Diskuze
BUDOUCNOST: Přichází další technická revoluce?
Děkujeme za pochopení.
M96a46t40e50s 47H95o72b22l57í10k
Nejspolehlivěji by auta jezdila na bruselskou blbost. Ta je opravdu nevyčerpatelná!
L96i90b44o50r 72D82a26v59i15d
Jde o ptákovinu ve smyslu přání je otcem myšlenky.
Pomineme-li velkou hmotnost silnostěnných tlakových nádob, pak do baterie takových nádob (umístěných např. pod podlahou vozidla) lze napumpovat tak relativně malé množství energie, že by stačila nejvýše pro městské popojíždění, nikoliv pro delší jízdy.
Autor článku se rovněž nezmiňuje o tom, jak bude využito (v zimních měsících) nebo mařeno (v letních měsících) velké množství tepla vznikajícího komprimováním vzduchu.
Celá ta legrace by představovala tak velké materielní náklady (vozidlo, kompresorová stanice), že poměr náklady versus užitnost by byl podstatbě nepříznivý.
R75o25m59a94n 42D71u47b58r30a45v39s66k18ý
Všechny tyhle alternativní pohony, akumulátory, vodík, syntetická paliva, stlačený vzduch atd. mají jeden společný problém. Abyste z nich mohl odebírat energii, musíte tu energii do nich nejdříve nacpat. A zpravidla mnohem víc, než potom získáte. Takže na papíře nebo i v malém měřítku fyzicky se zdá, že to funguje. Jenže potom se ukáže, že té energie nemáte dost na provoz ve velkém a získat ji z ideologických důvodů nemůžete. Prostě fyziku neokecáš.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102016/00102016140307001705018.png)
T73o23m22á52š 59H44r42a11j
Myslím, že i kdyby bylo možné vyrábět vodík velmi levně, tak by stále bylo technickou překážkou několik velmi nepříjemných vlastností, které vodík má (nízká objemová energetická hustota, malá molekula, křehnutí kovů, skladování při nízkých teplotách/vysokých tlacích, vysoká výbušnost atd.). (Současná) energetická neekonomičnost vodíku tak není jeho jediným problémem. Ale velmi rád si poslechnu, že někdo ty technikálie úspěšně vyřešil.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102016/00102016140307001705018.png)
T63o94m14á33š 16H65r73a43j
Stlačování vzduchu není nic nového pod sluncem. Proč se tedy k akumulaci energie u aut nepoužívá již dávno? Důvody jsou v zásadě dva: 1) energetické ztráty při stlačování a opětném převádění stlačenosti na práci, ale především 2) velmi, velmi malá energetická hustota.
Proto také pouhých 220 kg vážící "auto" (AirPod) s 200l(!) nádrží stlačeného vzduchu mělo (navíc jen odhadovaný) dojezd 220 km při maximální rychlosti 45km/h. Energie uvolňovaná roztahováním těchto 200 litrů vzduchu (stlačených na cca 350 bar) je totiž ekvivalentem přibližně 1l benzínu.
Otázka na autora: k jakým technologickým průlomům ve stlačování vzduchu v poslední době došlo?
H61a51n97a 40P63a34c87u11l39o49v20á
Nevím odkud berete informace, ale v minulém článku byly odkazy přímo na stránky společnosti, kde je jasně řečeno. že AirPod 2.0 má dojezd 120 km a konstrukční rychlost 80 km/h, vzduch v zásobníku je natlakován na na 25 MPa.
A proč se tedy k akumulaci energie u aut nepoužívá již dávno? Ve Spojených státech se konstruktéři obrátili na stlačený vzduch jako zdroj energie až v 90. letech 19. století. První, kdo to vyzkoušel, byla firma MacKenzie a McArthur z New Haven, která postavila prototyp s motorem, jenž se hodil spíše pro dodávkové vozy než pro osobní automobily, v roce 1895. Hoadley's Pneumatic, kočár pro šest cestujících, debutoval pak v roce 1896 a měl alespoň několik významných vystoupení: poprvé na přehlídce Worcester Flag Day téhož roku a později na první inaugurační přehlídce Williama McKinleyho v březnu 1897 ve Washingtonu, DC. Přes veškerou publicitu, kterou Pneumatic automobil získal, měl Hoadley v úmyslu zahájit výrobu tramvají (pneumatické tramvaje jezdily ve Francii), avšak jako podnikatel v roce 1899 zkrachoval. Během několika příštích let vzniklo ve Spojených státech nejméně osm společností, které vyráběli auta na stlačený vzduch.
L50a76d55i15s83l63a19v 12N47o62v19á85k
Německo představilo Vodíkový atlas. Pomůže identifikovat příležitostí vodíku v jednotlivých částech Německa
Takhle to přesně funguje. Marketingová kampaň na nesmysly. Abyste ze "zeleného" vodíku (získaného elektrolyticky elektřinou z OZE) mohli vyrobitt 1 kWh energie, musíte do celého procesu získání a využití H2 "investovat" 4 kWh el. energie. A zavádět se to bude s astronomickými dotacemi velkoplošně.
Německo náš vzor!
J54i71ř36í 16N73e25v94r82k86l67a
Revoluci se stlačeným vzduchem nevěřím, dosud jsem měl úplně jiné fyzikální představy o účinnosti takového procesu. Že bych se mýlil? Uvidíme. Stále nevěřím.
H77a19n88a 34P51a30c94u31l60o85v49á
Francouzská společnost Anthos Air Power (vytvořená společností Air Power Technologie France) svůj koncept motoru na stlačený vzduch dotáhla do zdárného konce v březnu 2017. Tato společnost nešla cestou výroby pneumobilů, ale své motory nabízí jako sadu, která umožňuje přestavbu klasických lehkých užitkových vozidel na vozidla poháněná stlačeným vzduchem. Což svým způsobem ukazuje na jistou životaschopnost jejich pohonu. Zde více:
https://www.youtube.com/watch?v=u0c7lIDFsYA
Zde pro zajímavost krátké video z roku 2008, když už existoval nejen Nègreho vzduchový motor, ale i několik prvních prototypů pneumobilu od společnosti Motor Development International (MDI) :
J36i51ř15í 42O38š12l42e45j34š80e71k
Hodnověrnych informací je v článku poskromnu, zato vírou podepřeného blábolu až až...Možná se to dá léčit těžkou tělesnou prací.
R67o82m90a22n 27L62a84n35g15e76r
Hm, jak vidím, nový dotační podvod je na obzoru...
L44a40d39i31s98l70a37v 58N27o30v12á73k
To není žádný NOVÝ dotační podvod, je to jen jeden ze spektra zdánlivě inovativních nápadů, které různé firmy předkládají vládám jako "řešení" stavu, do kterého nás samy svou hloupou politikou přivedly. Když se podíváte na "zelené" weby, které tyto "nápady" představují, uvidíte tam podobné nesmysly každý týden v různých variantách stále dokola. Ve skutečnosti se jedná jen o marketingovou kampaň za získání dotační podpory, kterou si přebírají "pokrokoví" pisálkové bez technických znalostí a opisují je (často s chybami v překladu a nepochopením technické podstaty), aby vykázali svému chlebodárci publikační aktivitu.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/112020/01112020702C2404148385212203DF3E167DEF6A.jpg)
K98a28r12e54l 47M72a76c55h37a67l51a
K prosperitě a stabilitě se nelze prokousat nahrazením levnější energie tou dražší. Nelze se tam prodotovat a už vůbec nelze stabilitu společnosti udržet dotováním nejbohatších střední a chudší třidou. OZE můžou třebas i se stlačeným vzduchem pomoct až tehdy, když nebudou znamenat zdražení a pokles životní úrovně. Tato podmínka není dnes splněna.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz