Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foundry, ale ten systém je podobnej. Koukni na ten Jonášův odkaz, jakej úspěch byl Rakousku
Ten systém se Rakousku zaplatil už za 8 měsícůHalladine,
opět nám tu kážeš bludy, aniž by sis alespoň něco ze svých tvrzení ověřil. Mimochodem, IBM, Siemens atd. tendr bojkotovaly kvůli nemožnosti satelit během 10 měsíců zavést. To řízení bylo od začátku nastavený na mikrovlny. Fór je v tom, že při rozšíření zpoplatněných silnic stačí satelit přeprogramovat, u mikrovln se musí stavět další a další brány.Re: Halladine,
Ne satelit přeprogramovat -- přeprogramovat všechny palubní jednotky, ony si totiž jedinnou informaci o placených úsecích vozej v sobě. Bezvadný řešení pro zemi, která bude uvádět do provozu nějakých 50 km dálnic každej rok. A skvělej námět pro zlatý český ručičky a hlavičky -- nějaký "turbo" by se jistě v garážích Klíčov objevilo do čtrnácti dnů. Začínám bejt přesvědčenym zastáncem mikrovln --Hmm a taky je mi divný
proč by se nedal satelit za deset měsíců zavést, když se nemusí stavět tolik bran a stačí to naprogramovat --A mimochodem
je k tomu ve včerejšim Psu specifickej článek, kdyžtak. Báj.Foundry,
a to že se to bude platit až z vybranýho mýtnýho taky, nebo to už jsou ty "obchodní podmínky"? No nic, stejně tady zase popisujem slona podle tří chlupů na zadní levý noze --Mimochodem Kapsch tvrdí
že jsou ty jeho mikrovlný systémy i s ostatníma mezinárodně kompatibilní -- takže je možný že se naopak Německo se svym satelitnim řešenim stane singularitou v Evropě. A než se usnese EK, bude fungovat jinej de facto standard -- ono by to nebylo v komunikační a počítačový technologii nic neobvyklýho. Jen těch vymakanejch komunikačních protokolů, co padlo pod stůl, protože (starej a blbej) TCP/IP prostě dávno funguje --Jonáš+Halladin
Jonáš: To, že vlastníkem je stát, bylo podmínkou tendru. Halladine: Všechny 4 firmy nabízí mikrovlnnou technologii, v Německu je satelit. Od roku 2009 hodlá EU povinně všechno sjednotit pod satelit (Galileo). Cena těch krabiček je rozdílná kvůli rozdílné technologii, ale ti naši je budou moct za 2 roky vyhodit. Buď Ascom nebo Autostrada dělala s Kapschem Rakousko. Už se mi to nechce znovu hledat.Foundry, ale ten systém je podobnej. Koukni na ten Jonášův odkaz, jakej úspěch byl Rakousku
Ten systém se Rakousku zaplatil už za 8 měsícůjEŽIŠKU, FOUNDRY
německej systém je jeden z těch které fungujou u sousedů. Ta firma Askom fela dělala švýcarsko, povinné jen pro švýcarské auta, cizí platěj manuálně. Kapsch je tak lacinej, že se ho vyplatí koupit i cizím autůmRe: jEŽIŠKU, FOUNDRY
no, vona cizí auta bez něj do Rakouska nesměj.Kdykoliv je chytí na zpoplatněném úseku, stojí to 220,- ojro pokuty.No a háček
může být hned v týhle větě: ● provozovatelem a vlastníkem systému je stát (splátky až z vybraného mýta) --Halladine,
firma, která padla na šňupák v Německu, u nás vůbec nefigurovala.Jonáši,
teď se mi podmínky tendru nechce znovu hledat, ale Google poradí :-)Šumaváku,
ta škatulak do auta od kapsche prej stojí 5 ojro, ta německá 1000 ojro. Asi by naši dopravci pěkně nadávali, aby museli strčit 30 KILO DO JEDNOHO AUTA :-))) tY LACINĚJŠÍ FIRMY PRO STÁT SE ZŘEJMĚ HOJÍ NA DOPRAVCÍCH.Zajímavý je
že na http://www.elektronickemyto.cz/ je popsána jen nabídka Kapsch --Halladine,
co s tím má co dělat německej systém, proboha? My to kupujeme pro Němce???Jonáši,
napřed se, prosím, informuj a pak plácej. Předmětem tendru bylo zavedení a provozování systému po dobu 10 let - to nabízeli všichni bez výjimky.A jinak- je to matematická úloha:
Kolik to bude stát, od kdy to bude fungovat a kolik se vybere než přejdeme povinně na Galilea.( a co to bude stát).Nějak mám pocit, že čím menší ta dnešní vstupní investice, tím lépe.*****Eventuálně vybranému subjektu ty dálnice pronajmout a ať si je spravuje a vybírá na nich mýtné. Ovšem, ve svojí režii. Státu by zaplatil smluvený nájem a basta!Foundry :-)ovšem ten německej měl zatracené problémy, a dali ho do kupy o rok později.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005100601Re: Foundry :-)ovšem ten německej měl zatracené problémy, a dali ho do kupy o rok později.
no ale dneska už je v kupě , ne? a my to budem stavět tak 2007.A ještě citát:
"Podle informací HN si komise vybrala ne podle technických, ale podle obchodních podmínek, které byly v projektu Kapsche výhodnější než v nabídkách konkurence." To by mě sakra zajímalo, co to bylo za obchodní podmínky, které přebily 4,5 resp. 7 miliard cenového rozdílu. Nějak si je nedovedu představit - jedině snad odklad platby o 20 let.Re: A ještě citát:
Tak to si naopak dokážu představit velmi snadno -- nabídka A zahrnuje cenu za vybudování plus provoz a servis po dobu desíti let, nabídka B je jen za stavbu a servis a provoz se bude platit extra -- například. Asi jako tady experti na INDOŠ srovnávali pětileté náklady na systém s nákupem dílů PC v krabici v nejbližšim velkoskladu (což neznamená, že to předražený nebylo -- )Tady se znova ukazuje otázka, k čemu ta EU je?
Ausgerechnet tohle je příklad, co by mělo být v celé EU jednotné. Ale ne, pro samé "Go-boxy" se už do kamionu ani řidič nevejde.:-))Jonáši,
abych byl efemistický, toto tvrzení se ne zcela zakládá na pravdě. Viz můj cintát z tisku o kousek níž.Halladine,
"Konsorcium vedené společností Kapsch ohodnotilo svou nabídku na 22 miliard korun. Nejlevnější byl projekt sdružení Ascom Fela a Damovo za 15 miliard. Italská Autostrade by mýtné zavedla za 17,5 miliardy a rakouské konsorcium A-Way za 33,7 miliardy korun."Foundrymane
kupujete vždycky, co je nejlevnější? Neznáme skutečný rozsah nabídek, takže to může hodnotit jen naprostej suterén (sr. suverén) -- a jedinýmu Kapschovi něco podobnýho vedle v kuk funguje. Autostrade Italia to vybírá akorát v budkách u bufferovacích parkovišť.Jonáši,
vskutku? Jen v našem nejbližším okolí fungují systémy od 3 různých firem.