Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Tak jak je pro část populace důležité vzdělání a chození do práce, pro jinou část obyvatelstva je to naprosto bezvýznamné. A to se jen tak nezmění.
17 % lidí nemá ukončené základní vzdělání? To je dost divné číslo https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/rozhovor-inkluze-zakladni-skola-nedokonceni-propadnuti-ministerstvo-skolstvi_1905102016_pla
Tady se píše o 6,7 %:
https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/zakladni-vzdelani-nedokonci-rocne-kolem-peti-tisic-deti-40282877
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/150-let-povinne-skolni-dochazky-v-cr-kazde-20-dite-loni-nedo/r~9c82febe72f211e9b5e8ac1f6b220ee8/6
Tady píšou 6,7 % včetně absolventů speciálních škol (kteří se berou jako bez základního vzdělání), 5,9 % dětí nedokončí běžnou základku.
Ty údaje se týkají současnosti a cifra 17 % by se hypoteticky mohla týkat celé populace, to znamená, že dříve byla situace mnohem horší (že v některých ročnících nemá základní vzdělání třeba 30 % lidí). Ale to je asi taky nesmysl, že?
Takže zbývá zjistit, kdo to zmastil. Tipuji Maláčovou a Aston jen naletěl :-) což by mě ovšem taky mrzelo, protože taková ptákovina by měla praštit do očí každého, a novináře v první řadě.
Berou za celou žijící populaci. A to opravdu nevím, jak to spočítali.
Maláčová mluvila o Ústeckém kraji ... "základní školní docházku neukončí v Ústeckém kraji přes 16 procent dětí".
Maláčová to taky řečnicky vztáhla na celou zemi.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/neposilate-deti-do-skoly-nedostanete-davky-stoji-si-za-svym-malacova-40313627
Politická korektnost je mor.
Místo aby se řeklo, kolik % romčat (nebo aspoň "dětí ze sociálně vyloučených lokali", aby se lidskoprávníci nepřeskočili) dlabe na školu a kolik % ostatních dětí dlabe na školu, pouští se do éteru tato čísla. A jeden si pak může lámat hlavu, jestli máme tak náročnou základku, tak hloupé děti, nebo co se vlastně děje.
Přitom je vysvětlení náramně prosté.
Je české vzdělání na evropské úrovni? To je mnohrm podstatnější než okolnost, kolik lidí jwj dosáhlo. To ale paní Maláčové, při jejím vzdělánì evidentně uniká.
A co jako má být?
Sedmnáct procent lidí v této zemi nemá ukončené základní vzdělání, zbytek má vysokou.
Nedovedu si predstavit ten povyk vsech lidskopravnich neziskovek pri odebrani socialnich davek. Plus ty zaloby az do Bruselu. Coz takhle zkusit poztivni stimulaci, napr. vyplaceni penezni castky v hotovosti rodicum za kazdy prichod a setrvani "skolaka" pri vyucovani.
To nejde, to by před každou školou musel vyplácet penízky další úředník s tzv. "hmotkou" (hmotnou zodpovědností).
A protože jde o práci s hotovostí, jen v obráceném gardu, EET by se zahltilo a jiní úředníci by ztratili přehled, kterého živnostníčka zakleknout.
Aston to říká správně: je to dáno rodinou.
Podstata problému je v chování rodičů.
Ale změní peníze lidi? Komunisté chtěli změnit lidi a celou společnost dokonce svou vlastní vírou. Jakým způsobem však změnit celou společnost, tož to nyní nějak také nevím...
No, myslím, že na peníze slyší lidé mnohem lépe, než na vnucenou totalitní víru. ;-)
Jistě by stálo za to i využít zahraničních zkušeností, často se v médiích zmiňují různé moderní pozitivní přístupy k těmto skupinám. Ale chtělo by to pokaždé u nich uvést i procentuální úspěšnost. Aby jsme pak třeba nezjistili, že jsme na tom v téhle oblasti i tak v porovnání se Západem ještě dobře :)))
Napr tu na Novom Zelande sa to nemoze stat :-). Pretoze nedokoncit skolu je nemozne...Takze sice skor vsetci maju vysokoskolsky diplom, ale vedia este menej nez ten chlapec, ktory je spominany v tom clanku. To sa samozrejme netyka potrebnych predmetov ako medicina, architektura, atd. Ale na oboroch ako media, politologia, genderove studia, umenie, dizajn vlada umiestnuje vsetky mozne trosky zo spolocnosti. V statistikach to lepsie vyzera. Viem o com hovorim, ucil som media. Niekolko z mojich studentov skoncilo vo vazeni, dalsi boli na davkach...