Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Jezdit v zimě na doraz je hazard!
Není nad to zůstat v zácpě na dálnici v minus 15stup. bez možnosti si zatopit kvůli prázdné nádrži :((Nikdy nejezdí na doraz
Od mládí vím, že je třeba myslet na zadní kolečka a vždy dopňovat - nejen benzin, ale i jídlo - když už je tam málo. A proto se neždímej, myslí dopředu a hlavně udrž si klidnou hlavu. Znamená to raději číst bláboly p. Neffa, než poučení různých politiků - zde si dosaď jméno z naší přebujelé politické scény.No jo,
Re: No jo,
Nebýval levný benzin. Při průměrném platu 2800 Kčs stál 12 Kčs, takže jste si mohl koupit 233 litrů. Dnes je průměrný plat 19000 Kč a za 28 Kč si můžete koupit 678 litrů. Jak to tedy je?Re: Re: No jo,
No, ono záleží, jak daleko pamatujete. V roce 1970 jsem kupoval do mašiny normal s olejem za 2,50 Kčs; až do ropné krize počátkem let osmdesátých se benzín držel pod 4 Kčs, nemýlím-li se; nevzpomínám si už přesně, kdy se zdražil na 12 Kčs, ale mám dojem (možná mylný), že to bylo až po plyšáku.Re: Re: Re: No jo,
ale pamatuji, pamatuji. Benzin normal stál 2.10 ale já jsem měl stipendium 1200.- a také jsem jezdil. Opakuji: Teď je nejlevnější benzin v mém životě.Re: Re: Re: Re: No jo,
NÁMĚT PRO PHYSIKY.
Když jsem u Trabanta kontroloval plastovou tyčkou, kterou jsem těsně před měřením otřel hadrem, stav benzinu v nádrži, všiml jsem si zajímavého jevu. Mezi plechovým hrdlem nádrže a měrkou se objevovaly tenounké jakoby nitky, nejspíš kondensovaného paliva. Že je ve hře statická elektřina tyčky nabité otřením hadrem, to je pochopitelné. Ale ty "nitky", tomu nerozumím.Re: NÁMĚT PRO PHYSIKY.
Buďte rád, že to nebouchlo! ;-) Jeden z pravděpodobných výkladů může být, že vzniklo elektrické pole mezi opačně nabitými předměty s vysokým rozdílem potenciálu (vysoké napětí) a po "siločárách" putovaly elektricky nabité částečky paliva...pumpy
S pumpami je to v našem městě jako s lékárnami.Dvanáctitisícové městečko-4 pumpy,z toho 3 otevřeny non-stop.4 lékárny-poslední z nich otevřena před třemi týdny.Takže úplný komfort.Problém je,že pokud v těchto zařízeních promluvíte česky tak se stáváte zákazníkem druhé kategorie.Ona totiž ta hranice s Německem vede již na kraji města....Jó pumpaři, to byli frájové už za socíku.
Re: Jó pumpaři, to byli frájové už za socíku.
svatá pravda. kdyby těm pumpám šéfovali sudetští Němci, tak by bylo furt otevříno a všude byl ordnung a žádnej bohmische schweinereiRe: Re: Jó pumpaři, to byli frájové už za socíku.
To se zas jeden snaží bejt ftipnej. Ptakopysku, běžte si raději poslechnout Vašeho pana prezidenta, až zase bude švadronit o neviditelné ruce trhu.Re: Re: Re: Jó pumpaři, to byli frájové už za socíku.
vám se taky člověk nezavděčí :o)no pysku s ptakem
pumparum tenkrat sefovali jednoznacne estebaci. jestli sudetsti opravdu nevim. a dostat se na pumpu, stalo hodne prumernejch mesicnich platu, a podpis spoluprace k tomu.Ale myscháku
Hnyk přece nepíše o tenkrát, ale o současném schweinerei v čecháčkovském kapitalismu, tak do toho nemontujte estébáky :o)Kanystr
Re: Jak může Neff
Vy jste se ještě nikdy nepřeklepl?Právě mě napadl nový výraz p.Neffa pro komentátora - kecátor...Re: Jak může Neff
Asi nestudoval češtinu, ale novinařinu - a to je chátra divná - viz expremiérNevím jak kdo,
ale já bych předpokládala,že non stop otevřené pumpy jsou ve velkých městech a u dálnice,takže než bych vyjela mimo město,zkontrolovala bych stav benzinu.To chce jednu pěkně výstražnou!
Taky jsem jezdíval na benzinové páry, ovšem jednou mně to vyšplouchlo ve středním Švédsku, kdy jsem se kochal prosincovou krajinou a došly mi i ty páry.Cesta k pumpě byla nezapomenutelná, dlouhá a studená. Nazpátek k autu mně sice dovezl ochotný pumpař(!), ale od té doby si dávám sakra pozor a jak mi ukáže budík míň jak půl nádrže, opotím se a začnu nervózně pokukovat po pumoě.Je to obyčejná blbost nebo blbost ještě větší?
V zimě jezdit autem a mít jenom smrad v nádrži?! Koho by napadlo, že když už svítí kdo ví jak dlouho oranžové hladové oko, že je možné se optat alespoň kolemjdoucího, co to znamená? Když už Ljuba nezajede rovnou do servisu.Re: Je to obyčejná blbost nebo blbost ještě větší?
kdybyste byl línej tak jako třeba já, tak by se vám to stávalo zhusta. Mám nějak rozbitej ten vochcapekulární čurapajzlík v nádrži. Budík mi ukazuje od plné nádrže asi do čtvrtky. Tam se zasekne a pak najednou spadne prázdnou. No a když se tohle stane na dálnici, třeba v tom hnusným úseku za Jihlavou, kde jsou pumpy od sebe asi padesát kilometrů, tak to auto postrkuju i vočima abych měl nízkou spotřebu :o) Vždycky si říkám, že až přijedu domů, tak to musím spravit, ale když je plná nádrž, tak nějak není motivace, pak není čas, pak se mi nechce...Re: Ptakopysku.
Re: Re: Ptakopysku.
kamarád šachista míval v haubně Trabanta vyvrtanou díru, ve víčku nádrže taktéž a v nádrži plavala do kusu korku zabodnutá pletací jehlice. Podle vyčnívání jehlice z haubny věděl, kolik benzínu je v nádrži. S tímto démonickým strojem naloženým dalšími dvěma či třemi šachisty brázdil zimní krajinu v distriktu Ledeč n.S. a probíjel se závějemi, ledovkami a sněhovými jazyky, aby se účastnil šachových soutěží v nedozírných dálavách Kolína, Českého Brodu, či Pardubic. Od té doby nepovažuji šachisty za podivíny pospávající u divně kostkovaného stolu, ale za adrenalinové sportovce a celé muže, či ženy.Re: Re: Re: Ptakopysku.
no to musel být adrenalínový filuta a navíc feťák na benzín a hlavně asi jezdit na nekuřácké šachové bitvy.....