona (krásně řečeno, díky) prověří...".
Když tomu dítěti nepomohou rodiče, tak mu pomůže právě ten učitel. Online. Oni se teď učitelé nekopou do zadku někde u rybníka.
Právě že online zdaleka není každý a HLAVNĚ tam nejsou ti, kteří pomoc potřebují. Pravda - nemám ani tušení, jak to funguje ve vysloveně "cikánských" školách, jestli rezignovali a spoléhají na přednášky na youtube nebo jestli dokázali zapojit i počítačově negramotné děti počítačově (kéž by jen počítačově!) negramotných rodičů. A takoví existují, a i když jich snad není extra mnoho, mají tendenci vyskytovat se společně.
Nemyslím si, že by se někdo kopal do zadku, tedy kromě těch několika (10%???) středoškoláků, kteří na to vysloveně hodili bobek. Teoreticky je můžu vyjmenovat, žádný globální odhad z křišťálového prstu.
Nakonec - doma mám po jedné osobě z každé strany a vysloveně se nefláká ani jeden.
Takových mouder! Jen by mne zajímalo, kdo a jak post corona prověří, co a jak se ty děti v karanténě naučily. To je, oč tu běží!
Autorka má 100% pravdu, až na "maličkost". Patrně "přehlédla", že zdaleka ne všechny děti v ČR mají k dispozici internet a k němu příslušnou elektronickou techniku.
Myslím, že autorka má přehled o tom, jestli její žáci mají přístup k internetu a jak jim to učení jde.
A ono to "zdaleka" nebude tak horké a hlavně to je řešitelné.
Někde zapůjčením techniky a někde holt fyzickou návštěvou.
Není nutné vymýšlet jedno řešení pro všechny.
To může fungovat za předpokladu, že všechny děti mají doma počítač (nejlépe každé dítě) a dobře připojení k internetu. U vás to tak zjevně je. Dítě bez počítače a internetu je v nevýhodě, která se teď změnila v propast.
Není to jen u nás, v Izraeli je takových děti až 21%.
A další problém je, když se děti dostanou k učivu, se kterým jim nikdo v rodině nedokáže pomoct. Nejsou zavřené jen školy, je velmi omezené i doučování. Dovedete si představit doučování matematiky přes internet, když klient má jen mobil (ten šťastnější, který má vůbec něco)?
Ano, ono to učení doma není zase taková sranda, jak si mnozí představují, obzvlášť když polovina národa neumí vypočítat ani trojčlenku (zato každý je dnes kovaný epidemiolog).
Počítač netřeba. Moje děti zvládají 90% přes mobil a ten zbytek, kdyby bylo nutno, by se přes ten mobil dal zvládnout taky. Jak je to s internetem nevím. Ale myslím, že u nás 20% dětí bez internetu není.
Ale nechci se hádat, možná to není všude stejné.
Mobil je taky počítač. Akorát s miniaturním displejem, na němž si kazí oči.
Jistě. Řídící jednotka v autě je taky počítač. Jde o to, že chytrý mobil má dnes každé dítě. A tak místo na Instagram a WhatsApp ho bude chvíli používat pro vyučování.
No toto se nesmi pripustit - povedet proc?- ministerstvo v tom neni.
Ja bych zrusil ministerstvo skolstvi- pokud nevite proc tak bych doporucoval cist teorie profesora Parkinsona.