30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

ENVIRONMENTALISMUS: Ideologie lži

Tam, kde převládne víra, že ideologicky uvědomělý politik nebo úředník může na cestě ke všeobecnému dobru ignorovat i přírodní zákony, si nakonec lžou všichni navzájem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mikulec 27.6.2018 14:30

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Zatímco nejneuvěřitelnějších chemických přísad do potravin přibývá, těch se EK nijak nebojí: resp. EK se nebojí o naše zdraví. :-))

M. Mikulec 27.6.2018 14:28

Re: Doporučuji přečíst si

Aha, Říše strachu. Ta prostě donutí člověka (koumavého) zamyslet se nad tím, kde je pravda o ekologických škodách, a jak se dělají výzkumy a kdo je financuje. Ekofanatiky přesvědčit nelze. Ti budou stále bojovat regulacemi proti slunečnímu svitu.

V. Braun 27.6.2018 14:20

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Věcí, které byly dříve povoleny a nyní jsou zakázány je spousta, od opia přes DDT až k dieslům (některým a jen v centrech některých měst), na takových změnách nevidím nic divného.

M. Pivoda 27.6.2018 14:17

Pro J. Lepku: české školství

Žijeme skutečně v bláznivé době. Technologický vývoj probíhá bez ohledu na přání českých důchodců.

V jednotlivých státech lze ale vývoj zpomalit. O tom vím docela dost. Před 30 lety, v září 1998, jsem publikoval návrh první aplikace české umělé inteligence pro byznys - a byl jsem za to vyhozen z VUT Brno. Proto jsem si také se zájmem přečetl výše uvedený článek od radního pro české školství, abych viděl, kam se Česko dostalo za ty tři desetiletí. Máme se prý držet při zemi. Ha!

Potenciál českého předstihu před světem v oboru obecné umělé inteligence se Klausovými ekonomickými teoriemi změnil v českou montovnu. A na lepší technologický vývoj to nevypadá ani dnes. Svět se kvůli Česku nezastaví, abychom ho mohli dohnat. Tak moc solidární okolní svět není.

J. Lepka 27.6.2018 13:45

Re: Ideologie produkující lži je opravdu problém.

Proboha tohle Radovi neraďte, co kdyby mu začal mozek fungovat normálně?

J. Lepka 27.6.2018 13:43

Re: Doporučuji přečíst si

Vezměme to důsledně, pane Rado, CO2 je jen a pouze zástupný problém, největším škodičem naší planety je člověk, silně přemnožený druh, navíc vyhýbající se obvyklým přírodním pokusům o redukci - války, choroby, dětská úmrtnost. Co s tím chcete dělat? Podotýkám, že podle představ vašich kamarádů je trvale udržitelná hodnota lidské populace na Zemi cca miliarda lidí a nás je už přes 7 miliard. Máte nějaký zaručený tip na humánní redukci???

J. Lepka 27.6.2018 13:37

Re: Problém je nepochopení technologické doby v níž žijeme

Teda původně jsem si myslel, pane Pivodo, že si děláte srandu, leč vaše následující příspěvky mne přivádějí k poznání, že to myslíte vážně. Zkusil jste s tím něco dělat ?

J. Lepka 27.6.2018 13:34

Re: Diskuse s environmentalisty?

A jak to přijde, že vy, takový enviromentalista zatěžujete planetu používáním počítače? Víte vůbec co sežere elektřiny za výroby i provozu???

P. Han 27.6.2018 13:14

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

V Německu napřed nastavili podmínky tak, aby se vyplatilo diesely vyrábět, prodávat i kupovat, a teď je budou pro změnu zakazovat.

P. Han 27.6.2018 13:11

Re: Budoucnost bude jiná i pro T. Hraje, pokud dožije

Už jsem takových předpovědí četl... Taky už jsme tu dávno měli mít novou dobu ledovou a všechny suroviny už měly být léta vytěžené. Člověk se neustále dovídá něco nového...

P. Rada 27.6.2018 13:10

Re: Diskuse s environmentalisty?

Máte kus pravdy. Plodná diskuse totiž předpokládá anlogické znalosti na obou sranách a kus kritického myšlení k tomu. Nechcete něco s toho zkusit předvést?

Příklad. Kriticky se k obecnému problému snahy o změnu systému (týká se i dopravních) vyjádřil např Koukolík:

https://technet.idnes.cz/jak-si-zamilovat-system-0sw-/veda.aspx?c=A121204_153944_veda_mla

Některá data a názory enviromentální povahy máte rřeba tady:... http://www.dobramesta.cz/emise-a-imise-z-dopravy

V. Braun 27.6.2018 13:09

tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Tak podle autora auta s dieslovým motorem kupujeme zřejmě jen kvůli nižší produkci CO2. Zajímavé, nevěděl jsem, že prakticky polovina majitelů aut v EU je tak uvědomělá. Nebo to možná bude tak, že je kupujeme z důvodu nižší spotřeby nebo třeba většího točivého momentu, kdo ví.

M. Pivoda 27.6.2018 13:06

Budoucnost bude jiná i pro T. Hraje, pokud dožije

Mýlíte se. Vlastnit auto se pro méně majetné kolem roku 2025 už nevyplatí. Takže tuto inovaci prosadí ekonomická výhodnost, nikoliv administrativní nařízení.

Administrativní nařízení zatím spíše blokují technologii využití automobilů bez řidiče. Strojové učení automobilů probíhá poměrně rychle, zejména ve firmě Tesla. Firma Tesla sbírá zkušenosti od od mnoha řidičů paralelně, zatímco firma Google prohání jen jedno své auto přes všechny možné silnice v USA.

V roce 2025 se již také projeví snížená potřeba dopravy automobily. Půjde o substituci dopravy kontaktem přes internet (Skype, virtuální realita v kvalitě 4K).

P. Han 27.6.2018 13:06

Re: Doporučuji přečíst si

Ano, v češtině vyšla pod názvem Říše strachu. Vynikající kniha, ovšem u místních zelených pochopitelně propadla, ale propadla i u neomarxistů z P&L, protože ji pochválil Václav Klaus.

P. Rada 27.6.2018 13:01

Re: Ideologie produkující lži je opravdu problém.

Lež je to co předvádíte - pokud ovšem znáte pravdu.

S hlediska škodlivosti totiž už součastná hodnota koncentrace CO2 zvednutá oproti 10tis let vyrovnané minulosti o cca 30% (400ppm oproti 280 až 300) vede ke změnám klimatu, válkám o vodu, migracím a u nás konkrétněji k nárůstu sucha a např. devastaci smrkových lesů....

To vše přitom za stavu kdy planeta teprve na tuto koncentraci začíná se svou setrvačností reagovat. 95% energie zatím akumulují oceány a tak je dopad velmi nerovnoměrný. Navíc i kdybychom ihned přestaly s dalším sycením atmosféry uhlíkem budou dopady pokračovat ještě století. Naprostá většina z nich přitom bude negativní pro stabilitu života. Už dnes tedy jde o katastrofický vývoj.

To, že se na horní palubě pomyslného Titaniku ještě tančí neznamená, že nedošlo ke kolizi. Otázkou je jak rychle se začne se záchranou a tedy kdo či co nastartovaný vývoj posléze přežije?

P. Han 27.6.2018 12:51

Re: Ideologie produkující lži je opravdu problém.

Ale no jo. Tak jsem to blbě formuloval. Pro vás tedy "vysoká koncentrace CO2". Složení vzduch znám docela dobře a na rozdíl od vás umím i násobilku a procentní počet. To vaše "hraniční kritérium pro zdraví" není 0,01%, ale 0,1%. To ale není nic krizového, pouze to značí, že by bylo příjemnější vyvětrat. Podle vyhlášky č. 20/2012 Sb. je maximální přípustný limit v pobytové místnosti 1 500 ppm CO2, tedy 0,15%, což požád neznamená, že by to někoho zabilo nebo nenávratně poškodilo, pouze se bude cítit unaven a bude asi bolet hlava. Ani dvojnásobek této koncentrace není životu nebezpečný a ani čtyřnásobek vás pořád ještě nezabije.

T. Hraj 27.6.2018 12:48

Re: Budoucnost bude jiná

...mm, zní to všechno hezky, budete to ale asi muset nařídit pod hrozbou trestu.

Pařížské sdílení elektromobilů končí, nevyplácí se - https://www.novinky.cz/auto/476084-parizske-sdileni-elektromobilu-konci-nevyplaci-se-rocne-chybi-miliarda.html

P. Grigar 27.6.2018 12:44

Diskuse s environmentalisty?

..neblbněte, marná snaha!

M. Pivoda 27.6.2018 12:43

Budoucnost bude jiná

Elektromobily ve spojení s řízením automobilu bez řidiče-člověka povede ke snížení celkového počtu dopravních prostředků.

Proč? Protože již v roce 2025 se v USA nevyplatí osobní automobil vlastnit. Pro většinu obyvatel bude stačit když ve stanovenou dobu automobil přijede a odveze člověka na místo určení. Zvýší se tak využití provozní doby automobilů a poklesne potřeba parkovací plochy.

Přichází systémová inovace, nikoliv jen inovace jedné komponenty systému.

P. Rada 27.6.2018 12:28

Re: Problém je nepochopení technologické doby.

Řešení je zejména ve snížení celkové spotřeby pro spotřebu. Viz vliv velikosti auta.:

https://auto.idnes.cz/diesel-elektromobil-analyza-adac-tesla-dyk-/automoto.aspx?c=A180329_141634_automoto_taj

Elektromobilita může jen odlechčit centru městských aglomerací ale sama o sobě řešením není. Významější přínos by mohla přinést hromadná doprava. Navíc vlekle klesá efektivita těžby energií a to podvazuje jakýkoli civilizační rozvoj.

https://medium.com/insurge-intelligence/the-new-economic-science-of-capitalisms-slow-burn-energy-collapse-d07344fab6be

P. Rada 27.6.2018 12:17

Re: Doporučuji přečíst si

Strhující čtení ? Za strhující chování považuji nedomyšlené ba přímo stupidní obohacování atmosféry prakticky nerecyklovatelným CO2. .... http://cdiac.ornl.gov/

http://www.esrl.noaa.gov/gmd/webdata/ccgg/trends/co2_trend_mlo.pdf

To prostě proto, že dopady tohoto procesu mohou být s důvodů praktické nerecyklovatelnosti tak velkého masivu imisí jaký nebyl posledních 55milionů let nikdy do atmosfery uvolnován nedozírné. Může to znamenat rozvrat ekosystémů které dodnes přinášení lidstvu násobně větší hodnoty jak celosvětové HDP. Jestli o toto lidé přijdou - přijdou o civilizační podstatu.

Jednání rozvracející civilizační podstatu považuji za formu teroru a to i když nejde o náhlý agresivní nátlak ale spíše o ohlupování a bezohlednost k budoucnosti. V tomto případě jde tedy spíše o navození zkázy v jakési pomalu sycené plynové komoře celou plejádou nerecyklovatelných látek kde CO2 vede. Tento proces sice není s lidského pohledu "strhující" ale přesto evidentně hrozí, že sebou strhne zejména na suroviny i potravu prakticky nejnáročnější a v ledačem nejchoulostivější životní formu kterou představují lidé. Svým způsobem "Je s námi konec" v důsledku skrytého teroru na kterém se všichni nějak podílíme:

https://www.csfd.cz/film/455787-je-s-nami-konec/prehled/

M. Pivoda 27.6.2018 11:53

Problém je nepochopení technologické doby v níž žijeme

Autor článku: "... Ale musíme se při tom držet na zemi. Přírodní zákony nelze porušovat. ..."

Radní (pro školství) se sice mohou zuby nehty držet při zemi, ale technologie je i nás všechny žene výše a výše tempem, které nemůžeme ovlivnit. Je třeba se mu přizpůsobit. Nesmíte se příliš dlouho držet při zemi, ale dolédnout k novým, světlým zítřkům.

Zkrátka: Řešením pro Audi nebyly Diesely ale elektromobily.

Když se vyčerpá jedno technické paradigma, je třeba včas přejít na jiné paradigma. A není třeba přitom lhát.

P. Rada 27.6.2018 11:51

Re: Ideologie produkující lži je opravdu problém.

Pane Hane mám za to že zřejmě nevíte o čem píšete či co čtete a co se kolem děje. Zkuste si doma preventivně vyvětrat.

Pojem resp jednotka ppm znamená část s milionu. Dnes je CO2 v atmosféře 400ppm tedy 0.04%. Za hraniční kriterium pro zdraví se přitom považuje 0.01%!!! Prostor dýchatelnosti vzduchu proto není vůbec tak velký jak si zřejmě představujete když píšete.."z velké většiny s CO2"....

https://www.nazeleno.cz/bydleni/vetrani-1/pozor-na-koncentraci-co2-v-domacnosti-spravne-vetrani-je-zaklad.aspx

M. Mikulec 27.6.2018 11:43

Doporučuji přečíst si

knížku Michaela Crichtona "State of Fear", je to v podstatě o ekoteroristech, kteří navenek vystupují jako vážená charitativní organizace, zaštítěná navenek důvěryhodnými osobami. Strhující čtení.

M. Prokop 27.6.2018 11:31

Re: Ideologie produkující lži je opravdu problém.

Kyslík je škodný nebo neškodný? Zkuste chvilku dýchat čistý .... :-P

M. Prokop 27.6.2018 11:29

Re: Autor si evidentně nevšiml,

Napište o tom článek.

Autor napsal, už dříve, článek o něčem jiném, taky zajímavém.

P. Han 27.6.2018 11:27

Re: Ideologie produkující lži je opravdu problém.

No, neškodný... Správná formulace by byla nejedovatý. Samozřejmě že v atmosféře složené pouze nebo z velké většiny z CO2 by se člověk udusil, stejně jako v atmosféře složené třeba z inertních plynů. O usychající krajině vlivem CO2 se snad radši nezmiňujte. Říká vám něco fotosyntéza?

Z. Lapil 27.6.2018 11:25

Re: Autore, kde jste vzal ty

Přiznávám, že to nehodlám studovat, ale zaujalo mě: píšete (odkazovaný článek píše) o limitech NO2 čili oxidu dusičitého, ale já dosud slyšel jedině a pouze o oxidech dusíku a z chemie si pamatuju, že jich je stabilních docela dost. Není ten "blázinec limitů" v tom?

Nevím, jen ukazuju rozpor, který jsem spatřil.

Z. Lapil 27.6.2018 11:18

Re: Dobry clanek?

Nevím, jaké dotace dostávají fosilní paliva, ale vím, že z benzínu i nafty se platí docela podstatná spotřební daň a tvrdili mi, že zaplacení této daně je dále zdaněno daní z přidané hodnoty; čemuž se mi nechce věřit, ale na účtence to tak před EET vypadalo a je to tam i teď.

I. Schlägel 27.6.2018 10:40

Re: Autore, kde jste vzal ty

Proto existuje filtr pevných částic. A funguje, pokud je ovšem v motoru vůbec přítomen.