Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Tehdy nebyla EU a zelenou plísní prožrané mozky. Kdyby jo, tak to Wattovi administrativně zatrhli jako neekologické a nebezpečné. A dotovali by ekologické, obnovitelné koně, plachetnice a větrné mlýny.
Věhlasný profesor marketingu vyučoval v 70. letech na Harvardu své studenty toto: "Vězte, že zákazník nekupuje půlpalcový vrták, ale půlpalcovou díru."
Vězte, že typický zákazník pro sebe nekupuje (drahý) elektromobil, ale dopravní službu. A pořizování dopravní služby (od samořídícího automobilu) by v USA mělo po roce 2025 již převážit nad pořizováním soukromého osobního automobilu (elektromobilu).
Na významnější společenské postavení občana lze upozornit i jinak, než výrazným nápisem na kapotě svého vozu: "Toto je můj osobní automobil!"
Šílené bláboly. První soudní procesy o vzniklou škodu (mrtví v samořiditelných vehiklech po dopravních nehodách) už jsou v USA rozjeté a a známý soudní případ o kočce sušené v mikrovlnce je jen úsměvnou připomínkou toho, co nás v oblasti nedokonalých vozítek a elektromobilů coby pojízdných lithiových bomb teprve čeká...
Už jsem to napsal níže: V Česku je třeba vyhubit (myšlením zařaditelné) ekonomy 19. století, aby se tato země mohla posunout vpřed v konkurenceschopnosti.
Co kdyby jste šel příkladem a vybudoval fabriku na ekologická auta i s infrastrukturou.Místo toho kecání, jak se to má všem nařídit.Ukažte jakou máte konkurenceschopnost.
Jestli je pán typický ekologista, tak má kecání-do-všeho-čemu-nerozumí-schopnost. Jestli je vzdělaný a zaměřením ekolog, dodá argumenty, odkazy na výzkumy, výpočty...
Hrozně bych to uvítal. Představa, že si budu najímat auto bez řidiče a sám nebudu muset řídit je hrozně lákavá. Je mi i docela jedno, co by takové auto pohánělo. Klidně bych si ho i koupil, klidně dohromady s několika přáteli. Ale jsem si jist, že se nebavíme o roce 2025.
Pro M. Rohovského: Já jsem ve svém diskusním příspěvku výše hovořil o USA, nikoliv o české montovně.
Ke snížení dopravních nákladů dojde lepším % využití automobilu (elektromobilu). Zvýšeným procentem využití se též sníží i potřeba parkovacích míst.
Ale i pro Česko platí první pravidlo managementu: Kdo měl pravomoc, nese zodpovědnost!
..škoda, přeškoda, že nežijeme v USA, ale v české montovně. Možná by bylo záhodno zaobírat se více našimi perspektivami.
Hic Rhodus.... však víte.
Myslím že všechny výhody sdílení automobilů nepřeváží tu jedinou. Že totiž můžu auto použít kdy chci a jak chci. Proto lidé dávají přednost individuálnímu vlastnictví automobilů.
Tady s Vámi pane Pivodo zcela souhlasím, představa že jedno auto používá více lidí ( širší rodina, přátelé), anebo se pronajímá na jednotlivé jízdy, a ono když není využíváno zajede samo zaparkovat někam na periferii je opravdu krásná. Ale opravdu jsem značně skeptický co se týká roku 2025 a to i v USA. Když pominu technologické problémy, vyvstanou i značné legislativní otázky.
Pro M. Rohovského: Tu předpověď o roku 2025 jsem převzal ze seriózního amerického zdroje.
Ano, legislativa kulhá za technologickým vývojem, všude na světě. Ale přizpůsobuje se nové době, je to viditelné.
Technologický vývoj nicméně dnes pokračuje zběsilým tempem.
Klíčová otázka: Dlouhodobě je na českých silnicích ročně evidováno 600 usmrcených lidí. Přijmeme technologii samořídících aut, když počet mrtvých s jejím použitím poklesne pod 600, nebo tu technologii dovolíme, jen až když počet mrtvých bude nula?
Zkuste se za 6 let pripomenout. Dáme do kupy, jaké procento Američanů si kupuje dopravní službu a jaké auto. Pro běžného Američana je auto bližší než vlastní partner.
I když jedna možnost by tu byla - vynucení zákonem. Mnozí neradi, ale zakon poslechnou. Ale také by mohli, když jim zákon sáhne na auta, spustit revoltu.
No jsem na to zvědav zvlášť v případě Američanů, kteří jezdí autem i na WC.
No jo, za šest let si to řeknem ... víte, co za hovadiny se prorokovaly před šesti lety?
Je třeba vyhubit české ekonomy 19. století, pak teprve lze u nás prosadit elektromobilitu a související systémové změny.
Alternativou totiž je čekat, až vymřou. A to je může trvat neúměrně dlouho v dnešní rychlé technologické době.
..alternativa stejně nepravděpodobná, jako ta s vyhynutím komunistů a jejich způsobu myšlení. Jedni i druzí totiž často mívají děti.. geny a memy.
Pivodo vy inženýre,čím se podle vás budou vytápět statisíce objektů v zimě?Oni ti šílenci do toho vrazili obrovské peníze a doufají ne jenom v návratnost,ale v obrovské zisky.Je to jenom na nás, zdali jim to dovolíme.V Německu už toho občané začínají mít také plné zuby.Merkelová brzy skončí a mohlo by se vše vracet do normálu,ale ještě větší škodná je Von Leyen.
Pro V. Kaina: Já o problému s vytápěním v zimním období vím.
Nicméně v Norsku je větší chlad než v Česku, a přesto tam elektromobilitu silně podporují.
Hlavní podpora elektromobility v Norsku funguje na základě obrovských příjmů z těžby ekologické ropy a plynu a také na 100% zdanění klasických aut.
Podpora české montovny tak silná určitě nebude.
Mně to povídejte! Já jsem byl před 30 lety vyhozen z VUT Brno, protože jsem tam tehdy prosazoval špičkovou technologii (umělé inteligence).
Je třeba vyhubit české ekonomy 19. století!
.,.takže výfuky elektromobilů v Norsku jsou na těžebních polích, plošinách a v peněženkách občanů. Oni tu stovku ušetří, i kdyby to mělo tisícovku stát!
Jojo, a dočetl jste se taky, že tam ta dotovaná elektroauta nemají kde a čím nabíjet?
Čtení pro pana Šejnu:
https://cliscep.com/2019/11/05/new-climate-models-even-more-wrong/