Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Jenže to vypadá, že u toho splachování sice také budeme, ale ne jako ti, co tahají za špagátek nebo tisknou tlačítko.
S tou ekologickou katastrofou můžete mít pane Vérosto v případě člověka pravdu. Vše co doposud získal příliš snadno totiž vždy dokázal tím spíše zneužít.
V případě osobní elektromobility to ale nejspíše nebude zas tak snadné jako u osobní mobility fosilně hnané - protože ta fosilní funguje už od prvopočátku na ekologický dluh. Neplatiči dluhů přitom patří od nepaměti mezi největší dlouhodobá společenská ohrožení.
Autorem používaný pojem "elektromobilismus" je známkou toho, že v jeho mysli dominuje afektivní politismus kterým je článek protkaný "na cestě k vítězství".
Věcněji vzato považuji už za krajně problematické historicky porovnávat dlouhodobě neudržitelnou fosilně hnanou dopravu s nedořešenou verzí na bási elektromotoru kde je ale původní energie často dominantně zas čerpána s neobnovitelných zdrojů.
O zakomplexovaném politismu autora svědčí i fakt, že v sáhodlouhém vyprávění ani nezmínil zásadní okolnost, že totiž elektromobilita využívá k transformaci energie na pohyb motor s účinností v principu více jak dvojnásobnou oproti spalovací verzi která navíc vůbec nemůže pohybovou energii rekuperovat.
Vedle demagogického řečnění však realita vývoje ukazuje, že si doprava na bási elektromotorů ve společnosti dlouhodobě hledá své místo a zároven společnost proměnuje. Ultra-konzervativně smýšlejícím ale zejména pozitivně laděné prvky procesu změn zřejmě s principu bigotní zatvrzelosti nevyhovují a tak nejsou ani zminované natož diskutované.
pane Rado, takhle brzy po ránu vstávat a psát tyhle kraviny se vám může vymstít zdravotními potížemi počínaje chrlením dalších volovin - brzděte a hezký den přeji
Brzděte předně sám s kravinami po ránu - přeji proto také hezký den. Třeba v něm dodatečně přijdete na to, že zásadní výhodou elektromotoru je obecně násobná energetická účinnost, možnost rekuperace, bezimisnost.... a že toto podstatné autor článku nezohlednil.
Neodvádějte pozornost poukazem na MNOHEM VYŠŠÍ účinnost elektromotoru i průběhu kroutícího momentu v závislosti na otáčkách, kde elektromotor bezkonkurenčně vede nad spalovacím motorem. V motoru problém netkví.
Problém je v akumulátorech Drahých, těžkých, občas hořících, dlouho se nabíjejících.....
Elektromobil je specifickým dopravním prostředkem, se svými výhodami, ale i nevýhodami. Je ale nelogické se ho mocí-mermo snažit "nacpat" HNED TEĎ do kategorie automobilu pro všechny, bez ohledu na realitu.
Elektromobily byly sporadicky používány v začátcích automobilismu už před "spalováky". I náš František Křižík se "proháněl" po ulicích Prahy v elektromobilu. Lidstvo ani moc jiných možností než elektromobil nebude mít, až začne být nedostatek fosilních paliv, takže je dobré se připravovat s předstihem.
Potíž vidím v tom, že je lidem cpán produkt, který nemá užitnou hodnotu předchozí generace čtyřkolových "přibližovadel" a navíc je podstatně dražší. Dejme delší čas potřebnému vývoji (hlavně akumulátorů) a zatím využívejme těch několika výhod (tichý provoz, absence smradu), které elektromobily bezesporu mají, zvláště ve velkých městech.
Nehodnoťte se zase tak přísně, ale máte pravdu, ty vaše nesmysly mají naprosto nulovou hodnotu, Zelený bolševiku.
Osobně vidím jako smysluplnou možnost pracovat na vývoji výroby syntetických paliv pro současné a dále zdokonalované spalovací motory. Jako zdroj využít plastový odpad, kterým je celá zeměkoule zasviněná. Pravda, je k tomu potřeba hodně el. energie, ale vyhneme se tím největšímu problému elektromobility, a to je skladování EE.
Jaderné elektrárny se stavět budou, neb o tom Macron rozhodl a stejně nic jiného nemáme.
Lithia je nedostatek a jeho cena roste. Podobně je na tom nikl a kobalt. Navíc těžba kobaltu je založená na dětské otrocké práci, ale sluníčka se tváří, že to nevidí. OZE je v zimě k ničemu a např minulou zimu v Německu poskytla pouze 2% energie. Stavba vetrniků je náročná na měď, které je tam přes 30 tun a její zásoby jsou taktéž omezené, navíc každý větrník likviduje tuny hmyzu a taktéž ptactva, takže jejich okolí je hmyzu i ptako prázdné. O problematické likvidaci či nízkofrekvenčním šumu ani nemluvě. U fotovoltaiky je problémem klesající účinnost v čase, omezené zásoby křemíku a výroba, ale předně likvidace panelů, která rozhodně není zadarmo. Bateriové úložiště nejsou schopny vykrýt energetické špičky a už vůbec ne období, kdy OZE elektřinu nevyrábí, což je zejména zima, kdy je elektřiny potřeba nejvíce. Překopání energetické soustavy a natažení nových kabelů taktéž není zadarmo a hlavně to bude opět neskutečná spotřeba mědi. A tak by se dalo pokračovat stále dál. To je problém každé technologie, která se neprosazuje přirozeně, ale za pomocí direktiv a dotací, které zaplatí opět střední třída...
https://burzovnisvet.cz/investice/zpravy/komodity/kolik-lithia-budeme-potrebovat-zalezi-na-tom-koho-se-zeptate/
https://denikreferendum.cz/clanek/33114-nahradit-jedno-auto-druhym-nestaci-proc-nejsou-elektromobily-resenim
Nemáte pravdu, experiment není náhrada:
https://www.hybrid.cz/co-nahradi-lithium-hleda-se-nahrada-pro-baterie-budoucnosti/
https://insmart.cz/tesla-chce-automobily-bez-vzacneho-kobaltu-je-to-vubec-mozne/
Jakou alternativu? Asi takovou, jako je levná akumulace elektřiny, co? Samé LŽI.
Já, na rozdíl od tebe, Zelený bolševiku, mám vystudované VUT v Brně, robotiku, a fyzikou se bavím už od svých deseti let, a svoje vědomosti mám PODLOŽENÉ PRAXÍ, kdežto ty jsi podle těch tvých kydů jeden z těch, co neumí ani trojčlenku, ale o to víc mele blbosti. Takže si strč ty svoje reklamní LŽI laskavě do prdele, a nepoučuj starší a zkušenější, vypatlaný bruselouši.
"motor s účinností v principu více jak dvojnásobnou oproti spalovací verzi" za celkem triviálního předpokladu a to, že elektřina vzniká v zásuvce. Ona se nemusí vyrobit, převést, natlačit do baterky (odkud neustále trošku utíká) .... a pak už to jede. Pokud si jednoduše řeknu, že ztráty jsou všude 10% tak je to 50 mínus 3x10= 30 = 20. Nic moc, kupř. benzin se odpařuje zanedbatelně a vydrží v nádrži rok. J.L. end
Bohužel, vývoj těch nových technologií to nepodpoří, na to už potom nebudou prachy. Ony už nejsou teď.
Znáte Straku obecnou? Vidíte, byl jsem "utípnut" v diskusi, když jsem užil jejího latinského jména krkavcovitého pěvce, holt v redakcích je to samý odborník lingvista, nikolivěk ornitolog. Rád se nechám poučit, na Seznamu mám doživotního zaracha, alespoň na ně a jejich reklamy, jako jiní, nečumím. Drobné překážky na cestě k vítzství, stojí na klystýrech. Vraž mi ho tam, a věz, že vítězství bude naše.