17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Diskuse k článku

BUDOUCNOST: Přichází další technická revoluce?

Hlavní roli v ní má sehrát vzduch. Ovšem stlačený. Jak to tak vypadá, díky němu se při vytápění domu můžeme časem obejít bez uhlí, dřeva, ba i ruského plynu, kdy emise CO2 se budou rovnat nule.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 25.7.2022 12:04

Vy to pořád nechápete, co? PROČ SE TEDY TEN ELEKTROMOBIL ZA CELÝCH 100 LET NEPROSADIL?

K. Wágner 25.7.2022 12:11

Jak jste na to přišel ?

J. Jurax 25.7.2022 16:46

Ehm ... a prosadil se?

Je prosazován, to jo, ideologicky a politicky, legislativně, dotacemi, propagandou.

R. Langer 25.7.2022 5:27

Hm, jak vidím, nový dotační podvod je na obzoru... ;-D

L. Novák 25.7.2022 6:57

To není žádný NOVÝ dotační podvod, je to jen jeden ze spektra zdánlivě inovativních nápadů, které různé firmy předkládají vládám jako "řešení" stavu, do kterého nás samy svou hloupou politikou přivedly. Když se podíváte na "zelené" weby, které tyto "nápady" představují, uvidíte tam podobné nesmysly každý týden v různých variantách stále dokola. Ve skutečnosti se jedná jen o marketingovou kampaň za získání dotační podpory, kterou si přebírají "pokrokoví" ;-O pisálkové bez technických znalostí a opisují je (často s chybami v překladu a nepochopením technické podstaty), aby vykázali svému chlebodárci publikační aktivitu. :-/

R. Langer 25.7.2022 7:18

Ano, přesně tak to vidím také... :-(

H. Paculová 25.7.2022 7:25

Zákon, který nařizuje nákup nízko­emisních vozidel ve veřejné správě, hromadné a nákladní dopravě, projednává Sněmovna. Podle návrhu zákona, který vychází z evropské právní úpravy, by do konce roku 2025 měl být minimální podíl nově pořizovaných nízkoemisních nebo bezemisních městských autobusů 41 procent. Firmy v nákladní dopravě budou mít povinnost do té doby zajistit devět procent nízkoemisních aut. Zákon počítá také s povinným podílem nízkoemisních osobních a malých užitkových aut, která budou pořizována v rámci veřejných zakázek. Dozor nad dodržováním zákona bude provádět Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Nedodržení požadovaných limitů bude úřad pokutovat až 20milionovou pokutou:

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/mesta-necekaji-na-zakon-a-nakupuji-ekoautobusy-40403672

R. Langer 25.7.2022 7:33

Ano, to také spadá do dotačních podvodů, to jste uvedla správně. ;-)

H. Paculová 25.7.2022 7:43

A jak to tak vypadá, "česká města už pořizují autobusy na alternativní pohon. Nečekají na schválení zákona, který jim bude nařizovat při obnově vozového parku pořídit podíl elektrobusů, autobusů na vodík nebo na stlačený plyn."

R. Langer 25.7.2022 7:52

Ano, na "výběrových řízeních" si jich spousta namastí vlastní kapsy. A ty "alternativní pohony" se za dva roky rozpadnou... ;-)

H. Paculová 25.7.2022 8:55

Nejsem stoupencem dnes protěžované elektromobility, ale výrok, podle něhož se "alternativní pohony za dva roky rozpadnou", považuji za jednu z největších hloupostí, které se v diskusi na NP objevují...

L. Novák 25.7.2022 9:11

Před rokem v USA jeden nový šťastný majitel Tesly v ní 3 dny po zakoupení málem uhořel. Při vypuknutí požáru se mu zablokovaly všechny dveře a okna... ;-)

https://www.novinky.cz/auto/clanek/nejrychlejsi-tesla-shorela-tri-dny-po-dodani-pravnik-ridice-chce-drasticke-opatreni-40365262

H. Paculová 25.7.2022 9:40

To jako všichni ti, co u nás už pořizují autobusy na alternativní pohon a nečekají na schválení zákona, který jim bude nařizovat při obnově vozového parku pořídit podíl elektrobusů, autobusů na vodík nebo na stlačený plyn, dopadnou jako ten nový šťastný majitel Tesly ? [>-]

L. Novák 25.7.2022 10:22

Že je (blíže nedefinovaný) "alternativní pohon" drahý nesmysl s problematickými vlastnostmi v provozu nemusí s vadami vozidel Tesla úzce souviset. V Brně jezdí "alternativní pohon" v autobusech s CNG a díky tomu byly vytlačeny z provozu zastaralé čoudící autobusy. Jestli je hloupá EU/EK zakáže a nařídí nějaký drahý nesmysl s omezenou funkčností, tak to bude na defenestraci v Praze i Bruselu.

Elektrovozy (všechny) musí s sebou tahat zbytečně velké závaží - akumulátor, navíc s malým dojezdem a problematickými vlastnostmi v zimě i v horkém létě, takže jejich pořízení je na hraně zdravého rozumu, nebo (vzhledem k vysokým nákladům) za ní.

F. Brnušák 25.7.2022 10:55

Uz vidim jak temer polovina autobusu v Praze se pres noc nabiji aby mohli pristi den vyrazit. To aby sam primator poslal zadast slunci aby zvysilo sve zareni v noci na dvounaaobek toho denniho.

L. Novák 25.7.2022 11:45

Řešní á la Timmermans bude spočivat v dvojnásobném množství elektroautobusů, které se budou střídat v provozu a dobíjet během dne podle potřeby... ;-D

K. Wágner 25.7.2022 12:09

Vždyť se o tom všude mluví a píše - Evropský parlament sice nezakázal výrobu spalovacích motorů, ale schválil požadavek Evropské komise, podle něhož by po roce 2035 všechny vyráběné vozy měly vykazovat nulové emise CO2. Což pro automobily i autobusy znamená jak jistý konec nafty, tak i fosilních paliv CNG a LPG. :-(EU Nevím teď zda je tam dohodnutá nějaká výjimka pro autobusy, ale pokud to začne platit pro osobní automobily, brzo dojde i na autobusy.

X. Warrior 25.7.2022 21:36

Najděte si na netu Ako som vozil Nórou. Jde o přímou zkušenost řidiče nízkoemisního sutobusu. Určitě lepší, než všechny teorie.

P. Brecík 25.7.2022 8:19

ANO - a kdesi v německu jim od elektroautobusu zahořela a shořela celá sbírka historických autobusů. Škoda nevyčíslitelné.

L. Novák 25.7.2022 8:37

Tyto vyhořelé lithiové baterie povedou ke zpřísněným bezpečnostním předpisům při parkování elektromobilů a jejich garážování. Bude kolem toho ještě EU legrace...

H. Paculová 25.7.2022 9:33

Ještě bude veselo - Evropská komise (EK) se chystá klasifikovat lithium jako jedovatou chemikálii. To jí doporučila Evropská agentura pro chemické látky. EU totiž sází na lithiové sloučeniny jako na cestu k „zelené“ energetice. Nová klasifikace lithia, které je nezbytné pro výrobu baterií nejen do do elektroaut, ale i počítačů, telefonů a další elektroniky, tak ohrožuje průmysl. Její přijetí by značilo zvýšení výrobních nákladů a odliv investorů.

L. Novák 25.7.2022 9:36

To sem musíte kopírovat každý prd? Nestačí vložit odkaz? 8-o

K. Wágner 25.7.2022 10:14

O tom, co kdo vkládá do této diskuse, naštěstí, nerozhodujete. Řada čtenářů, jak jsem o tom informován, si ráda doplňující informace přečte, nemusí je totiž nikde hledat a doplní si svůj rozhled. Pokud Vám to nevyhovuje, nemusíte si diskusi pod mým článkem otevírat.

L. Novák 25.7.2022 10:32

Základní vlastností webu jsou od jeho založení hypertextové odkazy. Tady bohužel hyperlink není podporován, ale vloženou URL si snad každý gramotný čtenář zkopírovat a zobrazit dokáže. Ale možná se mýlím. Rozhodně si však nemyslím, že kopírování dlouhých textů z jiného webu je uživatelsky korektní.

K. Wágner 25.7.2022 12:14

Vy si už pletete i články publicistů a blogerů s často divokou diskusí pod jejich články...:-)

L. Novák 25.7.2022 15:59

Nepletu. Mám jenom problém důvěry vůči uživatelům, kteří zkopírují kde-co jako plachtu bez udání původu.

O. Vašíček 25.7.2022 9:54

U osobních aut se bude asi nakupovat nějaký hybrid. Bude se i zkoumat, zda se jezdí i na tu baterii? Před nějakým časem jsem četl článek o využití hybridů v Německých úřadech a firmách. Z dotací se nakoupily a pak se zjistilo, že akumulátor byl naposledy nabit při výrobě. Zaměstnanci, jakožto koneční uživatelé těchto vozů, to neměli jak dobíjet nebo se jim nechtělo na tom ztrácet čas. Pak je takový nákup, navíc z dotací, pro kočku. Ekologičtější by pak byl provoz klasického vozu, který nemusí neustále vozit těžkou baterii.

L. Novák 25.7.2022 10:38

Čeští státní úředníci už budou mít od vlády čisté elektormobily. Určitě jim ještě zaplatí další miliardu na výstavbu dobíjecích míst na úřadech, aby nemuseli ztrácet čas... ;-)

O. Vašíček 25.7.2022 12:18

A zvednou diety. Protože se nestihne jednání Praha-Brno a zpět v jeden den, tak se bude ještě hradit ubytování a strava. Úředník tím pádem bude chybět a budou se muset navýšit stavy. Tím se musí, samozřejmě, nakoupit i nové elektroauta, aby měli čím jezdit. :)

K. Wágner 25.7.2022 12:33

Evropská komise má v plánu zpřísnění metodiky měření produkce emisí u plug-in hybridních automobilů v rámci normovaných testů WLTP. Důvodem je fakt, že v reálném provozu údajně plug-in hybridy produkují až čtyřikrát více emisí ve srovnání s tabulkovými hodnotami. Změna, která by mohla začít platit už od roku 2025, je ve stádiu příprav. Více zde:

https://autobible.euro.cz/plug-in-hybridy-udajne-nejsou-dostatecne-ekologicke-eu-chce-zprisnit-metodiku-mereni-jejich-emisi/