Úterý 21. 5. 2024Monika polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 37
  • Poslední: 23.10. 2009 5:45
  • Řadit dle: času vložení
  • vláken
Schumacher 22.10.2009 15:13

Co zvěř, ale kolik zahyne hmyzu ?

Určitě i užitečného.  Neměla by každá dálnice být zakryta do síťového tunelu? Co mi dá práce odhmyzovat auto....

Martin 22.10.2009 14:32

Křišťál hala

No, křišťálově čistý Hala, který už nemůže být křišťálově čistější, už je pryč, tak se možná to šetření přiblížilo. O kolik, netuším. Možná však bude mít hla dříve titul judr a oprávnění státi se soudcem, než se začne šetřit na výstavbě dálnic (koneckonců může to být třeba za 2 měsíce, v plzni, že...)

Sumo 22.10.2009 14:23

Vyvlastňování

Zase jeden, co chce státní zájem prosadit cestou znárodňování. A kdo bude určovat podmínky ? A pro koho potom budou výhodné a kdo spláče nad výdělkem ?

Huš huš příživníku.

P.P. 22.10.2009 12:52

nevyčerpávající

Jsou zde ovšem i jiné faktory. Například starý zákon o zadávání veřejných zakázek nutil při otevírání obálek číst cenu. Stávající zákon toto nepožaduje. Máte -li pod kontrolou komisi, tak PO otevření obálek se podíváte na ceny konkurence a vyměníte cenovou nabídku. Za starého zákona toto prostě nešlo. Korupce už ovládla i parlament, zákony se dnes prostě specielně dělají tak, aby bylo možno korumpovat snadno, rychle a beztrestně. Pokud to budete chtít řešit na nižších úrovních mezi dodavateli a ŘSD tak nevyřešíte nic, když zákon je specielně udělán tak, aby se korumpovalo dobře.

Ryba 22.10.2009 16:34

Re: Řekl jste to naprosto jasně

Veškerý  podvodnický bordel začíná u zákonů, které jsou stavěny tak, aby podvody, i když mnohdy sofistikované, umožnily.  A je to ve všem. Na dálnice bych stanovil limit Německa a dál bych se s podvodníky z ŘSD nebavil.

Stav v naší právní soustavě dokumentuje měření rychlost na silnicích : cedule začátek měření...... a konec měření...... a dál si můžete jezdit jak hrdlo ráčí.

Standa 22.10.2009 9:49

Ta čísla vypadají dost divně

Odborníci z ČVÚT spočítali, že se u nás staví dálnice za cca 85 % průměrných cen v OECD, takže se asi srovnává něco dost rozdílného. Stejně tak nechápu, kde si vycucali tu cenu za 1 km dálnice 500 mil. (viz nedávno otvírané úseky): http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb/pdf088/$file/s13-komorany-most.pdf (cca 100 mil. Kč za km - je to sice papírově jen jednička, ale dělený čtyřpruh S24,5/100, což je de facto dálnice).

http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb/pdf011/$file/r7-sulec-obchvat.pdf (cca 220 mil. Kč za km a už v tom je spoustu přeložek, doprovodná komunikace a protihluková stěna - je to "jenom" R, ale naše normy na R jsou přísnější, než leckde na dálnice.

http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb/pdf012/$file/r7-bitozeves-vysocany.pdf (sečteme-li obě stavby, vychází cca 150 mil. Kč za km a to je i včetně 1 mimoúrovňové křižovatky !).

http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb/pdf137/$file/d1-morice-kojetin.pdf (cca 330 mil. Kč za km, ovšem včetně 1 MÚK, dvou větších mostů, oboustranné odpočívky a značného množství přeložek - jen u silnic a cest jde o 30 km !).

Další nesmysl je porovnávání rozdílu v nákladech bytové výstavby a výstavby dálnic. U bytové výstavby je vyšší podíl manuální práce, kterou máme levnější, u výstavby dálnic je vyšší podíl techniky, která je dnes u nás stejně drahá, jako na západě.

Standa 22.10.2009 9:51

Re: Ta čísla vypadají dost divně

Takže můj soukromý závěr je, že současná kampaň proti "betonové lobby" je především důsledkem propadu preferencí zelených ekoteroristů a protože jde o vítaný populistický argument, skáčou po něm i různé jiné ne příliš úspěšné strany (KDU-ČSL například).

Saul 22.10.2009 10:03

Re: Ta čísla vypadají dost divně

Měl jsem, Stando, taky pocit, že to tak nějak bude, ale Vy jste dodal argumenty. Dík. R^

Standa 22.10.2009 10:51

Re: Ta čísla vypadají dost divně

Bohužel nemůžu nikde najít odkaz na tu studii ČVÚT, ale včera jsem dával odkaz alespoň na článek, kde se o ní píše:

http://www.realit.cz/aktualita/ministerstvo-dopravy-zprisnilo-cenove-limity-pro-stavby

Jinak, samozřejmě nechci tvrdit, že je vše v úplném pořádku, dokonce procenta uváděná v článku (1 - 3 %) mi připadají dost pravděpodobná, ale rozhodně to není tak, že by se u nás stavělo za několikanásobek.

Zeměžluč 22.10.2009 13:44

Re: Ta čísla vypadají dost divně

To není žádná kampaň, to je jen chabé komentování skutečného stavu, při prošustrovávání státních miliard pro firmy kamarádů a následná snaha ušetřit takto promrhané peníze seškrtáváním státních výdajů v sociální a zdravotní sféře. Krást peníze určené  pro matky s dětmi a na nemocné v sociálních ústavech atd. Je to jen obraz naší společnosti a zlodějů v politice, kteří ji ovládají, křičíce lidem do ksichtu - každý se o sebe musí postarat sám! Typický případ je stěhování nádraží v Brně - navýsost nutná akce. To člověk žasne jak jsou třeba blbí ti vídeňáci když si v městě nechají asi tři nádračží - totéž v Paříži. Jeden by se poblil.

Standa 22.10.2009 16:00

Re: Ta čísla vypadají dost divně

Slušný výron zeměžluči, gratuluji k výstižnému nicku ;-)!

jirkammm 22.10.2009 14:09

Re: Ta čísla vypadají dost divně

Řekl bych PR ŘSD

Bavil jsem se  s jedním odborníkem, jak je možné, že v Chorvatsku, které prošlo mezitím válečným konfliktem, je možné v náročných horských podmínkách tak rychle a relativně levně vybudovat dálnici, a dostalo se mi odpovědi:

"Protože tam nemají ŘSD a SFDI."

Standa 22.10.2009 15:58

Re: Ta čísla vypadají dost divně

No ono to v tom Chorvatsku až tak levně nejde, ale dokážou si na to dost rychle vydělat mýtem. Jenže tam to platí zejména cizí turisti, u nás by asi lidi dost řvali, kdyby měli platit třeba 200,- kč za každou cestu z Prahy do Brna. Staví rychle (i když teď výrazně zpomalují, třeba most na Pelješac bude nejdřív 2015) mimo jiné i proto, že nemají takové komplikace v přípravě - lapidárně řečeno, hlavně tam nemají DĚTI ZEMĚ a podobný xindl. BTW, dost bych se divil, kdyby si v Chorvatsku nedokázali nějaké to procento taky dostat stranou ;-)!

Frank 22.10.2009 9:34

Je až dojemné, jak všichni zainteresovaní vědí, jak ušetřit a přesto to nikdo neudělá!

Mirek 22.10.2009 9:02

Dálnice

Problém je v tom, že výstavba dálnice je u nás rozkouskována na malé úseky. A protože u nás působí jen 5 firem které zvládnou dálnici postavit, tak žádnou nenutí jít s cenou dolů. Protože na každou se ten její díl dostane.  Byloby zajímavé sledovat tendr na celou dálnici v dejme tomu z Prahy do Ostravy severní cestou. Myslím, že by výsledná cena byla podstatně nižší.

Standa 22.10.2009 9:58

Re: Dálnice

Ve světě je pořád ještě dost dalších stavebních firem - kdyby byl u nás takový zlatý důl, určitě ba se sem dávno nahrnuly. A pokud by je sem naše úřady nechtěly pustit (další oblíbený argument proti "betonové lobby"), to by se v Bruselu strhnul pěkný povyk!

402 22.10.2009 12:51

Re: Dálnice

Vsak ony by se sem nahrnuly, byt tu spravedliva soutez.

V Cesku neni dulezita, zda firma umi postavit dalnici, ale zda UMI PODPLATIT TY SPRAVNE. To je hlavni kriterium, ktere zahranicni stavebni firmy nesplnuji.

Ryba 22.10.2009 16:42

Re: Dálnice

Pozor! ty firmy tvoří evropské řetězce a konec konců patří jednomu majiteli. Takže je jedno, jestli by zde soutěžil Hochtief český, nebo Hochtief francouzký či jiný.  Jedině ti Číňané by s tím mohli zalomcovat, ale to přeced neuděláme! že jó..........

Kotas 22.10.2009 10:09

Re: Dálnice

Zakladni problem je mysleni lidi, to co ma podstatna cast obyvatelstva v podvedomi a to je, mimo jine, ze podvadet, lhat, krast a nedodrzovat tim padem veskere zakony je v podstate normalni, jak je vidno jiz na pocinanich spicek nasi "elity", a standartni. Tedy nedodrzovani etickych a moralnich principu. Ty byly potlaceny  a vygumovany predchozi vladou komunistu a pote nechuti vseho obyvatelstva, at jiz s jakychkoliv duvodu,o zvraceni tohoto trendu chovani, umyslne ignorovany.

Takze to co prispivatele diskuzi ve svych nazorech presentuji, je jen povidani o vice ci mene nepodstatnych nasledcich vyse uvedene absence moralnich hodnot mnoha nasich obcanu.

brblal 22.10.2009 13:08

Re: Dálnice

Tahle argumentace už je trapná.U vesla už je další generacea podvodů je čím dál více.Tunel se stal populární až od vlád Klause a O D S.A dnešní kauza z Plzně je až příliš výmluvná,není co dodat.Takže svádět po 20ti letech všechno na komouše už je nesmysl.Proč Klaus,Kočárník,Dyba,Dlouhý,Ruml nenavrhli po sametu tvrdé zákony proti tunelování a zlodějům?Proč naopak zrušili paragraf o ochraně státního majetku? Takže dnes jako před 10-1řti lety už ne komouši ale odesáci vykradli tento stát.Je třeba si to prostě přiznat.

Vlado 23.10.2009 5:45

Re: Dálnice

Brblale nezávídím Vám Váš pesimismus a Váš způsob uvažování. To že bezmezně věříte tomu, že když někdo napíše nějaký text pod §, že se změní vzorce chování občanů to Vám rozmlouvat nebudu, jen doufám, že Vás to kopne a začnete více do hloubky uvažovat. Ale budu Vám oponovat - vzorce chování několika generací nelze změnit v tak krátkém čase jak uvádíte, dokonce si myslím, že u některých jedinců je to zcela nemožné. A vlády jsou věrným zrcadlem společnosti. 

Jinak Standa myslím velmi obohatil zdejší diskusi, díky.

honzak 22.10.2009 7:18

autorka je

evidentně stavařka a odbornice na automobilovou dopravu osobní i nákladní. Takových odborníků má jistě EURO mnoho...

Že se staví zbytečně draho je jasné. Ale technické a dopravní řešení nebude ten hlavní důvod, že milostivá?

Ada 22.10.2009 8:34

Ale právě o tom ten článek je...

Když něco čtete, tak se snažte pochopit obsah sdělovaného. Není to tak těžké... :-P

M. Zima 22.10.2009 10:05

Pro něho je to těžké, ba nepřekonatelně těžké

Zeměžluč 22.10.2009 13:59

Re: autorka je

O tom je ten článek blbe.

Tx 22.10.2009 7:18

No, ať to bereme jak chceme,

přece jen cena v ČR a v Řecku při srovnatelném terénu...

Ing. Václav Křepelka, Ph.D. 22.10.2009 7:11

Brno - pokračování

1 . Brno - západ odvádí dopravu od západu přímo k Výstavišti a zatím i na Svitavy

2. Brno - Vídeňská po 4 kilometrech umožňuje odbočení na R 52 směr Vídeň

3. Brno - jih - po 2 km křižovatka s odbočením na D2 a ke koncentraci nákupních centerTesco - IKEA - Olympia¨.

4. Po dalších tuším 4 km Brno - Slatina - odbočka do průmyslové zóny a na letiště Tuřany

5. Nájezd a výjezd pouze na východ.

Ing. Václav Křepelka, Ph.D. 22.10.2009 7:11

4 sjezdy v Brně - no a co! Svatá prostoto

Jako Brňák se musím tedy pousmát nad "odborností" ředitele Skansky Dana Ťoka. Tyto čtyři exity (to on zapomněl ještě na pátý svádějící  dopravu od východu do východní části města) jsou právě naprosto ideální a nedovedu si představit kdyby byl jenom jeden.

Nedovedu si představit ty další kolapsy, kdyby jeden jediný z nich chyběl. A naopak k místní dopravě jsou využívány jen zcela okrajově. Tak to vypadá, když někdo něcö posuzuje bez znalosti místních poměrů a udílí knížecí rady.

brblal 22.10.2009 13:12

Re: 4 sjezdy v Brně - no a co! Svatá prostoto

Tak pozor,aby se nám do této diskuze nezapojil sám pan kníže Schwarzeberg,nejpopulárnější prý to politik

Pavel 22.10.2009 0:42

Kdyby šlo jen o ty dálnice,

to by bylo fajn.