Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Kur... Jonáši,
mh aerovko,
Jsme malá republika (rozměry, nikoliv schopnostmi). Ať vybírají (řekněme) pětistovku
za vjezd do republiky. Napříč je to všemi směry skoro stejné a pokud začnou fungovat jako vnitřní doprava, ošetří to spotřební daň z nafty.Re: Jsme malá republika (rozměry, nikoliv schopnostmi). Ať vybírají (řekněme) pětistovku
To by nám asi z Brusele nepovolili...jako elektronik
a programator a vubec fanda moderni techniky vidim jako lepsi satelitni system. Ano, jednotka do auta je drazsi, satelity se budou jeste par let asi pouzivat americke a Amici ije mohou necekane vypnout. To vsechno je pravda. Jenze EU pripravuje vlastni satelity Galileo, za chvili bude tolik aut, ze se bude nejen vybirat mytne na dalnicich i od osobaku, ale mozna bude mitne i na vjezdech do nekterych mest nebo jejich casti. A dost mozna, ze bude nezbytne dopravu behem par let zaciti ridit ne znackami u silnic, ale informacemi primo do kabiny ridice. "D1 je neprujezdna na kilometru X z Prahy na Brno" a vetsina tech, co by jinak zustali viset v zacpe, sjede ne nejblizsim vyjezdu a pojede jinudy. Ostatne ted me napada, ze kdyz jednou bude na satelitu kazde vozidlo, tak vyber silnicni dane nebo povinneho ruceni by sel delat jako telefonni poplatky - po minutach, ne, ale podle skutecnych hodin, stravenych na verejne komunikaciRe: jako elektronik
No to bych radši portály, který můžou být multifunkční a kromě mw systému nést i užitečné informace "dnas je 16.11." ;-) protože tu jednotku nemá zdaleka každej a na portálu si to přečte i v Moskviči. Viz třeba Salzburg-Munchen. Ostatně jedna z chybiček satelitní technologie je, že z Boleslavi by platila i polovina lidí co pojedou po starý na Benátky, aspoň v Německu to přiznávaj. Ale jinak je nadšení považováno za pozitivní hodnotu, nevimproč.Re: Re: jako elektronik
No ona ta trasa Salzburg-München vede převážně v té "satelitní" oblasti, takže mi není jasné, co jste tím chtěl říci.Domnívám se, že vidět jenom mýtné na dálnicích
je přinejmenším krátkozraké. Jsem přesvědčen, že větší města brzy dojdou k poznání, že řídit individuální dopravu ve městech je nutné rovněž pomocí GSM - zabrání se tím zácpám, zvětší se průjezdnost, lepší bude přehled o parkovacích místech, zvýší se kvalita cestování a možná bude i vhodné průjezd městem nějak zpoplatnit. Bylo by škoda budovat dva systémy, do měst se rozhodně mikrovlnné brány nehodí.Re: Domnívám se, že vidět jenom mýtné na dálnicích
No ono je zajímavý, že se ve městech zatim jiný než mikrovlný systémy nepoužívaj -- a ty brány jsou potřeba stejně, na čtení SPZetek, aby se dali odhalit černí pasažéři.Re: Domnívám se, že vidět jenom mýtné na dálnicích
aha vito
Re: Re: aha vito
A z marigolda http://www.marigold.cz/item/elektronicke-mytne-jak-vypada-toll-collect-obu, další citace tamtéž.aha, preodborny clanek
Re: aha, preodborny clanek
jasne, oficielni stranky toll-collect, to bude urcite objektivni az za hrobzase jeden,
ty "telematicke sluzby" je nesmysl...
... uvadet jako vyhodu ve spojeni s GPS - dalnice jsou GSM signalem pokryte uz dnes. a taky tam chybi mezi nevyhodami dulezita vec - co se stane, kdyz GPS par dni nebo tydnu nepujde (kvuli valce v nejakem Bananistanu, napriklad)Re: ty "telematicke sluzby" je nesmysl...
No ono nemusi nejet, bohate staci, ze se zapne snizene rozliseni (napr. kvuli te valce) a razem jedete na silnici o 100 metru jinde. No a zarusit signal GPS je mimochodem jedna z nejjednodussich veci na svete, a je to prakticky nedetekovatelne. Takze zase brany, cist SPZ a chytat ty, ktery nemaji informaci o pozici v jednotce. Nejake mobilni reseni je blabol, tech mobilnich bran bude par a pro ridice bude vynos z neplaceni mytneho vyssi nez pokuta.Re: ty "telematicke sluzby" je nesmysl...
Jo a jeste ke Galileo snilkum, jestli to bude fungovat v historicky kratke dobe (tedy rekneme 2 let), tak tomu neverim. Vzdyt je teprv prvni satelit, navic vysila jenom nosnou aby EU neprisla o pridelenou frekvenci. Kdysi se tomu rikalo Potemkinova vesnice. A jeste prohlaseni Amiku, ze ke kazdemu satelitu hold budou muset pridat svuj k pripadnemu zniceni (jako reakce na to, ze EU prohlasila, ze Galileo nepujde znepresnit, vypnout) ve mne nebudi dobry pocit.Re: Re: ty "telematicke sluzby" je nesmysl...
Satelit je ještě na "nulové orbitě" někde v Holandsku, tak nejspíš ani nevysílá -- počítá se zatim se čtyrma na testování do roku 2008 (jednou za den budou nad Evropou (vybranými místy) všechy, takže to půjde deset minut testovat), pak se teprv plánuje vypuštění dalších 24 .. to vypadá na ostrý start spíš tak 2011-2012.Re: Re: Re: ty "telematicke sluzby" je nesmysl...
A vzhledem k odkládání jiných ESA projektů (např. ATV) bych s brzkým ostrým startem nepočítal. EU není tlačená vojenskou potřebou jako byly USA, tak si jede piánko, opatrně. Což není nejhorší přístup ke kosmickým technologiím, ale věc to neurychluje.Re: Re: ty "telematicke sluzby" je nesmysl...
Nerad bych se mylil, ale myslim, ze vypinat nebo znepresnovat GPS je mozno lokalne, jen pro urcite oblasti. Takze nejaka valka v Bananistanu by se nas v tomto ohledu nemusela dotknout. To zaruseni signalu mi prijde jako nebezpecnejsi.Re: ty "telematicke sluzby" je nesmysl...
Těch nevýhod tam chybí clkem dost - např. rychlost zavedení. Protože to ČR chce mít rychle, žádná ze "satelitních" společností se neodvážila do toho tendru jít.Re: Re: ty "telematicke sluzby" je nesmysl...