Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Článkem pana Jocha
na adresu Miloše Formana nemá smysl se zabývat, protože se zjevně jedná o projev komplexu méněcennosti. Panu Jochovi evidentně nebyl dán dar vnímat obsah uměleckých děl.
Problém pana Jocha ..
..spočívá v jeho náboženství jako takovém obecně. Každé bez výjimky nutí i tak inteligentního člověka, jako je p.Joch, k vědomě nesprávným závěrům, jinak by se ocital v konfliktu s postuláty své víry.
Po dlouhé době můžu s panem Jochem souhlasit.
Formanovy filmy, to jsou jen postmoderní kýče. Klidně si v nich rochněte, ale umění z toho nevyždímáte. Nejlepším jeho filmem je Přelet nad kukaččím hnízdem, kde nastínil princip "měkké" totality v postavě vrchní sestry. Carlo Ponti měl pravdu.
Forman je světový režisér.
Joch je rádoby konzervativní tlachal od Klause. Neboli naprostá nula. Toť vše...
Joch připomíná Klause
Článek pana Jocha trochu připomíná Václava Klause st., který se otíral o filmy z dílny Zdeňka Svěráka. Např. označil film Marečku podejte mi pero, jako jeden z "nejfalešnějších" filmů, co byl u nás natočen. Zapoměl na známé pravidlo, že kdo mlčí, může se zdáti moudrým.
Re: Joch připomíná Klause
Nevím, co p. Klaus přesně o filmu řekl, pamatuju si ale, jak silně nesedla role Ivě Janžurové a jak i za totáče mně ten film přišel příliš podřízený režimu. Tohle zřejmě nedělalo p. Svěrákovi žádné problémy, zato teď se pere jako divý o svobodu kdečeho. Jasně, teď se mu nemůže nic stát.
Proč
s. Joch píše tak "kriticky" až po smrti p. Formana _ ? O s. Jochu nic nevím a je mi u záděle,
ale co s. Joch sám kdy "stvořil" krom blábolů ? Asi hodně četl v díle s. Kopeckého !
Pánové, co tak respektovat to, co chtěl Miloš Forman
Pánové, co tak respektovat to, co chtěl Miloš Forman natočit a světu sdělit.. Nešlo by to ?
Re: Pánové, co tak respektovat to, co chtěl Miloš Forman
Jo, byl dobrej... Dzp.
Všichni vy, náboženští fanatici, jste krutí a nespravedliví.
Vidíte svět vlastními náboženskými nesmysly, ne prostřednictvím reality... Dzp.
Kritik.
Joch chtěl být zřejmě "originelní". To se teď nosí. Ale fakt nechápu, proč Forman skandalizoval Americkou psychiatrii, a nepustil se do té socialistické. To bych mu docela vyčítal. Že nepřinášel západnímu světu poselství o zrůdnostech socialismu. Se svým starým světem se v Americe rozloučil skutečně dokonale. Bohužel.
Re: Kritik.
Forman nebyl scénárista. Takže pracoval s tím, co bylo kvalitně napsané a dal tomu svůj pohled. A přelet nad kukaččím hnízdem byl o zrůdnostech totality, univerzální, i té socialistické.
Re: Kritik.
Ken Kesey. Zfilmování jeho románu mu jako spisovateli pomohlo. Titul prózy i filmu je těžko přeložitelný. Nejznámější 2 pokusy jsou známy: Vyhoďte ho z kola ven a Přelet nad kukaččím hnízdem.
Re: Kritik.
Budiž. To beru. Ale přece si myslím, že svým uměním měl ukazovat, před čím to vlastně do té Ameriky utekl!
Re: Kritik.
Ne, nic extra jsem, myslím, nedokázal. Jsem jen průměrný člověk. A touhle cestou jsem se snažil vetřít mezi vás, lidi, kteří něco extra dokázali. No, tak se mi to nepovedlo, dobře. Je vidět, že si hlídáte svoje. Ale dobře děláte. Pustit si mezi sebe někoho kdo nic extra nedokázal, to nejde, chápu.
Re: Kritik.
A proč jste mu to nedoporučil, když ještě žil? Měl jste možnost mu dát skvělý námět rozpracovaný do scénáře, pak by takové možnosti zcela jistě neodolal.
Re: Kritik.
..jenže s tím by v Americe neudělal ani jeden kasovní trhák, tam o nás věděli a vědí dodnes hóóódně málo, skoro nic. Neb je nezajímáme.
Re: Kritik.
No protože v té době používala psychiatrie značně drastické léčebné metody, dnes dávno překonané, o přístupu k pacientům ani nemluvě. Ten film snad i přispěl k urychlení humanizaci toho oboru, dodnes problémového.
A psychiatrie socialistická nebo sovětská? To je zcela jiná kapitola.
Re: Kritik.
Scenař k "přeletu" nosil u "sebe" Mike Dougles řádku let a pak se rozhodl pro Formana. Hlavní roli svěřil Nicolsonvi, což trochu zklamalo otce Kirka D. Nejdřive také Kirk chtěl tento námět-knihu, zrealizovat, ale podařilo se to až synovi. Na štěstí v Americe nemají Jechy !
Pokud se údajný představitel českého
konzervatismu sníží k denunciaci svobodného umění a umělce, postavil sám sebe na roveň např. náckům a komoušům, kteří se také cítili být povolání hodnotit, jaké umění smí, či nesmí, či musí být.
Re: Pokud se údajný představitel českého
Domnívám se, že výraz "denunciace" je tu použit nesprávně. Znamená donášení či udávání - jak to souvisí s Jochovým názorem na Formana?
Re: Pokud se údajný představitel českého
No, pane Urbane, pan Joch trochu přestřelil, ale Vy jste přestřelil hodně. Zdá se, že Vám sáhl na Vašeho guru. Pan Forman byl vynikající režisér, přesto některé jeho filmy přímo nesnáším (např. Hoří, má panenko, Vlasy, Lid versus L. Flint). Miluji např. Amadea, Goyovy přízraky a můj nejoblíbenější film je Valmont. Ve filmech dokázal to, co podle mne umí jen ti nejlepší - dokonalý výběr herců, prostředí, kostýmů... Proč to píšu? Máme přece prozatím možnost svobodně se vyjádřit - Vy, já i pan Joch.
Re: Pokud se údajný představitel českého
Neberu vám názory, ale souhlasím, že Goyovy přízraky nebyly doceněny, měly dostat nějakého Oscara. Ale Valmont nic moc, snad proto, že vznikl skoro zároven v jiné produkci.
Re: Pokud se údajný představitel českého
Film Valmont jsem viděla až po tom druhém filmu (Velmi nebezpečné vztahy?), kterého jsem vlastně viděla jen kousek - nuda,statické hraní jako v divadle... Proti tomu je Valmont skvost se vším všudy a nedoceněný. Jeden můj známý se se mnou pohádal, že Nebezpečné vztahy jsou boží, protože tam hraje Malkovitsch aj. Pro mne za mne tam mohl hrát třeba Bůh, jenom o známých tvářích to přece není. Ovšem vkus má každý jiný, to je třeba respektovat.
Re: Pokud se údajný představitel českého
Že vy jste se ve filmu "Hoří, má panenko" poznala. :-))
Když se vám některé Formanovy filmy nelíbí, neznamená to, že filmy jsou špatné. Každý (scenárista, režisér, herci í divák) má na věc jiný názor. A to je tvůrčí.
Ano
Realistický film z koncentračního tábora nemusí obsahovat dobro, krásu ani pravdu ale pokud bude někdo točit všechny filmy takto, zaslouží si komentář pana Jocha.
A Hoří je prostě ptákovina.
Formanovy filmy z amerického období mám
rád, z českého období mi vcelku nic neříkají, ale určitě nějaký Joch nemá pravdu. Ovšem jemu nejde o pravdu, jemu jde o zviditelnění, a jak je vidět, toho dosáhl. Přispěl k tomu i autor tohoto textu.