Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Zde pěkná čísla https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/maximalni-zatizeni-rozvodnych-siti/r~a8d49e0a8ebe11ea9c800cc47ab5f122/
A co s nimi? Že české elektrárny v době koronavirové krize omezily výrobu a nakupovala se extrémně levná a přebytková el. energie ze zahraničí, už bylo dávno publikováno v tisku.
Uvidíme, co bude v zimě.
A nebo by si Němci měli nakoupit dost ebonitových tyčí a liščích ohonů. I když vlastně kožešinová zvířata se už dnes nechovají, tak teď nevím, jak jim poradit s nahrazením výpadků el. když nefouká, nesvítí, uhlí je fuj a jádro oberfuj.
Fuj, lišky jsou zvířátka, to by se nesmělo!
Ovšem pro zelené Germány je tu alternativa - třít ebonitovou tyčí ohony vlastní.
Německý odchod od jádra je pro mne hlavním důvodem proč nemohu brát evropský boj proti změně klimatu vážně. Neexistuje preciznější doklad toho, že celý humbuk není než v nejlepším případě nepovedený záměr vyrobit ideologii, která by dokázala Evropu sjednocovat. Tak to se tedy přátelé doopravdy nepovedlo.
Tak Německo není EU. Pokud jsem to v článcích viděl správně tak EU naopak navrhuje do emisí daného státu zahrnout i externality, tedy emise způsobené dovozem, nejen el. energie. Takže nějaké, "elektřinu si dovezeme", pokud to bude například z polských uhelných elektráren, zvýší podle návrhu EU emise Německu.
Německo není EU.
Německo si blbne po svém.
EU si blbne po svém.
A platíme to my spotřebitelé, všechny ty šílenosti včetně německých.
Zelení jsou obyčejní podfukáři. Průšvih je, že ovládli Německo i EU.
Německo se vrátí k jádru, to je jasné už z toho, jak dlouhou lhůtu si pro jeho zrušení nastavilo.
První elektromobil byl sestrojen roku 1835. Roku 1905 byla americká města plná elektromobilů. Elektromotor v automobilech má pouze jediný problém a proto byl nahrazen spalovacím motorem. Hádejte o jaký problém se jedná.
Viděl jste někdy jak vypadal elektrický akumulátor tehdy a jak vypadá dnes, nebo elektromotor. Nikdo nemůže zavrhnout klasické spalovací motory, i ty totiž vypadají jinak, než na přelomu 19. a 20. století. Ale být fundamentalistou, je stejně slepá cesta jako prosazovat za každou cenu elektromobilitu.
To ale znamená, že vývoj elektromobilu je cca o půlstoletí delší než automobilu se spalovacím motorem - elektromobil měl mnohem víc času na předvedení a vylepšení.
Pokud sestrojí baterii která při váze 100 kg bude mít dojezd 1000 km bude se samozřejmě jezdit na elektřinu. Třeba jsme tomu již blízko. https://www.osel.cz/11340-nanodiamantove-jaderne-baterie-by-mohly-zmenit-svet.html
Baterie je drahá jako celý zbytek elektromobilu ale přesto je hlavní problém životnost. Vydrží pár let a co pak s ní?
Taky si myslím, že elektromobilita je pitomost, ale totéž si naši předci mysleli o tom když potkali na cestě místo kočáru parovůz....
Však parovůz taky byl slepá ulička.
Jenže tenkrát C. a K. Veličenstvo nenařídilo začít vybíjet koně a nezačalo vyplácet dotaci na parní kotle, takže vývoj dostal šanci a pára zůstala jen na kolejích.
A pritom k tomu mel daleko vice duvodu nez mame my dnes.
https://storymag.cz/velka-hnojova-krize-aneb-kdyz-ulice-mest-zaplavuje-konsky-hnuj-v-obrovskem-mnozstvi/
.. a císař Vilém v Berlíně vyzkoušel jeden z prvních automobilů a prohlásil, že toto nikdy nenahradí koně....
No jo no, a začali tehdy automobily dotovat a proti koním vést nenávistnou kampaň? Že trousí kobližky a občas se splaší? A uvalili mastnou spotřební daň na obrok?