Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: Re: Re: Re: Re: Astone, nemáte pravdu,
V ulici nikoly tesly mrtvé tělíčko nesli
Protoplasma
Tu alternativně inteligentní programátorskou protoplasmu, co tuhle diskusi tvořila, bych nakopal do vyměšovacího otvoru. Vodmazávat entry, to je vskutku neuvěřitelné!Re: Astone, nemáte pravdu,
Z tramwaje se nejlépe vyskakovalo pozadu. A sice tak, že jsem se postavil na poslení schůdek zády ven z tramwaje, uchopil obě madla a po pokrčení v kolenou pravé madlo pustil. Po otočení podle levého madla byl odraz nohou proti směru jízdy nejúčinnější. Naskakování do jedoucí tramwaje bývalo běžnou záležitostí, po smšru jenom tehdy, když se tramwaj dobíhala! Při jízdě tramwají na RG Vyšehrad jsme vyskakovali z tramwaje před železničním mostem, protože se tradovalo: "koho přejede vlak, dostane kouli." Jedné spolužačce se tak podařilo skočit rovnou na SNBáka.I já miluju parní mašiny a vlaky vůbec
jezdívala jsem docela často a mí rodiče denně. Pamatuju ještě i dobu, kdy na nádražích (třeba v Berouně) vyvolávali : horké párky, pívo. Taky jsem jela ještě solidním rychlíkem s jídelním vozem . Nic kromě kafe tam už poživatelné nebylo, ale ubrusy byly velice čisté a stařičký vrchní moc milý. Můj švagr měl dědečka bývalého přednostu stanice a ten se navyprávěl o cestování mnohem více, jezdíval s dědou na režijku. To byly poslední pozůstatky dávné slávy ajznbónu...mašiny
Mašinky,hlavně ty parní,byly moje láska.Nedávno jsem hovořil s jedním "mašinfírou" v hospicu. Nikdo se s ním na toto téma léta nebavil. Jezdil čtyřicet let na "páře", tak jsem se dozvěděl věci, které jsem nikdy neslyšel.Například, co to je "utopit",nebo "zavodnit" mašinu.Pán je na vozíčku,ale když hovořil o železnici obával jsem se ,že z něho vyskočí.Jo to utopení se stalo na vyježděné mašině,která už měla špatnou regulaci a při prudkém rozjezdu se do pístů dostala voda.Prý to bylo hodně nebezpečné.To naskakování průvodčích mě fascinovalo.Zkusil jsem to jednou jako kluk a je to jednoduché.Při uchopení madla vás to samo vyneslo na stupátko,když se stálo zády ke směru jízdy.Nebo to s vámi plesklo na zem.Ještě také bylo hezké odbavení vlaku.Všichni průvodčí stáli u svých vagonů,rukou ukázali,že je všechno v pořádku,vlakvedoucí zapískal,zatroubil na trumpetku, výpravčí zapískal, zvedl plácačku a už se jelo.Na parní lokomotivu se dalo koukat celé hodiny, tolik tam bylo hejblátek.Pendolíno je škaredá obluda.Re: mašiny....se do pístů dostala voda
No, ta voda se tam vlastně dostala skoro vždycky (při rozjezdu), protože pára v chladném válci zkondenzovala. Proto ve válci (na obou stranách) na čelech byly vždy pojistné ventily, které té vodě umožnily vytrysknout ven - proto ta pára od pístů. Pokud by tam ty ventily nebyly, provoz by nebyl možný - voda, jak známo, je velmi málo stlačitelná a píst, po naražení na vodu by prostě válec roztrhl.Jen tak, aby řeč nestála . . . .
Re: Jen tak, aby řeč nestála . . . .
Jo plošinky, to bylo něco.Nejlepší byly na těch starých dřevákách.Měli jsme daleko nádraží a vlak jel blízko našeho domku do velkého stoupání.Jel tam skoro krokem,tak jsme za jízdy vyskakovali.Právě z těch zadních plošinek to šlo nejlíp.