8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

DOBA: Kdo a kam unesl Západ

Rozhlédneme-li se po celé Evropě nemůžeme si nevšimnout, že vzrůstají extrémy v Itálii, ve Francii, v Holandsku, na Slovensku, a i třeba v Bulharsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 18.1.2024 7:45

Já zase přehlédl, že to jste vy...

Řeč zde není o "pravici", nýbrž o "extrémní pravici". Samozřejmě v chybném duchu, s tím souhlasím, protože se pojem "extrémní pravice" používá pro různé národně socialistické dezolátní kroužky, které jsou všechno možné, jenom ne pravicové.

Ovšem sami sebe i většina politických komentátorů je označují za pravicové, čímž debatu matou a nebaví mě to vysvětlovat v každém jednom příspěvku na toto téma.

J. Anděl 18.1.2024 7:42

Autor článku pojem "extrémní pravice" používá nesprávně, protože ve skutečnosti nejde o pravici, nýbrž nácky. To níže komentuju, ale uznávám, není to v příspěvku, na který reagujete.

Takzvaná "extrémní pravice", různí dezoláti a spol., nechce méně přerozdělování, zdanění a regulací, nechce ani menší vládu. Chtějí vystoupit z EU, z NATO, politiku všech azimutů a mír, sociální jistoty a dávky pro Čechy Čechům.

To jsou jen jiné formy regulací.

J. Anděl 18.1.2024 7:39

Nikoliv o pravici.

L. Kuča 17.1.2024 23:37

Žel tyto cesty k poznání bývají vždy minimálně finančně velmi drahé. O zmařeném lidském potenciálu ani nemluvě.

J. Jurax 17.1.2024 21:11

V kapitalismu je vždy na prvním místě zisk. Ovšem cesty k jeho dosažení a udržení jsou různé; nicméně žádná na lidský potenciál nenahlíží jako na obtížný hmyz.

J. Jurax 17.1.2024 21:04

Mráz přichází z brusele!

J. Jurax 17.1.2024 21:01

V tuto chvíli se zdá, že EU potřebuje hlavně společnou azylovou politiku, změnu v danění a zavést kompatibilní krizovou regulaci, psáno v článku.

Ad 1 - ano, pokud by ta politika dovolila každému státu si zavést azylovou politiku za svoje a takovou, jaká mu vyhovuje - od vítačských slavobrán po hranice zašpárované postřelovanými zátarasy z žiletkového drátu.

Ad 2 - do daní jednotlivých států je EU naprosté kulové.

Ad 3 - netuším, co má být ta kompatibilní krizová regulace; vím akorát, že jí nesmí velet z brusele

V. Havel 17.1.2024 20:46

Evropa se především musí zbavit progresívních ideologií. [>-]

L. Kuča 17.1.2024 20:37

Ale vždyť výroba se reálně z velké části vyváží do Číny, Indie, Malajsie a Vietnamu. To způsobuje větší destabilizaci společnosti než všechny dotační toky od chudých k bohatým, jakkoliv ty jsou samy o sobě hnus.

M. Novák 17.1.2024 20:18

Ano, levice protože se jim západ zdá málo socialistický a pravice protože se jim zdá příliš socialistický ;-D

Ale ve skutečnosti západ nenávidí jenom levice, pravice se ho snaží zachovat.

Nápověda:

Levice: chce větší vládu, regulaci, zdanění a přerozdělování (včetně národních a korporátních socialistů, tj. nacistů a fašistů)

Pravice: chce menší vládu, regulaci, zdanění a přerozdělování (v současné Evropě abyste je hledal s mikroskopem)

R. Langer 17.1.2024 20:18

Ano, to je jeden z obecně oblíbených omylů o pravici. :-P

M. Novák 17.1.2024 20:05

Myslím že v Severní Koreji by se vám líbilo, co vy na to...

M. Novák 17.1.2024 20:03

Na případu Trump vidíte že dlouhý pochod institucemi je dokončen. Po dobrém už to nepůjde ani v USA. U nás je to ještě horší a nezbývá než čekat až nový socializmus dopadne jako ten starý a začít stavět na jeho troskách.

M. Novák 17.1.2024 19:59

Máte pravdu, je to tak zlé že dokonce i Hvížďala si všiml že možná není něco úplně v pořádku...

...Což znamená že včera bylo pozdě něco s tím udělat.

M. Novák 17.1.2024 19:56

Ale podobají se spíš komunistům v roce 1946, puč sice ještě neproběhl ale už na něj bylo dobře našlápnuto. Ovšem s tím že teď žádný puč není potřeba protože už vládnou.

M. Novák 17.1.2024 19:54

Ne, to není důsledek příčin, to je příčina příčin a právě ten důvod situace :-)

Typicky kapitalistické zvyšování efektivity přivedlo vlastníky výrobních prostředků k tomu že je efektivnější sosat státní rozpočet než se snažit vydělat na inovacích a investicích. Nejvyšší návratnost má "dobročinný" příspěvek politické straně. Stejně tak na straně politiky... A "neziskovky" se také musí něčím živit, třeba výpalným...

J. Anděl 17.1.2024 17:32

Společně nenávidí Západ

J. Anděl 17.1.2024 17:24

Mimochodem až vydumáte, čím by to mohlo být, dejte vědět. Já to prostě beru jako fakt, že jste zešílel :-P

J. Anděl 17.1.2024 17:19

Tím se netrapte, je to oboustranné.

L. Kuča 17.1.2024 16:21

Houby z Bílého domu, spíš z humanitních oborů západních univerzit. Ty představují fantastické ozvěnové komory, kde si všichni navzájem potvrzují svoje jediné správné přesvědčení a odlišný názor má vstup zakázán. Tito lidé pak prolézají skrz na skrz celou společností a uchvacují pro sebe řídící funkce na všech možných úrovních. Onen Bílý dům je pouze jedna z kořistí, o niž se tahle banda snaží. Ale potenciálně kořist nejcennější. Já mám narozdíl od vás důvěru v jistou schopnost revolty a obnovy danou demokratickou tradicí USA. Tam je, narozdíl od většiny světa pořád ještě hodně lidí, kteří mají opravdový zájem o druhé. Kdybych se o stejnou skupinu lidí měl opřít tady v Česku, tak to rovnou, vzhledem k její submikroskopické velikosti a obrovské převaze egoismu, vzdám.

L. Kuča 17.1.2024 16:07

Jenomže tohle je jenom jeden z důsledků příčin, které jsou zmíněny v článku. Tahle situace nenastala přes noc a bez důvodu, i když máte pravdu, že začíná být v tomto smyslu poněkud vyhrocená.

M. Pivoda 17.1.2024 15:20

Závěr: " ... změny, které nemají jednoho viníka, eskalovaly rozhořčení a kam se posuneme, to bude záležet i na nás."

Komentář

- Obecně, viníkem je ten, kdo (metaforicky řečeno) v minulosti otevřel Pandořinu skříňku.

- Podrobnější info o jednom jediném aspektu složité situace: Do cca 3-4 let se může ekonomicky zhroutit celý ekonomický svět, pokud do té doby budou prolomeny stávající protokoly přenosu dat. Na neprolomitelnosti šifrování dat jsou totiž založeny veškeré dnešní finanční transakce.

M. Kopecka 17.1.2024 15:12

Mám obavy, že problém je někde jinde.

Chudí jsou stále chudší a nenažraní jsou nenažranější. Je jenom otázka času kdy ta číše přeteče

P. Kubáč 17.1.2024 14:55

Cituji: " Když se změní velké věci, má vždy největší problémy ten, kdo před změnami byl považován za vítěze."

Nejsem si jist jestli to autor myslel právě takhle, ale souhlasím......globalističtí sluníčkáři mají asi takovou perspektivu jako komunisti na jaře 1989.

V. Petr 17.1.2024 14:29

Přesně tak. A Slepenec se jim chce podobat a čeští pitomci to ještě volí...

V. Petr 17.1.2024 14:28

Extrémní levice je šílenství, "extrémní pravice" je ZDRAVÝ ROZUM. Nemají vůbec nic společného!

V. Kučer 17.1.2024 13:47

Na západě vládnou zelení extrémisté. Zrušení jaderných elektráren které mohli řadu let dodávat levný a bezemisní proud je vrchol extrému, likvidace spalovacích motorů, dotace elektromobilů, náhrada uhlí plynem a OZE je další extrém. Nakonec do Evropy dovezou miliony migrantů a to bude konec západu

J. Kostelanský 17.1.2024 13:29

V Evropské unii probíhá plíživý liberální převrat, jehož výsledkem pak bude liberální diktatura či totalita. Znaky tohto vývoje jsou zřejmé např. v Polsku, ale zejména v zemích západní Evropy a především v USA. Tá liberální totalita totiž vane z USA. Mráz tedy již nepřichází z Kremlu (jak je název známé knížky), ale z Bílého domu.

Naštěstí plebs začíná chápat, vo co go. Obrovské demonstrace v Německu nejsou náhoda.

Blíží se volby do Evropského parlamentu. Je to nejspíš poslední možnost zvrátit dosavadní vývoj. Protože za 7 let již bude pozdě.

V. Petr 17.1.2024 12:06

R^R^R^

V. Petr 17.1.2024 12:02

Západ je ničen rudozelenou pakáží, kterou je třeba poslat k lopatě!

Ostatně soudím, že EU musí být zrušena a ČTV zprivatizována!