Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

POLITIKA: Češi milují svého prezidenta

Nemyslím Toho Jednoho Prezidenta jako Frantu Vopičku. Myslím prezidenta jako úřad. Jako symbol. Historie tomu totiž chtěla, že hned první československý prezident byl výrazná osobnost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

23. 1. 2018 14:02
"nejpřijatelnější" člověk ...

Kéž by ta manipulace od mstivého, nenávistného "pána" s prostatou jako panic, "utečenou" cukrovkou a počůrávájícím se už i před svými voliči a kterému se už po slivovici vyzouvají sami i boty, byla poslední ... Prostě Mýla trpí nejen na nohy ale má i poruchy správného úsudku a zhodnocení situace - častá agresivita, chování "bez zábran" a porušování společenské konvence, nepřijatelného chování na veřejnosti, sobeckosti, zlomyslnosti, lhaní bez příčiny, vymýšlení si - nó prostě pro Česko PODLE JEHO SLOV 70% hloupých voličů, "nejpřijatelnější" člověk .... A ta jeho "soukupovská" divadelní hra se scénářem od Mynáře a Kecáčka je vždy tak trapná, že jí opravdu ocení jen,PODLE SLOV "pána" presidenta, právě ti 70-ti procentní voliči Zemana ....

0 0
možnosti
MM

M. Mikulec

22. 1. 2018 22:33
Nevím, jak vás,

ale mne vůbec neunavuje chodit volit. Je to přece jen slavnostní a neobvyklá událost. Poslanci jsou sice zástupci lidu, ale více zástupci politických stran. Velmi rychle zapomenou, kdo a proč je zvolil. Nene, přímá volba je v pořádku. Možná je to tím, že Češi obvykle nevěří nikomu a ničemu, tak si radši zvolí sami. Bez nejistých prostředníků, vlajících v různých politických a jiných větrech. :-)

0 0
možnosti
IN

I. Novák 763

22. 1. 2018 19:10
Bezvýznamná funkce.

V našem politickém systému formálně jistě. Ale to prezidentské neveřejné "pletichaření", nejen v negativním smyslu, tu i cizozemské hraje mnohdy dost závažnou roli v politických i hospodářských záležitostech. Proto není zdaleka tak bezvýznamné, kým bude tato funkce obsazena.

0 0
možnosti
LN

L. Novák 475

22. 1. 2018 16:37
Souhlas s autorkou - zrušit přímé volby i prezidentský úřad

Vypadá to, že Češi mají problém si sami zvolit prezidenta, který naší zemi nebude dělat ostudu. Zeman se doslova prolhal na Hrad a přesto ho polovina hlasujících voličů bude volit zase...

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

22. 1. 2018 18:47
Re: Souhlas s autorkou - zrušit přímé volby i prezidentský

No jo, v parlamentních volbách to není jinak. Každá strana ve volebních programech slibuje, kecá a lže, a když se dostane do parlamentu, lze tedy říct, že se tam prolhala.

Stranu, která by říkala pravdu a nic než pravdu by nikdo nevolil.

0 0
možnosti
JF

J. Farda

22. 1. 2018 16:16
Vy nechcete

přímou demokracii? To asi pana Okamuru nepotěšíte! Nevím proč, ale stále mi vyskakuje z paměti popěvek z jedné Haškových povídek napsané ještě za dob starého mocnářství k době po Ruskojaponské válce 1904/5, kde to Rusové nejdřív projeli u Cušimy a pak přišli o Port Artur: "Z Portartúra jede můra sedí na ní Kanimúra ..", ale aby se na mne páně Okamurovi neznalci - viz rozbrušovač ministr Rozner - nehoršili; generál Kanimura byl tehdejší japonský admirál ... :-)

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

22. 1. 2018 18:37
Re: Vy nechcete

Technická - Hikonodžó Kamimura nebyl nikdy generálem, neboť byl důstojníkem Císařského japonského námořnictva. V období rusko-japonské války byl viceadmirál, později to dotáhl až na admirála.

0 0
možnosti
A

Adamzdenek

22. 1. 2018 14:46
a

Vyjímečně musím s autorkou souhlasit je to paskvil.

0 0
možnosti
AA

A. Alda

22. 1. 2018 13:38
Předsedy vlády za posledních 25 let nikdo nevyjmenuje.

Natož aby někdo dokázal dát dohromody seznam předsedů vlád od vzniku Československa.

Ale jména presidentů znají všichni včetně absolventů zvláštních škol.

0 0
možnosti
PF

P. Flener

22. 1. 2018 13:01
To je divný výrok

Já svého prezidenta určitě nemiluji - to je silné slovo. Nemám důvod. V průběhu výkonu jeho funkce se pak ukáže, do jaké míry si ho mohu vážit.

0 0
možnosti
EP

E. Jank.

22. 1. 2018 11:40
Funkce prezidenta není k ničemu

Pokud nejsme zlovolné tvorové a nedělá nám vyloženou radost, že rodiny, kamarádi, hospody a celá společnost není rozhádaná kvůli nevýznamné politické funkci. Dosyta stačí, kldyž se servou nebo zdevastují nějaký ten vagon fanouškovské gangy Sparťanů, Baníkovců, Slávistů či Kometářů.

Podle výsledků voleb nechť pověří toho, kdo má největší šanci složit vládu, která projde hlasováním o důvěře, předseda Senátu, stejně jako ať rozhoduje o udělování nejvyšších státních vyznamenání.

Další nejvýznamnější funkci, vyplývající z úřadu prezidenta, to jest milosti, nechť je během jeho funkčního svěřena premiérovi.

Sedmý klíč od korunovačních klenotů svěřme hradnímu purkrabímu, který technicky zajišťuje chod pražského Hradu.

Zbavíme se tak jednoho zbytečného darmožrouta na Hradě i s jeho ansámblem, zbavíme se nenávist plodící přímé volby i polemik o sporné nepřímé volbě a nakonec ušetříme i haldu peněz na Klokánky. A už jen jako bonus můžeme vzít v potaz skutečnost, že nikoho nebude lákat vyvěšování rudých trenclí nad Hradem.

0 0
možnosti
MP

22. 1. 2018 12:43
Re: Funkce prezidenta není k ničemu

Jo, to je klidně možné.

Domníváte se, že se na tom shodne ústavní většina?

Nenávisti a polemik se nezbavíte, to je v lidech, jen to bude kanalizováno jinudy.

0 0
možnosti
JK

22. 1. 2018 8:39
Hluboce nesouhlasím

s myšlenkou, že lepší by bylo se vrátit k nepřímé volbě prezidenta. Už jsme to zažili a by to průser počínaje Havlem. Jeho druhé zvolení je pro mě tím nejhorším zprzněním demokracie, protože neměl být zvolen, alespoň ne tak, že se protiprávně odstraní jeden hlas.

Další parlamentní frašky následovaly a nezvolení Zemana bylo jednou z nich. Myšlenka, že se sejde pár kmotry dosazených kašpárků a "zodpovědně" vyberou pro nás všechny toho nejlepšího z nejlepších, mi přijde zcela mimo mísu. Tady nepřímá demokracie těžce nefunguje. Volí se na základě momentálního rozložení sil v parlamentu, které může být už za půl roku zcela odlišné.

Uznávám, že historicky je u nás funkce prezidenta silnější než jinde. Ale je to špatně? Je to taková konstituční monarchie, kde si lidé monarchu volí přímo. Myslím si, že je to správně. Vyberme si svého monarchu, který bude morální autoritou pro ty politický křiváky.

Prostě přímá volba prezidenta je pro mě další krok k rozumnějšímu politickému systému. A které volby mají větší popularitu než ty prezidentské? To taky na něco ukazuje.

0 0
možnosti
MP

22. 1. 2018 8:58
Re: Hluboce nesouhlasím

Výsledky přímé volby jsou, jak na vlastní oči vidno, horší.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz