Diskuze
MIGRAČNÍ PAKT: Co v něm je a co není
Děkujeme za pochopení.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102020/271020209F5C9C71DEB73B187C3BFF52EE363DF1.jpg)
J62a52r73o14m84í88r 97T48i33c18h83á98č97e33k
I Vondra dokáže skutečně překvapit.
Už jen ta zmínka o extrémní pravici v Německu. Popravdě, ti cikáni které znám a se kterými jsem v pravidelném kontaktu jsou z tohoto pohledu ještě extremnejšími pravičáky. A zastávají vzhledem k migraci - míním tu, o které je řeč - takové postoje, že by si na nich smlsla většina novinářů. To by byly kauzy o rasistech a o nesnášenlivosti. (Jednu takovou pamatuji. Už je to sice cca dvacet let, ale byla zábavná. Jakýsi novinář udělal v Úpici rozhovor s usedlikem o dvou stovkách cikánů, kteří se z nicehož nic objevili na bývalé fabrické ubytovně. Místní občan nadával jak špaček. Že je to verbež, o kterou tam nikdo nestojí, že přinášejí místním jen problémy. Ten rasismus, a tu nesnášenlivost, řešila média několik měsíců. Pak to ze dne na den utichlo. Jiný novinář si dal práci a zjistil, s kým byl ten počáteční rozhovor. A ejhle, byl to pán v letech - táhlo mu na sedmdesát - byl černý jak bota a byl uznávanou hlavou cikánské komunity nejen v Úpici, ale po celém okolí. Jen si uvědomil, že někde, kde už si pár desítek let nikdo nevšímal, kdo je kdo - místní tmavší komunita byla trvale usazená a natolik integrovaná, že si člověk třeba až po pár letech uvědomil, že kamarád, nebo milenka jsou cikány, zpravidla po nějakém festivalu, nebo představení, nebo když s nimi přijel jinam - to celé soužití ohrozí skupina , která tam nepasuje. Nechodit do práce, nechodí do škol, kradou, dělají bordel. Nakonec, další kamarád, také cikán v té úpické čtvrti provozoval úspěšnou vinárnu. (Samozřejmě mluvíme o přelomu tisíciletí a malém městečku. Ono to bylo něco mezi lacinou tavernou, pivnicí, barem, zašívarnou, a protože jezdil trampovat už v době, kdy s tím začínal můj táta, bylo to místo čundrackého hraní. Stačil mu tehdy měsíc k tomu, aby to zavřel. K cikánovi začali chodit jiní cikáni, nežli ti, se kterými žil celý život.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102020/271020209F5C9C71DEB73B187C3BFF52EE363DF1.jpg)
J61a16r89o42m77í74r 80T21i83c71h70á73č77e79k
Sousední Trutnov byl trochu jiný. Když jsem tam jako sedmiletý kluk přišel, začal jsem si všímat, kdo je cikán. Do školy jsem chodil v Poříčí, ve kterém se stejně jako v Horním Starém Městě soustřeďovala ta část cikánské komunity, která nestála za nic. (Statisticky. Samozřejmě tam také občas byl někdo, kdo se vymykal. Pamatuji na tri děti, které dochodily ZŠ. Většinou s námi strávily pololetí a následoval přesun do třista metrů vzdálené zvláštní školy. Na té periferii periferii okresního města prostě končila ta sorta, která byla natolik mimo běžné normy, že nezvládla vesnice a malá města. Ti ostatní cikáni žili víceméně v centru a za cikány je nikdo nepovažoval. Nebyl důvod. Sakryš v sousedství na sídlišti jsem měl děti které bych za cikány nepovažoval. (Barvy ksichtu si dítě moc nevšímá, jde o fotbal, honěnou, společné zájmy a společně sdílení zkušeností. A samozřejmě člověk přijde o spoustu kamarádů a známých jen tím, že se cesty a zájmy rozejdou. Ale z konce sedmdesátých a počátku osmdesát let znám pár cikánských vrstevníků, kteří jsou vděčni rodičům za to, že, z pozice uklízečky, nebo z pozice chlapa ze zadního stupátka popelářského vozu, je dokázali dostat do jiné, nežli spádové školy, že jim zabránili ve styku s bratranci a sestřenicemi - hraj si s gadžem fakane - a jsou velmi úspěšní. A řeší problémy s jinými cikány.
Abych nebyl za rasistu, znám z nich asi tři, kteří přestali být cikány a stali se Romy. Holt Olaši. Ale to už považuji za jejich vnitřní problémy. A jsou pro mne okrajové. Stejně okrajové jako slovo 'cikán‘. To je mi často vyčítáno. Oni trvají na výrazu 'cigán'.
Jo, mám v Trutnově jednu oblíbenou hospůdku. V cikánské čtvrti. Provozuje ji starý cikán, který mi ko 'k‘ velmi zazlívá. Smrdí to tam jako v pajzlu z osmdesátých let, hulí se tam, ale chodí tam víceméně bílá populace. Cikány tam - až na pár výjimek nechce. Je to v tomto ohledu takovýto rasista, že jsme se dostali do televize. Nebožka Nataša spíchla s pár prostěradel kostýmy.
J82a51r76o54s52l82a29v 57F72a31r18d64a
Do puntíku skvělá analýza, pane Vondro, ale jak dál? Kdo kousne do kyselého jablka první, úspěšně ziniciuje zastavení kyvadlového dopravníku přes středozemní moře, a přesvědčí ne-li všechny, tak alespoň většinu státu EU k přijetí dánského modelu?! Daleká cesta má, marné mé volání - a stále jen ty pseudohumánní kecy mainstreamu, kecy, kecy, kecy ...
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/012015/0301201553976F9A561D62477E5233AAEEADAED7.jpg)
L35u30b37o86š 86K44r60á40l
Islámský koncept
Ibn Khaldun významným historikem a ve svém díle vysvětlil, čím se islámský koncept svaté války, džihádu, liší od jiných náboženství:
„V muslimské komunitě je svatá válka náboženskou povinností vzhledem k univerzálnosti muslimského poslání a povinnosti obrátit každého na islám buď přesvědčováním, nebo silou. Ostatní náboženské skupiny univerzální poslání neměly a svatá válka pro ně nebyla náboženskou povinností, leda pro účely obrany. Islám má povinnost získat moc nad ostatními národy.“
„To je jasně uvedeno ve vznešeném Koránu. Diskutovat s ostatními o těchto věcech nebo se s nimi přít není na nás. Je na nich, aby si vybrali mezi konverzí k islámu, zaplacením daně z hlavy, nebo smrtí.“
Příbytek míru
Podle raného islámského práva se svět dělí na dvě teritoria. První je „dar al-Islam“, území islámu. To je teritorium, které se dobrovolně podřídilo vůli Alláha a kde vládne islámské právo. Korán území islámu nazývá příbytkem míru: „Alláh zve lidi do příbytku míru a vede po stezce přímé, koho chce.“(súra 10:25 Koránu)
Druhé teritorium je území války neboli „dar al-Harb“. Termín zavedl imám a významný teolog Abú Hanífa, který se narodil šedesát let po smrti proroka Mohameda. Jeho škola sunnitského islámu se nazývá po něm hanífovská škola a řídí se jí i dnes podle některých odhadů více než třetina sunnitů.
Oblast války
Podle Abú Hanífy je oblast války každé území, které splňuje tři podmínky. Země se neřídí islámským právem, sousedí s další oblastí války a muslimové v zemi nejsou dominantní.
D81a55n77a 59L75a85u80r41e88n42c24i24k29o68v50a
Pane Vondro, Vy jste hlasoval pro cast paktu a pro zbytek ne? To je velmi zajimave. Kolik takovych casti k odhlasovani bylo?
Jinak, analyza velmi dobra. V tom krasnem, velkorysem a kdysi tolik bezpecnem Svedsku jste zapomnel jeste na hromadna znasilneni, ktera jsou na dennim poradku. To je ta importovana, obohacujici kultura, kterou si migranti privezli v kufrech.
Je to skutecne tak, ze staci odstavit ten magnet, ktery migranty pritahuje a bude po problemu. Ale tady je prave ten zakopany pes. Dokud budou lide volit "proevropske" strany a ne vlastence, novocesky "dezolaty", magnet funguje a budou se nosit kyble, misto opravy strechy.
Jiste vam neuniklo, jak se prave etablovane, magnet provozujici strany snazi znicit politickeho konkurenta v Nemecku, a to i s ceskou pomoci. Reknu jenom: Bystron, Krah, Höcke... Pritom nejde o paroly, ani o Cinu. Ani o Rusko nejde. Jde o to, ze se blizi volby. Jde o koryta, o moc a o penize!
V65í17t53ě54z49s47l14a43v 68C33í23r49k60v83a
Tak AfD se mi celkem líbila, v Německu bych je asi volil. Proč se ale potřebují němečtí nebo naši vlastenci špinit s Ruskem? Rusové samozřejmě nepoletovali jen kolem Bystroně, ale i Zelených německé SPD atd.
Tak možná vlastenecké strany nechce nikdo financovat, ale ani to není důvod zaplétat se s Ruskem. To vlastenci nedělají.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092019/170920191172532CF9ADE7642DD7038CD72A28A1.jpg)
M96a83r35t22i47n 96S37o73b26o78l66í12k
Sašo, ono šlo hlasovat pro jednotlivé části paktu zvlášť??? 🤔 To je mi novinka. Jak to bylo v Pelíškách? Víš co, Sašo...
L87u67i39s 17Z93í44d65e78k
Nevážený Sašo Promopro, kdybyste místo rozumování sdělili Vykulencovi, že pokud podepíše tento "Mnichov", že ukončíte 5demolici, mohli jste i vyhrát příští volby. Ale protože jste s..či, .......
J46i29ř57í 91P58t88á11č80e71k
Jako učebnicový text pro starší žáky a studenty skvělý. Přesný, logický.
Pro normální život nepoužitelný.
Když se z nějakého důvodů začnou do určité země hrnout desetitisíce migrantů , jedno jestli chlapů nebo žen s děckama, mladých nebo starých, vzdělaných nebo negramotných, vždy to stejné.
Buď je pustíme a budeme mít s nimi obrovské problémy, nebo je nepustíme a budeme za nelidy. Nějaké úmluvy, pakty, kvóty, lidská práva stejně nic nezmění. Budou tu pořád jako cizorodý prvek s jinými prioritami, jinou historií, jiným jazykem jinými zvyklostmi a nedej bože i s jiným náboženstvím.
I13v60a39n 77P82o80l22á26k
Postrádám u Vondry jasné vyhlášení proč se naši poslanci nezachovali stejně jako Poláci, kteří tento paskvil ústy Tuska odmítli. Proč se tento fakt cudně zamlčuje? Poláci jsou snad ještě v pohodě, nebo už ne?
M50a44r11c54e28l 25Z64a89s26a30z81a39b74a80n28o91v62a93n65ý
Můj dlouholetý kamarád, architekt z Berlína, mi zatelefonoval a ptal se, kolik že stojí pronájem menšího bytu v centru Prahy. Sám bydlí v centru Berlína, je mu lehce přes sedmdesát a začíná se ve svém městě bát.
Povídá mi do telefonu: »Jak jsem byl na tvých narozeninách v Praze, tak jsem se zase jednou cítil bezpečně. Vaše policie má ještě respekt.« A notně mě překvapil. On, pravý Berlíňan, který si nedokázal vůbec představit, že by mohl žít někde jinde, ten, který aktivně boural berlínskou zeď, ten, který vždy lehce přezíravě pohlížel na toho Čecha s komickým pražským přízvukem v němčině, právě ten by se chtěl na stará kolena přestěhovat do Prahy? V Německu se prý už necítí bezpečně.Dalo by se říct, se vším svým dosavadním viděním světa, politickým zaměřením spíše do zelena, avantgardní umělec, uznávaný fotograf (v našich současných podmínkách, kdy ještě nemáme skoro žádné nelegální migranty, by se dal nazvat »sluníčkářem«), ten, se kterým jsme chodili dřív v Berlíně do multikulturních restaurací a kaváren, už se v Německu bojí.Obrázek z bývalé NDR. Na severu v malebném okresním přístavním městečku Ückermünde, na břehu zálivu, do sídliště nastěhovaly úřady přes tisíc migrantů, kterým platí ubytování, stravování a vůbec všechno. Někteří němečtí obyvatelé se z toho sídliště ještě stačili předtím rychle odstěhovat do podnájmů v okolních vesnicích. Nezaměstnanost je tam obrovská a všichni pozorují, jak ze sociálního pojištění, které si po celý život platili, žije někdo jiný a co hlavně, bez sebemenšího vděku, neboť oni migranti jsou též nespokojení, že bydlí kdesi »v úplném zapadákově« a ne v městských aglomeracích, kam mířili.
Pěstuje se frustrace na obou stranách. A uprostřed frustrace klíčí nenávist.
D78a88n67a 13L73a42u41r17e57n96c83i62k47o45v74a
Marne hledam uvozovky... Tento text uz jsem jednou cetla, byl od Mgr. Hanniga... Az na konci je link. Konec dobry, vsechno dobre.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/022023/270220234D29F7DAF6D0449ADED9351914D8123E.jpg)
H17a53n10a 36L52u96k36e10š57o66v63á
V Gennevilliers (předměstí západní Paříže) ve Francii byla při antisemitském útoku unesena a znásilněna Židovka jako "pomstu za Palestinu".
Podle zpráv francouzských médií zavolala v neděli Židovka své matce a řekla, že je držena v zajetí v bytě muže, se kterým se seznámila před týdnem. Policejní zdroje uvádějí, že tento člověk také zaslal rodině Židovky a její matce zprávy, které zněly takto: "Židovka je v zajetí: "Hodně štěstí, svou dceru nikdy nenajdete. Už ji nikdy neuvidíte, znesvětím vaši dceru". Podobný vzkaz poslal také bývalému příteli ženy, v němž uvedl, že se chce "pomstít za Palestinu".
Matka po telefonátu od dcery kontaktovala policii, které se podařilo najít byt, kde byla zadržována. Do bytu vnikla speciální jednotka policie z Nanterre a ženu zachránila. Podezřelý, 32letý muž, byl zatčen k výslechu a je podezřelý z únosu a znásilnění.
S29v69a32t41o46p24l88u24k 42K36a81l40u36ž21í86k
Myslím, že:
řekla, že je držena v zajetí v bytě muže, se kterým se seznámila před týdnem.
to mluví za vše!
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz