30.11.2021 | Svátek má Ondřej


CLIMATEGATE V BBC: Jak alarmisté platí média

25.11.2011

Aktivisté platí pracovníky BBC a organizují v BBC "školení". BBC vysílá agitky, které vznikly na objednávku a za peníze OSN a EU. BBC vysílá pořady, kde si sponzor zaplatil, co se o něm bude říkat.

O tom, jak je svoboda slova potlačována a jak v BBC upadla žurnalistika, o tom ve svých pamětech psal dlouholetý šéf BBC zpravodajství Peter Sissons. "Když vyšla Čtvrtá zpráva IPCC, navrhl jsem ve studiu, abychom si pozvali jednoho dva klimaskeptiky a natočili jejich reakci na zprávu. Setkal jsem se však s naprosto odmítavou odpovědí, jako bych se snad zbláznil. Šel jsem domů a poznamenal jsem si: "Kam se z BBC vytratila žurnalistika?"…

Nezájem o Climategate

Tento úpadek vyvrcholil tím, že BBC se rozhodla veřejnosti zamlčet největší aféru od dob Watergate.

Paul Hudson, který má v BBC na starosti počasí, na svém blogu píše: "12. října 2009 mi někdo na mail poslal řetězec e-mailů s komentáři předních světových klimatologů… Ty hacknuté emaily které jsou nyní na internetu jsou identické s těmi, které jsem tehdy dostal já."

Na podzim 2009 kdosi hacknul a zveřejnil kompromitující pracovní korespondenci klimatologů OSN na Universitě ve Východní Anglii. Pohled do zákulisí práce klimatologického panelu byl otřesný. BBC dostala tyto emaily jako první, ale rozhodla se je nezveřejnit. Když BBC dělala mrtvého brouka, hacker nakonec maily dal na internet na blogu Air Vent.

Za normálních okolností novináři skočí po každém skandálu. Proč tady udělali výjimku? I kdyby Climategate pokládali za pseudoaféru, to nic nevysvětluje. Často dělají aféry z daleko menších věcí a nevadí jim to.

Peníze od Climategate university

Nabízí se logické vysvětlení. Novináři referují jen o CIZÍCH skandálech, nikoli o skandálech, které by ohrozily je samé či jejich sponzory.

Kdo by o Climategate asi tak měl v BBC psát? Klima tam má na starosti Rober Harrabin. Jenže Harrabin nemá zájem moc kritizovat strůjce Climategate skandálu, Universitu ve Východní Anglii. Protože by tím podříznul vlastního sponzora a spojence.

Andrew Montfort, který provozuje blog Bishop Hill, díky zákonu o právu na informace odhalil, že Harrabinova agentura CMEP od roku 2002 po dobu tří let brala 5000 liber ročně právě od University of East Anglia (konkrétně od klimatického Tyndall Centre). To je celkem patnáct tisíc liber. A pochybuji že to jsou jediné "zelené" peníze, které CMEP kdy dostala.

Cambridge Media Environment Programme je agentura, kterou v roce 1996 založil Harrabin spolu s Joe Smithem z Cambridge. Smith má v BBC také vlivné postavení, často funguje jako "odborný poradce" u klimatických pořadů, ať už šlo o seriál Earth Reporters nebo pořady s Davidem Attenboroughem. Smith také pracoval jako konzultant BBC na dvoudílném agitačním filmu Burn Up, ve kterém hlavní postava tvrdí, že svět má jen pět let na to, aby se zachránil před globálním oteplováním. Film pojednává o spiknutí zlých nevěřících proti hodným klimatickým agitátorům (2008).

Brainwashing šéfů BBC

Ještě horší ale je, že Harrabinova-Smithova agentura CMEP za obdržené peníze organizovala pro šéfy a managery BBC semináře "Real World" na téma klimatických změn (čti: vymývání mozků). Starší čtenáři si jistě vzpomenou na povinná stranická školení či na VUML.

Tato školení na téma klimatické apokalypsy měla neblahý vliv na politiku BBC v posledních letech. Climategate universita tak dokázala manipulovat s představiteli BBC. Známý je Harrabinův seminář z roku 2006, v jehož důsledku BBC oficiálně opustila v otázce klimatu zásady kvalitní žurnalistiky.

V červnu 2007 BBC vydala zprávu "Safeguarding impartiality in the 21st century" o nestrannosti v žurnalistice: "V BBC se konal seminář na nejvyšší úrovni s nejlepšími vědeckými odborníky, a zde se došlo k závěru, že váha důkazů je již taková, že již nelze ospravedlnit, aby oponenti konsensu dostávali rovnocenný prostor." (The BBC has held a high-level seminar with some of the best scientific experts, and has come to the view that the weight of evidence no longer justifies equal space being given to the opponents of the consensus.")

BBC tehdy odmítla žádosti, aby zveřejnila, kdo se toho semináře zúčastnil a kdo byli ti "experti". Dnes vidíme že to byli aktivisté placení za peníze Climategate university.

Výsledkem tohoto druhu "nestrannosti" (impartiality) byl například pořad BBC4 "In Denial - Climate on the Couch", kde se s vážnou tváří tvrdí, že kdo nevěří apokalyptickým sektám, je blázen.

Audit programů BBC

Zatímco kdysi BBC byla symbolem kvalitní žurnalistiky a objektivity, časy se změnily. Začíná si toho všímat též dozorčí rada BBC (BBC Trust Editorial Standards Committee).

Rada dostala stížnost, že pořad "Taking the Credit" o uhlíkových kreditech/odpustcích vyrobila jistá televizní společnost na objednávku agentury Envirotrade, tedy na objednávku obchodníků s odpustky. To je střet zájmů.

V reakci na to se dozorčí rada rozhodla prošetřit všechny pořady, které BBC získala v roce 2011 podezřele "levně či za nominální náklady" (low or nominal cost).

Audit zkoumal vzorek 60 sponzorovaných pořadů odvysílaných mezi únorem a červencem 2011 a zjistil, že 15 z nich porušovalo směrnice BBC. U řady z těchto přestupků šlo o jasné střety zájmů – třeba program natočený o sponzorovi programu. Aniž by to divák věděl.

BBC například vysílala pořady vyrobené britskou agenturou FBC Media o Malajsii, o tamní produkci biopaliv. Přitom tyto pořady byly agitky vzniklé na zakázku malajské vlády, která výrobu také zaplatila. Proto ty filmy byly pro BBC k mání tak levně.

Malajsie je jedním z největších světových výrobců biopaliv – 85% světové výroby palmového oleje. Agitační filmy opomíjejí zmínit, že miliony lidí jsou tam vyháněny z domova, aby udělali místo produkci biopaliv. Jen na Západním Kalimantanu má být kvůli expanzi biopaliv vyhnáno 5 milionů lidí, jejich lesy a vesnice srovnány se zemí.

Za vším hledej UNEP a EU

Mezi auditovanými programy byly i pořady ze seriálu Earth Reports. Vyrábí je společnost TVE, součást TVTE (Television Trust for the Environment). Ta do BBC už dodala spousty pořadů.

Proč jsou pořady od TVTE tak levné? Z čeho ta firma žije? Z prodeje pořadů to není. Za rok 2010 z 1090 tisíc liber příjmu TVTE více jak polovina pochází od Evropské komise, tj. z našich daní. Zbytek je od známých eko aktivistů - UNEP, Oxfam, FAO, UNFPA, UN atd.

514 tisíc liber od Evropské komise

95 tisíc liber od UNEP

25 tisíc liber od německého MŽP

15 tisíc liber WWF-UK

To jsou všechny organizace, které mají vlastní politické zájmy, vlastní agendu. Vysílat jimi placené filmy znamená vysílat propagandu a divák by na to měl před filmem být upozorněn podobně jako když se vysílá "30 případů majora Zemana."

Kdo založil TVTE? V 80.letech ji založila UNEP a WWF ve spolupráci s jednou televizní stanicí. V roce 2008 ve vedení TVE seděli lidé jako bývalý sekretář generálního tajemníka OSN, lidé z World Wildlife Fund (obdoba Greenpeace) nebo programová šéfka BBC Narendra Morar.

Připomínám, že UNEP je ekologický program OSN, pod který patří klimatický panel. UNEP byla založena Mauricem Strongem, co je člen Římského klubu, který věří v blížící se konec světa. S manželkou v Coloradu v 70.letech dokonce založil apokalyptickou sektu.

Legendární komentátor přírodopisných pořadů BBC, alarmista David Attenborough, v článku "Real Life on Earth" otevřeně přiznává, že seriál Earth Report, který vytvořila TVE, "vznikl díky financím od UNEP a UNICEF, které umožnily natočit prvních 12 pilotních dílů… BBC říká, že se bez váhání obrací na TVE: od doby, co tuto společnost založila UNEP a Central Television, si vybudovala světové renomé pro své nezávislé a kvalitní pořady… Seriál mohl vzniknout jen díky štědrosti WWF a Mac Arthurovy Nadace, které poskytly více jak polovinu z 900 tisíc dolarů nezbytných nákladů."

Zajímalo by mne, jak pan Attenborough chápe pojem "nezávislý pořad".

******************************************************

(Diskutovat můžete i na: www.klimaskeptik.cz/diskuse)
www.klimaskeptik.cz
Převzato z Kremlik.blog.idnes.cz se souhlasem autora.








 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.