RECENZE: Miroslav Žamboch, Agent JFK 6 - Se smrtí v zádech

17.8.2006

JFK 6Záhady nad záhady. V paralelním světě, v němž ataky vražedných chřipek zredukovaly obyvatelstvo ještě drastičtěji, než epidemie černého moru ve čtrnáctém století, zmizel agent EF, vyšetřující, zda při léčbě nedošlo k nepovolenému zásahu zvenčí. John Francis Kovář tam vyráží - jako bodyguard krasavice, vybavené lékařským diplomem a tréninkem EF.

Městský stát, vzniklý na území někdejší Kopřivnice a jejího okolí, je svéráznou enklávou. Všechny podobné útvary se řídí jednoduchým pravidlem - na jejich území je možné dostat se až po testech, zda nově příchozí nepřináší nějaký exotický virus, který by masakroval již tak těžce přežívající populaci. Tady je navíc zachována jistá forma demokracie - a v ní, jak už bývá zvykem v podobných případech, se našel člověk, který usoudil, že nejlepším demokratem je on. JFK, aniž to tuší, nějakým způsobem kříží plány tohoto samozvance - a tak je napaden v nejcitlivějším místě, jeho chráněnka je unesena. Jenže rozzlobený JFK - to je velmi chladně uvažující protivník...

Jak už je v této sérii  zvykem, svět, ve kterém se příběh odehrává, je mírně paralelní tomu našemu. Geografie souhlasí, hlavní historická osa také, jen v přiměřeně dávné - nedávné době v něm došlo k událostem, které ho odchýlily a vytvořily tak zajímavé prostředí podporující dramatičnost akce. Mirek Žamboch tentokrát navíc posunul i samotný „mateřský“ svět JFK do trochu neobvyklé paralelní polohy. Už v úvodu se objevuje zpráva, podle které čtenáři (a hlavně Johnem samotným) oblíbená komtesa de Villefort neexistuje, zato se na ni často odkazuje Johnova krásná společnice.

Příběh je v podstatě prostý, jeho hlavním úkolem je prohánět Johna i další pracovníky EF akčními scénami. A - na rozdíl od dosavadních - je ukončený jen částečně, autor na konci otevřel červí díru do pokračování, z něhož si můžete na konci svazku přečíst i ukázku. A také v této části nám Mirek Žamboch nechal několik otazníků bez odpovědi. Kněz - nindža, podivná přítomnost - nepřítomnost Andrey, vznikající duo Kristýna - Frank Boorman, záhadné napadení Johna. Lepší argument pro koupi Hořících andělů než desetistránková reklama.

Mirek Žamboch tu odvedl svůj standard, který jsem v recenzích na předchozí díly i další jeho práce mnohokrát popisoval, a tak si to pro tentokrát odpustím. Příjemně čtivý příběh, dobře zasazený do série JFK, si zaslouží pozornost.

Miroslav Žamboch: Agent JFK 6 - Se smrtí v zádech
obálka: Jan Doležálek
EF a Triton, edice Trifid, 2006