To nemění nic na tom, že to slovo použité v tomto kontextu je nesmysl.
To máte pravdu, že kritika bez znalosti kontextu je nesmysl. Tak se podle toho v budoucnu řiďte. Budu důsledný a uvedu věc do kontextu sám. První tři odstavce kapitoly Holokaust včera a dnes jsou věnovány vzpomínce na Osvětim a oběti šoa. V dalším textu rozebírám ustanovení vyhlášky č. 32/1955 Sb., o Úmluvě o zabránění a trestání zločinu genocidia. Závěr: Pohoršujete se, aniž byste znal rozhodující argumenty druhého. Snad tam máte knihkupectví a třeba tam někde leží v regálu kniha Ekonomům to myslí černobíle. Zkuste ji vyhledat a otevřít na straně 146 a budete se moci přesvědčit sám, zdali jsou Vaše námitky oprávněné.
Pane Patto, jste vzdělaný člověk, takže jistě víte, co jsem svou poznámkou myslel.
V knihovně našeho městečka kniha k dispozici není a tak si ji nepřečtu. Ostatně, neumím si představit, jak objevné informace by musela obsahovat, abych se ve svém věku díval na svět kolem sebe úplně jinýma očima.
Uznávám, není to až tak snadný text, protože se jedná o kritiku sociologie a ekonomie a úvod do mezioborové sociální ekonomie. Na druhou stranu prvních dvacet kapitol knihy vyšlo v letech 2013 - 14 v katolickém čtrnáctideníku RES CLARITATIS MONITOR. Ještě se vrátím ke slovu holokaust. První tři odstavce kapitoly Holokaust včera a dnes jsou věnovány vzpomínce na Osvětim a oběti šoa. V dalším textu rozebírám ustanovení vyhlášky č. 32/1955 Sb., o Úmluvě o zabránění a trestání zločinu genocidia. Závěr: Pohoršujete se, aniž byste znal rozhodující argumenty druhého. Snad tam máte knihkupectví a třeba tam někde leží v regálu kniha Ekonomům to myslí černobíle. Zkuste ji vyhledat a otevřít na straně 146 a budete se moci přesvědčit sám, zdali jsou Vaše námitky oprávněné.
A kde prosím stály ty koncentrační tábory, v nichž Václav Klaus nechal povraždit miliony lidí?
Berete to hákem. Tak to ale nefunguje. Nejdříve si přečtěte příslušnou kapitolu, otázky mohou následovat.
No, zas netahám odněkud z patty silná slova
Slovo "holocaust" má nějaký význam. Používat jej u všeho, co se mi nelíbí, je podle mne urážka obětí šoa.
No právě. První tři odstavce kapitoly Holokaust včera a dnes jsou věnovány vzpomínce na Osvětim a oběti šoa. V dalším textu rozebírám ustanovení vyhlášky č. 32/1955 Sb., o Úmluvě o zabránění a trestání zločinu genocidia. Závěr: Pohoršujete se, aniž byste znal rozhodující argumenty druhého. Snad tam máte knihkupectví a třeba tam někde leží v regálu kniha Ekonomům to myslí černobíle. Zkuste ji vyhledat a otevřít na straně 146 a budete se moci přesvědčit sám, zdali jsou Vaše námitky oprávněné.
V každém věku vidí člověk problém důchodu jinak. V dnešní digitální době místo neustálého nastavování "nekonečného" systému pro důchody by bylo lepší zavést "pružné" odvody . Pokud jeden rok je objem peněz deficitní, příští rok se odvody o nějaké procento zvýší a naopak. Navíc konečně by měl být budget na důchody oddělen ... Politici v dobách přebytku rádi utráceli i z těchto peněz ...
Ano , souhlasím.
Psal jsem to tady už dřív, že průběžný důchodový účet musí být pružný z obou stran. Tedy nejen omezení valorizace důchodů, ale i úprava výše sociálního pojištění
Vaše úvaha vychází z dezinformace o sociálním, resp. důchodovém pojištění. Bohužel zákony č. 589/1992 Sb., a 155/1995 Sb., lžou již ve svém názvu. Odvodem SP přímo financujete důchody rodičům. Na Vašem kontě u ČSSZ je po roce i třiceti letech 0,- Kč (nula korun). Z nuly nic nevypočítáte, proto se výše důchodu počítá z hrubé mzdy.
To je všechno krásné, ale jsou to kecy. Kdo by rozhodoval, jestli daný člověk už nemůže pracovat anebo se mu jen nechce? Uliční výbor? Nebo bychom důchody přejmenovali na invalidní a nechali to na našich skvělých posudkových lékařích? Ale přece, i když někdo nemá nohu, může sedět v trafice nebo ve vrátnici!
Co to plácáte? Nic takového v článku není. Už dnes si často člověk sám rozhodne, kdy půjde do důchodu (pochopitelně na základě odpracovaných let a věku). Jde o to motivovat ty, kteří jsou práce schopni, aby v té práci zůstali a zaměstnavatelům poskytnout úlevy při jejich zaměstnávání.
Sociální a důchodová reforma není možná, pokud se bude jako doposud vyžívat ve změnách parametrů, ale nepůjde na skutečnou podstatu. Sociální a důchodové pojištění se musí stát skutečným pojištěním! V současnosti nejvíce čerpají ze sociálního pojištění parazité, kteří tam nevložili ani korunu, nepracovali, nepracují a pracovat nebudou, i když by mohli. Podobné je to i s důchodovým systémem, ze kterého jsou čerpány vdovské nebo invalidní důchody lidmi, kteří žádné důchodové pojištění neplatili! A neargumentujte prosím hladovějícími samoživitelkami a postiženými dětmi. Samoživitelkám platí výživné za neznámé nebo nezodpovědné otce stát! Postižené děti si zaslouží tu nejlepší péči na základě sociálního pojištění placeného rodiči!
Tak jo, pane Navrátile. A navrhujete ty parazity střílet nebo jen chcípnout hlady? Nestačí říct jen A!
Nezlobte se pane Žaloudek, ale pokud někdo nechce pracovat, je to jeho volba. O střílení a chcípání zde hovoříte pouze vy. Máte možnost přispívat na charitu, která nefachčenkům poskytne kabát a polívku.
Když se někomu nechce pracovat a sám si tuhle možnost zvolil, mojí volbou zase bude na tahle individua nepřispívat.
To byste se musel zeptat jich, jak to chtějí řešit. Já cítím zodpovědnost za svoje děti a svoje rodiče, ale to ostatní pro mne morální problém nepředstavuje - je na státu, aby systém nastavil udržitelně.
Komunisté měli zákon o příživnictví. To možná není ideální.
Takže nikomu nic nedat a kdo bude krást, toho poslat na nucené práce, ne aby jej ve vězení někdo živil!
Naši předkové zloděje věšeli, v GB to fungovalo ještě před 200 lety!
Tak to ani náhodou. Všechno je jinak, než si pan F. Navrátil představuje.
Stačí jít po svislých čarách. Nemohu souhlasit s Vaším TAK JEST. K panu Navrátilovi najdete připomínku pod svým Tak jest.
Máte zcela pomýlené představy o státním důchodovém systému. Nedivím se tomu, protože ekonomové v 90. letech prosadili do naší daňové a sociální legislativy hromadu lží. Tak za prvé, nejde o důchodové pojištění, ale o důchodovou daň, protože odvedené peníze obratem končí na kontech a v kapsách dnešních starobních důchodců. Cituji: Příspěvkem do PAYG (státní důchodový systém v anglické zkratce), nejsou peníze ale řádně vychované děti. Takže řešením pro PAYG je neplatit dávky těm, kteří do systému nepřispěli. Jednotlivci, kteří neinvestují do PAYG prostřednictvím výchovy svých dětí, se musejí povinně zúčastnit spoření na stáři prostřednictvím II. (spořícího), pilíře (Jiří Rusnok 2004). Za druhé, ze státního důchodového systému můžete čerpat ve stáří jen za podmínky odpracování 35 let pro stát viditelným způsobem (placení daní).
Vaše tvrzení, že "jde o důchodovou daň, protože odvedené peníze obratem končí na kontech a v kapsách dnešních starobních důchodců", je velmi, velmi nepřesné. Z důchodového pojištění jsou placeny také vdovské, vdovecké a invalidní důchody. Takže odvedené peníze nekončí výhradně u starobních důchodců, jak se domníváte, ale i na kontech lidí, kteří do systému vložili neúměrně nízkou částku nebo dokonce ani korunu.
To máte pravdu. K Vašemu požadavku na přesnost mám dvě poznámky. Za prvé v diskusním příspěvku nemohu rozvinout téma do detailů, které navíc nejsou v mé připomínce důležité. Pro Vás a Vám podobné, zkuste si několikrát zopakovat co jsem na Vaše bludy namítl. Za domácí úkol několikrát opište následující větu: NA SVŮJ DŮCHOD MOHU INVESTOVAT JEN VÝCHOVOU DĚTÍ.