Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: Odpadovo kouzlo nechtěného
To je na vás taky moc intelektuálně náročné, že prospěje-li někdo chudým, není to obvykle socan. Ti jich sice mají plnou hubu (viz vy), ale obvykle jim škodí.
Re: no jistě pane Kubači
jak je dnes trestán majitel postaršího auta? Jak se projevují ty pokusy ho potrestat?
Re: no jistě pane Kubači
Vy to fakt nevíte nebo ze sebe jen musíte dělat blba?
zkuste mi napovědět, chytráku Lepko
jakou daň navíc jste zaplatil při nákupu šrotu v autobazaru?
Já nic, ale může to činit až 10000 Kč!
Což v reálu cenu ojetiny třeba ZDVOJNÁSOBÍ!
Re: no jistě pane Kubači
Obávám se, že nedělá. Pravidelně to zde demonstruje.
Je.
Re: no jistě pane Kubači
Zkuste si najít termín "ekologická daň z vozidla".
Re: Během výroby znečistí auto životní prostředí více
Na nákup do kostela? Někdy se ta interpunkce docela šikne :-).
Úplně nejhorší je lobbyng zelených!!!!
Ten často neprospívá vůbec nikomu, jedná se jen o ideologické mantry, kterými se živí jejich špičky!
Zpět na stromy
je heslo nejen Zelených.
Když padla Římská říše, padlo s ní i všechno antickými národy dosažené. Lidé se vrátili o cca 2 tisíce let zpět a další 1 tisíc let jim trvalo, než se aspoň trochu z toho pádu vzpamatovali.
Dnes nás opět vládnoucí vrstva tlačí vrátit se o tisíceletí zpět.
Re: Zpět na stromy
Římská říše padla proto, že se udanila k smrti. Rožežraní a líní Římané si pozvali barbary, aby za ně pracovali. Ti je nakonec ovládli.
Podobnost se současným stavem není náhodná.
No jo, to je "evrgrýn",
jak vymlátit z lidí peníze na nesmysly typu zlevněné jízdné pro důchodce, když přitom ten důchodce na vesnici se bez auta těžko obejde a na nové nemá.
Re: No jo, to je "evrgrýn",
Přesně. Pachatelé dobra, ať o to někdo stojí, nebo ne.
funguje to opačně: nevyděláš, nezaplatíš
autor mele samozřejmě nesmysly. Mě vůbec nezajímá, jaké platím daně. Zajímá mě jen, kolik na daních zaplatím celkem.
Pokud jde o automobily, tak já jsem si letos koupil auto za 1,18 mil Kč. DPH z tohoto auta bylo 205 tisíc Kč. Moc by mě zajímalo, zda jakákoli socka zaplatí při nákupu 15 let staré ojetiny na jakékoli daní 205 tisíc, jako jsem zaplatil já při nákupu mého nového auta.
Re: funguje to opačně: nevyděláš, nezaplatíš
Co to je proboha za argument??? Ta "socka", kterou opovrhujete, protože si nemůže koupit tak drahé auto jako vy, se ale také potřebuje čas od času přemísťovat z bodu A do bodu B. A k tomu si také potřebuje čas od času koupit novou starou ojetinu, na kterou teď bude hůře, resp. déle šetřit. Vy si myslíte, že vám mají socky uvolnit silnice, aby se vám ve vašem novém autě za 1,18 mil. Kč lépe jezdilo?
nechápající Hane
já sockami neopovrhuji, jen nechápu, proč si socky (včetně socky autora) stěžují na jakousi daň ze starých ojetit, která ještě ani nebyla zavedena a zatím se o ní ani nejednalo na vládě nebo v parlamentu.
Já jsem narozdíl od socek to DPH už zaplatil a nikde jsem si nestěžoval. Socky ještě žádnou daň platit z ojetiny nemusí, a už si stěžují.
Re: nechápající Hane
Věřte nevěřte, nedávno jsem prodával staré auto. Už jsem se ho ani neodvážil nabídnout ke koupi, ale volal pan automechanik, že má kupce (pomáhal mi vybírat nové, takže věděl, že mi jedno přebývá). Zůstaneme-li u procentuálního vyjádření, zvedla daň "z příliš starého auta" cenu skoro o dvě třetiny. Pravda, bylo to hodně ojeté auto, a to i ty tři tisícovky ekologické daně dělají v procentech divy.
Jen tak koukám - proč myslíte, že z toho auta nebyla zaplacena DPH? Už kdysi, když bylo nové.
Mimochodem - kupovala to postarší paní, že už nemůže na nohy, takže jí těch půl kilometru na zastávku a další tři kilometry s nákupem zpátky (není všude hromadná doprava, někde jezdí autobus ráno do školy a odpoledne ze školy) zmáhá. Takže zas až tolik nenasmrdí. To auto tedy, paní vypadala slušně.
pane Lapile
ekologickou daň musíte zaplatit i za nové auto. Za diesel se dnes už platí tolik, že se výrobcům už nevyplatí dávat do levnějších aut dieselové motory. Jen to neplatíte přímo Vy, ale platí to výrobce nebo prodejce, a o to pak zvýší cenu auta. Nedávno jsem o tom dikutoval s pracovníkem dealera, u kterého jsem si koupil nové auto.
Dříve se tato ekologická daň neplatila, takže stará auta teď dodatečně zatěžují touhle daní při druhém prodeji. U nového auta to platíte automaticky, aniž byste o tom věděl. A navíc z té ekologickéo daně u nového auta zaplatíte ještě DPH - takže klasické dvojí zdanění.
Takže od začátku píšu: za nové auto zaplatíte v daních víc, než za to ojeté.
Nejsou všechny ty ekologické daně jedno velké svinstvo!
Váš příspěvek považuji za podnětný, ani jsem toto vše nevěděl!
A neměla by se ta EU konečně zlikvidovat!
Tady jde ale o to, že i já znám dělníka, který žije z ruky do huby a jezdí pořád ve starých autech, které si sám oravuje díly, sehnanými na vrakovišti! A bez auta se z venkova nedostane do práce! Najezdí 3000 km za rok, takže vzduch moc neznečistí...
Re: pane Lapile
Výše ekologické daně za auto: Norma Euro 0 10.000 Kč
Norma Euro 1 5.000 Kč
Norma Euro 2 3.000 Kč
Norma Euro 3 a výš 0 Kč. Viz http://www.auto.cz/ekologicka-dan-kdo-plati-ekodan-111799
Nebo mi chcete opravdu tvrdit, že rozdíl ceny mezi normálním motorem a motorem povinně kvalitnějším z důvodu přísnějšího předpisu je daň? Mluvíme o "ekologické" dani, nikoliv o DPH - tu zaplatíte za JAKOUKOLIV novou věc a nezaplatíte ji za Ž8DNOU starou věc, protože už byla zaplacena.
Re: pane Lapile
Děkuji :-).
Jen teď čekám, že se pan Šejna přijde do krve bít za pravdu, že ekologická daň je vyměřena i pro auta Euro 3 a výš a nebude ochoten pochopit, že v tomto případě nula = nic.
pane Lapile
vy píšete o ekologické dani, kterou platí český kupující při koupi ojetiny.
Já ale píšu o poplatcích, které musí zaplatit výrobce za nové auto. Výrobce platí za objem motoru nového auta, takže čím větší objem, tím více peněz jde do rozpočtu EU. Nový majitel auta to pak zaplatí v ceně nového vozu.
Pro diesely navíc platí vyšší částka za jeden ccm objemu motoru. Proto se také snaží výrobci o snižování objemu motoru.
Re: pane Lapile
Takže teď už nejsme ve při. Jenže v minulém příspěvku jste tvrdil (já to aspoň tak pochopil), že ekologickou daň platí výrobce nového auta.
Daň (jakkoliv jinak pojmenovaná) za vyrobený nový motor mi přijde jako nesmysl, ale nehádám se; nebyl by to jediný nesmysl, který by se ukázal být pravdou. A to, že o tom slyším prvně, rozhodně neznamená, že to neexistuje.
Teď mě napadá - nevíte, není to nějaká paušální povolenka na emise? Něco jako když platíme OSA poplatek za koupi čistého papíru, protože je možné na něj zkopírovat Monu Lisu? Tu vlastně lze kopírovat svobodně, autor už je víc než 70 let po smrti.
Re: nechápající Hane
Podle socana Šejny je paní holt socka. To DPH jsem mu vysvětloval níže, ale marně. Hlavou mu chodí jen odpad.
Re: nechápající Hane
Odpad ne, on hloupej není. Jenže se chytne nějaké zjednodušené formulace a dělá z lidí blbce, místo aby řešil problém. Viz dnes - jak je to s DPH, všichni víme, a ve skutečnosti má pravdu i pan Šejna. Jenže ta pravda je v této debatě naprosto irelevantní.
Co chytřejšího čekat od Šejny? Všechny urazit a pochlubit se drahým autem. To je odpověď na článek?