Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: já bych ty elektromobily nezatracoval
Nezatracujte, ovšem ani nedotujte (odpouštěním daní etc.).
Pak se jasně ukáže.
Nic proti LEDkám, používám je tam, kam se hodí, ale nezapomínejte na ten zákaz žárovek. Pokud byste měl pravdu, že "Dnes už si koupí klasickou žárovku je blbec", byl zákaz ZBYTEČNÝ.
Re: já bych ty elektromobily nezatracoval
Klasickou žárovku si koupí jen blbec? Skoro to tak bude při ceně 35 Kč za edisonku a 45 Kč za LEDku. Přitom nikdo nemusel nic zakazovat, přikazovat ani dotovat.
cenová kalkulace
100 wattová edisonka stojí okolo 35 Kč. Stejně svítivá 10 wattová ledka stojí asi 350 Kč. Pokud budete takovými žárovkami svítit 5 hodin denně při obvyklé ceně 4 kč za kWh, pak je roční propočet následující:
ledka: 5 x 10 x 365 = 18.250 Wh = 18,25 kWh za rok. To je 73 Kč za elektřinu za rok. Edisonka má 10-krát vyšší spotřebu, takže za rok zaplatíte při stejné době svícení 730 Kč. Roční úspora je tedy 730 - 73 = 657 Kč za elektřinu. Z toho plyne že už zhruba za půl roku se Vám investice do ledky vyplatí.
A co to napsat ještě jinak. Bylo totiž nesmyslem
zakázat normální žárovky. Možná by normální vývoj vedl k tomu, že by se vůbec nevyráběly výbojky, obsahující rtuť a přešlo by se rovnou na LED diody. Ale ani při současných cenách si LED nebudu montovat na WC nebo do sklepa! Nutit lidi, aby si na taková místa montovali výbojky v ceně 300 Kč za kus, které navíc potřebovaly několik minut k tomu, aby se plně rozsvítily bylo zvěrstvo! A o tom to celé je!
pane Vaňuro
on Vás někdo nutí dávat si na WC nebo do sklepa ledku? Kdo, kdy a jak?
Klasické edisonky lze normálně koupit v hobby-marketech nebo na internetu. Mají jich tam desítky. Pokud potřebujete svítit 100 wattovou žárovkou ve sklepě nebo na WC, zkuste toto:
http://www.zarovky.cz/e27/
Původní idea byla opravdu prodej "edisonek"
zakázat a určitou dobu opravdu nebyly. To, že se dnes edisonky přesto prodávají jako "průmyslová svítidla, nevhodná pro použití v domáchnostech" je jen o tom, že se původní zákaz přestal dodržovat.
Já zatím edisonky kupovat nemusím, koupil jsem si je do zásoby za 6-10 Kč kus a než mě dojdou, bude výhodné koupit ty LEDky, které už mám tam, kde se hodně svítí. Jinak, dík za odkaz.
Re: já bych ty elektromobily nezatracoval
Já bych je zase klidně zatratil, protože na světě není dostatek mědi potřebné k výrobě stovek miliónů elektromotorů.
nejhorší na tom je...
... že těchhle prasečin se dějí po světě denně statisíce, jenže člověk většinou nemá přehled o všech oborech. proto je vždycky dobré, když se objeví takový článek, který zas trochu pootevře oči. je to stejné jako s tepelnými čerpadly pro dům za 200.000, za dobu životnosti s nutnou údržbou se nezaplatí.
V tom zeleném šílenství nejde o úspory pro obyvatelstvo,
ale o velmi pohodlné žití těch spasitelů světa. Vyhnat do divočiny Patagonie, na Aljašku, Sibiř potřebují, i s těmi politiky, státními úředníky, kteří je podporují. Bez jakékoliv moderní technologie, maximálně tak sirky. Do krav se se rou a sami si všude lítají letadlama. Ta jsou asi nejekologičtější.
Nové koncepce
Dnes nabízené elektromobily jsou na úrovni pouhého vývoje, stále se objevují nové koncepce. A je docela dobře možné, že se nakonec ujme některá novinka, která předčí současnou drahou a málo dokonalou nabídku. Čínská automobilka Techrules například v Ženevě loňského roku představila svá dvě auta AT96 a GT96 jako elektrická auta, která mají na jedno doplnění energie ujet dva tisíce kilometrů. Oba vozy mají „mikroturbíny”, tedy velmi malé plynové turbíny, které pohánějí generátor, a tak mohou dobíjet baterie vozidla. V případě AT96 je palivem kerosin (letecký petrolej), v případě GT96 to může být bioplyn nebo CNG (zemní plyn). A díky velkým nádržím na tato paliva mají vozy zvládnout dojezd 2 000 km.
Re: Nové koncepce
To už můžou rovnou použít klasický motor, který ovšem nebude pohánět přímo kola ale vyrábět proud pro elektromotor. Elektromobily nebudou nikdy konkurenceschopné, protože musí s sebou vozit v baterii i druhou složku elektrochemického procesu, "okysličovadlo", které si klasické auto bere ze vzduchu. To, že elektromotor je oproti klasickému agregátu menší tuto nevýhodu nevyrovná.