Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

BUDOUCNOST: Přichází další technická revoluce?

Hlavní roli v ní má sehrát vzduch. Ovšem stlačený. Jak to tak vypadá, díky němu se při vytápění domu můžeme časem obejít bez uhlí, dřeva, ba i ruského plynu, kdy emise CO2 se budou rovnat nule.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH

Nejspolehlivěji by auta jezdila na bruselskou blbost. Ta je opravdu nevyčerpatelná!

0 0
možnosti
LD

L96i90b44o50r 72D82a26v59i15d

25. 7. 2022 10:46

Jde o ptákovinu ve smyslu přání je otcem myšlenky.

Pomineme-li velkou hmotnost silnostěnných tlakových nádob, pak do baterie takových nádob (umístěných např. pod podlahou vozidla) lze napumpovat tak relativně malé množství energie, že by stačila nejvýše pro městské popojíždění, nikoliv pro delší jízdy.

Autor článku se rovněž nezmiňuje o tom, jak bude využito (v zimních měsících) nebo mařeno (v letních měsících) velké množství tepla vznikajícího komprimováním vzduchu.

Celá ta legrace by představovala tak velké materielní náklady (vozidlo, kompresorová stanice), že poměr náklady versus užitnost by byl podstatbě nepříznivý.

0 0
možnosti
OM

O68. 31M97.

25. 7. 2022 10:14

Ten předposlední odstavec, to je jistě ironie, 2?

0 0
možnosti
RD

Všechny tyhle alternativní pohony, akumulátory, vodík, syntetická paliva, stlačený vzduch atd. mají jeden společný problém. Abyste z nich mohl odebírat energii, musíte tu energii do nich nejdříve nacpat. A zpravidla mnohem víc, než potom získáte. Takže na papíře nebo i v malém měřítku fyzicky se zdá, že to funguje. Jenže potom se ukáže, že té energie nemáte dost na provoz ve velkém a získat ji z ideologických důvodů nemůžete. Prostě fyziku neokecáš.

0 0
možnosti
Foto

T73o23m22á52š 59H44r42a11j

25. 7. 2022 10:23

Myslím, že i kdyby bylo možné vyrábět vodík velmi levně, tak by stále bylo technickou překážkou několik velmi nepříjemných vlastností, které vodík má (nízká objemová energetická hustota, malá molekula, křehnutí kovů, skladování při nízkých teplotách/vysokých tlacích, vysoká výbušnost atd.). (Současná) energetická neekonomičnost vodíku tak není jeho jediným problémem. Ale velmi rád si poslechnu, že někdo ty technikálie úspěšně vyřešil.

0 0
možnosti
Foto

T63o94m14á33š 16H65r73a43j

25. 7. 2022 8:58

Stlačování vzduchu není nic nového pod sluncem. Proč se tedy k akumulaci energie u aut nepoužívá již dávno? Důvody jsou v zásadě dva: 1) energetické ztráty při stlačování a opětném převádění stlačenosti na práci, ale především 2) velmi, velmi malá energetická hustota.

Proto také pouhých 220 kg vážící "auto" (AirPod) s 200l(!) nádrží stlačeného vzduchu mělo (navíc jen odhadovaný) dojezd 220 km při maximální rychlosti 45km/h. Energie uvolňovaná roztahováním těchto 200 litrů vzduchu (stlačených na cca 350 bar) je totiž ekvivalentem přibližně 1l benzínu.

Otázka na autora: k jakým technologickým průlomům ve stlačování vzduchu v poslední době došlo?

0 0
možnosti
HP

Nevím odkud berete informace, ale v minulém článku byly odkazy přímo na stránky společnosti, kde je jasně řečeno. že AirPod 2.0 má dojezd 120 km a konstrukční rychlost 80 km/h, vzduch v zásobníku je natlakován na na 25 MPa.

A proč se tedy k akumulaci energie u aut nepoužívá již dávno? Ve Spojených státech se konstruktéři obrátili na stlačený vzduch jako zdroj energie až v 90. letech 19. století. První, kdo to vyzkoušel, byla firma MacKenzie a McArthur z New Haven, která postavila prototyp s motorem, jenž se hodil spíše pro dodávkové vozy než pro osobní automobily, v roce 1895. Hoadley's Pneumatic, kočár pro šest cestujících, debutoval pak v roce 1896 a měl alespoň několik významných vystoupení: poprvé na přehlídce Worcester Flag Day téhož roku a později na první inaugurační přehlídce Williama McKinleyho v březnu 1897 ve Washingtonu, DC. Přes veškerou publicitu, kterou Pneumatic automobil získal, měl Hoadley v úmyslu zahájit výrobu tramvají (pneumatické tramvaje jezdily ve Francii), avšak jako podnikatel v roce 1899 zkrachoval. Během několika příštích let vzniklo ve Spojených státech nejméně osm společností, které vyráběli auta na stlačený vzduch.

0 0
možnosti
LN

Německo představilo Vodíkový atlas. Pomůže identifikovat příležitostí vodíku v jednotlivých částech Německa

https://oenergetice.cz/vodik/nemecko-predstavilo-vodikovy-atlas-pomuze-identifikovat-prilezitosti-vodiku-jednotlivych-castech-nemecka

Takhle to přesně funguje. Marketingová kampaň na nesmysly. :-P Abyste ze "zeleného" vodíku (získaného elektrolyticky elektřinou z OZE) mohli vyrobitt 1 kWh energie, musíte do celého procesu získání a využití H2 "investovat" 4 kWh el. energie. A zavádět se to bude s astronomickými dotacemi velkoplošně. :-P

Německo náš vzor! EU

0 0
možnosti
JN

Revoluci se stlačeným vzduchem nevěřím, dosud jsem měl úplně jiné fyzikální představy o účinnosti takového procesu. Že bych se mýlil? Uvidíme. Stále nevěřím.

0 0
možnosti
HP

Francouzská společnost Anthos Air Power (vytvořená společností Air Power Technologie France) svůj koncept motoru na stlačený vzduch dotáhla do zdárného konce v březnu 2017. Tato společnost nešla cestou výroby pneumobilů, ale své motory nabízí jako sadu, která umožňuje přestavbu klasických lehkých užitkových vozidel na vozidla poháněná stlačeným vzduchem. Což svým způsobem ukazuje na jistou životaschopnost jejich pohonu. Zde více:

https://www.youtube.com/watch?v=u0c7lIDFsYA

Zde pro zajímavost krátké video z roku 2008, když už existoval nejen Nègreho vzduchový motor, ale i několik prvních prototypů pneumobilu od společnosti Motor Development International (MDI) :

https://www.youtube.com/watch?v=ztFDqcu8oJ4

0 0
možnosti
JO

Hodnověrnych informací je v článku poskromnu, zato vírou podepřeného blábolu až až...Možná se to dá léčit těžkou tělesnou prací.

0 0
možnosti
RL

Hm, jak vidím, nový dotační podvod je na obzoru... ;-D

0 0
možnosti
LN

To není žádný NOVÝ dotační podvod, je to jen jeden ze spektra zdánlivě inovativních nápadů, které různé firmy předkládají vládám jako "řešení" stavu, do kterého nás samy svou hloupou politikou přivedly. Když se podíváte na "zelené" weby, které tyto "nápady" představují, uvidíte tam podobné nesmysly každý týden v různých variantách stále dokola. Ve skutečnosti se jedná jen o marketingovou kampaň za získání dotační podpory, kterou si přebírají "pokrokoví" ;-O pisálkové bez technických znalostí a opisují je (často s chybami v překladu a nepochopením technické podstaty), aby vykázali svému chlebodárci publikační aktivitu. :-/

0 0
možnosti
Foto

K prosperitě a stabilitě se nelze prokousat nahrazením levnější energie tou dražší. Nelze se tam prodotovat a už vůbec nelze stabilitu společnosti udržet dotováním nejbohatších střední a chudší třidou. OZE můžou třebas i se stlačeným vzduchem pomoct až tehdy, když nebudou znamenat zdražení a pokles životní úrovně. Tato podmínka není dnes splněna.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz