16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

POLEMIKA: Politici Pavel a Babiš versus soudce Fremr

Právě z výše uvedených důvodů vidím, na rozdíl od paní Lhotské, zásadní rozdíl mezi politiky A. Babišem a P. Pavlem na straně jedné a soudcem R. Fremrem na té druhé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Kohout 15.8.2023 11:36

Režimy se mění a každý potřebuje lidi, co mu posluhují. Dřív se lidi "dali ke komunistům", nyní se třeba dají k MeToo, genderové ideologii, nebo green dealové nebo začnou blouznit "no přece 21. století". Nebo BLM... kurník, je dosti různých hnutí, ke kterým se dát a získat nějaké pomocné body.

T. Kohout 15.8.2023 11:29

Průprava býti "prorežimním" soudcem se může hodit kdykoli.

L. Novák 14.8.2023 23:11

Komunistická justice:

https://www.totalita.cz/vysvetlivky/justice.php

L. Novák 14.8.2023 23:08

Jsi umanutý BLB! Rv!!

J. Sedlář 14.8.2023 23:05

Opatrne s tim omlouvanim tech co dodrzovali platne zákony a jen dělali svou praci. Skupinka tech co ukazovali jak vysoko skáče jejich pes prosla tribunalem v Norimberku a nedobre dopadli.

J. Sedlář 14.8.2023 22:58

Fuj, loutkovodič. To je takové nehezké slůvko. Myslíte hedače hřiven a brusiče diamantů kk0k0t0v4 otce Koláře?

J. Sedlář 14.8.2023 22:52

Další co si plete plyšový kotrmelec s rozpustenim VS a zmenou kurzu v armádě.

J. Sedlář 14.8.2023 22:47

Neplette si plyšový kotrmelec s rozpustenim VS. Kurz dokončil ještě pred zmenou kurzu. Dostudovat a pak se vraťte do diskuze.

J. Kindl 14.8.2023 21:58

. Potrestáni však byli i za své předchozí aktivity, kdy se dlouhodobě měli pokoušet vykolejit několik vlaků, ničit vlakové soupravy či dopravní značky, vloupávat se telefonních automatů i šatních skříněk u bazénu, zapálit např. klubovnu turistického oddílu, drážní domek nebo stánek s občerstvením atd. Role Alexandra Ereta byla popsána jen jako návodná a povzbuzující, Odvolací senát Nejvyššího soudu České socialistické republiky, jemuž předsedal soudce JUDr. Pavel Janda, rozsudek městského soudu 31. ledna 1989 zrušil a sám ve věci rozhodl. Ovšem jen proto, aby zpřísnil uložené tresty, u Havelky sice trest ponechal na maximální sazbě 5 let odnětí svobody pro mladistvého, ale u Mundoka jej zvýšil na 10 let a u Ereta na 7 let.[11][12] Odsouzený Alexandr Eret svou vinu i nadále popíral, jeho přiznání měla být vynucena psychickým i fyzickým nátlakem osob, se kterými sdílel vazební celu, ale žádosti o milost v roce 1990 prezident republiky nevyhověl.

J. Farda 14.8.2023 21:47

Vážený pane Kindle, musím opakovat, že opakovaně perlíte: podříznutý esenbák Honzátko uspaný chloformem nebyl civil, druhý zastřelený esenbák nebyl spoutaný, a zastřelený pokladník (KSČ, LM) byl zastřelen při rvačce s Josefem Mašínem o vlastní pistolí, když ji při přepadení vytáhl a chtěl z ní na něj střílet. Nezdá se mi sice, že jste komouš, ale pějete komoušskou lež ... :-(

V. Čermák 14.8.2023 19:57

Tak Hubou určitě. Souhlas ho nestál Nic, nesouhlas téměř Všechno včetně problémů v rodině......;-D

L. Novák 14.8.2023 17:06

;-D

J. Ptáček 14.8.2023 17:05

Petra Pavla jsem volil a jsem tomu zatím rád, Andreje Babiše ani jeho ANO jsem nikdy nevolil ani omylem. Ale souhlasím, že pokud soudce za jakéhokoli režimu soudí sice podle platných zákonů, ale proti vlastnímu přesvědčení, aspoň v to doufám, tak by v úplně nejváženější funkci ústavního soudce přece jenom neměl být. Jako špičkový odborník jistě svému státu prospěje jinde.

L. Novák 14.8.2023 17:03

Případ Olšanské hřbitovy

Případ Olšanské hřbitovy byl jedním z posledních politických procesů v Československu. V létě 1988 se k soudci Městského soudu v Praze Robertu Fremrovi dostal případ vandalismu na Olšanských hřbitovech.

Základem celé kauzy bylo poničení pro komunistický režim významného pohřebiště sovětských a bulharských vojáků, shození kanálového poklopu z Nuselského mostu a položení betonového pražce na železniční trať. Podle obžaloby to zavinili dva chlapci, kamarádi devatenáctiletého Alexandra Ereta. Podle serveru Hlídací pes kauzu zmanipulovala Státní bezpečnost tak, že za vůdce skupiny označila právě Ereta, mimo jiné proto, že jeho otec byl německé národnosti a odstěhoval se na Západ.

V době vandalismu přitom Eret s kamarády vůbec nebyl. Pod psychickým nátlakem i fyzickým násilím ze strany tajné policie se však mladík doznal nejen k činům z obžaloby, ale i k údajnému sexuálnímu zneužívání vlastní sestry i propagaci fašismu.

Fremr ho odsoudil k nezvykle vysokému trestu šesti let. Po nástupu do vězení podstoupil psychiatrické vyšetření, které jej označilo za sexuálního devianta. Eret se proto z vězení dostal už v roce 1990 a hned jej převezli do psychiatrické léčebny v Bohnicích. Tam lékaři zjistili, že je duševně naprosto v pořádku. Eret dnes žije v Rakousku a je vysoce postaveným státním úředníkem.

Zdroj: Aktuálně.cz

H. Scholzova 14.8.2023 16:50

Přesně!

H. Scholzova 14.8.2023 16:43

Přesně!

L. Novák 14.8.2023 16:32

Neúnosný tlak a neférová mediální kampaň. Fremr se vzdal nominace na ústavního soudce

Místopředseda pražského vrchního soudu Robert Fremr se ústavním soudcem nestane. Sám se rozhodl vzdát nominace kvůli tlaku, uvedl v pondělí. Připustil, že nedokázal eliminovat nedůvěru části veřejnosti ohledně jeho předlistopadového působení v justici, a nechce ohrozit důvěryhodnost Ústavního soudu. Zmínil, že důvěra veřejnosti je klíčovým předpokladem pro ústavního soudce. ...

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/fremr-se-vzdal-nominace-na-ustavniho-soudce-nechci-ohrozit-d/r~4aafc0403aad11eea9eeac1f6b220ee8/

V. Němec 14.8.2023 15:50

Jako v každé době je to hodně o konkrétních lidech. Já, nečlen, jsem si občas mimo uši ostatních vyměnil vtípky na komunisty s předsedou ZO KSČ, takto valcířem, "vytáhnutým" do té funkce.

V. Němec 14.8.2023 15:45

R^

L. Novák 14.8.2023 14:45

Dementním bolševickým dědkům argumentovat? 8-o;-D

J. Majzlík 14.8.2023 14:00

Prosím, nezapírejte, bylo to ještě horší.. I kakije nibuď děvočki pachadoli za družboj. Jak smutné, tak pravdivé.

S. Rádl 14.8.2023 13:20

Pane Kindl, řada kopečkářů byla odsouzena k podmíněným trestům, pan Fremr ale prý často ukládal tresty nepodmíněné. Podobné to bylo s tím dělníkem, kterému dal nepodmíněný trest za protikomunistické řeči. A ještě k tomu podepsal rozsudek, který byl upravovaný, možná i jím. A že to šlo být mírnější je vidět z toho, že po odvolání řada těch lidí dostala jen podmínku. Bohužel ten dělník až po 5 měsících v base.

L. Novák 14.8.2023 12:45

Nejspíš proto, že Fremr soudil snad poslední politický proces před zhroucením komunistického totalitního režimu, a psalo se o něm už dřív. Proto si ho taky někteří pamětníci vytáhli "na světlo" a způsobili ALARM!!, kdo že se to dere na funkci ústavního soudce... ;-) A to nikdo netušil, kolik toho ještě leží v archivu...

V. Mokrý 14.8.2023 12:41

De Winter 11:10

Nespolupracovali - byli jenom u komunistů !

L. Novák 14.8.2023 12:40

;-D Málo čteš a moc píšeš... :-P

L. Novák 14.8.2023 12:38

LŽEŠ, Putinův zmetku!!!

L. Novák 14.8.2023 12:37

Melete kraviny!

V. Kuhaj 14.8.2023 12:34

Absolvovat znamená dokončit. Začal za komunistů. K čemu ho v rámci studia pustili, to ví jen on sám. A nechci si ani představovat, k čemu by ho pustili, kdyby za komunistů taky ta studia dokončil.

F. De Winter 14.8.2023 12:33

Podle vaší logiky byli ten režim i političtí vězni, ne? Taky mu sloužili. Sice v lágru, ale sloužili.

Víte jak se tomu říká?

Relativizace viny.

V. Kuhaj 14.8.2023 12:31

Já jsem byl na vojně, protože jsem MUSEL, pane!