Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Špatné silnice tu jsou co vůbec pamatuji a to je dlouho. Jezdím 45 let, tak to vím. Vím také, že se stav zlepšuje, výrazně, ne že se zhoršuje. Mělo by to být ale rychlejší. Takže špatný stav není zaviněn současnou vládou, je to výsledkem všech vlád předešlých a možná i této (pomalost). Bohužel Zdechovský lže o viníkovi a tak není pro mne hodnověrný. Takto se věci nespraví. Jenom "demokraté" potřebují ke korytům. Žádná lež jim není špinavá. To však neznamená, že Babiš a ostatní nelžou. Bohužel, je to všechno jedna banda a hlupáci se hádají kdo je lepší. Ani jeden.
Pokud by stát přistoupil na to co prosazuje Zdechovský by bylo ku prospěchu všem kteří ty komunikace využívají,ale je tady jeden z nejtěžších zádrhelů.A to je,že už by se nemohlo a nebo by bylo velice stíženo si nacpat vlastní šrajtofli.Tady je předražené úplně všechno.Asi to tak má být.
Autor se soustředil jen na dálnice, ale co ty stále jen látané silnice všech tříd ? No, a mosty !!!
No, máte sice pravdu, ale holt se v jednom článku nedá psát o všech nešvarech tohoto státu. Takže snižování hodnoty článku metodou "je špatné, že nepíšete o támtom, když píšete o tomto" je dost ... no, nebudu to rozebírat. Už proto, že ty silnice všech tříd a mosty jsou opravdu v ubohém stavu.
1) Když sleduji výsledky "oprav" našich silnic nižšího řádu, jsem přesvědčen, že u nás firmy, které je opravují nedovedou udělat pořádnou práci. Když jedete po opravená okresce v Rakousku, tak je to silnice a ne tankodrom, jak vydají "opravené "okresky u nás.
2) Z největší pravděpodobností jsou smluvní vztahy mezi státem (krajem) a stavebními firmami udělány tak špatně, že si firmy mohou dovolit odvádět bez citelného postihu zjevně nekvalitní práci (viz tankodrom, který vytvořila Eurovia na D1 před Ostravou) a nedodržovat dojednaný termín dokončení stavby a ještě dostat včas a v plné míře zaplacenu cenu díla. Dále je zřejmé, že investor (stát, kraj) není schopen zajistit kvalitní a neúplatný (!!) stavebně technický dozor,který by nekompromisně trval na dodržování projektu i technologických postupů. Nebo jsou tyto špatné, což by měl investor v součinnosti se zhotovitelem odhalit ještě před započetím prací. Proč se to neděje a zhotovitel pak nekvalitu díla vymlouvá na špatný projekt, nechápu
3) Zcela nepochopitelně se občanovi musí jevit u nás běžná situace, že ten, kdo napadl stavební řízení absurdními důvody a ty jsou soudem zamítnuty, vymyslí ještě absurdnější důvod, jak zahájení stavby oddalovat v podstatě donekonečna. Na tomto stavu nese vinu nejenom vláda, ale i soudy, které nejsou schopny rozhodovat v reálné čase a tak odvolání při zamítnutí absurdních výmyslů nějakého "šumáka" jak stavbu ,např. obchvatu města, obstrukcemi zastavit, leží u odvolacího soudu i tři roky a občané zatím trpí!!
Je to tak. Další text není reakcí na Vás.
Příčina ten stav má, ale nejen u Babiše - spolu s ním a hlavně u předchůdců. Babiš "vládne" dva roky. To se 28 let dělalo co ? Pro pořádek, před ním vládl Sobotka a socani, ne Babiš. A Ods - jak dlouho vládla a jak upravili zákony a stavěli? A co socani? Hlavně nelhat a nekecat. Babiše nevyjímám. Bohužel, všichni mají natažené ruce a tak se kupují hlasy ostošest. Proto je ten čurbes, spolu se zlodějnami, nepotrestanými. Ale to je pořád dokola. Hlupáci se mydlí navzájem a šmejdi šmejdí, kradou a mlaskají u koryt.
Připomínám, že Hitler postavil 3800 km dálnic za polovinu doby, kolik se vyžádaly např. obstrukce kolem dálničního obchvatu Plzně nebo průtahu Českým Středohořím. Další šílenou ukázkou je soudně zablokovaná dálniční spojka na již DOKONČENOU rakouskou dálnici k našim hranicím!
Sledovat to, jak se vyvíjí situace kolem propojení dálnice D1 u Přerova by mohlo být námětem na absurdní drama. Řeší se to už víc jak deset let. No a podle Ředitelství silnic a dálnic nová odvolání občanských sdružení, zejména Dětí země, opět značně prodlouží přípravu stavby této části D1, která odvede automobilovou dopravu z Přerova, ve kterém nyní řidiči denně čekají desítky minut v dlouhých kolonách a občané se dusí výfukovými plyny kamionů i trpí hlukem.
Příčinou současného stavu je možnost obstrukcí, podporovaných "nezávislými" soudy. Je třeba zavést volitelnost soudců!
Nesmyslná mantra "nezávislosti" kde koho je ve skutečnosti podkopáváním demokracie. Politik je alespoň teoreticky odpovědný svým voličům a reálně nemusí být zvolen. Komu je ale odpovědný "nezávislý" soudce neřku li úředník? Kmotrům v pozadí???
A co jste dělal vy a vaše partaj za ty roky, co jste byli ve vládách?
Pláčete pane Lenci dobře, ale na špatném hrobě. Lidovci tam měli kdysi v socanských vládách nějakého Šimonovského, který chtěl stavět dálnici PPP na Ostravsku. O jiném lidovci v této funkci nevím. ANO má dopravu v gesci od roku 2013. Kolik postavili dálnic? https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/polsko-a-cesko-by-se-melo-vice-propojit-dalnicemi-tvrdi-polsky-premier.A190828_162046_ln-doprava_zdp
Slyšel. Špidlova vláda 2002-2004 s lidovci a US-DEU, Grossova vláda 2004-2005 dtto, Paroubkova vláda 2005-2006 dtto. Ministr dopravy vždy lidovec Šimonovský. Sobotkova vláda s ANO od ledna 2014 plus Babišova vláda od r. 2017 - ministr dopravy vždy ANO Prachař, Ťok, Kremlík. ANO má dopravu pod palcem 6 let, nejvíce kilometrů dálnic "zařízli" za Ťoka 2016 zdálničením cca 450 km silnic pro motorová vozidla. Úžasné naplnění Babišova volebního hesla "dálnice, dálnice, dálnice" stylem "nekecáme, makáme!" https://neovlivni.cz/zprava-auditora-loni-se-postavilo-jen-17-kilometru-dalnic/ Mějte se!
Já jsem se vyrovnal se stavem našich vozovek tím, že jsem si koupil zánovní (no, víc zánovní je) offroad, takže mě nějaká ta díra nerozhodí. Ale zase faktem je, že kdyby mi ta copatá Greta prdla čidlo do výfuku, tak jí vezou na jipku.
Poznámka k té Albánii. Byl jsem tam poprvé v roce 1992, naposled před cca 5 lety. Tolik nových a kvalitních silnic , často v horách u nás nepostavíme ani za 50 let. Údajně je stavěly americké firmy, ale s albánskými pracovníky (mimo špičkových vedoucích) a veškerá mechanizace musela zůstat v zemi i po dokončení. Nevím, nakolik je to pravda, ale slyšel jsem to od albánského poslance.
V Albánii zřejmě ještě nemají dost "neziskovek" a tamní poslanci si neschválili dostatečně "kvalitní" zákony které by těm neziskovkám umožnily jakoukoli výstavbu na desetiletí zablokovat...
Ano.
Je to holt ještě zaostalý stát. Nedospěli ještě k ekoteroristům a vyděračským neziskovkám.
Autor jako lidovec, by měl vědět, že jejich ministr kdysi právě PPP zarazil a to na stavbu dálnice na Ostravu.
Zní to jako návod a přitom je to hloupost. Za prvé se nabízí otázka proč to nedělaly vlády, kde byla KDU-ČSL účastna a za druhé, zanedbaný stav, který trvá desítky let se nedá změnit během několika let. A řadu komunikací nespravuje stát, ale kraje či obce a ty, i když dostaly mimořádné peníze z rozpočtu, nejsou schopny je smysluplně utratit a tak jen záplatují. Ona totiž i velká oprava se musí plánovat a projektovat a rekonstrukce a modernizace mají třeba jiný charakter financování a podléhají schvalovacímu procesu podobně, jako stavby. Toho zanedbaného máme nad hlavu a je třeba nutit vlády, aby problémy řešily, to ano. Jen si nejsem jist, že třeba premiéři Bartoš nebo Jurečka by to dokázali zařídit lépe.
Bohužel, stát, když potřebuje něco vybudovat, musí vypsat výběrové řízení na to, kdo ji vybuduje. Údajně i proto, aby se zabránilo korupci. Kdežto soukromá firma se touto procedurou řídit nemusí, buduje totiž za vlastní peníze a vybraný zhotovitel inkasuje dohodnutou cenu.
Jenže výběrové řízení jako protikorupční opatření moc nefunguje a ve svém důsledku prodlužuje nejen dobu stavby (odvolávání neúspěšných účastníků), ale i její cenu za úplatky (buďme upřímní, nejméně 90% úředníků rozhodujících o přidělení zakázky a rohodujících o výsledku výběrového řízení se nabídnutému úplatku moc nebrání).
To by bylo krásné, kdyby poměry ve STÁTNÍM řízení a financování dálnic napravila jedna metoda.
Pan Zdechovský si odskočil z brusele (od pí Šojdrové a vlaječky ČR) na naše silnice ......
Dále nemám, co bych dodal.
Autor píše o všem, přesněji vše kritizuje, jenom v ničem on sám ještě nepřispěl k vylepšení stavu. Typický žvanil, co nikdy nepracoval.
Když by stát peníze, které vydává na zbytečňáky, jakými jsou europoslanci, senátoři, hejtmnai, vládní zmocněnci a ombudsmani, třeba by se to pohnulo. Možná by pak přestal autor hloupě krafat a chopil se správy věcí veřejných, za což je pohádkově placen. Nebo lépe, nechť odejdou vyjmenovaní funkcionáři do střeva.
Na D4 otevřeli po roce 2015 úsek z Dubence o délce asi 4 km. A už pokracuje výstavba dalších úseků. Takže Zdechovský kecá.
A pokud nám dává za vzor Slovensko, kde je stav silnic podstatne horší, než u nás, tak je vidět, že zná Evropu jen z bruselských příruček.
O kvalitě českých dálnic nemá smysl psát oslavné báje, ale napriklad v Itálii jsou mezi placené dálnice řazeny i takové, které by u nás nesplnily ani normy na silnice pro motorová vozidla