Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Hoří vám elektroauto? Nebo to vidíte? Rychle nohy na ramena a utíkejte pryč!
Hoří vám vodíkové auto? Zůstaňte vklidu sedět. Stejně byste to nestihli.
Prosím pokud pochybujete o některých tvrzeních v článku, tak mrkněte na zdroje. Text si neklade za cíl jít do hloubky problému - jde spíše o popularizaci. A pokud někdo chce opravdu fundovaný rozbor, tak si přečtěte článek "Některé důsledky hromadného rozšíření elektromobilů v ČR" v časopisu Stavebnictví Ročník 2019, Číslo: 11.
Už vidím jak toho někteří mongolové chytnou a koupí si takový předrahý pekáč s kterým se vypravit na delší jízdu bude dost velké riziko.Jak dlouho se bude přepravovat např.1000 km k moři?Co když mu to někde zdechne nedostačnou kapacitou baterie a nebo jinou závadou?Ono se to brzy ukáže jako naprostý nesmysl a výrobci si budou moci sečíst ztráty.
Nesmysl je stavět úvodní laťku na dojezd k moři, popleto.
Pěkný den.
Jasně. Elektromobil jen k cestám na roh k řezníkovi, paní ke kadeřnici. K moři normálním autem, které tam dojede.
Všechny zmíněné náklady navíc by se měly promítnout do ceny povinného ručení.
Každá "dotace" na tento zatím nedozrálý experiment by měly být zakázány.
.. ano (alespoň to všichni, respektive jeden od od druhého opakují), ale jinak hoří poměrně pěkně i mimo film a jsem si celkem jist, že určitě ne méně než takový elektroauto (ostatně vyplývá už s přiložené fotky)
.. no fajn, takže když nám plápolá benzíňák se 70 litry vysoce hořlavé chemikálie pouze mírně a hlavně v klidu poodejdeme (žádnej stress s nějakým vyprošťováním a hlavně v kabině něco nezapomenout), necháme netoxicky dohořet a co zbyde spláchneme vlažnou vodou.
A taky, nemohl byste blíže specifikovat tu masivní ekonomickou podporu elektroautům?
No, auta poháněná benzínem či naftou skutečně vybuchují jenom ve filmu.
https://www.elektrina.cz/podpora-elektromobilu-v-cesku
https://www.info.cz/nazory/pur-blizi-se-masivni-dotace-na-elektromobily-politici-prilis-pozde-zjisti-co-zpusobili-41334.html
https://www.prehleddotaci.cz/operacni-program/oppik/dotace-elektromobily/
a tak dále a tak podobně.
A víte pane autore, jaká hrůza jímala spořádané občany, když jejich ulicí poprvé projíždělo auto se spalovacím motorem? Pan Lenc zmizel ve stodole, pan Houžňák v chlívku a pan Vaníček si zakryl hrůzou oči, zacpal uši a přesto mu do nozder vniklo cosi neznámého.
A Valenta vylezl s kanálu a překvapen že existuje svět udělal hromádku, to jediné co zatím umí, do prostředku ulice.
Tak jsem se v některých příspěvcích dočetl, že Svobodní "chtějí regulovat".To čtení vám pane Bučku dělá krapet problém.A vám pane Houžńáku pouze jedno.Je mně úplně jedno v jakém stavu je v baterii lithium, důležité je, že v případě požáru je extrémně nebezpečná.Takže podívejte se do zrcadla a potom přemýšlejte o nějakém Pepku Vyskočovi.
To máte tak, když někdo napíše "Lithium je vysoce reaktivní kov a ve styku s vodou je schopen
explodovat. Proto jakýkoliv zkrat nebo jakékoliv mechanické poškození
akumulátoru, zejména katod, jsou vysoce nebezpečné", tak je to prostě blbost. Všimněte si kausální spojky "proto". Vy děláte, jako bych popíral, že LiIon-baterka může explodovat. Vy si taky myslíte, že LiIon-Akku může vybouchnout proto, že kovové lithium je vysoce reaktivní a ve styku s vodou exploduje? Ale, ale. A jiné akumulátory, bez lithia, tedy explodovat nemůžou (to je argument poněkud nedokonalý, ale nešť)? Vám je možná jedno, v jakém stavu je lithium v baterce, ale fyzice to jedno není. Zkuste někdy podpálit chlorid sodný, tedy kuchyňskou sůl (sodík se chová skoro stejně jako lithium), tam je taky ten kov v mocenství 1+, a poreferujte, jak se vám zadařilo.
Takže vy jste taky názoru, že v LiIon-baterkách je kovové lithium a proto můžou vybouchnout? Co se dneska chemik od lidí nedozví ...
No, to je obdobný argument jako s mým sodíkem. Tak vy to zkuste s vodou.
No a z čeho se Lithium mění na ionty, které v akumulátoru putují?
Li má velmi nízký ionizační potenciál, cca 5 eV, takže ve styku s vodou probíhá bouřlivá reakce
2Li + 2 H2O = 2 LiOH + H2
V jedné baterii do elektro-BMW je nejméně 6 kg Li, zhruba z poloviny v reaktivní formě.
My víme, že umíte opisovat z různých těch Wikipedií. Takže vy se skutečně domníváte, že v LiIon-baterkách je kovové lithium, které se tam mění na ionty? To jsou mi věci ...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lithium-polymerov%C3%BD_akumul%C3%A1tor
Záporná elektroda (Katoda -): Lithium nebo sloučenina uhlíku a lithia
No, když věříte tomu, co nějaký nevědomec napíše do (české) Wikipedie, to je pak těžké. Zkuste anglickou či německou, tam je to líp.
Jiné akumulátory, tedy bez lithia opravdu explodovat nemohou. Riziko představuje jen případně při nabíjení! vznikající vodík, což dnes téměř nepřichází v úvahu, je to vyřešeno a tak jako tak je ho málo. Račte si to nastudovat.
Dnešní mládež je neznalá. To my jsme jako kluci házeli do vody sodík, stačil kousek a bouchalo to pěkně. Lithium je méně reaktivní, ale je ho tam o moc víc.
No a zkuste do vody hodit kus olova, co je v klasických autobateriích...
I vy jste se chytil na kovové lithium v LiIon-akumulátorech. Myslel jsem, že jste vzdělanější.
Lithium "je méně reaktivní" než sodík. Hm, starý Mendělejev by vás tak nakopal do zadku, že byste si týden nesedl.