20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Třiatřicet kroků vpřed Petra Robejška

Minulý čtvrtek představila strana Realisté politologa Petra Robejška na tiskové konferenci svůj program pro podzimní volby. Má poetický název „33 kroků vpřed“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 25.4.2017 23:07

Re: Safra,

Doležal ovšem není modrý pták.

J. Jurax 25.4.2017 23:06

Re: Byl to právě pan Doležal,

Ehm ... nepřeceňujte. Pochybuju, že by masy houfně četly Doležala. Jeho texty jsou dlouhé a trošku náročné.

J. Kanioková 25.4.2017 21:22

Souzním..

J. Kanioková 25.4.2017 21:19

:))))))))

Současný "boj proti teroru" spíš vyrábí nové teroristy. Řešení JE v SEPARACI nekompatibilních kultur !

(c) Humanismus .. nelze chránit celý svět - prioritou je chránit vlastní rodinu, své sousedy, spoluobčany v naší obci, své krajany, členy svého národa, národy příbuzné.. logické pořadí..

Ze Zprávy německých tajných Služeb: „Dovážíme islámský extremismus, arabský Antisemitismus, národní etnické konflikty..

J. Hrbek 25.4.2017 21:14

Re: Jaký výběr má pravicový volič?

Teď to zcela jistě změní na Realisty ;-)

M. Prokop 25.4.2017 21:11

Re: Jaký výběr má pravicový volič?

Jo. Obvykle volívá Svobodné, alespoň to několikrát tvrdil.

M. Prokop 25.4.2017 21:05

Re: Nesouhlas s článkem..

Jistěže měla.

Vy jste si jista, co ji zajistí nejlépe?

J. Kanioková 25.4.2017 20:56

Nesouhlas s článkem..

a bezpečnost a prosperita našeho státu by měla být základní prioritou našich politiků.

Ten zrcadlový svět, jak to autor vidí, je nejen obrácený naruby, ale ještě pokřivený..

J. Hrbek 25.4.2017 19:32

Re: Jaký výběr má pravicový volič?

Proč ne Realisté? Znám toho jejich ekonoma - Pavla Kohouta trochu osobně a myslím, že to má v hlavě dost dobře srovnané.

L. Popovský 25.4.2017 18:23

Cituji: "zdroj revolučních změn, migrační hysterie, v současné době spíše vysychá."

Kde žijete? Na Marsu?

M. Prokop 25.4.2017 18:07

Re: Odporujete si Doležale ve vícero věcech.

Moc svobody? Spíš málo a je to čím dál, tím horší.

M. Prokop 25.4.2017 18:05

Re: Jaký výběr má pravicový volič?

Jedině Svobodné.

Zbytek buďto není pravice, nebo sice obsahuje nějaké pravičáky (Drobek ová by napsala z leknutí, na svém WC), ale zase není strana.

Ani Realisté, bohužel.

M. Prokop 25.4.2017 18:03

Re: Pan Robejšek

Jen ho člověk nesmí vidět naživo. Rétor tedy není.

A obávám se, že to dotáhne na pěkná 4%, což je škoda (hlasů).

K. Křivan 25.4.2017 17:03

Pan Robejšek

se mi líbí čím dál tím víc.

J. Hrbek 25.4.2017 15:44

Jaký výběr má pravicový volič?

TOP09 je parodie na pravicovou stranu, ODS vždycky víc poslouchala lobbisty než své voliče a podle toho co vyváděli kolem registru smluv se na tom až dosud nic nezměnilo, Svobodní připomínají víceméně jen takovej klub intelektuálů...

Není divu, že zastánci „přerozdělování“, „silného“ státu a bruselské „globalizace“ mají hody a myšlenka toho, že by se nějací „Realisté“ mohli fakt osvědčit a vytvořit protiváhu toho levičáckého snění, je asi hodně nepříjemná. Nejideálnější tedy bude každý pokus o novou pravicovou stranu hned v zárodku zadupat... připodobnit k Veverkám nikdy nezklamalo, nadhodit rusofilství taky nezaškodí, každá skutečně pravicová strana se musí nějakým způsobem vymezit proti krokům Bruselu a to už je jenom krůček od veselého používání slovíčka „populismus“, „extrémismus“...

O. Zuckerová 25.4.2017 15:24

Jo, tak Robejšek

je trochu jako Žirinovskej... bourači demokracie jsou Le Pen, Strache, Petryová... a čím ji jako bourají? Tím, že hájí práva domácího, po tisíciletí usedlého národa proti invazi agresivních a parazitických "hostí"? A destabilizovaná Evropa: čímpak se tedy, pane Doležale, destabilizovala (a dále destabilizuje)? Není náhodou destabilizovaná rozporem mezi příkazy nikým nevolených mezinárodních "elit" s bůhvíjakými temnými zdroji peněz a moci, a "obyčejným" obyvatelstvem - národy Evropy? Nejistotou, kdy kdo kde bude zavražděn mačetou, autem, jako odměnou za pohostinství své populace? A opravdu si myslíte, že mezi "širokou autostrádou multikulturalismu" (no, říkejte si tomu třeba autostráda... ale podle toho, co tím teče...) a "buranstvím" (kterým zjevně rozumíte obranné postoje občanů k již uskutečněnému, ale i potenciálnímu terorismu) je "tenká cestička"? V tom případě máte opravdu prapodivný pohled. Ale k očaři nechoďte, tohle brejle nespraví. -Pan Robejšek pravděpodobně moc neuspěje, působí trochu akademicky, ale držím mu palce.

M. Malovec 25.4.2017 14:37

Jen do nich,

do zatracených Realistů!!! Vaše komentáře jsou hnojivem pro ně a snad jim pomohou. Díky pane Doležale a jemu podobní!!

A. Alda 25.4.2017 14:24

Doležal není "modrý pták".

Doležal byl jedním ze zakladatelů Demokratické iniciativy, významný disident, který byl v značném konfliktu s Havlem a jeho "nepolitickou politikou". Ta mandlerovsko-doležalovská strana však v politické konkurenci po listopadu 1989 neobstála a nemůže za to jen Havel.

A. Alda 25.4.2017 14:22

Byl to právě pan Doležal,

kdo pomohl panu Babišovi dostat se k moci. Jeho setrvalé a umanuté útoky na Klause a Zemana, na ČSSD i ODS a též na Lidovce, ať už je vedl kdokoli, přispěly značnou měrou k tomu, že lidé hledací alternativu volili Babiše.

J. Jelínek 25.4.2017 13:57

Re: Budoucnost bude podstatně jiná než byla minulost

Když amen, tak amen, ale o jakém mém náboženství mluvíte? To, že budoucnost bude jiná než minulost - to není předpověď, to konstatování faktu.

M. Pivoda 25.4.2017 13:43

Budoucnost bude podstatně jiná než byla minulost

Argumentace vaším náboženstvím na mne, bohužel, nezabírá.

Já věřím spíše pánovi, který v minulých 30 letech předpovídal technologickou budoucnost s 86% úspěšností. A ten pán říká, že naše budoucnost bude podstatně jiná, než byla naše minulost. Samozřejmě, pokud to vše do té doby nevymaže nějaký rozsáhlý válečný konflikt.

A moje osobní zkušenost s tzv. umělou inteligencí sahá do roku 1988, kdy jsem zpracoval výzkumnou zprávu u první aplikaci UI v Česku. https://sites.google.com/site/vaclavpolakaols/

Lepší alternativa naší budoucnosti je tzv. technologický socialismus (což není totéž co český reálný socialismus 1948-1989), protože druhou alternativou je vyhubení nepoužitelné (stále se zvětšující) části lidské populace. Amen.

J. Štrobl 25.4.2017 13:13

Safra,

ti modří ptáci mají ale z Robejška a jeho Realistů hrůzu. No, není divu, pořád měli plná ústa pravice a demokracie a když byli u moci, tak je člověk od socanů nerozeznal.

J. Štrobl 25.4.2017 13:06

Re: Kurňa, tak by mě zajímalo,

No, demokracie nepochází z demos, ale z daemos, tedy vláda démonů. Konec konců mohla by pocházet i z deimos, vláda hrůzy nebo děsu. :-)

P. Khail 25.4.2017 13:00

Re: Chudak Dolezal

I vy ho čtete, jak vidno :-)

P. Khail 25.4.2017 12:58

Re: Pokud bude pan Robejšek pouze psát své komentáře,

Není každý čtenář článku masochista :-)

F. Žůrek 25.4.2017 12:41

Doležale, stoupenci ODS se již napakovali a spakovali

J. Jelínek 25.4.2017 12:37

Re: Čekání na Godota?

Možná že chápu Vaše obavy a Váš strach, pokusím se Vás však trochu uklidnit tím, že ještě NIKDY v historii se nevyplnily žádné více či méně katastrofické předpovědi. Vždy se objevilo něco ůplně jiného, třebas i horšího. Takže jsem Vás vlastně neuklidnil.

J. Matuška 25.4.2017 12:26

Re: Čím se často zabývá Bohumil Doležal, Ph.D.?

Pane Jelínku, vy jste zřejmě člověk, kterému jsou názory Bohumila Doležala blízké. Podle známého rčení, že lidé se nejvíce zlobí pro pravdu, zásah byl do černého. Bohumil Doležal není žádný lump, absolvoval s červeným diplomem. Bohužel v politice mu to nevyšlo. Možná, že trochu nyní žárlí...

Na Virtually jsem se seznámil s řadou článků Petra Robejška a byl jsem tak nadšený, že jsem ho v diskusi navrhoval na Hrad. 24. listopadu 2016 jsem se dozvěděl o vzniku strany REALISTŮ. Oceňuji rozhodnutí tohoto vědce a myslitele, že jde do politiky a riskuje neúspěch. S největší pravděpodobností dostanou REAL ve volbách můj hlas.

M. Pivoda 25.4.2017 11:45

Čekání na Godota?

1. Můj názor je stejný jako je ten názor ředitele internetového obchodu, ale jméno jeho a jeho firmy je určitě známější než je moje jméno. Ten ředitel rozumí současné technologii i budoucím trendům vývoje.

2. Ano, zatím skutečně bohužel nevíme, co všechno představuje lidská inteligence. Ale to neznamená, že lze na světě zastavit pokusy se simulovanými neuronovými sítěmi, které mají v sobě zabudován program učení. A není tedy vůbec zřejmé, do jaké podoby se dokáže ta umělá inteligence vyvinout. Potenciál umělé inteligence je ovšem mnohonásobně vyšší, než je potenciál velikostně omezenéhéo biologického lidského mozku uvězněného v lebce. Právě proto tak zaneprázdněný podnikatel, jakým je Elon Musk, založil a řídí svou třetí firmu, Neuralink. Do několika let chce limitovaný lidský mozek propojit rychlým spojením s cloudem - a také mezi lidmi navzájem. A tak oddálit nástup nového (nebiologického) druhu na této zeměkouli.

Není čas otálet, protože to bude mít radikální společenské dopady. Už i politolog Pehe si toho všiml - a to je co říci. Nečekejte na Godota, jednejte již dnes.

L. David 25.4.2017 11:30

Odporujete si Doležale ve vícero věcech.

Především si nepřipouštíte, že to, co u nás za poslední čtvrt století "demokraté" všeho druhu předvedli není demokracie, ale demokratismus, neboli jen vnější hra na demokracii. A poněvadž jsme zde po roce 89 připustili desetinásobek svobody, než bylo zdrávo, můžeme jen děkovat Bohu, že ten rozvrat státu i hospodářství nedopadnul hůře. A v tom bychom měli pokračovat? Dokud budou mít v rokou moc lidé z masa a kostí, pak jenom přísný řád s výchozími postuláty, jaké Robejšek navrhuje, může alespoň v něčem zabránit těm nejhorším výstřelkům demokratismu, jakých jsme svědky!

Dále Robejškovi vyčítáte, že ve svém programu nenašel místo pro Boha a přitom sám prosazujete humanismus. (Což o to, pro vládu podle Božích pravidel bych já sám byl všemi deseti. Tím samozřejmě nemyslím tu parodii na křesťanství, které vidíme u Lidovců.) Ale cožpak nevíte, že teokracie a humanismus jsou v příkrém rozporu? Neboť v humanismu je míro všeho člověk, který je údajně dobrý, stačí jej pouze stále zušlechťovat, a který všechno zvládne sám bez Boha (Merkelová - dokážeme to, Obama - Yes we can, jinými slovy: poručíme větru dešti . . .) Tristní výsledky za celá tisíciletí Vám nic neříkají?

Takže závěrem: Žádný politický program není dokonalý a nikdy nevyhoví všemu a všem. Avšak ze všech těch špatných programů se ten robejškův zdá nacházet mezi těmi nejméně špatnými. A to, že se na něj hned sesype vlna kritiků (včetně Vás), aby se předvedli, o kolik jsou chytřejší, to se pochopitelně dalo očekávat!