Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A také v Havířově
Trefné. Připojuji křižovatky v Havířově, kupříkladu u obchodního domu Elán v centru města. Prodleva mezi naskočením zelené směrovky pro odbočování a zeleného panáčku činí 8 sekund.
První auto přijede k přechodu, při setrvávání červené na semaforu pro chodce řidič znejistí, zvláště pokud má za sebou kolonu dalších aut a rozjede se. Chodci se při vstupu do vozovky prioritně řídí zeleným panáčkem. Nenapadne je, že mohou být smeteni.
Dalším nebezpečím mohou představovat cyklisté, jedoucí zákonitě u krajnice vozovky. Jelikož se přemisťují pomaleji, nejsou slyšet a i z pohledu periferního vidění jsou snadněji přehlédnutelní, je těch 8 sekund tak akorát na nevyhnutelnou kolizi.
Tak nevím, pane sousede, asi mám vlčí mlhu, nebo se provoz na křižovatkách
v průběhu dne mění. Nicméně, zneklidněn vámi, jsem včera a dnes sledoval nastavení světelné signalizace na několika brněnských křižovatkách, VČETNĚ té Pionýrská - Lidická (dnes v cca 8:30), a nikde nezjistil vámi popisovaný jev. Zelená pro chodce naskakuje synchronně se zelenou v daném směru, nepočítáme-li cca 0,5 sec. zpoždění způsobené pravděpodobně reléovými spínači. Chodci i automobily se dávají do pohybu naprosto synchronně. Podle mých pozorování není možné, aby kdokoli odbočující vpravo dorazil k přechodu pro chodce dříve, než chodci začnou přecházet. Budu si muset dávat na informace z vašich článků daleko větší pozor. Totéž doporučuji i čtenářům.
Re: Tak nevím, pane sousede, asi mám vlčí mlhu, nebo se provoz na křižovatkách
Já s panem sousedem docela souhlasím. Zvlášť co se týče přechodu na Křížové. Tam totiž auta mají zelenou delší dobu a teprve poté blikne zelená chodcům, kteří přecházejí za mírnou zatáčkou. Přestože tam bliká značka přechodu, je to doslova o hubu. Může se vám stát, že vejdete do ulice přímo před náklaďák či autobus, občas projíždí i tramvaj.
Re: Re: Tak nevím, pane sousede, asi mám vlčí mlhu, nebo se provoz na křižovatkách
Katko, tu na Křížové neznám. Tu Lidická - Pionýrská (Kotlářská), kterou pan Ptáček začíná, ovšem velice dobře. A říkám to rád i nerad: To, co pan Ptáček o té křižovatce píše, prostě není pravda. Čímž není řečeno, že to na jiných křižovatkéch nemůže být jinak. Ale neplatí to dle mých zkušeností ani na křižovatkách vnitřního okruhu, ani třeba Milady Horákové-nám.28. října a dalších. Je ovšem také možné, že si pan soused už ty křižovatky plete.
Re: Re: Tak nevím, pane sousede, asi mám vlčí mlhu, nebo se provoz na křižovatkách
Pozor, na Křížové jde o přechod který je VPRAVO od přímého směru (přímo je to do Křídlovické) a auta odbočují na zelenou šipku, přímo je červená. Šipka zhasne, pak skočí zelená pro auta i chodce (ti jsou souběžní s přímým směrem, tedy vše OK) a na chodeckém semaforku bliká autům viditelný výstražný panáček.
To, že se jedná o nejzatíženější směr, i když je to odbočování, je věc druhá a to, že tam mnozí jezdí jak prasata a nekoukají vpravo vlevo, věc další. Podle mne by se měly semafory přeházet, aby reflektovaly skutečné využití křizovatky a ne jakousi hypotetickou šablonku, ohnutou pro konkrétní příklad.
Olomouc se zapojila do socialistické soutěže
Na základě dobrých výsledků je teto systém zaveden již i v Olomouci.
Inu příklady táhnou. Zejména pak ty blbé.
Re: Olomouc se zapojila do socialistické soutěže
V Českých Budějovicích taky. Mockrát jsem přemýšlela, proč nenaskočí zelená chodcům současně se zelenou pro odbočující auta, ale až v okamžiku, kdy první auto vjíždí na přechod.
Moje oblibene
Vsechny stupidne udelane krizovatky v Brne se na 2000 znaku nedaji ani vyjmenovat, nicmene prvni cenu z hlediska ridice ode me ziskava prechod na Kolisti za lavkou do IBC (smer nadrazi), kde je semafor dumyslne ukryty za pravotocivou zatacku, samozrejme bez znacky. Je tam povolena sedesatka a na zastaveni par metru.
Jako chodec pak ocenuji odbocku na Konecneho namesti smer Uvoz z Veveri (z Zabin), kde si mistni pirati chybejici odbocovaci pruh pravidelne nahrazuji najizdenim na chodnik.
Zvlastni cenu publika vyhrava nova ctyricitka v pisareckem tunelu. Dolu k BVV to ma mozna zredit zacpu, ale proc je sakra i smerem ven z mesta?
Re: Moje oblibene
ta čtyřicítka v Pisáreckém tunelu je způsobena částečným omezením funkčnosti zabezpečovacího systému v tunelu. V současné době probíhá jeho úprava v souvislosti s chystaným otevřením křižovatky Hlinky. Koncem měsíce bude tunel na 2 týdny uzavřen úplně.
autor má pravdu
Žiju v Brně 8 let a na autorem popisovanou situaci nadávám skoro každý den... Taková volovina, kdo mohl semafory takhle "naštelovat"...Ale pokud se nemýlím, nikde jinde jsem se také nesetkal s další pitomostí - nájezd na D1, který vlastně není nájezdem, ale "podnájezdem", kde musíte dávat přednost....No a Brňáci prominooo, v Praze projede na zelenou 30 aut, v Brně tak 10... Ten první začne po cca 5ti s zelené teprve hledat řadící páku... Nechápu to, pokud stojím na semaforu jako první, cítím jistou zodpovědnost, aby kvůli mé blbosti nečejako zbytečně na křižovatce x aut...
Autor se mýlí
Náhodou jsem dnes jel tramvají (po brněnsku šalinó) přes křižovatku Štefánikova-Pionýrská směrem od středu města a tak jsem měl možnost si ověřit tvrzení autora článku. Na této křižovatce je skutečně zelená šipka pro vozidla odbočující vpravo. Při jejím rozsvícení svítí červená pro auta i pro chodce a projedou tři auta než šipka zhasne a rozsvítí se zelená pro auta i pro chodce. Myslím, že to má svou logiku. Není pravda, že by svítila současně zelená šipka i zelená pro chodce. A pokud autor stál se svým autem jako první a neprojel křižovatkou po dobu svitu zelené šipky, pak nevím, co má za auto.....Možná, že na jiné křižovatce je to jinak, ale zde bych řekl, že autor přehání.
Jinak s autorem souhlasím, že název ulice Pionýrská je v dnešní době trochu zastaralý a navrhoval bych, aby se ulice po vzoru Domu pionýrů přejmenovala na Ulici dětí a mládeže.
Re: Autor se mýlí
Nepochází slovo pionýr z dob osídlování severní Ameriky (dnešních USA)?
No,
to, že má jeden - lhostejno, či jako chodec či řidič - zelenou, zdaleka neznamená, že má volnou cestu. Frajeři přidávající plyn na oranžovou, aby to ještě stihli, projíždí pak křižovatku na červenou (a značně rychle), chodcové, vrhající se střemhlav do vozovky na červenou spoléhající na to, že řidič přece má dbát opatrnosti a přizpůsobit rychlost okolnostem, které může předvídat, mamina vlekoucí za sebou dvě malé děti dobíhá šalinu a barva na semaforu je jí naprosto egál, na přechodu u Tesca (bývalý Prior) přecházející masa lidí se klidně valí přes čtyři pruhy dál, i když už svítí červená (nas mnógo, takže čekající řidiči si netroufnou a jen tiše zuří - policajta samozřejmě nevidět) ...
Sebevrazi, kteří vědouce, že na zebře mají přednost, suverénně vlezou před kapotu a urputně se dívají kamkoli jinam než na Vás, který stojíte na brzdě a třeštíte oči, neboť i z předepsané rychlosti nějakou dobu trvá, než se to zastaví, baby, které se baví před zebrou a nechápavě na Vás čumí, když zastavíte, neboť vypadají, že hodlají přejít (příště nezastavíte, načež ta baba, co je k Vám otočena zády, ukončí rozhovor a vkročí na tu zebru, kde má přednost, vyděsí ji skřípající brzdy a nárazník deset cm před holeněmi, takže popuzeně ječí).
A vůbec, co se to vyrojilo pošetilců, kteří zapomněli, co jim za mala tloukli do lbi - podívat doleva, podívat doprava a pak teprve, je-li volno, vkročit do vozovky - oni jsou přece na zebře, kde mají přednost ...
A to řešení na Kotlářské znám - ono to holt chce buď hbitě vyrazit, nebo holt čekat ... řidič těžkej chleba má ...
Jakýpak "hbitě vyrazit"
musíte se přece "podívat doleva, podívat doprava a pak teprve, je-li volno, zvolna se rozjet" -- nebo vám to do tý lbi natlouct nedokázali pro přílišnou této tvrdost
Re: Jakýpak "hbitě vyrazit"
Vaše překrucování předchozího textu nenahlodá jeho pravdivost...
Re: Re: Jakýpak "překrucování", osobo
-- vy si taky myslíte, že pro vás začnou platit jiný pravidla než pro ostatní, jen co se zavřete do plechovky?
Re: Re: Re: Jakýpak "překrucování", osobo
Zapomínáte, že platí dopravní předpisy a že existují jisté přednosti v jízdě. Pravidla pro pěší jsou jiná, než pravidla pro řidiče automobilů.
Re: Re: Re: Re: Jakýpak "překrucování", osobo
Jistě, předností v jízdě (zelenou) se novelizuje a ruší paragraf o pudu sebezáchovy i morální příkaz zbytečně nevraždit
Re: Jakýpak "hbitě vyrazit"
zapomínáte a dvě věci:
1) kromě dopravních předpisů platí i fyzikální zákony
2) přechod pro chodce je součástí silnice, nikoliv součástí chodníku. chodec není zbaven povinnosti čumět na cestu - a zákon mu výslovně zakazuje vstoupit na přechod, k němuž se blíží vozidlo
Tu křižovatku Mendlovo nám - Křížová...
znám dobře jako chodec a je to přesně tak, jak se píše v článku. Před zatáčkou jsou dva semafory. Nejdříve projedou auta na zelenou z prvního, pak se rožne zelená pro chodnce, ale ve stejném momentě se k nim spoza rohu řítí tlupa aut od druhého semaforu - samozřejmě taky na zelenou. Ve výhledu jim brání roh domu, takže přecházející chodce vidí až na 5, max 10 metrů. Divím se, že zatím je průměr tak 2 mrtví za rok, tipnul bych si víc.
Bděte!
Je nutno si zaevidovat v palici jako pravidlo číslo 1, že i když jdu-jedu na zelenou, může jet vylízanec na červenou. I když jsem na hlavní, tentýž (nebo jiný) magor si značky nevšimne.....proto, lidé, bděte! a hlavně předvídejte a sami jezděte trasparetně, aby každý okolo viděl, co právě chcete udělat.......
Mimochodem, pane sousede,
jste si jist, že nápadu pustit chodce dříve, než se začne odbočovat vpravo, brání tzv. vyklízecí interval křižovatky, to jest od těch, kdo jí prosviští na poslední chvíli skrze oranžovou? Zejména shora z Kotlářské...
Re: Mimochodem, pane sousede,
ale fuj - správně: nápadu NEbrání...
Re: Re: Mimochodem, pane sousede,
Ten by měl ovšem bránit i vjezdu aut z kolmého směru .. tedy, teoreticky. Ono to je nějak zvykem i tady, nechat pěšáky chvilku počkat. Stojící auta maj totiž příliš nízkou kinetickou energii ..
Zdravím, baltazare,
je to sranda - vlastně tamtudy obden jedu nebo jdu i vpravo zahýbám a nějak si neuvědomuju, jak to tam s těmi chodci je. Buď to má jeden za ta léta naprosto v krvi, že nijak o křižovatce nepřemýšlí, nebo je to starý dobrý předsudek z konce 60. let, kdy do mne natloukli, že odbočuju-li z řízené křižovatky vpravo, zejména na zelenou šipku, první, na koho natrefím za rohem, bude chodec na přechodu. Snad s tím podvědomě řidiči počítají, nebo snad aspoň já. No, zatím jsem, zaplaťpánbůh, nikoho netrefil a nikdo mne opěšalého; asi je to klika. Třeba by se to dalo řešit jiným fázováním světel, proč ne, jen mi prostě připadá, že tento princip platí všude po Evropě. Hezké odpoledne.
Re: Zdravím, baltazare,
Ale jo, akorát mě zrovna minulej tejden podobný zpoždění na jedný místní křižovatce taky trochu zaskočilo .. nebejvalo tam. Ono je to přecejen drobet rozdíl ve vnímnutí, když periferně společně s rozjezdem vnímám rozcházející se chodce, nebo když mi tam skočej zničehož nič až za růžkem. Rovněž pěkné odpoledne, tady se už zatahuje.
Re: Re: Zdravím, baltazare,
Díky za dobrou zprávu - snad to sem dorazí dříve, než se celý systém rozpadne...
Tady je tak druhá polovina června.
Není to jen brněnské špecifikum
Podobné návnady pohřební služby jsem viděl ve více městech. Nevyhrála výběrovku na doku.vení křižovatek v celé ČR jedna a ta samá firma?