Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Zajímavý článek
Samozřejmě pro toho, kterého náboženství jako celek nezajímá a katolická církev zvláště, je tento fejeton zcela zbytečný. Ale i tak volba nového papeže zaujala na zeměkouli nejen 1,2 miliardy lidí hlásicích se k ŘKC. Zaujala i řadu lidi jiných křesťanských církví!!
To je aspoň článek!
Všichni se radujeme, máme Františka! Kdo se neraduje, je zlý soudruh. Ti katoličtí nařvanci jsou opravdu přesvědčeni, že jsou středem vesmíru?
Přeji
katolickým křesťanům, že mají svého papeže. Nadšení paní Petrušky ovšem nesdílím jednak proto, že v zemi, kde začala evropská reformace, jsou rekatolizující tendence více než silné. Nadto jezuité se v této zemi zapsali tak dokonale, že tato orientace mě příliš neoslovuje. O husitství se už dokonce tvrdí, že je to Taliban XV. století. Tvrdit, že se jezuité změnili, je totéž jako tvrdit, že s. Filip je reformní komunista. Societas Jesu vznikla jako nástroj rekatolizace. Nic víc a nic míň. A jistě stojí i za zmínku, že papež chudých bude muset - podle náznaků - patrně řešit věci velice nesociální - problém vatikánských bank, totéže, co v jiných rozměrech vyvolalo právě husitské hnutí v době Václava IV. Je to trvale stejné a hledání idólů a mesiášů nebere konce. U katolíků i u levicové vrstvy intelektuálů. Ti "obyčejní" lidé jen milují populismus. Socialistický stejně jako katolický.
propracované sociální učení církve
Může mi někdo sdělit, kde najdu to "propracované sociální učení církve, z něhož by se mohl ledaskdo mnoho naučit"? Paní Šustrová, nebo kdokoliv jiný, mohli byste sem hodit odkaz?
Re: propracované sociální učení církve
http://cs.wikipedia.org/wiki/Soci%C3%A1ln%C3%AD_nauka_c%C3%ADrkve Článek v angličtíně je ale obsáhlejší a srozumitelnější.
Re: propracované sociální učení církve
Děkuji pane Netzere, je to zajímavé. Upřímně říkám, že jsem to nevěděl.
Pozoruhodné na tom je, že první ta encyklika byla vydána až roku 1891, tedy 94% doby své existence se církev těmto otázkám (minimálně na úrovni encyklik) nevěnovala. 19. století bylo stoletím sociálních konfliktů, pocházejí z něj Marx, Engels - takže toto je asi přirozená reakce na tato společenská pnutí.
Vyhledal jsem si namátkou tři z těch encyklik, a dvě z nich se bezpochyby sociálními otázkami zabývaly. U té třetí, o lásce (Deus caritas est) si tím nejsem úplně jist.
Nenarazil jsem ale na nic, co by se podle mého názoru dalo označit jako "sociální učení". Mohl byste, pane Netzere, zkusit z některé té encykliky vypíchnout nějakou myšlenku (právě z oblasti sociálního učení), která vás oslovila? Kterou považujete za přínosnou, a v ideálním případě, se kterou PŘIŠLA církev?