Pátek 17. 5. 2024Aneta polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 40
  • Poslední: 8.3. 2013 17:26
  • Řadit dle: času vložení
  • vláken
B. Rybák 8.3.2013 16:18

Výborný a velmi potřebný článek

K danému tématu není nutno nic podstatného dodat (zbídačení Bulharska a Rumunska je zločinem EU).

J. Schwarz 7.3.2013 18:51

Že se levice

nebude hlásit ke svému podílu na zdražování - a nejde jen o "obnovitelné zdroje", i "zvyšování bezpečnosti v dopravě", "úspory" tepla v bytech, a "ochrana" spotřebitele před možným i nemožným se taky pěkně prodražuje. Technická  zdokonalení vynucovaná předpisy totiž zdražují život všem, nejen bohatým, kteří by si pohodlí a novinky dobrovolně a rádi zaplatili.

B. Uhlich 7.3.2013 20:57

Re: Že se levice

Když ono tohle se tak pěkně proplétá historií a není proti tomu naprosto žádná obrana...moderní dějiny lidstva jsou v podstatě dlážděny činy užitečných idiotů... prostě tady se stále cyklicky zjevují lidé, kteří naprosto bez zábran podléhají různým ideologiím a za ty ideologie jsou ochotni i dýchat...a nějak je moc nezajímá, že jejich okolí to jejich fundamentální nadšení nijak nesdílí... nadšení dnešních zelených ideologů se nijak neodlišuje od nadšení agresivních svazáků let 50tých..popř. i od naprosto brutálního jednání mladých nácků let 30tých. Proto jsou si tyhle všechny směry tak blízké... a mají pro sebe takovou slabost. Bohužel ani jednomu z mnou jmenovaných extrémů nikdy nedošlo, nedochází a zjevně nikdy nedojde, že ve skutečnosti jsou to oni, kdo původní myšlenku naprosto spolehlivě zadupávají do země... ekologové nikdy nepřipustí, že ve skutečnosti jsou to oni, kdo tady cupuje ekologii na kusy a naprosto ji dehonestuje. Pro běžné lidi se stala ekologie synonymem okrádání , ožebračování a šikany.. přitom naprosto zbytečně. Ekologie není vyšinutá věda....vyšinutě jí pouze pojali dnešní ekologové a jiní, kteří jsou vždy a za každých okolností připraveni se ekologií obsloužit jak libo... Bohužel asi jediný kdo tohle nechápe jsou sami ekologové.....  :-(((((

B. Rybák 8.3.2013 16:25

Re: Že se levice

Ano. Proto se také ekologistům, tedy politickým aktivistům, kteří ke svému útoku na demokracii zneužívají ekologii říká "ekofašisté" nebo "bolševici 21 století".

B. Volarik 7.3.2013 17:24

Smarjaaaaa, kde je pan Rada?

Snad se mu, nedej boze, neco nestalo. Co by si bez nej svet pocal?

J. Šimák 7.3.2013 15:44

Bursík na hřad

U nás už měl Bursík viset za ku.. v průvanu.

P. Pruner 7.3.2013 12:26

pěkný

Pěkný věcný článek. Média námi manipulují, protože se nechávají manipulovat politiky nebo politiky.

M. Šejna 7.3.2013 9:56

pane Kremlíku

opět jste potvrdil moje tvrzení, že pokud nepíšete o globálním oteplování, tak píšete dobře. Dnes máte ode mě pochvalu.

I. Schlägel 7.3.2013 11:46

Re: pane Kremlíku

Čím to je, že při psaní o globálním oteplování se z pana dobře argumentujícího pana Kremlíka stane nedobře argumentující pan Kremlík? Nechci být drzý, nicméně mám dojem, že pan Kremlík o Vaši pochvalu, dobře znaje Vaše názory, moc nestojí.

M. Šejna 7.3.2013 11:54

Re: pane Kremlíku

vzhledem k tomu, že pan Kremlík na moje názory o oteplování téměř vždy reaguje, tak se zdá, že jej moje názory zajímají docela dost. S tím nic nenaděláte, ať jste drzý či nikoli.

J. Pancíř 7.3.2013 12:12

Pane Šejno, neumíte číst!

"Viníkem nepokojů ve skutečnosti není ČEZ ani bulharská vláda, ale klimatická politika vnucená z Bruselu. Ale moment. Kdopak eurokomisařům nabulíkoval, že emise ze spalování fosilních paliv povedou k děsivému oteplování… Kdopak to byl? No ovšem. Klimatický panel OSN (IPCC), tristní hrdina aféry Climategate."

Tak co tomu říkáte?

J. Horáček 7.3.2013 12:54

Re: Pane Šejno, neumíte číst!

Na to, pane Pancíři, pan Šejna zřejmě neodpoví, stejně jako před pár dny nereagoval na mou prosbu, aby trochu rozvedl (kvantifikoval) své strohé tvrzení, že (měnící se) poměr izotopů 12C a 13C podává důkaz o tom, že globální oteplování  je způsobeno lidskou činností.

M. Šejna 7.3.2013 14:13

pane Horáčku

Vy jste si to ještě nenastudoval? Tak já Vás tedy poučím:

izotop 12C je rostlinami upřednostněn před izotopem 13C. Fosilní paliva jsou usazené zbytky rostlin (uhlí, ropa). Díky tomu je ve fosilních palivech více 12C, než v atmosfeře. Spalováním uhlí, ropy a zemního plynu se ale izotop 12C vrací zpět do atmosfery. Nastává tak změna podílu 12C/13C.

Popírači oteplovaní tvrdí, že růst CO2 v atmosfeře není způsoben lidstvem, ale samotným oteplováním klimatu. Kdyby tomu tak bylo, neměnil by se poměr 12C/13C. Jenže ten poměr se mění, což je důkaz, že CO2 v atmosfeře přibývá díky lidské činnosti (přesnějí díky spalování).

Takže teď už klimaskeptikům zbývá jen zpochybnit skleníkový efekt. Tím by ale zpochybnili celou fyziku.

J. Horáček 7.3.2013 14:42

Re: pane Horáčku

Pane Šejno, ve svém dotazu (a stejně tak i v tom zmiňovaném předchozím) jsem se Vás ovšem  ptal na něco jiného. Obecná fakta o izotopech uhlíku a jejich pohybu v jednotlivých složkách přírodního prostředí jsou známa, a to jistě nejenom mně i Vám. Poměr 12C/13C v atmosféře a jeho případné změny jsou důkazem pouze toho, že člověk fosilní paliva spaluje a produkty tohoto spalování se dostávají do ovz.duší. (To je ovšem skutečně průlomové a zcela nečekané zjištění :-)

Takže ještě jednou: Kde v tomto (jistě nepopiratelném)  faktu vidíte důkaz toho, že podíl 12C/13C dokazuje, že právě lidská činnost (a nikoliv žádný jiný z možných a uvažovatelných faktorů) je tím podstatným a rozhodujícím pro současné změny (či náznaky možných změn) světového klimatu. (O tom, že stabilní klima by bylo naprostou anomálií a je v podstatě nemožné, si, myslím, psát snad ani nemusíme.)

Příště prosím zkuste odpovědět  jasně a bez  logických odskoků. Obecné řeči o skleníkovém efektu v TOMTO případě totiž samy o sobě  NIC nedokazují. Zatím  je to tak  na na vyhození od zkoušky :-)

V. Kobetič 7.3.2013 16:24

Re: pane Horáčku

Děkuji pane Horáčku za Váš dotaz - chtěl jsem se zeptat na totéž. A panu Šejnovi předem děkuji  za odpověď.

B. Rybák 8.3.2013 17:26

Re: pane Horáčku

Změna poměru 12C/13C znamená, že do atmosféry se dostává více uhlíku, který byl do nedávna vázán v rostlinách. To může být způsobeno nejenom spalováním fosilních paliv, ale i spalováním pralesů (např. k vůli výrobě biopaliv), jejich intenzivním spásáním (např. chráněnými býložravci) a především intenzivnějším uvolňováním sopečných plynů (nevšiml jsem si, že by v každém zemském průduchu bylo měřící zařízení). Vůbec z toho nevyplývá, že by CO2 byl významnou příčinou eventuálního oteplování! Paleoklimatologie dokazuje, že nárůst CO2 je důsledkem a nikoli příčinou nárůstu teploty!

M. Šejna 7.3.2013 14:05

Re: Pane Šejno, neumíte číst!

Klimatický panel IPCC nemá s Climategate nic společného. Climategate se týkalo britského britského Met Office a Hadley Centra.

J. Salek 7.3.2013 16:05

Re: Pane Šejno, neumíte číst!

Do Climategate jsou ovsem zapojeni i vedouci autori IPCC, kteri meli tendenci pribarvovat "data".  M. Mann je napriklad z americke university. Tudiz maslo ma na hlave nejen MET ale i IPCC.

V. Kremlik 7.3.2013 17:36

Re: Pane Šejno, neumíte číst!

Sejna: "Climatický panel IPCC nemá s Climategate nic společného. Climategate se týkalo britského britského Met Office a Hadley Centra."

Reakce: Vy se asi ridite zasadou zatloukat zatloukat, zatloukat. Climategate se tykala CRU. A tito lide z CRU (Jones, Briffa) jsou vedouci pracovnici IPCC. E-maily byly o tom ,jak tito panove pomoci "Majkova triku" vytvorili hokejkovite grafy, ktere byly v Treti zprave IPCC. To lzete schvalne, nebo nevite vubec o cem mluvite?

B. Volarik 7.3.2013 19:39

Re: zatloukat zatloukat, zatloukat

... a kdyz to praskne, znova zatloukat!

J. Hejna 7.3.2013 9:49

Je to všude stejné

Suma Chakrabarti písemně pokáral bulharského premiéra Bojka Borisova, že nemůže klimatické lobby účtovat poplatky retroaktivně, tj. že jim nemůže zabavit, co si už naloupili.

A. Bocek 7.3.2013 9:24

Jako v Kocourkově

titíž poslanci, kteří odhlasovali 180/2005 Sb. teď žádají vládu , ať dotuje elektřinu, neb nám hrozí odchod průmyslu. Honem flikujte díry do lodě, které jsme vytvořili.

V. Šťastný 7.3.2013 9:18

Nejenom to,

ale zásadní ranou do vazu Bulharům a jejich energetice, bylo vynucené odstavení JE Kozloduj, které bylo jako jedna z podmínek jejich vstupu do EU. Tím se docela zásadně zhoršila jejich energetická situace, která je ještě horší o to, že v oblasti je málo stabilních výkonných zdrojů ať už v Bulharsku nebo okolních zemích.

K. Frauknecht 7.3.2013 7:48

V podstatě souhlas.

Jen že slavná OZE byla tím pověstným hřebíčkem.

Zásadním problémem je evropská unifikace - házení do jednoho pytle naprosto nesouměřitelné ekonomiky a jednotná evropská regulace - sešněrování těch nesouměřitelných ekonomik stejnými omezeními (navíc blbými!).

Článek je samozřejmě OK!

P. Schuster 7.3.2013 8:02

Re: V podstatě souhlas.

Správně, jsou to dvě věci, nelze "sešněrovat" jedním zákonem bulharskou a německou ekonomiku. No a pak ty průměrné hodnoty platů a důchodů v Bulharsku ( a to ještě nevíme kolik lidí na ten průměr dosáhne) signalizují, že většina lidí žije z ruky do huby a zdražení energií je jen roznětkou.

V. Hajková 7.3.2013 9:34

Re: V podstatě souhlas.

Ano-   a  není  složité  si  vygooglovat,  že  Bulharsko  -  díky  své  špatné  hospodářské  situaci   -  trvající  celá  leta  -  má  elektřinu  nejlevnější  z  celé  EU!   Jinak  by  už  dávno  padli  na  hubu!

J. Boleslav 7.3.2013 10:29

Re: V podstatě souhlas.

Dosť bolo EU!!!

V. Hajková 7.3.2013 9:31

Re: V podstatě souhlas.

Přesně-   a  na  tom  stojí  celá  ta  bída  EU-  a především  Eurozony!    Mít  stejnou  měnu  se  stejnými  urokovými  sazbami   ve  Španělsku   a  Německu  -  to  nemuže  fungovat!   Díky-  že  v  této  době  krize  a  následné  -  leta  trvající  recese  máme  svoji  měnu.

B. Volarik 7.3.2013 6:24

No tak, pane Rada, kde vězíte?

To chce vaše zasvěcené poučení!

Proboha, kde jste? Já se bojím, že nez vašeho přehodnocení umřu blbej!

P. Lenc 7.3.2013 8:50

Re: No tak, pane Rada, kde vězíte?

Pan Rada se šel poradit.