29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

PRÁVO: Zločincem proti své vůli

Když si naposledy příslušné oddělení ministerstva vnitra nechalo v roce 2010 udělat přehled všech právních norem aktuálně platných na území České republiky, dobralo se k impozantnímu číslu 1 milion 600 tisíc kousků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Alda 3.4.2017 13:17

Souhlas.

Pokud tedy jedí.

Pokud jsou děti krmeny jen vodou a moukou, jak se u nás poměrně nedávno stalo, je do toho úředníkům poměrně dost. Tedy aspoň já jako daňový poplatník chci, aby v takových případech zasáhli.

Z. Lapil 3.4.2017 13:17

Re: Co si autorka představuje pod pojmem právní norma?

Ale to jen přesně ono: "hypotéza (řecky ϋπόθεσις hypo-thesis, podklad, princip, předpoklad) znamená výpověď, jejíž platnost se pouze předpokládá, ale zároveň formulovanou tak, aby ji bylo možno potvrdit nebo vyvrátit". To jako že zákon je vyvratitelný předpoklad?

Takže už v základních definicích je použito slovo v jiném významu, než je obvyklé.

A ke všemu: co je ZJEVNĚ nesmyslného na požadavku zjistit počet norem?

(Teď jsem jenom zvědavý, jak si systém poradí s řečtinou :-)).

M. Prokop 3.4.2017 13:07

Dost k věci:

https://www.novinky.cz/komentare/433966-komentar-kdo-je-zly-a-kdo-je-hodny-vaclav-klaus-ml.html

M. Prokop 3.4.2017 13:05

Re: ,,co a kdy smíme jíst

Ano, měla se soustředit na zásadnější otázku, co je zasr.ným úředníkům do toho, co děti jedí.

M. Prokop 3.4.2017 13:04

Re: Mimo diskusi o daném problému

Spořitelně se vyhýbám od plyšáku.

Poslední dobou i Komerční bance a ČSOB. S menšími bankami je lepší řeč.

R. Gramblička 3.4.2017 12:35

Re: valná většina

oprava: čerstvé mlíko :-)

R. Tesařík 3.4.2017 12:32

Re: V normálně nadojeném mléku možná.

Jsem rád, že v tomto s vámi mohu beze zbytku souhlasit.

R. Gramblička 3.4.2017 12:29

Re: valná většina

tak tak, dokonce jsou již v nabídce čerstvé mléčné mlíko a mléčné výrobky bez laktózy

R. Tesařík 3.4.2017 12:28

Re: ,,co a kdy smíme jíst

O to ale v tom článku ani tak nejde...

M. Krátký 3.4.2017 12:28

Mimo diskusi o daném problému

omlouvám se, ale právě mám čerstvý "zážitek" z České spořitelny - tak mi promiňte : do pobočky ČS a.s. na Novodvorské jsem přinesl vklad 6400,-kč a : 1. omylem jsem si nesundal z hlavy kšiltovku - tak jsem byl vyzván dát si ji kšiltem dozadu - to jsem s mojí omluvou přežil 2. po vložení jsem byl požádán o kontrolu a "podpis" do takového placatého el. nesmyslu - já mám celoživotní problém se podepsat ( podle podpisového vzoru ) ve stoje. tak jsem tam šoupnul klikyhák a konec - požádal jsem tedy o papírové potvrzení mého vkladz a bylo mi sděleno, že už se "to" nedává, když jsem "podepsal" tu elektronickou kravinu. Nakonec jsem ten papírový doklad po pauze získal - asi změním banku.

B. Hančl 3.4.2017 12:22

Re: Měl jste je žalovat za neposkytnutí informace.

neexistuje blbá otázka, existuje jen blbá odpověď.

J. Václavíková 3.4.2017 12:13

Re: V normálně nadojeném mléku možná.

Vaši rodiče zřejmě ještě nedisponovali relevantními informacemi. Využitelný je, obsah se nemění s podílem tuku. Zůstává i v sýrech a dalších mléčných výrobcích. Obsah bílkovin je asi 35 g na litr, což je celkem dost, samozřejmě, že to nemůže být jediný zdroj, aby byla plně pokryta saturace všemi potřebnými aminokyselinami, proto je potřeba pestrá strava. Zvláště pro děti. Ty by mohly být nedostatkem AK postiženy, proto se mi dnešní móda vegetariánství či až veganství zdá hazardováním s jejich zdraví. Dospělí ať si dělají co chtějí.

A. Alda 3.4.2017 11:55

V normálně nadojeném mléku možná.

Ale je využitelný?

A je stejný jeho obsah také v běžně prodávaném mléku plnotučném či polotučném?

Ať tak či onak, věřím svým rodičům tvrzení, že z kravského mléka může dospělý člověk několik let přežít, pije-li ho aspoň 4 litry denně, než ho zabijí důsledky karence některých prvků, vitaminů a aminokyselin. Vápník v tom vůbec není to nejpodstatnější.

A. Alda 3.4.2017 11:49

Jo.

J. Václavíková 3.4.2017 11:49

Re: ,,co a kdy smíme jíst

Však také autorka píše o nás.

J. Václavíková 3.4.2017 11:48

Re: No, nevím, nevím.

Mýlíte se. V litru mléka je 1 g vápníku, což pokryje denní potřebu. To je bezkonkurenčně nejdůležitější zdroj.

I. Novák 3.4.2017 11:44

Re: Klid!

To ano. Ale nesmí vyhlásit tzv. právní kontinuitu. V praxi zachování téměř všech dosavadních hovadin a k nim vršit své další.

M. Hanko 3.4.2017 11:40

Re: A proč si myslíte,

Protože porušit lze jen taková právní norma, která po dané osobě něco žádá, nebo jí něco zakazuje. Zákon o Edvardu Benešovi po nikom nic nežádá ani nikomu, proto jej nelze porušit.

Ostatně, pokud podle vašeho názoru porušit jde, pak zde prosím napište, jak.

V. Adrak 3.4.2017 11:21

Re: ,,co a kdy smíme jíst

Pane Lenc trefená husa se ozvala.

B. Rameš 3.4.2017 11:18

Re: Vůbec s Vámi nesouhlasím.

A Vy jste vyučen v oboru "řízení státu"?

J. Kavalír 3.4.2017 11:16

Re: ,,co a kdy smíme jíst

Ono mléko asi skutečně většině populace škodí. Problém je v tom, že je tam vynecháko slůvko "světové". V Evropě je mléko jednou ze základních složek potravy už tisíce let, takže laktózu není schopen trávit jen nepatrný zlomek populace.

A. Alda 3.4.2017 11:12

Ať tam třeba spí.

Hlavně ať vládě neschvalují žádné další zákony (jejich úkolem je totiž hlídat vládu, aby nezneužívala svou moc - pomocí zákonů mají její moc omezovat, avšak náš padlament pomocí zákonů moc vlády zvětšuje!).

A. Alda 3.4.2017 11:10

Aby soudce nebyl vázán zákonem,

to je noční můra, které se skutečně děsím.

A. Alda 3.4.2017 11:09

Lžete.

A pokud nelžete, ale věříte tomu, co jste napsal, tak jste nevzdělaný wuol przewelikyj.

A. Alda 3.4.2017 11:05

No, nevím, nevím.

Nejsem odborně vzdělán v tomto oboru, leč od rodičů (lékařů) jsem pochytil, že mléko zrovna velkým zdrojem vápníku není. To spíš květák a brokolice... To, že je mléko bílé, nesouvísí s vápníkem, ale s velikostí částic a s fysikálními zákon rozptylu světla.

A. Alda 3.4.2017 11:03

To je skvělé.

Neorientuje-li se úředník, napíše blbost, kterou je snadné napadnout u soudu a s celým úřadem "zatočit".

A. Alda 3.4.2017 11:01

Jde o zákaz prodeje na určitém místě,

v určitém prostoru.

Je to samozřejmě velmi hanebné, protože ministerstvo zde vyhláškou zakazuje nějaké aktivity obcím (a krajům). Domnívám se, že jde o porušení ústavního práva na samosprávu - ale konstatovat by to mohl jen Ústavní soud, pokud by mu takovou ústavní stížnost některá obec podala (nebo kraj v případě středních škol zřizovaných krajem). Je to totiž zásah ministerstva do práva užívat vlastní nemovitost, tedy do práva obcí pronajímat své budovy k některým činnostem.

Školy ani školní budovy až na pár zcela zanedbatelných výjimek (jako třeba Universita obrany) nepatří státu. A stát tedy logicky nemůže jen tak jednoduše zasahovat do hospoření právnických osob s jejich majetkem - rozhodně ne vyhláškou. A pokud k té vyhlášce je ministerstvo školství zmocněno, je zmocňovací zákon dle mého názoru v rozporu s Ústavou.

P. Boublíková 3.4.2017 11:00

Re: Ano právních norem je moc

Ale pendrek, děti si "zakazana" jidla a nápoje mohou odkudkoliv přinést a ve škole zkonzumovat, vyjma alkoholu.

Autorka nerozlišuje kofolu a rum! :-)

J. Václavíková 3.4.2017 10:57

Re:

Netrpí.

J. Lepka 3.4.2017 10:56

Re: Měl jste je žalovat za neposkytnutí informace.

Není to spíš tím, že se v tom neorientují ani příslušní úředníci? Mám s tím osobní zkušenost.