3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

BYDLENÍ: Návrat činžáku

Česká republika má vůbec málo unikátních společenských fenoménů. NIMBY, snaha zabránit výstavbě ve svém okolí za každou cenu – typicky nekonečnými odvoláními na základě ekologických námitek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Plzák 14.2.2024 11:43

Jenže to, už je zase socialismus jen se vracející jinými vrátky.

Pamatuj: každý nový předpis, ve prospěch nějaké skupiny (nebydlících v Praze), má za následek znevýhodnění určitě větší skupiny, než jsou první.

A když už jsme u těch "náplav" z Brna a odjinud. Mají snad tyto náplavy zákonný nárok bydlet v Praze?

Ať hezky příjdou, s nabitou prkenicí a nějakou tu chyšku si v Praze koupí. Nemaj prachy? Maj smůlu.

J. Plzák 14.2.2024 11:29

Existuje předpis, který by po úředníkovi magistrátu požadoval, že se musí nejpozději do jednoho měsíce alespoň dotknout podané žádosti o novou stavbu?

Samozřejmě neexistuje.

Věc je ale jednoduchá a autor, ajťák, to určitě pochopí.

Tak jako mám možnost sledovat pohyb zásilky mnou objednaného zboží, tak lehce by se dala sledovat každá žádost podaná v podatelně každého města či vsi.

Historický vtip, "stěžuj si na lampárně", musí už konečně přestat platit.

J. Lukavsky 14.2.2024 7:43

"kolik bytů, domů je v Praze vlastně volných/prázdných, že" nejen v Praze. Podle statistiky je u nás na byt 2,1 člověka = bytů je dost. Ale co je problém je přehnaná ochrana nájemníka. Toho vlastně nebylo možno vystěhovat, pokud sám nesvolil, ale z toho zase plynulo, že si každý 10x rozmyslil pronajmout byt třebas po babičce když ho možná bude za pár let potřebovat pro syna. Takže v každém městě jsou desítky prázdných bytů i domů a stačilo by vyvážit práva majitele a nájemce. Sám pamatuji dvě rodiny které si v Praze držely léta byt po někom protože synek možná bude chtít na gympl a pak možná do Prahy na vejšku... J.L. end

V. Mokrý 13.2.2024 23:52

ASI ANO,

ale nejdříve by si měla zjistit, kolik bytů, domů je v Praze vlastně volných/prázdných, že !

jsou ve světě státy, které v tom mají pořádek a podle toho i určují daně na nemovitosti,

V. Mokrý 13.2.2024 23:49

TY SNAD MAJ

u tý justice protekci !

K. Křivan 13.2.2024 22:17

Jak vypadala Praha za komoušů ? Já ji zažil. všude špína, bláto šedivé baráky všude padala omítka, vše jen šedivé, fuj tajbl.

Dnes vypadá mnohem líp.

K. Křivan 13.2.2024 22:11

Pražáci sami. Dokázali to po staletí, tak by to šlo i dnes.

K. Křivan 13.2.2024 22:09

Brněnští (a moravští) paraziti nás vysávají a neživí. Ministři a jiná verbež, ... třeba Hřib,

V. Církva 13.2.2024 22:00

A kdo by Pražáky živil?:-)

J. Černý 13.2.2024 21:32

Nebo pražských důchodců;-D;-D

J. Černý 13.2.2024 21:31

Dnes soud potvrdil odvolání Děti země proti pokračování vystavby D49 kdesi na Moravě ! Skol !

J. Hlásny 13.2.2024 19:39

Vzdor mohutným investicím ( uskutečněným i plánovaným) do digitalizace musí být státní ( hlavně vládní) instituce v Praze, jako kdyby mezi nimi dosud pobíhal kancelářský poslíček. Přitom republiku přejedete podél během několika hodin. Celá řada regionů hledá pracovní příležitosti - tak proč by nemohla být ministerstva a pod. rozmístěna do krajských měst? A kdyby se k tomu postupně vybudovala rychlá železniční spojení, tak se těm krajům pomůže dvakrát. Takhle je Praha stále víc nesmyslně přecpávána institucemi, ceny pozemků i budov letí vzhůru, dopravní kolapsy jsou neřešitelné. Zatím jsem nikde nečetl oč bude Praha s 1,5 až dvěma miliony obyvatel hezčí a život v ní příjemnější než v současné..

K. Křivan 13.2.2024 19:18

Na Moravě se nestřílí škodná ?

V. Petr 13.2.2024 19:15

Pomocnými technickými prapory prošlo, podle různých odhadů, mezi 40 000 a 60 000 občanů.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pomocn%C3%BD_technick%C3%BD_prapor

K. Křivan 13.2.2024 19:13

Potřebuje Praha nové byty ? Nestačilo by kdyby se zbavila brněnské a jiné náplavy ?

V. Čermák 13.2.2024 19:10

Nejsou to parchanti, je to 1 parchant, nějaký Patrik. A protože je z Brna, škodí prý většinou mimo Brno...:-/

V. Petr 13.2.2024 19:05

Jsou vyhazovány na "boj proti klimatickým změnám..."

V. Petr 13.2.2024 19:01

Je to tak!

J. Jurax 13.2.2024 17:45

Ano.

Na všetko treba mať špecialistov © Černí baroni, major Terazky ...

Tedy i na zdolání byrokracie ze (z)vůle našich zákonodárců nám nadělené ... :-((

J. Jurax 13.2.2024 17:39

Tolik sarkasmu v jednom příspěvku si můžete dovolit jen na Psu. Všude jinde byste dostal ban ... :-)

J. Jurax 13.2.2024 17:36

Inu, ti, kdož si nechávají stavět velkokapacitní logistická centra jsou velké nadnárodní společnosti, pro něž jednak výpalné ekologickým vyděračům není problém a jednak jsou schopny řešit problém s vyděrači i jinak.

J. Jurax 13.2.2024 17:30

No, jednak ne všude proběhla kompletní plynofikace a druhak plyn produkuje emise zločinného kysličníku stejně jako uhlí, takže jej macecha naše EU bude zdražovat povolenkami a pak jej zakáže úplně.

Konec současných plynových kotlů v domácnostech zelení fantasmagoři z EK plánují od roku 2029.

https://echo24.cz/a/HMrhH/zpravy-ekonomika-eu-konec-plynovych-kotlu-2029

J. Jurax 13.2.2024 17:22

Havlovy lavičky ... :-)

J. Jurax 13.2.2024 17:19

Semtam se i staví. Ale jsou problémy - neurovnané vlastnické vztahy, často ekologická zátěž po byvší výrobě, inženýrské sítě a všelicí ochránci přírody. Někdy i památkáři.

Někdy - v závislosti na charakteru stavby - i různé představy developera, úřadů a kolembydlících.

J. Jurax 13.2.2024 17:08

Sami bydlí třeba v sedmipatrovém věžáku, ale další sedmipatrový objekt v sousedství je fuj, pravíte.

Ono je to případ od případu - jak daleko a vůbec kde v sousedství ho postaví, zda tím nezlikvidují parčík, dětské hřiště, parkoviště či jen krásný výhled do krajiny a tak dál a podobně.

J. Jurax 13.2.2024 17:00

https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/hulin-soud-uznal-navrhy-deti-zeme-egeria-stavba-dalnice-d49.A240212_080643_zlin-zpravy_ppr

V. Církva 13.2.2024 16:59

Ano a o to jde, aby ti co mají investiční peníze investovali do něčeho jiného. Určitě ne do pozemků ležících ladem (nemám na mysli developery kteří postaví to co lidé využijí) ani bydlení které většina občanů nevyužije. Tam jsou takové peníze celospolečensky kontraproduktivní. Sice v druhém případě alespoň dají lidem práci, ne však možnost výsledky té práce až tak využít.

Pravda je že investiční bubliny občas splasknou, takže není z dlouhodobého hlediska ideální investovat do nepotřebných bytů. Jenže ono to až tak nevadí. Jsou lidé kteří skutečně neví kam svoje peníze dát. Předpokládá se a zatím to desítky let platilo že nemovitost dlouhodobě cenově nespadne (3 letý propad je nic) a proto ten boom a proto by se s tím mělo něco dělat

V. Církva 13.2.2024 16:31

Nevím jak v posledních letech. Pravda je, že je málo parkovacího místa. Před takovými 10 20 lety byl problém ty parkovací místa prodat

V. Církva 13.2.2024 16:27

Nevidím jediný rozumný důvod pro nájemné bydlení. Člověk investicí do svého bydlení zajišťuje sebe i rodinu pro případ kdy nebude vydělávat - důchod, nemoc. Vysoký podíl nájemného bydlení je znak velkého rozdílu mezi majetnými a méně majetnými. Ani ten snad nemá skoro žádnou výhodu, kromě heterogenních společností.

S tím investováním výstavy by to byl rozumný bod, pokud by se stavělo to co lidé potřebují. Bydlení pro většinu lidí. Je to celosvětový problém, u nás ale horší o to co popisuje článek - složité papírování. Jinak všude kde jsem byl Kalifornie Turecko Německo mi lidé střední třídy říkali že se staví, ale drahé byty které si oni nemohou dovolit. Ty pak kupují lidé jako investici. Často Arabové Číňané.

U nás se k tomu ještě nestaví. Jak říkám u nás je špatně všechno jak z pravicového tak i levicového hlediska.

J. Jurax 13.2.2024 16:25

To máte těžký.

Na sídlištích, jež byly počaty za hlubokého socialismu, se holt nepočítalo s tím, že obyvatelé budou mít tolik aut. Problém s parkováním je už teď.

V roce 1974 mělo být v obytných okrscích jedno parkovací stání na 20 až 30 obyvatel, tedy na cca 5 až 10 bytů.

V roce 1986 jedno stání na dvacet obyvatel.

Dnes má prakticky každá rodina aspoň jedno auto.

Stupeň motorizace osobními automobily dosáhl v konci roku 2020 hodnoty 572,5 aut na 1 000 obyvatel, to znamená 1,75 obyvatele na jeden osobní automobil, nebo taky 0,57 auta na člověka včetně starců a batolat. Ergo cca jedno osobní na jednoho dospělého; jistě, něco z toho budou vozy firemní.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/statistika-registr-osobni-auto.A210126_124711_automoto_fdv

Takže když se zahušťuje sídliště další výstavbou, je nezbytné, aby novostavba byla vybavena nejmíň tolika stáními co obsahuje bytů.