Neděle 8. září 2024, svátek má Mariana
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Schumacher

22. 10. 2009 15:13
Co zvěř, ale kolik zahyne hmyzu ?

Určitě i užitečného.  Neměla by každá dálnice být zakryta do síťového tunelu? Co mi dá práce odhmyzovat auto....

0 0
možnosti

Martin

22. 10. 2009 14:32
Křišťál hala

No, křišťálově čistý Hala, který už nemůže být křišťálově čistější, už je pryč, tak se možná to šetření přiblížilo. O kolik, netuším. Možná však bude mít hla dříve titul judr a oprávnění státi se soudcem, než se začne šetřit na výstavbě dálnic (koneckonců může to být třeba za 2 měsíce, v plzni, že...)

0 0
možnosti

Sumo

22. 10. 2009 14:23
Vyvlastňování

Zase jeden, co chce státní zájem prosadit cestou znárodňování. A kdo bude určovat podmínky ? A pro koho potom budou výhodné a kdo spláče nad výdělkem ?

Huš huš příživníku.

0 0
možnosti

P.P.

22. 10. 2009 12:52
nevyčerpávající

Jsou zde ovšem i jiné faktory. Například starý zákon o zadávání veřejných zakázek nutil při otevírání obálek číst cenu. Stávající zákon toto nepožaduje. Máte -li pod kontrolou komisi, tak PO otevření obálek se podíváte na ceny konkurence a vyměníte cenovou nabídku. Za starého zákona toto prostě nešlo. Korupce už ovládla i parlament, zákony se dnes prostě specielně dělají tak, aby bylo možno korumpovat snadno, rychle a beztrestně. Pokud to budete chtít řešit na nižších úrovních mezi dodavateli a ŘSD tak nevyřešíte nic, když zákon je specielně udělán tak, aby se korumpovalo dobře.

0 0
možnosti

Ryba

22. 10. 2009 16:34
Re: Řekl jste to naprosto jasně

Veškerý  podvodnický bordel začíná u zákonů, které jsou stavěny tak, aby podvody, i když mnohdy sofistikované, umožnily.  A je to ve všem. Na dálnice bych stanovil limit Německa a dál bych se s podvodníky z ŘSD nebavil.

Stav v naší právní soustavě dokumentuje měření rychlost na silnicích : cedule začátek měření...... a konec měření...... a dál si můžete jezdit jak hrdlo ráčí.

0 0
možnosti

Standa

22. 10. 2009 9:49
Ta čísla vypadají dost divně

Odborníci z ČVÚT spočítali, že se u nás staví dálnice za cca 85 % průměrných cen v OECD, takže se asi srovnává něco dost rozdílného. Stejně tak nechápu, kde si vycucali tu cenu za 1 km dálnice 500 mil. (viz nedávno otvírané úseky): http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb/pdf088/$file/s13-komorany-most.pdf" target="_blank" rel="nofollow">http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb/pdf088/$file/s13-komorany-most.pdf (cca 100 mil. Kč za km - je to sice papírově jen jednička, ale dělený čtyřpruh S24,5/100, což je de facto dálnice).

http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb/pdf011/$file/r7-sulec-obchvat.pdf" target="_blank" rel="nofollow">http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb/pdf011/$file/r7-sulec-obchvat.pdf (cca 220 mil. Kč za km a už v tom je spoustu přeložek, doprovodná komunikace a protihluková stěna - je to "jenom" R, ale naše normy na R jsou přísnější, než leckde na dálnice.

http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb/pdf012/$file/r7-bitozeves-vysocany.pdf" target="_blank" rel="nofollow">http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb/pdf012/$file/r7-bitozeves-vysocany.pdf (sečteme-li obě stavby, vychází cca 150 mil. Kč za km a to je i včetně 1 mimoúrovňové křižovatky !).

http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb/pdf137/$file/d1-morice-kojetin.pdf" target="_blank" rel="nofollow">http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb/pdf137/$file/d1-morice-kojetin.pdf (cca 330 mil. Kč za km, ovšem včetně 1 MÚK, dvou větších mostů, oboustranné odpočívky a značného množství přeložek - jen u silnic a cest jde o 30 km !).

Další nesmysl je porovnávání rozdílu v nákladech bytové výstavby a výstavby dálnic. U bytové výstavby je vyšší podíl manuální práce, kterou máme levnější, u výstavby dálnic je vyšší podíl techniky, která je dnes u nás stejně drahá, jako na západě.

0 0
možnosti

Standa

22. 10. 2009 9:51
Re: Ta čísla vypadají dost divně

Takže můj soukromý závěr je, že současná kampaň proti "betonové lobby" je především důsledkem propadu preferencí zelených ekoteroristů a protože jde o vítaný populistický argument, skáčou po něm i různé jiné ne příliš úspěšné strany (KDU-ČSL například).

0 0
možnosti

Frank

22. 10. 2009 9:34
Je až dojemné, jak všichni zainteresovaní vědí, jak ušetřit a přesto to nikdo neudělá!

0 0
možnosti

Mirek

22. 10. 2009 9:02
Dálnice

Problém je v tom, že výstavba dálnice je u nás rozkouskována na malé úseky. A protože u nás působí jen 5 firem které zvládnou dálnici postavit, tak žádnou nenutí jít s cenou dolů. Protože na každou se ten její díl dostane.  Byloby zajímavé sledovat tendr na celou dálnici v dejme tomu z Prahy do Ostravy severní cestou. Myslím, že by výsledná cena byla podstatně nižší.

0 0
možnosti

Standa

22. 10. 2009 9:58
Re: Dálnice

Ve světě je pořád ještě dost dalších stavebních firem - kdyby byl u nás takový zlatý důl, určitě ba se sem dávno nahrnuly. A pokud by je sem naše úřady nechtěly pustit (další oblíbený argument proti "betonové lobby"), to by se v Bruselu strhnul pěkný povyk!

0 0
možnosti

honzak

22. 10. 2009 7:18
autorka je

evidentně stavařka a odbornice na automobilovou dopravu osobní i nákladní. Takových odborníků má jistě EURO mnoho...

Že se staví zbytečně draho je jasné. Ale technické a dopravní řešení nebude ten hlavní důvod, že milostivá?

0 0
možnosti

Ada

22. 10. 2009 8:34
Ale právě o tom ten článek je...

Když něco čtete, tak se snažte pochopit obsah sdělovaného. Není to tak těžké... :-P

0 0
možnosti

Tx

22. 10. 2009 7:18
No, ať to bereme jak chceme,

přece jen cena v ČR a v Řecku při srovnatelném terénu...

0 0
možnosti

Ing. Václav Křepelka, Ph.D.

22. 10. 2009 7:11
Brno - pokračování

1 . Brno - západ odvádí dopravu od západu přímo k Výstavišti a zatím i na Svitavy

2. Brno - Vídeňská po 4 kilometrech umožňuje odbočení na R 52 směr Vídeň

3. Brno - jih - po 2 km křižovatka s odbočením na D2 a ke koncentraci nákupních centerTesco - IKEA - Olympia¨.

4. Po dalších tuším 4 km Brno - Slatina - odbočka do průmyslové zóny a na letiště Tuřany

5. Nájezd a výjezd pouze na východ.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz