Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Jediným jednoznačně užitečným výsledkem školského vzdělání je
že se drtivá většina dětí naučí číst, psát a trochu počítat. Všechno ostatní, co se škola takzvaně snaží dostat do dětských hlaviček, je proti tomu víceméně nepodstatné a v mnoha ohledech platí, že méně by bylo více ...
Úroveň vzdělaní šla za posledních 20 let o třídu dolů, ačkoliv
rapidně přibylo maturantů a vysokoškoláků. Vznikly mnohé střední a vysoké školy zcela nepotřebné, zcela k ničemu, jenom z důvodu podnikání ve školství. Měli jsme výborné učňovské školství, toto bylo zdevastováno. Nevím, proč by měl mít kuchař maturitu, myslím, že by měl umět vařit.
Dosažitelnost vzdělání
se taky stala poslední dobu mantrou. K tomu nám moudrá EU stanoví, kolik % lidí musí mít VŠ a jelikož se na přání nezačne rodit víc chytrých dětí, tak se halt musí snížit kvalita výuky. Tato systematická degradace je cílená, není příliž na první pohled zřejmá, protože je schována do hávu pomoci potřebným, rovnosti šancí a podobných prázdných pojmů o ničem.
re: Jak člověk, který má selský rozum a umí kupecké: Autor: P. Vaňura Datum: 04.09.2013 10:11 počty vyřeší problém všudypřítomné korupce???
Čím více úřadů, předpisů, regulací, čím více moci v rukou jedince nad ostatními, tím více korupce. Selským rozumem viděno - rušit úřady a jejich agendu, zjednodušovat či přímo rušit předpisy a regulace, včetně zákonů, ale hlavně decentralizovat - ve smyslu nechávat peníze (tedy moc) tam, kde jsou vytvářeny (v obcích, komunitách) nebo ještě lépe rovnou daně snižovat k nule.
Re: re: Jak člověk, který má selský rozum a umí kupecké: Autor: P. Vaňura Datum: 04.09.2013 10:11 počty vyřeší problém všudypřítomné korupce???
To je ve státě, kde je nadpoloviční většina občanů vychována k parazitizmu, naprosto neprůchodné. Možná později, až bude po státním bankrotu...
Autor páče na špatném hrobě.
Autor by se v prvé řadě měl vyjadřovat k tématům, kterým rozumí a to školství rozhodně není. Kdo jiný by měl dělat reformy nebo řídít školství než jsou státní instituce a to z mnoha důvodů. Že stát to v posledních 23letech dělal špatně neznamená, že se to svěří nějaké komerci a soukromníkům. Na výsledcích ve školství je vidět nefungující státní instituce a protože v tomto státě nefungují i další státní instituce, proč by mělo školství být vyjímkou? Za tuto nefunkčnost nesou zodpovědnost politici, hlavně politici z pravého politického spektra, pane Neff !!!!
Re: Autor páče na špatném hrobě.
Proč zrovna z pravého? :-) Petra Buzková i Zeman a další nechali své děti studovat na soukromých školách...
Re: Autor páče na špatném hrobě.
Z pravého protože pravice tady vládla nejdéle za posledních 23let. A to že Zeman nebo Buzková si dali děti do soukromých škol jim čest nedělá a obdivovat nebo schvalovat to nebudu, druhá věc je, jestli z těch soukromých škol jim vyrostou opravdu vzdělaní a moudří lidé to se, ale asi nedozvíme a když ano tak ne hned.
Re: Autor páče na špatném hrobě.
23 let tady vládla levice. Pravice v Česku žádná není a pokud snad ano, jako nejpravicovější možná politika v praxi byla sociálně demokratická. ČSSD dělá politiku blízkou komunistické, komunisti v ČSSD jenom díky Zemanovi ovládli soc. dem. stranu a využívají její název. Takže vaše blábolení o "pravici" z komunistické pozice je úplně mimo realitu. Pro komunistu je napravo úplně všechno. :-P
Pne Neff, ono se v jedné věci skutečně podařilo
našim "lidskoprávníkům" pokazit, co se dalo. My jsme se báli přinést domů špatnou známku nebo poznámku v žákovské knížce. Dneska aby se učitel bál dát žákovi špatnou známku z obavy z reakce rodičů.
Pak je tady dost šílený program "státních maturit." Opravdu považuji za absurdní, aby žákyně oboru "Zdravotnický asistent," což je MÉNĚ než "Všeobecná sestra," (ač se jedná o tutéž školu a tytéž předměty musí dnes sestra Vyšší zdravotní školu nebo Bc. z medicíny) nedostala maturitní vysvědčení, protože není dobrá v českém slohu. Tady kdosi experimentuje ve velkém za státní peníze. A musím myslet na mladého Vietnamce, který spáchal sebevraždu, protože u té šílené státní maturity propadl.
Jinak, dříve se střední, natož vysoká škola označovaly jako školy "výběrové," což znamenalo, že ne každý se na ně dostal (nemluvě o politických kritériích, což je jiná kapitola) a zdaleka ne každý vysokou školu dokončil.
díky
autorovi. K potvrzení jeho slov stačí poslech projevu ministra školství na zahájení školního roku. Takový blábol už dlouho nikdo nevypustil do éteru. Školáci se jistě při poslechu bavili, pokud tomu vůbec mohli rozumnět.
Ja na tom rohu nic nevidi, ani ty vedomosti
"Vědomosti jsou na každém rohu. Najděte mi ale na rohu spolehlivého pracovitého člověka."
Najit nekoho, kdo doopravdy neco uzitecneho vi, jako treba jak z te nasi dnesni bryndy ven, to si teda fandite. Ale je jasne, ze vy pokladate vedomosti za papouskovani ala google.
Re: Ja na tom rohu nic nevidi, ani ty vedomosti
Jak ten Google papouškuje? Máte představu, jak funguje a k čemu je určen? Ottův naučný slovník podle vás také papouškuje?
Re: Ja na tom rohu nic nevidi, ani ty vedomosti
Jak z té bryndy ven ví každý, kdo má selský rozum a umí kupecké počty, ale voliči si takové jasné a jednoduché věci nepřejí slyšet, natož se podle nich řídit. :-P
Jak člověk, který má selský rozum a umí kupecké
počty vyřeší problém všudypřítomné korupce???
Re: Jak člověk, který má selský rozum a umí kupecké
Každý, a to velmi rychle a spolehlivě - stačí korupčníky odstřihnou od zdrojů, nebo jim je významně omezit. Ale to by moc nezůstalo ani na socky, takže to asi nepůjde.
Re: Jak člověk, který má selský rozum a umí kupecké
Čím více úřadů, předpisů, regulací, čím více moci v rukou jedince nad ostatními, tím více korupce. Selským rozumem viděno - rušit úřady a jejich agendu, zjednodušovat či přímo rušit předpisy a regulace, včetně zákonů, ale hlavně decentralizovat - ve smyslu nechávat peníze (tedy moc) tam, kde jsou vytvářeny (v obcích, komunitách) nebo ještě lépe rovnou daně snižovat k nule.
Re: Jak člověk, který má selský rozum a umí kupecké
Tak tak, je to opravdu velmi jednoduché. Ale to se musí chtít, a ne kafrat o tom, jak kvete korupce, a potom si stěžovat, že vám chybí úředník, který kontroluje v hospodách zákaz kouření, protože to škodí zdraví, takže je na to potřeba udělat nový zákon a zvednout daně. Protože kdyby jeden lidský život to zachránit mělo! To se pak nesmíte divit. :-P
jo jo
učitelé přenášejí štafetu lidskosti. Díky jim za to.
Stařičký bonmot praví, že od doby, co lidi vynalezli peníze, netřeba děkovat. Stačí zaplatit.
Takže buďtež učitelé pořádně zaplaceni, aby právě ti nejschopnější z oboru neutíkali.
A kromě ochrany práv zlobivých dítek dbejme taky na ochranu práv učitelů.
Re: jo jo
Možná bych poslední větu malinko poopravil:
A ani ne tak na ochranu práv zlobivých dítek dbejme zejména na ochranu práv učitelů.