Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Sankce proti Rusku jsou slabomyslné bez ohledu na sympatie.
Ve chvíli, kdy EU je sankcemi postižena více než Rusko - jsou sankce objektivně slabomyslné. Západ (a už vůbec ne EU) nemá tu ekonomickou sílu jako dřív.
Místo levného ruského plynu dopraveného plynovodem EU kupuje drahý ruský zkapalněný plyn (+ americký).
Místo levné ruské nafty kupujeme drahou naftu z Číny a Saudské Arábie (kteří ji vyrábí z ruské ropy...).
Uhlí dovážíme z Austrálie.
EU o problémy klimatu vůbec nejde - u všech energií prudce vzrostla produkce CO2 - a nikomu to nevadí...
" ... dokonce záměrně lže v naději, že jsou čtenáři NP jen hlupáci?"
Pokud by četl jen vaše příspěvky, tak je těžké se takovému dojmu ubránit.
Pár otázek.
Když se ten fond, plněný fosilními zdroji, nevyčerpá, tak ty peníze ta čekají na další zájemce o FVE?
Pokud bude zájemců o FVE více než je naplnění fondu fosilními zdroji, tak tito zájemci už dotaci nedostanou?
Pokud každá otázka bude NE, tak je to placeno z našich daní. :) Ty zdroje můžou být využity jinak.
Kolik uhelných elektráren se mohlo zrušit instalací FVE na střechy? Zatím jsem o žádné neslyšel. Ani jsem neslyšel, že by nějaká uhelná elektrárna omezovala provoz.
Ono je to spíš naopak. S každou další výstavbou Občasných Zdrojů Energie je nutná stavba konvenčních zdrojů k pokrytí výpadků OZE. Stačí se podívat do Německa, jaký poměr výkonu uhelných elektráren k OZE mají v zimě, když skoro nefouká a nesvítí:
https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/27.11.2022/18.12.2022/today/
Přitom do OZE nainvestovali už biliony EUR
Tesla vzplála tři týdny po nehodě, hasiči jí vykopali bazén 14. 6. 2022
https://www.novinky.cz/clanek/auto-tesla-vzplala-tri-tydny-po-nehode-hasici-ji-vykopali-bazen-40400018
Koukám, že vaše schopnost si něco pamatovat nepřesahuje 10 minut. Protože níže je od vás ten samý odkaz vložený 10 minut před tím výše.
Riziko požáru je u elektromobilu nižší, když však chytne, je to problém
(21. července 2020)
Červnový požár hybridního vozu připomněl, že vývoj elektromobility má ještě hodně před sebou. Problémem jsou baterie, které není snadné uhasit a hasiči z toho mají těžkou hlavu. Problematiku elektromobilů probírali hosté diskuzního pořadu Rozstřel.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/cvut-rozstrel-elektromobil-hasic-pozar-hrzina.A200720_122018_automoto_fdv
Určitě umíte anglicky, tak to nebudu překládat:
Tesla car batteries can last for 300,000 to 500,000 miles, or 1,500 battery cycles. That's around 22 to 37 years if you're driving 40 miles per day.
Ty ojedine případy, co o nich rádi píšou "novináři" (protože clickbait) jsou přesně jen ojedinělé případy. Jako když se mému kamarádovi přesně po konci záruky udelaly díry na dvou válcích jeho luxusního Fordu...
M. Moser výše sdělil jen půl pravdy. Totiž, že ty slibné laboratorní výsledky byly dosaženy jen za pokojové teploty.
Jsou to sice velmi slibné výsledky, ale od laboratoře či prototypu do budoucí seriové/masové výroby je třeba udělat mnohem více.
Baterie provozovaná v horach, stav po 8 letech a 170.000 km je 88% (zjištěno měřením v servisu) původní kapacity.
https://www.novinky.cz/clanek/auto-nejrychlejsi-tesla-shorela-tri-dny-po-dodani-pravnik-ridice-chce-drasticke-opatreni-40365262
A co? Jeden případ z stovek tisíc?
Kamarádovi chytlo benzínové auto v garáži a shořel dům.
Znamená to že stal chovají benzínová auta standardně? NE.
Pochopí to kreténi? NE.
Faktem je, že elektromobil je prakticky neuhasitelný. Jediná možnost je ponořit celý automobil na 24 hodin pod vodu.
Naprosto nechápu, jak mohou povolit elektromobilům vjezd do podzemních garáží (a LPG nepovolit...). Je jen otázka času, než dojde kvůli elektromobilu v podzemní garáži k fatálnímu požáru.
První OBŘÍ POŽÁR s elektromobily na zaoceánské lodi už máme zdokumentovaný před rokem:
Na lodi u Azor hoří baterie elektroaut. Uhasit je bude trvat dlouho
(22. února 2022)
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/azory-lod-elektromobil-pozar-volkswagen.A220221_112827_automoto_fdv
Ohořelý vrak šel ke dnu i s luxusními vozy Lamborghini, Porsche a Audi
(2. března 2022)
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/felicity-ace-azory-lod-vrak-elektromobil-pozar.A220302_093409_automoto_fdv
Vztaženo na ujetý km hoří elektro auta méně četné než benzínová.
Data pojišťoven.
LPG se do garáží nepouští protože tenplyn se drží u země a vydrží tam dlouho. Takže pak klidně bouchnou celé garáže. Kdežto od elektro nebo nmbenzinu zahoří maximálně auto vedle.
Když je v podzemní garáži jeden elektromobil, tak to ještě nějak ustojíte.
Až tam těch elektromobilů budou stovky - a začnou intenzivně hořet (správná připomínka potopení lodi převážející z Evropy nové elektromobily), tak to neuhasíte ani náhodou.
Kdyby to takový problém byl, tak by to už dávno legislativně řešili tam kde mají elektroauto hodně, třeba v Norsku. Evidentně není.
To teprve přijde, až těch elektromobilů bude víc než nějaké procento celkového počtu. ZELENÁ TOTALITA nepřipustí, aby zelené fantasmagorie narazily na přísné bezpečnostní předpisy...
Tak tohle už zavání paranoidní psychózou.
Nezapomněl jste na prášky?
Mimochodem v tom Norsku je cca 25% všech aut elektro a nějak nemají problém. A to jim to ani nemohla nařídit EU...
To ale není žádný DŮKAZ NEEXISTENCE problému. Zásadní problém mají - o elektromobily přestal být zájem. Prodej klesl na historické minimum po zrušení masívních státních dotací.
Pokles z nějakých 90% (nové prodaných) je sice poklesem, ale i tak je.vysledns hodnota vyšší než kdekoliv jinde.
Všichni rozhodně blbí nejsou. Ale TY ANO a zcela prokazatelně!
Viz M. Moser 26.3.2023 9:57
Ale oni ten problém už legislativně řeší. Dobíjecí stanici nebo stání pro auto už pod barákem nebo přímo u něj nepostavíte.