21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

ZELENÁ IDEOLOGIE: Tvrdá korekce

V minulých dnech rezonovala na západ od nás zpráva, že společnosti JPMorgan Asset Management a State Street opustily v polovině února koalici investorů v hodnotě 68 bilionů dolarů, která se zaměřuje na dekarbonizační úsilí v podobě norem ESG.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 26.2.2024 16:48

On v té knize píše, že tehdy nikdy nepomrzly meruňky a broskve? ;-D

V. Petr 26.2.2024 12:45

Když jste u té fyziky a chemie, viděl jste někdy IR spektrum CO2?

M. Šejna 26.2.2024 17:59

Vy ano?

Co jste z toho vyčetl.

R. Langer 26.2.2024 18:25

Mluvte za sebe, demagogu Šejno. Vy neovládáte evidentně ani trojčlenku. :-P

L. Šimon 26.2.2024 10:51

Já jen ať to státy z našich daní přeatanou dotovat, ať přestane EU diktovat automobilkám nesmyslná nařízení o splnění emisních norem 7 u kterých ani netuší jak je v reálu měřit. Pak se ukáže. (Pozor nemám nic proti elektromobilů ale bez dotací ).

M. Šejna 26.2.2024 11:51

Já ale neřeším dotace. Řeším to, že pár místních ignorantů tvrdí, že z technického hlediska jsou elektromobily slepou vývojovou větví. Dokonce si myslí, že elektromobil je v rozporu s fyzikálními zákony. ;-)

R. Lávička 26.2.2024 12:09

A není? Kolík materiálu se musí vytěžit a zpracovat na jednu baterii do auta? Třikrát jí za životnost auta měníte v ceně poloviny auta. Jezdím octavkou2003 najeto 400000 km původní výfuky, katalyzátor a na emisích projdu rezervou. Ukažte mi elektromobil který dokáže z prvovýroby jezdit bez větších poruch 21 let. Ať žije diesel.

M. Šejna 26.2.2024 12:21

Vy máte spalovák starý 21 let? ;-D

A vůbec jste ho nemusel opravovat? ;-D

Ani olej měnit? Ani olejový filtr? Ani rozvodový řemen?

Jak se jmenuje ten váš veterán?

V. Petr 26.2.2024 12:36

Olej, fitr, řemen a u mě i svíčky se mění v rámci běžné údržby. Pokud vím, Vy na ni chodíte každých 10000 km.

M. Šejna 26.2.2024 12:40

Ano, chodím. Pan Lavička má ale 21 let starý vrak, který je bezúdržbový a bezporuchový. ;-D

R. Langer 26.2.2024 18:37

Ano, někdo má 21 let starý funkční vrak, a někdo si koupí elektromobilní nefunkční vrak už jako nový. ;-D

R. Langer 26.2.2024 12:13

Ne, to že je elektromobil je v rozporu s fyzikálními zákony tvrdí pouze takoví techničtí analfabeti jako vy, kteří neznají ani základní technické parametry a omezení používaných technologií. Ti potom citují kraviny z reklamních letáků a připadají si jako CML, tupci. :-P

M. Šejna 26.2.2024 12:27

Váš ideovy soudruh Lavička před chvílí napsal, že elektromobily jsou v rozporu s fyzikálními zákony. :-P

R. Langer 26.2.2024 18:26

Jo, ale podle těch vašich reklamních keců, demagogu Šejno. :-P

V. Petr 26.2.2024 12:43

To snad nikdo netvrdí, ALE současné elektromobily jsou po všech stránkách horší, než benziňáky. Mohou existovat jen díky administrativním zvýhodněním.

Aby mohly elektomobily konkurovat benziňákům v rovném prostředí bude třeba objevů a vynálezů, které možná budou na Nobelovu cenu!

J. Kyška 26.2.2024 13:09

Zpráva dne:

Autem roku se na autosalonu v Ženevě stalo plně elektrické SUV Renault Scenic

M. Šejna 26.2.2024 16:54

A to proto, že je této Renault slepá vývojová větev a odporuje fyzikálním zákonům. ;-D

R. Langer 26.2.2024 18:28

Ano, ale techničtí analfabeti jako vy na to ještě nepřišli, nemají na to totiž mozkovou kapacitu. ;-D

R. Langer 26.2.2024 12:07

Aha, takže tvrdá technická data jsou černobílá. Tak jo, když to teda tvrdíte, demagogu Šejno. Potom je to fakt černobílé. ;-D

M. Šejna 26.2.2024 12:17

O jakých tvrdých datech melete, demagogu Langře?

Zkuste být konkrétní.

R. Langer 26.2.2024 12:20

Ta už tu dávno 100x zazněla, nebudu se proto opakovat. :-P

R. Langer 26.2.2024 12:20

Ta už tu dávno 100x zazněla, nebudu se proto opakovat. :-P

M. Šejna 26.2.2024 12:29

Zkuste aspoň jednu. Opakovat komentáře o ničem nemusite

R. Langer 26.2.2024 18:30

Třeba ty kecy o osmileté životnosti akumulátorů s následnou 80% účinností při běžném denním provozu. Tomu může věřit jenom naprostý blb. ;-D

V. Petr 26.2.2024 12:22

Elektromobily se už jednou ukázaly být slepou vývojovou větví. Současné elektromobily jí jsou rovněž.

Pokud by se podařilo vyvinout vhodné palivové články a efektivní metodu skladování vodíku může to být jinak. Jenže to je zatím sci fi.

M. Šejna 26.2.2024 12:38

Takže elektromobily Tesla jsou slepou vývojovou větví. ;-D

Proto byl loni model Tesla Y nejprodávanějším autem na celém světě. ;-D

Co by za to dali jiní výrobci, kdyby měli podobné slepé vývojové větve ve své nabídce. ;-D

J. Roškota 26.2.2024 13:02

pánové, vaše diskuse je přesně to o čem jsem ve svém původním příspěvku psal. Není to černobílé. Elektroauta mají své místo a opodstatnění. OZE stejně tak.

V. Církva 26.2.2024 9:19

Souhlasím i s tím černobílým viděním. Jenže bez světové spolupráce ale i určité sebeprotekce západních demokracií to prostě nepůjde.

Děje se opak, Číně se pomáhá kde to jen jde, liberalizuje se obchod s ní a Západ sám sebe zahlcuje středověkem, islamizací a zákazem průmyslu.

Pak se nedivme že za tím lidé vidí zednáře, levicová spiknutí či římský klub.

To přece myslící mozek nemůže podporovat!

P. Diviš 26.2.2024 10:30

No a té reálné cestě brání směrnice EU a Bidenovo senilní bláznění.

M. Kocián 26.2.2024 12:53

Klimatické změny vyžadují spíše větší flexibilitu a té jako druh dosahujeme technologií. Myslím, že je chyba si tuhle větev podřezávat. A jak chcete odklonem od fosilních paliv řešit přelidnění už vůbec nechápu.