Sobota 1. 6. 2024Laura polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 49
  • Poslední: 31.3. 2012 15:43
  • Řadit dle: času vložení
  • vláken
K. Kužel 30.3.2012 10:27

Re: Jak jen se takového šmejda zlodějského může národ zbavit?

Copak Klaus dělal revoluci? Šlo mu jen o nastolení standardní liberální demokracie. A to náš národ přece jenom tak moc nemusí. Jemu jde spíše o tzv. sociální spravedlnost.

O. Uživatel 30.3.2012 10:40

Uživatel požádal o vymazání
K. Kužel 30.3.2012 11:00

Re: Jak jen se takového šmejda zlodějského může národ zbavit?

1. náš národ vždy dobře slyšel na vyvlastňování a na to, že je třeba bohatcům pustit žilou. Mnozí pamětníci první republiky na ni nadávají. Socializmus nám nebylo třeba nijak zvlášť vnucovat.

2. Příklad s fotovoltaikou jistě není projevem standardní demokracie. Copak tu nějaká je? Napsal jsem, že se o ni Václav Klaus snažil, ale rozhodně jsem netvrdil, že se mu to podařilo. Masaryk říkal, že nový stát potřebuje tak padesát let klidného vývoje. Dostal jen dvacet. Nevím, kolik času k vybudování standardní demokracie dostaneme my, ale mám pocit, že toho nebude moc.

O. Uživatel 30.3.2012 11:11

Uživatel požádal o vymazání
K. Kužel 30.3.2012 11:34

Re: Jak jen se takového šmejda zlodějského může národ zbavit?

Ano, současná Evropa k socialismu míří mílovými kroky. Sociální cítění není zločin, ale jako mnoho dobrých hnutí mysli může mít následky úplně jiné než zamýšlené.

R. Langer 30.3.2012 11:39

Re: Jak jen se takového šmejda zlodějského může národ zbavit?

Socialismus nemá se sociálním cítěním zhola nic společného, ba právě naopak...

K. Kužel 30.3.2012 11:58

Re: Jak jen se takového šmejda zlodějského může národ zbavit?

Vlastně máte pravdu, sociálního cítění mají socialističtí plánovači pomálu. Těm jde o ideje, ne o lidi.

J. Kostrba 30.3.2012 11:04

Re: Jak jen se takového šmejda zlodějského může národ zbavit?

Některé rysy části soudobého kapitalistického podnikání pojmenované kasinový kapitalismus vzbuzují evidentně celosvětově silné emoce. V Česku se k tomu přidávají mafiánsko-korupční rysy a o stupni emocí netřeba mluvit. Důsledkem je rostoucí přesvědčení, že je nutná systémová změna k nekapitalistickému nebo až anarchistickému uspořádání.

K rehabilitaci kapitalismu citáty klasiků nestačí. K tomu je v Česku třeba mnohem víc, m.j. poznání toho, proč se originální česká cesta tak odklonila od možných vzorů. Klaus prezident v tom zvratu nehraje takovou roli jako Klaus premiér. Zvolený pravicový prezident se tím tématem bude muset tak či onak vypořádat také. To téma je celostátní, ne jen jednoho diskutéra. A vyjadřují se k němu i liberálové a konzervativci.

K. Kužel 30.3.2012 11:18

Re: Jak jen se takového šmejda zlodějského může národ zbavit?

Takzvaný kasinový kapitalizmus vznikl jako reakce na usilovné pokusy politiků vylepšit svobodné podnikání různými regulacemi a jinými zásahy. Podnikatelé se místo rozvíjení byznysu museli více soustředit na to, aby s regulátory nějak vyšli a nakonec jich dokázali využívat k boji s konkurencí.

Pokud se týká "originální české cesty", pak originalitou oplýval pokus o nastolení "nepolitické politiky". Tato velkolepá myšlenka se naštěstí neprosadila, ale jejím zastáncům se podařilo skutečnou politiku těžce poničit.

B. Rybák 31.3.2012 15:18

Re: Jak jen se takového šmejda zlodějského může národ zbavit?

Přesně tak. A podobně se bohužel utěšeně rozvíjí kapitalizmus rentiérský v němž bývalí podnikatelé místo podnikání nakupují státní dluhopisy, nebo se pomocí korupce přisávají na parazitní síť dotací.

K. Kužel 31.3.2012 15:43

Re: Jak jen se takového šmejda zlodějského může národ zbavit?

Ano, to je taky pěkný malér, když banky místo půjčování podnikatelům se dají na nákup státních dluhopisů a výběr bankovních poplatků. S těmi dluhopisy to ale může vzít zajímavý obrat, až se ukáže, že dluhopisy některých států nejsou vůbec dobrou investicí. Věc se může komplikovat zavedením eurodluhopisů, ale z toho nakonec může být průšvih ještě velkolepější. Vůbec si netroufám odhadovat budoucí vývoj, ale jsem s jist, že z finančních trhů se stane nepřehledná džungle.

J. Huml 30.3.2012 5:26

Jak se jen takoveho smejdu zlodejskeho muze narod zbavit?

jak se jen zbavit strachu, zavisti a sebeznicujici honbe za materialnim zabezpeceni? Opravdu, byt chudy a bez prostredku, to neni cil cloveka. Je asi zapotrebi osvojit si hodnoty, ktere se penezi nedaji zakoupit: pratelstvi, cest a zit ze sve vlastni prace.

P. Pavlovský 30.3.2012 4:10

Drobná glosa:

Desatero není /svým původem/ křesťanské, je o pár tisíc let starší. Je ze Starého, ne z Nového zákona.

K. Kužel 30.3.2012 3:49

Prezident Velké ucho?

Co to vlastně autor vyčítá panu prezidentovi? Že si nevyžádá od BISky všechny odposlechy všech VIPů a nepřehrává si je dnem i nocí, nebo to, že si nechce poslušně přehrát tu maličkou trošku, co nám z té spousty nějaký lotřík výběrově ve správný čas naservíroval?

J. Rechnovský 30.3.2012 10:12

Re: Prezident Velké ucho?

Co to žvaníte? Klaus jako prezident by měl důrazně naléhat na okamžité odstoupení politiků, kteří flagrantně zneužili svého postavení k budování korupčních a mafiánských struktur. A to bez ohledu na své známosti a politické proudy. Každý trouba totiž ví, že právě jmenované struktury primárně ohrožují demokracii. Nikoli odposlechy, které jsou jen důsledkem prohnilého systému a bídné politické kultury.

K. Kužel 30.3.2012 10:52

Re: Prezident Velké ucho?

Kdyby se podařilo eliminovat darebáky, kteří "flagrantně zneužili svého postavení k budování korupčních a mafiánských struktur", tak by nám moc politiků asi nezbylo. Je možné tedy postupovat pouze výběrově. A kdo by ten výběr měl dělat?

O. Uživatel 30.3.2012 10:57

Uživatel požádal o vymazání
J. Rechnovský 30.3.2012 11:21

Re: Prezident Velké ucho?

Cože? Pokud by bylo vážné podezření, že politická scéna je prohnilá. A to podezření už tady je! Pak by měl solidní prezident tlačit na parlament aby se rozpustil a byly vyhlášené nové volby.

K. Kužel 30.3.2012 3:42

Opravdu krádež?

"...Vztek na to, že nám politici se svými kamarády mafiány ukradli stát. Že si zprivatizovali administrativu a některé soudce a státní zástupce...", praví autor.

Myslím, že je to daleko horší. My jsme jim svou podporou silného státu dali všechny možnosti, my jsme je přistrčili k plnému hrnci v naději, že z něj budou poctivě rozdělovat potřebným a sami si ani neblíznou!

L. Písařík 30.3.2012 8:51

Re: Opravdu krádež?

A oni lízají a lízají a lízají a my se divíme.......... Je znám případ, jak jeden ředitel jednoho úřadu nevyplatil koncem roku odměny a odvedl ministerstvu a ti lízli.