Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A což takhle počítat se zvýšenými výrobními
náklady, pokud by měly být nákladní vozy radikálně změněny? Pracoviště řidiče, výhled, bezpečnost chodců, konsekvence které pan komisař zajisté (úředník se nemýlí a ví vše, najmě v Bruseli) vzal v úvahu.Colaniho vůz jsem viděl na vlastní oči a to nastupování do kabiny ( a vystupování) při manipulaci, zapřahání-odpřahání návěsu a.t.d. není zcela jednoduché.Pro pořádek, jako řidič jsem pracoval 40 let, 25 let jako řidič kamionu.Těším se, jak moji argumentaci odborně a hlavně proevropsky roznese na kopytech (bez urážky !) paní Netzer.
Nejde o kamiony
Jde hlavně o to, aby se komisaři představili veřejnosti jako nositelé progresivních a hlavně ÚSPORNÝCH řešení. Pan komisař to udělal chytře. Vybral si obor, kde je spousta věcí už dávno vyzkoumaných automobilkami. Stačí tedy sepsat jejich technické návrhy do směrnice a postavit vedle sebe hypotetický náklaďák bez úsporných technologií a hypotetický náklaďák s nimi a vyčíslit úsporu.
Všichni rázem vidí, jak je EK užitečná a jak neuvěřitelně nám ŠETŘÍ peníze. Ještě, že ji máme, jásají novináři a veřejnost. Pouze výrobci náklaďáků a dopravci jsou klidní, vždyť oni to už přece používají. Klid je ovšem přejde ve chvíli, kdy zjistí, že šetření bude povinné i tam, kde se nevyplatí (nechci úsporu zadarmo) a hlavně až přijdou s nějakou novou fintou, jak ušetřit, ale protože bude v rozporu s geniálním předpisem EK, nebudou ji smět používat.
Úsporné technologie jsou úsporné proto, že se vyplatí a proto je lidé rádi používají. Používat technologie proto, že to nařizuje směrnice (bez ohledu na skutečnou úsporu), může vést pouze ke zbytečnému plýtvání (viz tepelné štítky).
Re: Nejde o kamiony
S vaším dovolením se pokusím navázat na váš prostřední odstavec v oboru obráběcích strojů : účastnil jsem se tendru na zakoupení hrotové brusky financováno z fondů rozvoje EU. Zde jsme byli přinuceni hrotovou brusku zcela nesmyslně vybavit "úsporným" zařízením ( za pár stovek EUR ), které zajistí rekuperaci el. proudu při vypnutí stroje - naprosto stejně jako při vypnutí soustruhu. Tento požadavek ale nepočítá se skutečnou praxí, kdy hlavní motor soustruhu se vypíná mnohokrát za směnu - na rozdíl od brusky, která se kolikrát nevypíná vůbec, pokud se jede na tři směny ( když jen na jednu směnu, tak jen jedenkrát za den ) - z důvodů tepelné i tvarové stability a rozběhových rázů do el. soustavy. Jak říkávala moje máma : dělají to blbci, může to být jen blbé. Hezký večer
Rád bych pomohl.
Jsem absolventem zemědělského učiliště. Myslíte, že bych mohl zastávat funkci finančního poradce EU?
Re: Rád bych pomohl.
Myslím, že byste z fleku mohl zastávat post komisaře třeba pro energetiku, ale nechci se Vás dotknout, jistě máte na víc ;-)
Re: Rád bych pomohl.
Když neprorazíte v Bruselu, tak to zkuste jako hejtman některého z českých krajů.
proč tolik vzrušení?
Výrobu kamionů se zaoblenými kabinami a s aerodynamickými nástavci v pondělí doporučila Evropská komise, podle níž by nový nákladní vůz mohl díky nižší spotřebě za rok ušetřit až 5000 eur (asi 129.000 Kč).
http://web.volny.cz/volny-cas/auto-moto/clanek/~volny/IDC/240595/
Re: proč tolik vzrušení?
no a že autor opakuje bláboly o tvaru ovoce...měl by si najít naše již zrušené ČSN a srovnat si je s normami EU.....bude se divit :-))))))
Re: proč tolik vzrušení?
Tak především náklaďáky se spoilery nad kabinami je vidět nějakou řádku let a výrobci na to nepotřebovali komisaře EÚ. Při rychlostech na D1 většinou do 90 km/hod. to s těmi úsporami nebude tak žhavé. Kdyby to něco reálně přinášelo už by to zákazníci dávno vyžadovali a výrobci promptně dodávali.
Re: proč tolik vzrušení?
Ježkovy voči, ti dopravci jsou tak blbí, že to doteď nevěděli? Vždyť mohli tolik ušetřit! To mi hlava nebere. 8-o
Prototypy
aerodynamických nákladních vozů existovaly jak v Evropě, tak i v USA, už dávno předtím, než EU komisař podal zmíněný návrh. Pouze zdejší eurofobní znalci všeho ví, že "že by bruselský komisař - navíc finančník - mohl přijít s něčím rozumným, najmě v technické disciplíně, je zcela nepředstavitelné a prakticky nemožné."
Re: Prototypy
Studovals aerodynamiku, Netzere? Asi ne, jinak bys spolehlivě věděl, proč bruselský komisař - navíc finančník, nikdy nemůže přijít s něčím rozumným, a to zejména v jakékoliv technické disciplíně vyžadující matematické znalosti lepší než trojčlenka. A podle stavu ekonomiky EU si u bruselských soudruhů - ekonomů nejsem jistý ani znalostí té trojčlenky. :-P
U tohohle nápadu je jeho pitomost zcela zřejmá.
Jenže kolik takových blbin projde, protože stejnou pitomost pozná jen odborník a ten má smůlu ........
Re: U Prokopa je jeho pitomost zcela zřejmá.
Pravil odborník, prodavač ojetin.
:-)))
Re: U Prokopa je jeho pitomost zcela zřejmá.
Blbost to je velká jako jako Svatovítský chrám, v tom musím podpořit pana Prokopa. V článku uvedené tvrzení o jiných způsobech dopravy jednoznačně značí cestu ven. Jen si zkusme představit naše rozpadávající se dálnice a ještě více se rozpadající ostatní komunikace naplněné stejným množstvím zejména polských kamionů, akorát s oblými futuristickými čumáky. V čem si polepšíme, to bych se rád dozvěděl od autora tohoto přiblblého nápadu...mimochodem, z fyzikálního hlediska většina kamionů má dobrý obtok vzduchového kužele, při rychlosti 90 km/h, což je jejich strop, nelze součinitel tření výrazně zvýšit...jaksi to není Formule 1 !!! I proto je ten návrh kravina na entou.
Re: U Prokopa je jeho pitomost zcela zřejmá.
samozřejmě "snížit"...spěchám, proto..
Re: U Prokopa je jeho pitomost zcela zřejmá.
A vedle rozflákaných silnic se budují cyklostezky.Dneska je tolik výtluků,že už se nedá po některých silnicích ani bezpečně jet.Opravy se provádějí tím způsobem,že se před tankodrom umístí značka se sníženou rychlostí.
Re: U Prokopa je jeho pitomost zcela zřejmá.
No hlavně že ty rozumíš všemu, Netzere! :-D
Géniové z Brusele by si měli nechat sformovat lebku do hranatých tvarů.
Aby se ušetřila energie v holičských strojcích.
Re: Géniové z Brusele by si měli nechat sformovat lebku do hranatých tvarů.
To mi připomnělo starý vtip.
Přijde pán na patentový úřad s automatem na holení. Prostě do něho zákazník strčí obličej a během 5 sekund je oholený.
"To je fantastické," říká úředník. "A jak jste vyřešil to, že každý obličej je trochu jiný?"
"To jen do prvního holení!"
Komisařoidní vyžírka.
Problém, těchto a všech ostatních úředníků je to, že rozumí všemu(tedy podle nich) a mají možnost oprudit ostatní. Každý správný úředník, večer ulehá a ráno se probouzí, s utkvělou myšlenkou, své vlastní nedoceněnosti a potřebou vymyslet něco, co by ho zbožštělo. Každý úředník bytostně touží po pomníku.
Pak komisař je technický analfabet
Jinak by věděl, že zaoblení vůbec nic neřeší. Vozy F1 jsou také hranaté. Prvky snižující spotřebu se dávno používají: 1. Boční panely-při 80km/h uspoří 15% paliva 2.Střešní kapotáž nebo deflektor - 9% 3. Spojlery 5%. 4.Rotující válce - využití Magnusova jevu - eliminace vzduchové brázdy - 3-5%. 5.Límec kabiny - 8%, 6.Vortex stabilizátory 1% 7.Aerodynamický spodek - 2%.
Co by ovšem pomohlo by byla jizda kamionů těsně za sebou, řízená elektronicky a bez přejíždění, pak by se uspořilo celých maximálně možných 40% a nervy řidičů v osobních automobilech.
Re: Pak komisař je technický analfabet
Rozumný a co se týká technických fakt bezchybný příspěvek. Jen se obávám jedné věci. I kdyby se podařila uskutečnit vize bezpečné jízdy kamionů za sebou, kdo by se uvolil jet první s největší spotřebou. Nebo by se střídali ve vedení jako cyklisté na Závodu míru?
Re: Pak komisař je technický analfabet
Já myslím,že by to lehce vyřešila nějaká směrnice EU!
Autor na to přece jen kápnul...
Ačkoliv je článek zaměřen převážně na snění o efektivně fungující celoevropské železniční nákladní přepravě - nechápejte mě špatně, kdyby to fungovalo, byl bych určitě pro - přece jen v něm zazněla zcela zásadní myšlenka:
"Nejekologičtější a nejlevnější přeprava zboží nákladními vozy je ta, při
které se zboží vůbec vozit nemusí (tedy je vyráběno převážně v lokalitě
své následné spotřeby)."
Chápu že díky levné pracovní síle nelze cenově konkurovat třeba rajčatům dováženým z jižní ameriky, ale může mi někdo vysvětlit smysl toho, že díky dotacím je nelevnější máslo v obchodě třeba z Belgie, kde mají učitě vyšší platy než u nás?
Re: Autor na to přece jen kápnul...
Jo, dotace ......
Jak to někdo jen navrhne mírně poškrtat, je oheň na střeše.
"Ratchett efect".
Zázraky se nedějí
A že by bruselský komisař - navíc finančník - mohl přijít s něčím rozumným, najmě v technické disciplíně, je zcela nepředstavitelné a prakticky nemožné :-)