Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

EKOLOGIE: Sháním hackera

Potřebuju, aby software auta natartoval i bez AdBlue

Proč by se doprava měla zastavit kvůli nedostatku AdBlue? Auta jej k ničemu nepotřebují. To jen škodlivý malware motor zablokuje, protože to nařizuje nějaký předpis z Brusele.

Na trhu kvůli epidemii a souvisejícím výpadkům ve výrobě není dostatek AdBlue. To je taková ta věc, co se vstřikuje do výfukových plynů, aby to vypadalo, že auto má nižší zplodiny dusíku. Bez AdBlue auto nepojede. Překvapilo mne ale proč.

Toto jsem se dočetl na serveru Auto.cz. „Když kapalina dojde, nelze motor natočit. A to u žádného auta. Důvod však není technický, ale legislativní. I bez AdBlue motor běžet klidně může. Zákaz chodu motoru bez AdBlue nařizuje automobilkám předpis EHK 83.“ (zdroj)

Asi se divíte, ale já to fakt nevěděl. Taková blbost by mě ve snu nenapadla.

Řešení nedostatku AdBlue na trhu je nasnadě. Potřebujete prostě někoho, kdo palubní software přeprogramuje. Aby malware neblokoval funkci vozidla v případě absence této zbytečné srágory. Je to báječná příležitost, která otevírá servisům a programátorům letos mnoho pracovních příležitostí. Další z oněch „green jobs“, které vznikají díky klimatické transformaci.

Nepoškodí se tím nějak klima? Ne. Lockdowny za epidemie ukázaly, že dieselová auta jsou pro koncentraci NOx v ovzduší daleko méně významná, než se myslelo. „Ukázala to data o znečištění ovzduší ve Stuttgartu i Mnichově. I když provoz klesl kvůli koronaviru na zlomek dřívějších hodnot, emise škodlivého oxidu dusičitého zůstaly stejné.“ (zdroj)

A není to nějaký hoax? Jak by to bylo vůbec možné? Inu, možné to určitě je. Protože třeba v ČR jsou osobní vozidla zodpovědná jen za 6 % ročních emisí NOx. Zbývajících 94 % je průmysl a nákladní doprava. Stačí tedy, aby zafoukal jinak vítr a roznesl emise z blízké průmyslové výroby do dáli. A efekt absence lokální dopravy se vymaže.

Nehledě na to, že k hlavnímu snížení emisí NOx v ČR došlo před vstupem do EU. Tedy v 90. letech, kdy klesly o cca 350 tisíc tun ročně. V ČR byly roční emise NOx v roce 1991 skoro na 500 tisících tunách, po roce 2000 se deset let pohybovaly okolo 150 tisíců tun. Další snižování v posledních letech je v porovnání s tím už jen drobné.

K čemu tedy slouží emisní norma Euro 6 a s tím spojené sabotování vozidel, mi není jasné.

NOx 1

GRAF 1: Podíl jednotlivých sektorů na emisích oxidů dusíku (zdroj: Grafická ročenka ČHMÚ 2013)

NOx 2

GRAF 2: Pokles emisí od roku 1990, zeleně jsou oxidy dusíku. (zdroj)

******************************************************
www.klimaskeptik.cz
Převzato z Kremlik.blog.idnes.cz se souhlasem autora.

Aston Ondřej Neff
27. 7. 2024

Jako zlověstné předznamenání byl teroristický útok na francouzskou železniční dopravu. Sabotáž...

Jakub Michálek
27. 7. 2024

Autoritáři mají jedno společné: odpudivý a nenávistný jazyk, který uměle vyrobila mašinérie...

Marian Kechlibar
27. 7. 2024

Základní příčinu shrnul architekt Jan Kasl slovy „systém tvoří stavebním řízením nepolíbení...

Jan Ziegler
27. 7. 2024

Pro některé jedince v Česku je národovecký maďarský premiér velkým vzorem. Ve skutečnosti však...

Aston Ondřej Neff
25. 7. 2024

Kolik by stálo přemalování červených pruhů sanitek na zelené? Jak se asi přemýšlelo? Představuji si...

Aston Ondřej Neff
24. 7. 2024

Ani komunisté v dalším režimu se neodvážili odstranit červenomodrobílý symbol z věží tanků, křídel...

Aston Ondřej Neff
26. 7. 2024

Jako uchazeče o post eurokomisaře navrhuje vláda Josefa Síkelu.

Milan Smutný
26. 7. 2024

Co je vlastně ten dnes již jedněmi (spotřebiteli a podnikateli) proklínaný systém, druhými...

přečetl Panikář
25. 7. 2024

Že mají dámské plavky předvádět muži, považovali diskutující, včetně řady ženských sportovkyň, za...

Lenka Štěpánková
27. 7. 2024

Tělesné trestání dětí je nepřípustné. Novela občanského zákoníku, která obsahuje tuto deklaraci,...

Zbyněk Petráček
27. 7. 2024

Leckomu se nelíbí výraz hybridní válka. Je prý moc gumový. Ale to, co se dělo před olympiádou,...

27. 7. 2024

Oficiální název zní aerofobie nebo také aviofobie. Ačkoliv se nám může strach spolucestujících zdát...

Tomáš Kazda
26. 7. 2024

Zahájení, které nemá obdoby. Poprvé v historii se slavnostní ceremoniál přesunul mimo stadion....

Lidovky.cz
26. 7. 2024

Zatímco se na řece Seině v Paříži plavily desítky lodí se sportovci během oficiálního zahájení...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz